Lastavaza Skippie's: terug in NL

Haha, dan heb je mijn (zelfopgestelde) brief nog niet gezien. Ik lijk wel een pauw met al die veren in mijn reet :grin: Maar mijn baas tekende hem zonder blikken of :oops: (blozen).
Wij Nederlanders houden er inderdaad niet van, maar ik denk dat de Ozzies hier wel gecharmeerd van zouden zijn.
En als je baas dus niet weet hoe hij/ zij zo'n brief moet maken, dan maak je hem gewoon zelf. Wordt hij goedgekeurd dan hoeven ze alleen nog maar te tekenen.

Haha, dan heb je mijn (zelfopgestelde) brief nog niet gezien. Ik lijk wel een pauw met al die veren in mijn reet :grin: Maar mijn baas tekende hem zonder blikken of :oops: (blozen).
Wij Nederlanders houden er inderdaad niet van, maar ik denk dat de Ozzies hier wel gecharmeerd van zouden zijn.
En als je baas dus niet weet hoe hij/ zij zo'n brief moet maken, dan maak je hem gewoon zelf. Wordt hij goedgekeurd dan hoeven ze alleen nog maar te tekenen.

Oh perfect joh.
Heb jij jouw taken vooraL omschreven of gaat het meer om je werkhouding?

Heyhey,

Ze zijn hier idd wel van het opscheppen. Vraag aan mensen die een CDR hebben moeten schrijven (dus ik ook) wat het moeilijkste was en velen zullen zeggen het feit dat je jezelf zo de hemel in moet prijzen. Je bent tenslotte de beste!

Die brief van jou is volgens mij wel goed. Maak voor je eigen idd je brief en laat die ondertekenen. Heb ik ook gedaan. Heb hem hier alleen niet gebruikt omdat de sunshinecoast een appart wereldje is.
Maar laat hem wel op jouw werk slaan en VOORAL jouw resultaten en je mogelijkheid om in een team of alleen te kunnen werken.

Succes ermee

Vind deze brief absoluut niet overdreven.

Voor mij gevoel loop deze zin taal technisch niet helemaal lekker

His contribution to all areas of company activity in which he has been involved have been much appreciated

Je hebt het over areas (meervoud) of company activity (enkelvoud). Voor mijn gevoel klopt dit niet.

Wat vind jij Alie? Zit ik zo verkeerd te denken?

Ik vind 'm wel kloppen, maar een komma'tje hier of daar, zou het iets leesbaarder maken.

Bart

Bedankt voor jullie tips allemaal. Ik ga er een eigen brief van maken, maar nu heb ik in ieder geval een idee.
En ik maar denken dat die Ozzies van een "humble attitude" houden :?

Stefan, heb je nog tips dan voor die aparte sunshinecoast sollicitaties, want daar gaan we het uitvoeren he.
Als je een bedrijf binnen loopt, dan neem je denk ik ook meteen je CV en referenties mee?

Oh ja, nog een vraag, noem je ergens wat je verdiend hebt in een bedrijf?

Als iemand nog tips heeft of voorbeelden wil delen.... over een referentie brief of CV ( resume ).... ingrid_skippy@hotmail.com

Ingrid,

Het beste kan je via iemand een bedrijf binnen lopen. Dus zeggen dat je via Mevrouw van Balen het telefoon nummer hebt gekregen van de broer van haar mans bedrijf. Dus dat je via via bij hem gekomen bent. Das al een soort kleine referentie. En ik heb idd steeds mijn CV en CDR meegenomen. En in mijn CDR zaten wat voorbeelden van wat ik in Nl geengineerd had wat iedereen wel aansprak.

Waar ik nu werk heb ik idd gezegd wat ik in Gympie ging verdienen. Dit omdat ze hier minder aanboden maar uiteindelijk heb ik dat zonder problemen gelijk kunnen trekken.

Ons ouwe draadje maar weer eens leven inblazen. :whistle:

Ik krijg bij verschillende verhuizers verschillende antwoorden op een vraag van ons:
Didgerido meenemen of niet?
Krijg je problemen met de douane ja of nee? Een bedrijf zei dat er laatst een didge is doorboord( vraag me niet waarom precies maar het had natuurlijk te maken met de evt beestjes die erin zouden kunnen zitten.)
Of zullen we de didge meenemen als "handbagage" , geeft dat minder risico? Dan kunnen we misschien de douaniers overtuigen omdat deze dingen uit Australie zelf komen, ze gaan dus weer gewoon retour.

