Lastavaza Skippie's: terug in NL

Klinkt wel lekker allemaal, jullie zijn je echt aan het settelen. Goede tip, om het allemaal wat anders te regelen. Zal het in gedachten houden voor over een half jaar.....

Veel plezier daar!
Annemarie

Lekker hoor! Fijn dat alles weer een beetje een patroon begint te krijgen he?

En die tips zijn zeker waardevol! Laat ze maar komen :up:
Succes en veel plezier down under!

Groeten Steven

hej Ingrid!

Wat leuk om van jullie te horen!!! voor een regellaar is het wel eens moeilijk om eens niet direct alles te willen regelen. :wink: Bummer dat het niet helemaal soepel is verlopen. Maar goed, geregeld is geregeld en straks kunnen jullie lekker ontspannen.

Geniet ervan!

Leuk zo'n verslag en fijn dat het zo goed gaat. Ik blijf jullie verhaal zeker volgen! Handige tips en ook wel realistisch en goed om je op in te stellen dat het natuurlijk niet meteen perfect is zodra je geland bent.. :rolleyes:

Heel veel geluk hè!
:up:
Marika

Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat. Ook wij hebben een Nissan Pathfinder gekocht! Gave auto hé? Bij ons werkt Telstra wel vanaf een Nederlandse laptop. Maar wat maakt het uit, je hebt in ieder geval weer internet. Succes met de laatste dingen regelen en dan lekker genieten in het zonnetje! :up:

Groetjes,
Sacha

Nogmaals WELKOM aan de sunny :vak001: coast )

Misschien ook een tip voor nieuwkomers: ipv een langere termijn te huren in het begin, een Postbus adres aanvragen voor je post. Als je bijft verhuizen is dat wel zo handig, hoef je niet 3 keer in een jaar je adres te wijzigen.

En wanneer gaat deze Pathfinder eigenlijk zijn zanddoop krijgen? :drive:

Hey Ingrid en Rimco,
Wat leuk om wat van jullie te lezen, heb de laatste tijd veel aan jullie gedacht (hoe zou het zijn...)
Bedankt voor de tips, ik hoop dat we er snel wat aan gaan hebben.
Wij wachten nog steeds op het visum....zou er juni zijn maar is er nog niet i.v.m. de stormloop op de employer sponsered visa's.
Maar dat wachten is niet leuk, Harold zou eigenlijk in September beginnen maar ik ben bang dat we dat niet gaan redden.
Gelukkig hebben we de kids het nieuwe schooljaar gewoon naar school gedaan dus voor hun veranderd er nog niets.
Waar ligt jullie nieuwe stekkie ?
Geniet ervan daar he !
Groetjes Annemiek

Leuk om wat van je te lezen Ingrid. Succes nog met de laatste dingetjes regelen, en dan inderdaad zo snel mogelijk gaan genieten!!

Bribie island is inderdaad geweldig mooi. Wij waren daar een paar dagen voor jullie aankomst in OZ.Wat je zegt is het ver van alles vandaan, voor NL begrippen. Vrienden van ons wonen in Sandstone point en werken in Brisbane.
Misschien dat we in Novenmber een paar dagen die kant op komen om op de hondjes te passen.

Voor nou heel veel succes met het van alles regelen en wat ook heel belangrijk is, geniet ervan.

Cheers Axel

Hallo daar,

Thanks voor de tips, inderdaad heel leuk om van jullie te horen! Dat zonnetje maakt alles goed he? Geniet, we leven allemaal met jullie mee!

:smile: Betty Ga straks eens op jullie website koekeloere!

@ Kathren, fotootje van onze nieuwe bak :
Nissan Pathfinder Als deze link niet lukt, ff op ons weblog kijken, want daar hebben we wat foto's staan.
Hoe verloopt het et je huis en je paard?

@ Guppy, grappig dat jullie de zelfde auto hebben gekocht! Hoe bevalt jullie de eerste weken? Hebben jullie een website/weblog?

@ Hee mate, tja wanneer de car een zanddoop krijgt? Nog steeds een te drukke agenda ( ik haat het om te zeggen maar ut is wel zo ) nu onze lading vanuit NL is gekomen en we ons eerste bezoek dit weekend krijgen.

@ Annemiek, ik had ook gedacht dat jullie wel bijna deze kant op zouden komen. Ik hoop voor jullie dat het spoedig zal zijn. :up: Wij zitten nu dichtbij jullie, nl in Maroochydore. We zijn laatst langs Palmwoods gekomen, wat een mooi gebied daar! Het dorpje vederop, Montville is zo leuk!

