LaSTaVaZa Karolawo

Zo geruglezend denk ik dat het klopt, dat je de IELTS nog niet nodig hebt. Nog een keer overdoen dus! Schrijven kun je goed oefenen, en er zijn idd vaste 'schrijfregels':
- Wat afterbang zegt: structuur met een inleiding, drie paragrafen met agumenten, en dan een conclusie als afsluiting.
- na het schrijven goed kijken of je aan alle opdrachten hebt voldaan, dus als ze vragen om een brief te scrijven naar een vriend die je uitnodigt voor een logeerpartij over een halfjaar als hij drop meeneemt, dan nakijken of je al die elementen (vriend, logeren, uitnodiging, halfjaar, drop) erin hebt zitten
- opletten met verleden tijd en tegenwoordige tijd
- en ze houden van onderscheid in hoofd- en bijzinnen. Dus regelmatig 'of, want, maar, en' gebruiken. Idem voor causaliteit 'dus, omdat'.

Als je dat oefent, sprokkel je er zo een punt bij. Hij is echt niet de enige die het een keer (of twee of drie) over doet.
 
Voor ACS heb je geen IELTS nodig. Inderdaad wel voor het DIAC voor de extra puntjes..

Maar voor SA is een 6.0 genoeg

If there is no special requirement listed you are required to meet the threshold requirement of 6.0 in each band for nomination.

Dus, tenzij jouw man een heel erg gek beroep heeft, houd niets jullie nu tegen voor SA na een positief skills assesment.

Denk ik tenminste... :up:
 
Volgens mij willen ze zonder SS. Dus een 189, maar ja met een 190 zou jouw optie een route zijn.
Nu ik denk dat Rob ze dat volgende week allemaal haarfijn uit gaat leggen. Wij hebben ook een keer klem gezeten qua State en daar heeft tie ons ook doorheen geloodst.

En ze zit nog niet klem ;) Nog ff een keertje knallen voor de IELTS, je weet nu wat je te wachten staat en de tips van Lamarck kloppen als een bus! :up:
 
Inderdaad iets te snel doorheen gelezen...

twee opties dus

1. ff die IELTS opnieuw en dan die 8-en scoren
2. SS SA - dan slechts twee jaar in SA wonen en werken voor je verder gaat. Als je dan nog weg wilt tenminste. :D

Laat Rob maar schuiven. Die verzint inderdaad wel een manier als ik diverse verhalen mag geloven... :up:
 
Onze voorkeur gaat dus ook naar sa, daarom willen we sponsership aanvragen als het nodig is.
We zouden natuurlijk liefst zonder sponsership gaan want als we toch geen werk vinden in adelaide, hebben we dan nog de kans om Werkgebied uit te breiden. Zo kunne we toch In oz blijven, ook al is het dan niet adelaide.
In adelaide lijkt er wel werk te zijn voor mijn man, maar minder dan perth of Melbourne.
Veiliger zonder sponsering dus, maar als het moet, moet het. We vinden inderdaad wel een oplossing!
Ronnie ook maar harder leren en met goede moed zijn ielts nog eens doen.
Kan nooit kwaad!(behalve voor onze bankrekening!)
Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips!
 
Onze voorkeur gaat dus ook naar sa, daarom willen we sponsership aanvragen als het nodig is.
We zouden natuurlijk liefst zonder sponsership gaan want als we toch geen werk vinden in adelaide, hebben we dan nog de kans om Werkgebied uit te breiden. Zo kunne we toch In oz blijven, ook al is het dan niet adelaide.
In adelaide lijkt er wel werk te zijn voor mijn man, maar minder dan perth of Melbourne.
Veiliger zonder sponsering dus, maar als het moet, moet het. We vinden inderdaad wel een oplossing!
Ronnie ook maar harder leren en met goede moed zijn ielts nog eens doen.
Kan nooit kwaad!(behalve voor onze bankrekening!)
Bedankt allemaal voor het meedenken en de tips!
Wat raden Rob en Marijke eigenlijk aan? Jullie zitten namelijk een beetje in hetzelfde schuitje waar wij ook inzaten. Ik moest 8/8/8/8 halen en kwam uit op L8/R8/W7/S7.5 en mijn keus was dus ook om het nog een keer te doen of voor de sponsoring te gaan. Uiteindelijk, omdat het ook een afsluiting betekend in je hoofd, hebben wij gekozen voor sponsoring, mede omdat Hilde haar master daar (Adelaide) goed te halen is en goed bekend staat. Het gaf ons in ieder geval veel rust en als ik zie hoe snel Lamarck in Adelaide een baan heeft gevonden (zij heeft dezelfde ANZO-code als ik) denk ik dat het baantechnisch een goede keus is.
 
Rob en Marijke hebben nog niets laten weten, want het is natuurlijk weekend voor iedereen he!
(Sorry voor diegenen die weekendshifts moeten draaien) @afterbang app
Ik denk ook wel dat Ronnie er werk moet vinden. Eens we ons visum hebben kunnen we al wel beginnen netwerken.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar een plan B is altijd handig als je het toch nodig zou hebben.
We hebben niet gekeken of we door andere staten gesponserd kunnen worden, omdat onze voorkeur naar SA gaat. Ik kan dat natuurlijk ook wel eens nakijken, maar jullie kennen dat gevoel he, als je eenmaal gekozen hebt of verloren bent aan een bestemming,...:)
 
(Sorry voor diegenen die weekendshifts moeten draaien) @afterbang app

We hebben niet gekeken of we door andere staten gesponserd kunnen worden, omdat onze voorkeur naar SA gaat. Ik kan dat natuurlijk ook wel eens nakijken, maar jullie kennen dat gevoel he, als je eenmaal gekozen hebt of verloren bent aan een bestemming,...:)

No worries about the vertaal app, ik heb toch geen leven hier ;)

En dat gevoel van wisselen van staat ken ik wel :) Eerts had WA de voorkeur maar daar is in de regio waar ik zou willen wone echt niets te doen (Denmark/Albany/...Esperance) SA vonden we echt wel cool, dus daar zijn we toen voor gegaan. Als die mogelijkheid dan wegvalt en alleen ACT blijft over is dat wel 'even' slikken en een paar avondjes overleg.

