Lastavaza Skippie's: terug in NL

hallo allemaal

ik heb ook een vraagje mbthet verschepen van spullen.
kan me iemand vertellen hoe het zit met als ik mijn oude beren van stro wil meenemen....
moet ik ze apart vermelden omdat er dus stro inzit?

misschien kan me iemand hiermee verder helpen.

alvast dankjewel voor de hulp. :wink:

groetjes tinkerbell

Volgens mij moet dat wel worden aangegeven ja. De quarantaineinspectie gaat ze dan bekijken en bij het minste vermoeden van beestjes krijgen ze een behandeling die de eigenaar mag betalen.

Ja officieel moet je dat aangeven... maar zoals wij het gaan doen met de didgerido, omschrijf het anders en neem de gok.
Tja, niet netjes maar ik wil toch echt graag de didge's meenemen en doe zoals Bart heeft gedaan en noem de didge een decoratie voor in huis.
Al vraag ik me wel af, als ze het ding zien ( ingepakt in bubbeltjes plastic ) zullen ze echt wel aan de vorm zien wat het is ( is it a plain? is it a bird? :lol: ) , dus wat er dan alsnog mee gedaan wordt.....? :|

Als je mazzel hebt kijken ze helemaal niet in je dozen. Dat was bij mij het geval, alleen de vraag of donzen dekbedden chemisch behandeld waren. Ik neem aan dat ze dit waren op het moment dat ik ze kocht, en mijn bedwantsen zijn niet schadelijk voor Australie. :rolleyes: Er werd ook naar mijn schoenen gevraagd of ik deze schoon had gemaakt en dat had ik. Gereedschap had ik bijna niet maar dit is ook een zeer vaak gecontroleerd iets.

Maak een duidelijke lijst en je kunt eventueel alle verdachte spullen in 1 doos stoppen. Het is namelijk niet zo dat 1 stuk gereinigd moet worden maar vaak de hele doos omdat de rest immers besmet kan zijn geraakt. Kosten van reinigen zijn niet mis. Je kan dan eventueel altijd besluiten om die ene doos te vernietigen. Je kan natuurlijk op op de Bart manier je spullen verdelen en hopen dat ze niet al te veel dozen willen openen. Inspectie van je spullen betaal je namelijk naar ratio van tijd dat het ze kost.

Succes met pakken!

Chantal

Ingrid,
lees je "gemoedstoestand" net... Misschien is deze link iets? www.kringloop.nu
En anders eens googlen op "opkoper inboedel"?

Ik heb net hetzelfde gehad... Had alleen mijn wasmachine op internet gezet (op een Belgische tegenhanger van marktplaats) en kreeg daar ook debiele voorstellen bij, die mijn instinct tot schelden ook alleen maar aanwakkerden... Geen tijd insteken...

Success!!!!
Angeline.

@ Tweety, heel goed dat ik dat weet, ook van de tijd die het dan zou kosten...
Maarrr , onze digderido's passen niet in een doos! We leveren dozen aan wat kan, maar de grotere dingen gaan zo op een pallet ( hoe precies weet ik niet ) in de gedeelde container.Vandaar dat ik denk dat ze het zo zien dat er een didge in zit.....
Misschien moet ik eens kijken of ik een doos daarvoor kan regelen.
Gereedschap is buiten wat cement en voegsel schoon, en ik heb al gehoord dat die dingen geen gevaar leveren.

@ Angeline, dank je voor je tip maar ik ben bang dat zo'n opkoper misschien maar een paar tientjes geeft voor alles bij elkaar..? :-(
Dan geef ik liever op het laatst wat we nog over hebben, alles aan het goed doel.

Maarrr , onze digderido's passen niet in een doos! We leveren dozen aan wat kan, maar de grotere dingen gaan zo op een pallet ( hoe precies weet ik niet ) in de gedeelde container.Vandaar dat ik denk dat ze het zo zien dat er een didge in zit.....

Die zaken gaan heel eenvoudig op een pallet. Doosjes onderop en daarboven de losse spullen, in mijn geval een paar stoelen en een aardewerken schaal welke amper te tillen is. De gehele zooi wordt m.b.v. krimpfolie vele malen omwikkeld en de boel zit zo vast als een huis.
Om je didge een beetje te verhullen. Je kan ook gewoon bij elk opslagbedrijf van dat ribbel karton kopen dat je kunt wikkelen.

Maar wat natuurlijk veel makkelijker is je didge een goed thuis geven bij een familielid of vrienden. Zo heb je nog eens een excuus om het achterland van Australie in te trekken een een originele nieuwe te kopen :smile:

Groetjes Chantal

Maar wat natuurlijk veel makkelijker is je didge een goed thuis geven bij een familielid of vrienden. Zo heb je nog eens een excuus om het achterland van Australie in te trekken een een originele nieuwe te kopen :smile:

Groetjes Chantal

Dat is wel een heel leuk origineel kado.. i know maar mijn didge is handbeschilderd op de manier waarop ik heb gevraagd, dus ik wel speciaal.
Dus wil 'm toch wel graag bij me houden.
Maar toch bedankt voor je ideeen :up:

Weer lang geleden dat ik iets geschreven heb. Zoiezo lang geleden dat ik op Xpdite was!
Jammer want ik mis alle verhalen, als je even een week of 2 niet bent geweest dan kun je het al bijna niet meer bij lezen.
Ik heb het ook zo druk, en ik merk dat als het zo'n lekker weer is, ik niet graag binnen zit achter de computer.... dus dat wordt straks nog wat in Ozzie. :sunny:

Onze spullen zijn allemaal op de boot, en de rest gaat nu eindelijk heel goed op Marktplaats. Heerlijk! Lekker leeg wordt het in huis, en het gekke is, ik vind het niet eens erg! Ziet er helemaal niet gezellig uit ofzo ;D

Ik krijg bijna elke dag wel de vraag of ik nog geen zenuwen heb , of dat ik met een knoop in mijn maag zit etc etc.
Nee hoor... WE HEBBEN ER KEI ZIN IN!! ^_^
Hoop dat ik dit gevoel tot de vertek dag vol houd, want het voelt heerlijk.
Had afgelopen weekend wel een soort van afscheids weekendje met mijn dikste vriendinnentjes, daarin merkte ik wel ff dat ik ze ONTZETTEND zal missen, en dat heb ik ook dan ff uitgesproken naar ze.Was een momentje van he bah :depressed: slik, maar ik zie ze nog een paar keer ( we hebben al afgesproken elke 2 jaar zo'n weekend te doen,waar dan ook )
En verder genieten we gewoon heel erg van alle momenten in het NU.

Heel goed dat je ook tegen haar hebt gezegd dat je haar gaat missen. Mensen nemen dat nl. altijd heel snel aan dat je ze wel gaat missen, maar dat hoeft niet ook altijd zo te zijn. Nog even doorbijten op de laatste loodjes, succes ermee!

Wat lijkt me dat toch heerlijk om alles af te kunnen ronden!!! Zou ook graag in die fase willen zitten. Kan alleen nog zo weinig gaan verkopen omdat ik mijn huis graag zo gezellig mogelijk ingericht wil houden.. .Morgen weer kijkers... we hopen dat het wat wordt.

Heel veel succes de laatste paar weken!

X
Kathren

En verder genieten we gewoon heel erg van alle momenten in het NU.

Vooral doen!! Geniet nog even van jullie laatste paar weken en succes met de laatste loodjes!

Doen we! Thanks Alie

Wat lijkt me dat toch heerlijk om alles af te kunnen ronden!!! Zou ook graag in die fase willen zitten. Kan alleen nog zo weinig gaan verkopen omdat ik mijn huis graag zo gezellig mogelijk ingericht wil houden.. .Morgen weer kijkers... we hopen dat het wat wordt.

Heel veel succes de laatste paar weken!

X
Kathren

Ik hoop ook dat je snel mag komen naar "ons" landje.
Heel slim van je om je huis zo aangekleed mogelijk te houden voor de toekomstige kopers! Wel kunnen je kasten alvast opschonen, en kijken of er niet spul staat wat toch alvast weg kan. Maar vlgs mij had je dat al gedaan want je had met Queensday al een garage of yard sale gehouden he?
Hoop dat je kijkers van gister interesse hebben!! :up:
@Alie: :grin: Wie??? Mijn schoonmoeder??? WIe is dat??
Das die mw die je achter het behang heb geplakt... of uit het raam had gegooid ( na de wasmachine ) :evil:

Mijn schoonloedermoeder zou met kerst al willen komen en ze zei tussen neus en lippen door dat ze dan wel lekker (?) 6 weken zou komen!?! ARGHH echt niet dacht ik! Heb haar laten zien wat de tickets kosten in die tijd en je raad het al: daar ben ik mooi ff van af :grin: ( uitstel van executie maar dat vinden we nu ff prima.

Mijn schoonloedermoeder zou met kerst al willen komen en ze zei tussen neus en lippen door dat ze dan wel lekker (?) 6 weken zou komen!?! ARGHH echt niet dacht ik! Heb haar laten zien wat de tickets kosten in die tijd en je raad het al: daar ben ik mooi ff van af :grin: ( uitstel van executie maar dat vinden we nu ff prima.
Mijn schoonmoeder (en vader)??
3 MAANDEN!!!!!! :wall:
Gelukkig woont schoonpa zijn zus hier, dus ik denk dat ze daar maar 2 1/2 maand moeten gaan zitten.

Bart

en dan verwachten ze zeker ook elke dag mee op sleeptouw te worden genomen of..??

Heel veel succes!!!

Mijn schoonmoeder (en vader)??
3 MAANDEN!!!!!! :wall:
Gelukkig woont schoonpa zijn zus hier, dus ik denk dat ze daar maar 2 1/2 maand moeten gaan zitten.

Bart

Sjeee dat zou ik niet overleven! Ik heb met jullie te doen Bart, maar gelukkig hebben jullie een dump adres! Wij hebben niks.... hoewel, ik kan natuurlijk Stefmar vragen of ze een logeetje willen <_<

en dan verwachten ze zeker ook elke dag mee op sleeptouw te worden genomen of..??

Heel veel succes!!!
Wij moeten gewoon werken, op een paar weekjes zomervakantie na dan.
Dus dat wordt weinig slepen van onze kant.
Misschien dat ik zelfs maar wat ga overwerken :wink:

Bart

Back