@ de rest, we zullen proberen ( en dat gaat meestal goed ) om te genieten tussendoor.Ik moet nog ff een beetje mijn comfy zone weten te vinden.Waren we net "gesetteld"in Bribie, nu weer alles nieuw ontdekken in Maroochydore. En het appartementje in Bribie was ge-wel-dig! Deze is gewoon ok.
In het begin van de dag ga ik vol goede moed overal tegenaan, maar eind van de dag is meestal moeilijker. Dan zit mijn hoofd vol van alles wat we gedaan hebben, of dan vooral van alle nieuwe indrukken. Ken je dat? Als je b.v net een nieuwe baan hebt en vanalles nieuw moet leren. Dat je hoofd dat op het laatst een beetje overloopt en je daar behoorlijk moe van kunt zijn. of heb ik dat alleen.....? :p

Ken je dat? Als je b.v net een nieuwe baan hebt en vanalles nieuw moet leren. Dat je hoofd dat op het laatst een beetje overloopt en je daar behoorlijk moe van kunt zijn. of heb ik dat alleen.....? :p

Yep, het is hetzelfde als na een zomervakantie weer aan de slag moeten :)

Goed te horen dat -ondanks alle drukte en regeldingentjes- jullie het naar jullie zin hebben. De 4WD is binnen.. dus lekker gaan exploren zou ik zo gaan zeggen! Neem de tijd om alle indrukken te verwerken en voordat je het weet denk je dat je al jaren in OZ woont ;)

Succes!

Hey Skip!
Coowlllle bak! Dat rijdt vast wel super :up:

Ook voor dit paard heb ik nu een nieuwe partner gevonden. Een hele fanatieke jonge dame, die helemaal verliefd op hem is. Ook dit paard gaat naar Belgie richting Nieuwpoort aan de kust. Ze doet ook aan natural horsemanship, was een van de voorwaarden. Hij gaat volgende maand die kant op. :cry:

Vandaag heb ik weer een bezichtiging voor mijn huis. Er staat alleen zo vreselijk veel te koop hier en mensen zijn hun huizen gewoon in de aanbieding aan het gooien. Veel concurentie dus. Morgenmiddag zit ik met de makelaar om de tafel om te kijken wat we kunnen doen om het huis aantrekkelijker te maken.

Pffff... we komen er wel... ooit... :wink:

He, wat leuk om al die belevenissen te lezen. En heel goeie tips! Dat je hoofd overloopt kan ik heel goed aannemen, het is toch ook wel een rollercoaster waar je op zit. Vaak denk je dat als je eenmaal weg bent je het ergste gehad hebt, maar dan moet het vaak nog beginnen. Akkoord, wel in een mooie omgeving, en je bent eindelijk waar je al zolang wil zijn, maar al dat geregel vooraleer je weer een beetje gesettled bent, ik denk dat ik het daar ook nog moeilijk mee gaat hebben. Al het vertrouwde is weg natuurlijk, het is echt helemaal opnieuw beginnen.

|Ach, binnen een half jaartje kan je ermee lachen (hopelijk zelfs al eerder :cool: ) Geniet ondertussen van je schaarse vrije momenten, en laat de nieuwtjes en tips maar komen!

[
@ Annemiek, ik had ook gedacht dat jullie wel bijna deze kant op zouden komen. Ik hoop voor jullie dat het spoedig zal zijn. :up: Wij zitten nu dichtbij jullie, nl in Maroochydore. We zijn laatst langs Palmwoods gekomen, wat een mooi gebied daar! Het dorpje vederop, Montville is zo leuk!

He Ingrid,
Ja, wij willen ook eigenlijk rond Montville, Mapleton en Witta wonen!
Leuk om te horen dat jij het er mooi vind, ik ga af op mijn herinneringen van 9 jaar terug en de verhalen van Harold.
Dat je hoofd overloopt kan ik me goed voorstellen, mijn hoofd loopt nu af en toe al over...
En het visum.....nee nog niet, wel een gescheurde miniscus....kan er nog wel even snel bij !
Groetjes Annemiek

Heb mijn comfy zone weer gevonden :smile:

We zijn nu gesetteld in een gemeubilleerd lief klein appartementje in Maroochydore,op 3 minuten van het strand!
Nu we hier vaak heel erg lekker weer hebben, ben ik vaak sóchtends voor het ontbijt de deur uit om een duik te nemen in de zee, of als de golven te wild zijn, dan neem ik een wandeling in knie hoog water en geniet van de mooie heldere groen/blauwe zee. Heeeerlijk!
We vinden het een leuk gebied.Veel mooie natuur gebieden in de buurt ( Noosa NP, het Hinterland bij Montville, etc ) En het is niet te druk, maar dat kan veranderen als het straks dec/jan wordt.
Werk hebben we nog niet, maar dat geeft niet, we redden het wel ff-tjes. Doen we straks wel weer sparen. :grin:
Nu wordt er alleen maar uitgegeven natuurlijk! Leuke/nuttige spulletjes die we toch niet hadden meegenomen uit NL, gereedschap voor Rim's aanstaande werk, en al die leuke winkeltjes en markten die me roepen....tja, dan ben ik echt een meid en moet er gekocht worden.
Oh ja, voor degene die ooit nog een verhuisbedrijf nodig hebben ; via Hazeleger is alles goed gegaan.was 1050 Euro voor 3 M3. Dus best een aanrader.