Nu had ik al wel eens naar ACT gekeken (mounntainbiken, klimmen, snowboarden) dus zagen we wel pluspunten. En ach als het echt knudde is verhuizen we na twee jaar toch weer. Hebben geen kinderen dus makkelijker.

Maar ik zie dat je eerste panic attack wel over gewaaid is :)

Kom anders ook meekletsen op het forum uitje! Zwerver is ervaren SA-er en komt ook.
 
Heb in mijn Weather app Adelaide, Canberra en Melbourne staan. Vaak is het weer hetzelfde, alleen in het in ACT 's nachts altijd verdomd veel kouder :(

Kangaroes hebben bontmutsen op ;)
 
Heb in mijn Weather app Adelaide, Canberra en Melbourne staan. Vaak is het weer hetzelfde, alleen in het in ACT 's nachts altijd verdomd veel kouder :(
Goed idee! Ga ik ook doen en als we van staat moeten veranderen, kan ik ineens de warmste kiezen!:rolleyes:
Want (dit hoort in het gdvdmm topic) ben dit weer hier serieus beu en de kinderen ook!!! Regen, regen en nog eens regen!

En ja, de eerste paniek is over. Ik zie het weer volledig zitten. (dankzij jullie;)) We komen er wel. Daar ben ik wel zeker van!
 
Want (dit hoort in het gdvdmm topic) ben dit weer hier serieus beu en de kinderen ook!!! Regen, regen en nog eens regen!

Ja Lamarck kan nu wel mooi kletsen dat het koud is in ACT >:D (ze zit al te lang tussen de Aussies, die sporen ook niet ;) ) Maareh... hier is het lekker... NOT. Mocht er ergens nog een vonkje twijfel zijn is tie nu ook wel natgeregend, uitgedoofd en weggespoeld.

Nee dan trek ik het wel in ACT hoor, meer zonuren dan Melbourne/Sydney, minder regen dan Melbourne/Sydney. Alleen ff twee maandjes 'winter'. Hier hebben we 4 maanden lente, 4 maanden herfst en 4 maanden winter.

Boehoehoehoe....
 
Mocht er ergens nog een vonkje twijfel zijn is tie nu ook wel natgeregend, uitgedoofd en weggespoeld.
En dan vragen er nog mensen waarom we emigreren...?
Euh..., kijk eens naar buiten!? Is het nu zomer, of is de herfst al begonnen en heb ik iets gemist?
 
Beste KarolineLawo,


Geen paniek, want er is weinig aan de hand.
De consequenties van deze IELTS-testuitslag staat in jullie kansbeoordeling en in de brief die jullie van ons hebben ontvangen over de wetswijzigingen van 1 juli jl. beschreven, dus daar zijn alle antwoorden op jouw vragen in te vinden.

Maar voor jouw gemoedsrust zullen we jouw email vandaag (zondag) toch nog even beantwoorden zodat je met een gerust hart de nieuwe week in kan gaan :).


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Zo, weer eens een beetje tijd om nog eens iets te schrijven.
De meesten weten dat we een paar dagen naar Disneyland geweest zijn. Het was leuk om even niet te veel aan onze visumporcedure te denken. Daar hadden we daar geen tijd voor en na 3 dagen aanschuiven en ronddragen met de kids, waren we er ook te moe voor! Het is echter ongelooflijk hoe snel je thuis weer die enorme drang voelt om dat visum te bemachtigen!
We hebben al onze vertaalde en gecertificeerde documenten opgestuurd naar M2A en die zijn ondertussen ook daar aangekomen. Dat wil zeggen dat we binnenkort aan de skills assesment gaan beginnen. Hopelijk duurt dat niet te lang en kunnen we snel onze EOI indienen! We denken eraan om toch ook sponsering aan te vragen aan SA, omdat we dan meer punten krijgen en zo hopelijk sneller gekozen worden om onze visumaanvraag in te dienen. We zijn er toch nog neit helemaal uit.

Ronnie gaat zijn IELTS 4 augustus in Aken opnieuw doen. Het is snel, maar hij gaat er ook veel tijd voor nemen om writing te oefenen. Hij heeft hier op dit forum wel veel tips en links gevonden die hem zullen helpen. (bedankt!)
Hij weet nu hoe het wel moet, maar het blijft lastig omdat je niemand hebt die je opstel kan nalezen en zeggen wat je fout doet. Er bestaan veel apps om het te oefenen, maar niemand kan je daarna zeggen dat je het ook juist doet!
Hopelijk lukt het hem toch om overal een 7 te halen!
 
ik denk dat er wel mensen zijn die kunnen zeggen of je het goed doet...Maar of die gratis zijn is dan weer de vraag. En nu op deze termijn helemaal lastig!

Maar je gaat het vast redden (of Ronnie in dit geval!)

Succes!
 
Back
Top