Lastavaza Skippie's: terug in NL

Oei bijna zover. Spannend hoor. Geniet ervan. Het afscheid zal even moeilijk zijn, maar daarna kan jullie droom in vervulling gaan.
En stiekem ben ik een klein beetje jaloers op jullie, ondanks dat ik hier hele leuke dingen ga doen :up:

Hoi Skippie,

Rare dagen zo he? Van alles te regelen en ik weet niet of jij het ook zo voelt, maar de tijd vliegt voorbij (wij straks ook). Jullie brengen de laatste dagen dus ook bij ouders door? Wij zitten daar nu. Wel schatten hoor, Julian (8 maanden) is ziek en we hebben daardoor en door het geregel al dagen niet meer goed geslapen. Afgelopen nacht hebben zij het troostwerk op zich genomen zodat wij eens goed konden slapen. Na tien uur slapen moest Karla me nog wakker maken, dat was erg welkom zeg.
Morgen hebben we onze tranenparty, wij hebben de groep expres klein gehouden maar ik vrees dat je toch inderdaad met sommige mensen pas even praat omdat je ziet dat ze weggaan. Je kunt geen goed gesprek hebben met 40-50 man in een paar uur. Weet je wat nog leuk misgegaan is? We hebben speciaal in Australië een vlag en kangaroe besteld als aankleding. En die hadden we even net op een verkeerde plek gelegd en zitten sinds vanmiddag dus in de container! Ik kan er eigenlijk wel om lachen, en de Oz t-shirts hebben we nog wel bij ons.
En dan maandag vliegen, we herkennen elkaar vast wel makkelijk. Ik denk dat ik het wel een opluchting vind als we door de gate zijn en de familie is achter je. Even tranen wegvegen, uitblazen en dan gaan we echt beginnen! Tot dan!

Ha Skippies !
We zitten nu in Noorwegen en zijn al 5 weken op pad geweest maar ik bedacht me ineens dat jullie vertrek datum nu wel erg dichtbij komt...
dan zijn wij nog niet thuis !
Vandaar op deze manier : een hele prettige reis en alvast veel geluk !
Hou ons op de hoogte, ik hoop dat we snel achter jullie aan kunnen komen, dan komen we snel op bezoek !
Maar we hebben nog niets gehoord van ons visum...spannend...loopt nu al 2 maanden uit !

Prettige reis en succes met de laatste dingen en het afscheid nemen !
Groetjes Harold en Annemiek

Morgen is het zover!! Afscheid nemen is en blijft alijd moeilijk, daar is geen manier voor om het makkelijker te maken.
Heel veel succes en sterkte morgen!!

Groeten,

Leon en Chantal

Geniet van de lange vliegreis en zorg ervoor dat je voor zondag een beetje van je jet-lag af bent! Ozzie barbie galore!

Jullie zitten inmiddels in het vliegtuig (als het goed is gegaan). Wij wensen jullie (en natuurlijk bloemetjes) een ontspannen vlucht en een super begin in OZ. Als wij aan de beurt zijn zoeken we jullie wel eens op aan de sunshinecoast.

Groetjes de Witjes

Ik ben heel benieuwd naar de eerste indrukken. Hoe ging het afscheid nemen? Zaten jullie en bloempjes nog bij elkaar??

Ha Skippies !
We zitten nu in Noorwegen en zijn al 5 weken op pad geweest maar ik bedacht me ineens dat jullie vertrek datum nu wel erg dichtbij komt...
Hou ons op de hoogte, ik hoop dat we snel achter jullie aan kunnen komen, dan komen we snel op bezoek !
Maar we hebben nog niets gehoord van ons visum...spannend...loopt nu al 2 maanden uit !

