Lastavaza Skippie's: terug in NL

Ik heb even 'gewoordenboekt' en huishoudschool wordt omschreven als domestic science school ( :stupid: ) haha, sorry kon het niet laten, maar at least antwoord op je vraag... Kopje thee doen vanmiddag?

Hee thanks girl! had je da gister niet meteen ff kunnen opzoeken...dan had je het me meteen kunnen mailen :p :grin:
Kopje koriander thee gaat er wel in, ik smsje wel hoe laat ik langs kom.
 
:eek:fftopic: Hey thee leuten, hebben jullie niets te doen ofzo? :whistle:

Noosa park willen wij ook snel een keer gaan wandelen. Schijnt leuk te zijn.....

Zondag dus ff met de 4x4 door het zand knallen. Neem je zwembroek mee, je wordt thuisgebracht... haha
 
Rim heeft al werk!!
Via via ( werkt altijd zoals we vaker hebben gelezen ) heeft ie een nr gekregen van een tegelzetter en die had wel iemand nodig.
Nu heeft rim 2 dagen meegedraaid en hij is tevreden. We weten nog niet hoe het verder verloopt, hoe lang hij voor hem kan werken of wat dan ook, maar dat boeit niet, hij heeft nu werk en Australische ervaring!
P.s ik weet eigenlijk niet hoe blij Rimko is met het werk want hij heeft nu al 2 dagen spierpijn .... :grin: ( te lang niks gedaan, en hij is geen 18 meer he hihihi )

Nee, ik heb nog geen werk. Maar werken is voor mannen. :evil:
ja wel, ik doe mijn best, heb al heel wat CV's uitgedeeld op medische centrums, dus we zullen zien
 
Gefeliciteerd!! :up:
Goed nieuws zeg!
Succes met het vinden van een geschikte baan :up:

Groeten Steven
 
Gefeliciteerd Rimko! EN voor jou zal het ook wel snel goed komen, geniet nu nog maar even van je vakantie!
 
Super !
Gefeliciteerd met Rimco's baan !
En veel plezier bij Noosa...ik ben jalours!
Groetjes Annemiek
 
Wat gaat dat snel! Heeft Rimco wel al een beetje kunnen genieten? Want dat gaat rap daar bij jullie! Leuk dat je blijft schrijven want het is inderdaad ook leuk om te horen hoe het daarna gaat. De leuke dingen en de hindernissen. Maar vooralsnog lees ik vrijwel alleen postitieve dingen, heerlijk!

:smile:
Marika
 
Hee! Super te horen dat 1 van jullie al een baan heeft. Zelfs al is dit mss maar voor een tijdje, zoals je zelf al zei, je krijgt er oz ervaring door. Nu jij nog en dat gaat ook helemaal goed komen!
Succes!
 
Dank jullie wel voor de felicitaties! Ik heb het doorgegeven aan Rim.
Hij zou het volgens mij niet erg hebben gevonden om langer nog te genieten van de vrije tijd, maar het is mooi meegenomen zegt ie, dat ie zo snel aan het wrerk kan. Enne, hij wil ff zeggen :
IN DE BOUW IS HET NIET RUSTIG AAN! Zoals iedereen zegt dat Australiers werken... mooi niet, dubbel zo hard lijkt het wel! Maar Rim was natuurlijk wel altijd eigen baas voorheen....

Gefeliciteerd!! :up:

(Dan word het nu ook tijd om je woonplaats aan te passen in je profiel. :wink:)

Das een goei! Maar hoe doe ik dat ookal weer....?
 
Klik rechts boven naast je foto en naast je naam op het naar beneden richtende witte pijltje, klik dan op My Profile en dan op Change Profile Information :wink:

Jullie zijn tenslotte eindelijk in Oz toch? :smile:

Groeten Steven
 
das toch achterlijk... nou heb ik de laatste tijd zo weinig tijd doorgebracht op dit forum dat ik niet eens meer weet hoe je oude berichten kunt bekijken!? En dan bedoel ik niet op een onderwerp klikken, of via today's active content...
Help! :p
 
Jeetje, lang niks geschreven....
En we zijn hier ondertussen al meer dan 1 jaar.
Vooral voor iedereen die graag wil weten hoe het met nieuwe emigranten gaat, zal ik weer eens iets van ons laten horen. Ik weet nog dat ik, nog in Nederland, heel graag mee las met de verhalen van de nieuwe Ozzies,dus ik moet nu ook ff mijn "bijdrage" leveren he.