We vinden het ook heel leuk dat we contact hebben met 2 stelletjes NL-ers ( thanks to this forum! )
Dus we hoeven ons niet te vervelen.

Oh ja, heb ik al verteld wat voor gave beesten hier wonen?! Wat we al gezien hebben sinds we in Oz zijn :
dolfijnen , kangaroo's, kookabura's( zoals je kunt zien op ons weblog want hij bleef mooi zitten ), blue tongue lizard ( stak ff op zijn gemakje over voor onze voeten )andere lizard dingetjes, een emu, pelikanen ( stikt het van op Bribie Island) en gister de topperrrrr ; een koala in het wild in Noosa NP ! Zo gaaf! Dit is voor mij precies waarvoor ik o.a naar Australie wilde.

Ik heb nog een vraag voor jullie waar ik niet uit kom; hoe noem ik mijn "opleiding" LHNO ( huishoudschool ) in godsnaam? Is niet echt de moeite waard om te noemen maar ja.... en kom nou niet aan met "householdschool" ofzo he, das te voordehand liggend he :p

Groetjes Ingrid

Heb mijn comfy zone weer gevonden :smile:

We zijn nu gesetteld in een gemeubilleerd lief klein appartementje in Maroochydore,op 3 minuten van het strand!
Nu we hier vaak heel erg lekker weer hebben, ben ik vaak sóchtends voor het ontbijt de deur uit om een duik te nemen in de zee, of als de golven te wild zijn, dan neem ik een wandeling in knie hoog water en geniet van de mooie heldere groen/blauwe zee. Heeeerlijk!
We vinden het een leuk gebied.Veel mooie natuur gebieden in de buurt ( Noosa NP, het Hinterland bij Montville, etc ) En het is niet te druk, maar dat kan veranderen als het straks dec/jan wordt.
Werk hebben we nog niet, maar dat geeft niet, we redden het wel ff-tjes. Doen we straks wel weer sparen. :grin:
Nu wordt er alleen maar uitgegeven natuurlijk! Leuke/nuttige spulletjes die we toch niet hadden meegenomen uit NL, gereedschap voor Rim's aanstaande werk, en al die leuke winkeltjes en markten die me roepen....tja, dan ben ik echt een meid en moet er gekocht worden.
Oh ja, voor degene die ooit nog een verhuisbedrijf nodig hebben ; via Hazeleger is alles goed gegaan.was 1050 Euro voor 3 M3. Dus best een aanrader.

We vinden het ook heel leuk dat we contact hebben met 2 stelletjes NL-ers ( thanks to this forum! )
Dus we hoeven ons niet te vervelen.

Oh ja, heb ik al verteld wat voor gave beesten hier wonen?! Wat we al gezien hebben sinds we in Oz zijn :
dolfijnen , kangaroo's, kookabura's( zoals je kunt zien op ons weblog want hij bleef mooi zitten ), blue tongue lizard ( stak ff op zijn gemakje over voor onze voeten )andere lizard dingetjes, een emu, pelikanen ( stikt het van op Bribie Island) en gister de topperrrrr ; een koala in het wild in Noosa NP ! Zo gaaf! Dit is voor mij precies waarvoor ik o.a naar Australie wilde.

Ik heb nog een vraag voor jullie waar ik niet uit kom; hoe noem ik mijn "opleiding" LHNO ( huishoudschool ) in godsnaam? Is niet echt de moeite waard om te noemen maar ja.... en kom nou niet aan met "householdschool" ofzo he, das te voordehand liggend he :p

Groetjes Ingrid

Klinkt misschien niet serieus, maar het enige wat in me opkomt is zoiets als: Basic Housekeeping? Of gewoon Housekeeping?

Ik heb even 'gewoordenboekt' en huishoudschool wordt omschreven als domestic science school ( :stupid: ) haha, sorry kon het niet laten, maar at least antwoord op je vraag... Kopje thee doen vanmiddag?

Hoi Ingrid,

Wat gaaf dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Wij hebben ook dat we eerst een huis willen zoeken en dan pas werk. Onze auto bevalt prima. In ons eigen draadje kun je lezen hoe het bij ons gaat. We hebben geen weblog.

Veel plezier met genieten verder!!!

Groetjes,
Sacha

Back