Hey (even off-tpic)..Noorwegen lees ik.....Wij gaan in September 3 weken naar Noorwegen....nog tips?
we gaan via Sweden naar de Noordkaap en willen via de Noordkaap -route door Noorwegen terug.. :smile:

Groeten Steven

ff snel,want zo weer bij de gate zijn,maar afcheid was niet leuk i.d.d maar t veelnog beetje mee.
Hebben weer leuke fotoalbummetjes gekregen, erg leuk. De vlucht van Adam naar Singapore ging goed, laatste stukje met pieceof cake zijn,dan nog maar 7,3 uur.
Ikben echt weluitgeslapen zondag Nienke! Als Stefan en Marijn niet te lang blijven buurten straks.. hahahha

Ja Bloemetjes zat bij ons,we hebbe nog gezellig gebuurt met hem en zijn vrouw. Was wel ff leuk.

P.s Noorwegen is geweldig,kijkmaar opons weblog! Reken niet op zonnig weer though...

Groetjes en snel meer !Doei doei

Ha Skippies !

Hey (even off-tpic)..Noorwegen lees ik.....Wij gaan in September 3 weken naar Noorwegen....nog tips?
we gaan via Sweden naar de Noordkaap en willen via de Noordkaap -route door Noorwegen terug.. :smile:

Groeten Steven

Hej Steven, dat heb ik 4 jaar geleden ook gedaan..... echt geweldig!!!!!!!! Ik vond de Noordkaap magisch! Wat een practig eiland! Jullie gaan kamperend neem ik aan? Noorwegen is erg duur en daarom had ik voor Noorwegen de nodige boodschappen uit NL en Zweden bij. Zweden is qua prijs net zoals NL. Alles in Zweden is vele malen smakelijker dan in NL. (ben Zweden fan!) Je zit veel in de auto want in Noorwegen zijn de wegen dusdanig dat je er vaak km's en km's maar 60 km/pu kan rijden, maar het is er prachtig! Zeker wanneer je door de fjorden rijdt.

Sorry Skippies dit was echt even :eek:fftopic:

Maar vertel eens Skippies, hoe voelt het om eindelijk op Aussie bodem te mogen staan wetend dat jullie niet meer weg hoeven?????? Nou? Nou? (heb zo veel aan jullie en Bloemetjes gedacht afgelopen maandag)

Hoi Skippie,

Sorry dat we niets meer van ons hadden laten horen!

Wij wensen jullie natuurlijk heel veel plezier en succes daar, en we hebben na vandaag (een CO!!) weer alle hoop dat we jullie daar snel kunnen komen opzoeken!

Groeten,
EandE

Ha Skippies !

Groeten Steven

Hej Steven, dat heb ik 4 jaar geleden ook gedaan..... echt geweldig!!!!!!!! Ik vond de Noordkaap magisch! Wat een practig eiland! Jullie gaan kamperend neem ik aan? Noorwegen is erg duur en daarom had ik voor Noorwegen de nodige boodschappen uit NL en Zweden bij. Zweden is qua prijs net zoals NL. Alles in Zweden is vele malen smakelijker dan in NL. (ben Zweden fan!) Je zit veel in de auto want in Noorwegen zijn de wegen dusdanig dat je er vaak km's en km's maar 60 km/pu kan rijden, maar het is er prachtig! Zeker wanneer je door de fjorden rijdt.

Sorry Skippies dit was echt even :eek:fftopic:

Maar vertel eens Skippies, hoe voelt het om eindelijk op Aussie bodem te mogen staan wetend dat jullie niet meer weg hoeven?????? Nou? Nou? (heb zo veel aan jullie en Bloemetjes gedacht afgelopen maandag)

Goed om te weten dat Sweden een beetje betaalbaar is. We gaan idd met de camper en zullen ook echt gaan bunkeren in NL wat betreft boodschappen :grin:
Hebben er echt heel veel zin in...zeker na beetje een rot vakantie afgelopen Juni :|
Nog meer tips zijn welkom :up: Sorry Skippie's.... :eek:fftopic:

Ook wij hebben meerdere malen tegen elkaar gezegd: hoe zal het met de Skippie's en Bloemetjes zijn.....echt heel spannend.. :up: :up:
Zal ook aandachtig mee blijven lezen :up:

Daar zijn we weer :smile:
Lang geleden voor mijn doen dat ik hier was en iets geschreven had.Tja, werkloos zijn geeft je minder tijd om het forum te lezen! ( wat had ik toch een super baan in NL ) :wink: :grin: Nu moet ik heel veel inhalen met lezen!
We hebben een tijdje geen internet gehad en sinds we het wel hebben was ik sávonds nogal eens bekaf, dus kwam het er ook niet van.Maar nu heb ik mijn energie weer terug gevonden, dus tijd voor een up-date.