Dan nog een klein dingetje: is het slim om een aantal van de reis stekkers mee te nemen of zijn die gewoon te verkrijgen in Oz?

Didge zou geen probleem moeten zijn, die van ons staat hier in de kamer.
Hij is in de container, met de rest van de huisraad, verscheept.
Reisstekkers hebben ze hier ook.

Bart

hey ingrid,

reisstekkers hebben wij 1 mee genomen en 1 hier gekocht. Die van hier is stukken fijner! Meeste van die europeese stekkers zijn multifunctie en dat wil zeggen dat ze veel te groot zijn. Je hebt die fijna stopcontacten hier waar je niet veel ruimte tussen 2 aansluitingen hebt.

off topic: En nu we het toch over stopcontacten hebben, de accu opladers van nokia kan je ook maar op 1 manier in de stopcontacten duwen vanwege die 2 platte schuine contacten, en daarbij hebben ze hier een veel korter draadje. Ben ik de enige die dat iritant vind als je wilt bellen terwijl je aan het laden bent?????

Didge zou geen probleem moeten zijn, die van ons staat hier in de kamer.
Hij is in de container, met de rest van de huisraad, verscheept.
Reisstekkers hebben ze hier ook.

Bart
Hai Bart, hoe is jullie didge opschreven op de paklijsten? Als muziek instrument,of als houten muziekinsturment, of gewoon als didgerido?

Ik heb wel, toen ik op mijn WHV in oz was, een nieuwe CV gemaakt. Ik had toen die van mijn achternichtje als voorbeeld. Maar ook daar prijzen ze zichzelf de hemel in, dus het zal wel iets cultureels zijn :up: dus gewoon doen!

Wel ik zo het idee dat de Australian denken dat ze het wiel hebben uitgevonden :lol: :lol: :lol: wat echt niet zo is he :roll: :roll:

Cheers Bennie

Zou als ik jou was toch wat reisstekkers meenemen.
De australische reisstekkers zijn namelijk anders. De vrouwelijke kant van de stekker is namelijk australisch en daar past geen nederlandse stekker (de mannelijke kant) in.
Heb nu na een half jaar alle stekkers vervangen, maar degene waar een transformator opzit, zoals bij veel opladers, die kan je niet vervangen.
Wat ook wel handig is , koop een paar nederlandse contrastekkers, samen met een draadje en een australische stekker heb je ook een oplossing.

Groeten Johan

Deze jongens;
1b.jpg

liggen hier gewoon bij de Bunnings in de stelling.

Bart

En het buskruit hebben ze ook niet uitgevonden volgens mij :D

Of je wel of niet een reistekker mee neemt, moet je zelf weten maar wat je wel echt mee moet nemen is een nederlandse stekkerdoos. Dan hoef je maar 1 verloopstekker te gebruiken en dan kan je 3 nederlandse stekkers in je europeesche stekkerdoos steken. Zeker makkelijk als je een nederlandse laptop hebt en er nog een externe harde schijf met apparte voeding hebt bij voorbeeld.

Groetjes.

Deze jongens;
1b.jpg

liggen hier gewoon bij de Bunnings in de stelling.

Bart

Die heb ik ook, maar vind ik verschrikkelijk vervelend! Omdat ie zo groot is kan ik geen 2 van dezelfde naast elkaar in het stopcontact doen.
Ik heb ook een van deze adaptors, en die is veel handiger!
PS, ik heb beide gewoon in Australie gekocht. Vooral op het vliegveld kun je ze overal vinden.

Ja, die is inderdaad wel even handiger. Lekker klein.
En wat Stefmar zegt; neem wat Nederlandse verdeeldozen mee. Stekker wisselen en het scheelt je een hoop ellende.
En vergeet ook niet dat ze hier heeeeeeeel zuinig met wandcontactdozen zijn. :cry:

Bart

Stekker wisselen en het scheelt je een hoop ellende.
Bart

Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb... stom stom. Als ik straks naar huis rijd en langs de bunnings kom ga ik meteen een stekker kopen om aan onze verdeeldoos te knopen.... THNX!!!

Rob had ons de tip al lang geleden gegeven, neem wat stekkerdozen mee. :up: Dus die liggen al klaar.
We hebben er volgens mij een stuk of 4 ( met 3 of 4 stopcontacten ) , dus die kunnen we allemaal meenemen, dan kunnen jullie er wel een van ons krijgen Stefan.

De didgerido's gaan we gewoon proberen door "deco" op de paklijsten te zetten, hopen dat het net als als bij jullie gaat lukken Bart.

Back