Ten eerste, ik wens iedereen die bezig is met een visum heel veel succes, want het is echt de moeite waard hier!
Wat ons vooral blij maakt is de super mooie natuur, het lekkere klimaat ( hoewel dat natuurlijk afhangt waar je gaat wonen, en welke dag want nu regent het namelijk op z'n Hollands maar we hadden al maanden een blauwe lucht en dat is echt HEERLIJK! :sunny:

De Ozzies vinden we meestal heel aardig en relaxt,maar vrienden hebben we nog niet met ze gemaakt. Ze zijn misschien iets TE relaxt. Je kunt moeilijk afspraken met ze maken.
Wel hebben we een paar Nederlandse vriendjes gemaakt en heb ik leuk contact met een NZ-se en Engelsen.
Wel mis ik af en toe nog steeds mijn vrienden in Nederland, maar das niet meer dan logisch. Het is al een stuk minder dan een half jaar geleden, dus het slijt wel denk ik.

De vrije tijd kun je hier zo ontzettend leuk besteden vinden wij. In NL hadden we elk weekend een "wat kunnen we in godsnaam nu weer verzinnen om te doen" gevoel. Misschien vanwege t weer, en vanwege geld.
Hier hebben we weinig geld te makken, maar we genieten 100 x meer dan in NL!!
Een greep uit de "gratis leuke dingen die je kunt doen in noord NSW/ zuid Queensland " : wandelen in/op/bij tig mooie National Parken, stranden, liefelijke dorpjes,kanoën, zwemmen,surfen,bodyboarden ( vergis je niet in de sterke stroming newbies!! uit eigen ervaring.. ) roadtrippen :auto009: (zonder files!) want elk gebied is nieuw de eerste tijd dat je hier woont,dus allemaal even mooi, kamperen :tent: (met je tentje in de duinen en zeezicht voor nop....zucht) nou ja, en zo kan ik nog wel ff doorgaan eigenlijk.
Nou zou ik niet precies weten wat je hier moet zoeken als je geen natuur liefhebber bent, maar er zijn natuurlijk ook genoeg steden ;)

Wat niet zo leuk is, is dat het werk technisch erg tegenvalt. Zowel voor Rimko als voor mij. Rimko had wel meteen een baan gevonden en werkt nog steeds voor dezelfde baas. Of moet ik zeggen, hij zit nogal eens vaak thuis voor dezelfde baas. Als tegelzetter ben je hier niet echt in dienst zoals in NL, maar ben je casual, wat betekend dat als je niet werkt, je geen geld krijgt. Dus als de baas even geen werk heeft, verdien je dus niks. En dan is het maar weer afwachten tot hij je nodig heeft. En tja, die baas van Rim heeft vrijspel hier in de omgeving, want hij heeft alle grotere klussen. Er is geen concurentie voor hem.
Ik was begonnen voor "mezelf" omdat ik geen werk kon vinden. Nu gaat dat voor mezelf werken ook niet echt super maar zet ik nog wel door.
Dus we zitten hier een beetje ons spaargeld op te eten ondertussen. Niet zo leuk dus. :(
Ik ben vanalles aan het bedenken wat we kunnen doen, en ik heb allerlei cursussen en rijbewijzen in gedachten ( en uitgevoerd ) maar als ik dan wat verder kijk naar de vacatures van die bepaalde baantjes dan kom ik er achter:
OVERAL, echt overal willen ze mensen met ervaring!Of je nu als receptioniste wil werken ( wat ik dus ben ) of dat je wil serveren ( heb ik vroeger gedaan maar nu ben ik of te oud of niet met Australische ervaring ) of zelfs poetsen .... je moet meestal 1 jaar ervaring hebben, dat wil zeggen AUSTRALISCHE ervaring. Erg frustrerend kan ik je zeggen. :angry:
Het is echt zo, iedereen zegt het al, maar voor de meeste baantjes geldt; JE MOET IEMAND KENNEN die je bij een bedrijf/job binnen lult. Anders kun je het wel vergeten. Dus wat heeft het dan voor nut om je om te scholen...?
Tuurlijk, er zijn hier best wat mensen die we hebben leren kennen die het wel gelukt is hoor, dus het zou moeten kunnen....maar hoe?
Ik zou nog kunnen investeren in een auto maar das ook wel weer een moeilijke beslissing,want dat betekend weer meer Euro's investeren, en tja, zoals jullie weten, krijg je niet zo veel dollars voor de euro,dus het is al zuur genoeg als we aan onze euros moeten komen.

Voor diegene die dit lezen en hier in the Sunshine Coast wonen; als jullie iets weten, al is het maar als poets ofzo laat het me weten!
Op zich hebben we wel hoop dat het goed komt, want ik probeer van alles en Rim weet dat de baas binnenkort weer meer werk heeft maar op dit moment is het ff zwaar.
Trouwens, wat ook hier leuker is dan in NL, is de belastingdienst! Hier krijgen we tenmmniste iets, ipv dat we moeten betalen. Nu moeten we er alleen nog ff op wachten,maar vlgs meneer de tax accountant komt het goed.