Op ons weblog kun je lezen hoe het is gegaan sinds we hier zijn, die houd ik wat beter bij.
We hebben een super leuk appartementje op Bribie Island maar de locatie is kl*te.Mooi hier...zeker,maar toch :-
We zitten n.l best ver uit de buurt van alles. Alles waar je dingen moet regelen enzo.
Al het geregel kwam me van de week de keel uit. Bah, ik had het echt ff gehad.Kan wel zeggen dat het allemaal alleen maar leuk is maar dat is niet zo.
Tuurlijk wist ik dat je het een en ander moet regelen als je aankomt in je nieuwe land! Maar ik dacht dat het af en toe wat regelen zou zijn en de rest lekker genieten en de omgeving verkennen en leuke dingen doen. Nou let me tell you, het is juist andersom. We hadden het misschien ook niet slim aangepakt vanuit NL ( wat dat betreft heeft onze vluchtgenoot Bloemetje het beter geregeld ), dus als ik wat tips mag geven aan aankomende nieuwe emigranten :
- regel vanuit NL een huurlocatie die centraal ligt en niet alleen maar een mooie lokatie
- regel een huurauto die klaar staat als je aankomt
- neem als het ff kan 2 mobieltjes mee vanuit NL die simlock vrij zijn! ( 1 van onze bleek niet simlock vrij te zijn.... erg onhandig als je een NL simkaartje hebt en een Austr.simkaartje )
- ga niet meteen beginnen met alles willen regelen, neem de tijd. Wat een stommerd ben ik dat ik niet geluisterd heb naar o.a Rob en Marijke die me dat ook zeiden....
- misschien ook handig als je tijdelijke accomodatie langer dan 3 weken huurt want dan kunnen alle poststukken van Medicare + TFN nr + bank etc etc op dat adres aankomen. De meeste dingen duren lang, en dan moet je tussendooor dus weer een nieuw adres opgeven.
- oh ja, en mobiel internet is heel fijn,maar Telstra werkt niet op NL'se laptops!!!Daar zijn we na 5 dagen gekloot achter gekomen.( vraag me niet waarom , dat weet een behulpzame NL die we hebben leren kennen )

Nu zijn we ondertussen best wel ver met alles, dus kunnen we bijna op onze kont in de zon gaan liggen bij wijze van spreken. We hebben een huur appartementje waar we vlg week in gaan, we hebben een Qld rijbewijs, en we hebben een hele gave 4x4 gekocht.een Nissan Pathfinder van 2001.Die gaan we binnenkort ff goed uitproberen, maar op de harde weg rijdt ie in ieder geval goddelijk!
Het hier zijn in Australie voelt wel heel goed, en ik ben ontzettend blij met het weer. We hebben het echt getroffen: bijna elke dag blauwe lucht en tussen de 21 en 28 graden! :happysun:
Ik denk vaak aan de lieve mensjes in NL maar het is zeker geen negatief gevoel of heimwee.
De omgeving is super mooi!Vooral wat stranden betreft en iets het binnenland in heb je mooie subtropische regenwouden en watervallen.Rond Maroochydore , waar we vanaf vlg week gaan wonen vind ik het iets wat te druk maar is wel handig waarschijnlijk voor werk straks.En er wonen leuke mensen :smile:
Werk hebben we nog niet gezocht, we willen nog ff een beetje rustig aan doen. Dat komt wel. En we ontmoeten steeds meer mensen dus wie weet wat er op ons pad komt binnenkort.

Nou dat was het wel zo'n beetje voor nu :bye: Groetjes Ingrid en Rimko

Back