Terug naar NL is echt geen optie, dat zou het laatste zijn! Het voelt hier toch te lekker :) Een ander gebied zou wel een optie zijn, en ook daarin zijn we aan het rond kijken.

Nou, dus dit is een beetje het 1 jaar in Ozzie verhaal van ons. K hoop dat je het leuk vond ;)

Groetjes en wie weet, see ya in the beautiful land down under.
 
Thanks lieve Ingrid voor je verslag,

We hebben al contact en ik wist dus al hoe het zo met jullie gaat Down Under. Wilde toch nog even een berichtje voor jullie achterlaten dat ik het echt helemaal super vindt dat jullie niet bij de pakken neer gaan zitten! Petje af! LEkker doorgaan zo, de positieve kant steeds weer zien. Geld is maar geld,,, maar geld zorgen is natuurlijk verschrikkelijk! Ro en ik houden ons hart vast dat wij niet te idealistisch zijn en onze droom waar kunnen maken zonder dat geld 'issues' alles door de war schudden!
Vidnt het echt stoer dat jullie door zetten en alles uit de kast trekken om in Oz te kunnen 'zijn' (ja, ja ben ik weer met mn hippie geouwehoer!) en blijven.
Hang in there, maatjes, we komen gauw jullie kant op!

:up: Liefs uit R'daal, xxx
 
Werk zoeken? Bedrijven binnenlopen met je CV. Heeft mij aan banen geholpen waar ik absoluut geen ervaring in had dus, gewoon proberen. Genoeg banen te vinden in de toeristenindustrie daarginds lijkt me dus ik zou als ik jou was gewoon een paar hotels / motels binnenwandelen en vragen om werk. Is ook casual in de meeste gevallen maar 't is in ieder geval iets.

Ik woon nu bijna 6 jaar in Australië en heb tot nu toe bijna alleen maar casual jobs gehad. De job die ik nu heb is werken in een fabriek als casual maar ik werk gewoon full time dus ook dat is mogelijk.

Niet opgeven dus maar dat doen jullie ook niet als ik dat zo lees. Alles komt goed en alles gebeurt voor een reden.

Succes.

Erna
 
Omscholen heeft zeker wel nut, Ik ben 46 en na 2,5 jaar thuis zitten heb me een klein jaar geleden ingeschreven bij het arbeidsbureau aangezien het niet echt iets voor mij is om langs bedrijven te gaan om mijn cv af te geven. Ik ben een maand later gebeld met de vraag of ik interesse had in een omscholing en aged care certificate III te gaan doen (ik was administratief/financieel medewerkster in Nederland) ik dacht ach waarom niet deed al wat vrijwilligerswerk in een bejaardentehuis. Ik ben begonnen in december en sinds mei heb ik een traineeship. Verdienste is nog even een zakcentje tot ik het certificaat heb behaald en dan heb ik ook een echte australische werkervaring. Wat ook heel positief werkt is het doen van vrijwilligerswerk dat wordt ook gezien als werkervaring, staat heel goed op een cv en kan je ook naar een betaalde baan leiden.
Het gaat je vast wel lukken. Leuk om je verhaal te lezen.

groetjes
Moon
 
Wat ook heel positief werkt is het doen van vrijwilligerswerk dat wordt ook gezien als werkervaring, staat heel goed op een cv en kan je ook naar een betaalde baan leiden.

goeie tip, bedankt! :up:
Ik zat ook al te dubben over hoe je aan werkervaring komt als je nergens wordt aangenomen!
 
Thanks voor jullie reacties :up:
Met je CV bedrijven binnenlopen - vrijwilligers werk doen : Been there/ done that!
Heeft tot nu toe niks opgeleverd. Ben na bijna een heel jaar vrijwilligers werk er ook mee gestopt want ik kan mijn tijd beter gebruiken in het maken van mijn mozaiek en ander spul wat ik probeer te verkopen op markten. ( wat ook niet denderend veel oplevert,vandaar dat ik verder zoek )
Ik durf gerust overal binnen te lopen en ik weet dat mijn 1e indruk vaak goed is, maar hier is gewoon echt weinig werk. Ik ben zelfs bij sommige bedrijven meerdere keren terug gegaan ( met een aantal maanden tussentijd.)Ook heb ik telefoontjes gepleegd nadat ik een CV heb afgegeven, ik heb het er dus niet bij laten zitten.
Maar opgeven zit er niet in hoor, no chance! :smile: Dan zou eerst ons NL spaargeld op moeten, maar zover zal het vast niet komen. Gelukkig kunnen wij gaan en staan waar we willen omdat we geen kinderen hebben. ( wel weer jammer van sommige leuke mensen die we nu kennen om die dan minder te zien )
See ya at beautiful Byron, Betty :smile:
 
Back
Top