LaStaVaZa Steve Annelies Anna Viktor

Om het nog spannender te maken: AHPRA vroeg nog aanvullingen....
Oa een certificaat dat ondertussen verlopen was (ja als proces langer duurt dan geldigheid certificaat) en vertaling diploma. Dat was vertaald en ondertussen al goedgekeurd door 2 andere (medische) instanties maar dat telt natuurlijk niet. Docs zijn weer onderweg naar AUS.
Zaak is dat dit extra vertraging is en tickets zijn al besteld (19 dec) en container komt (13 dec). Visa ondertussen toch maar aangevraagd ondanks dat we weten dat die laatste ahpra goedkeuring ontbreekt.
Het zal nipt worden
 
Visa procedures gaan zelden ‘normaal’. Abnormaal is het normaal. Het is alleen zo jammer dat je je hele leven op zijn kop zet ervoor, dus de stress levels zijn al hoog genoeg. Succes!
 
En Yep, nog goed nieuws.
Kreeg al een job aangeboden!
Via via kwam ik (per mail) terecht bij voorzitter North Queensland archi bond. Zij heeft mijn cv doorgestuurd naar de leden en kreeg zondag mail van een buro. Na wat open heen en weer gemail (Skype kwam er maar niet van) blijkt dat ik eigenlijk kan beginnen!
Probleem is/was salary. Natuurlijk is het moeilijk voor hen in te schatten wat ik kan ook gezien de verschillen in bouwtechnieken etcetera. Afgesproken is dat ik kan beginnen bij het gemiddelde salaris van 65k en na maand herbekijken en juist inschalen.
Nu misschien een stomme vraag (ik heb al veel gegoogled maar kom niet tot eenduidig antwoord): 65k....is hoeveel netto per maand?
 
Gefeliciteerd!

www.paycalculator.com.au

Zou je op 51K netto uitkomen. Maar check even of Super in die 65K zit of er los boven op komt enz.
Als je dat herijken goed vastgelegd krijgt zou ik er gewoon voor gaan. In het slechtste geval hou je er Australische werkervaring aan over. In het beste geval een leuke baan met opslag volgende maand :)
 
zo baan is rond! Toch verbazend dat dit allemaal via de mail is geregeld. Zeker in Australie waar we ondertussen toch niet altijd goed ervaringen hebben met communicatie heen en weer.
Ook vandaag weer (al is dat toch niet enkel communicatie maar ook soort niet nadenken): de eerste 3 weken krijgen we een verblijf toegewezen van werkgever Annelies. Na hen gewaarschuwd te hebben dat het nu toch wel dringt om iets te reserveren nu alle papieren in orde zijn (we zijn daar tenslotte rond kerstperiode) kregen we bevestiging reservatie. Ik las op de site van het verblijf dat als je na 6pm aankomt hen moet verwittigen (toch wel jammer dat je daar zelf moet achterkomen ipv boekingskantoor ziekenhuis; nu ja misschien teveel gewend aan gepamper in NL :cool:). Dus dat doen we dan. Gelukkig met terloopse vermelding dat we family of four zijn....
En ja hoor: krijgen we een mail terug: 'we have your booking for 1 person'.......>:D:rolleyes::mad:. Hebben ze alleen voor mijn vrouw geboekt terwijl we al de hele tijd over hele familie zitten te praten.
Gelukkig dan maar dat we na 6pm aankomen anders kwamen we er pas achter ter plekke.
enfin, goede nieuws is dat onze 2 auto's nu ook zijn verkocht en het nu aftellen is tot container laden en vertrekken. (tenzij er nog rare apen uit de mouw komen of lijken uit een kast). Never a dull moment, maar je hoort ons dan ook niet klagen :). Buiten deze rompslomp gaat alles echt super, echt.
 
One big adventure :)

En gefeliciteerd! Onze ervaringen hier zijn voor de meeste dingen als in NL. Soms Wordt het snel en goed geregeld, soms minder. Maar in NL gaan dingen ook zeker niet altijd vanzelf ;)
 
One big adventure :)

En gefeliciteerd! Onze ervaringen hier zijn voor de meeste dingen als in NL. Soms Wordt het snel en goed geregeld, soms minder. Maar in NL gaan dingen ook zeker niet altijd vanzelf ;)

Ja klopt wel. Doordat je nu zo gefocused bent op je afvinklijstje ga je al snel alles classificeren in gelukt/bijna gelukt/niet gelukt. Terwijl dat in het gewone dagelijkse leven constant gebeurt maar dan niet op zo'n schaal dat er zoveel vanaf hangt.
Ik blijf het ook wel grappig vinden dat je graag naar een systeem van 'no worries, mate' wil gaan maar net door die relaxte houding dan nu vaak tegen frusterende momenten aanloopt (waar je nu nog geen weg mee weet). Oh ironie
 
Last edited:
Ik blijf het ook wel grappig vinden dat je graag naar een systeem van 'no worries, mate' wil gaan maar net door die relaxte houding dan nu vaak tegen frusterende momenten aanloopt (waar je nu nog geen weg mee weet). Oh ironie

Dat! Precies wat wij elkaar ook voor hielden. Zo van nu heb je er last van (de she’ll be right cultuur) maar het is ook 1 van de redenen dat je er naar toe gaat. Ironie ten top :)
 
zo baan is rond! Toch verbazend dat dit allemaal via de mail is geregeld. Zeker in Australie waar we ondertussen toch niet altijd goed ervaringen hebben met communicatie heen en weer.
Ook vandaag weer (al is dat toch niet enkel communicatie maar ook soort niet nadenken): de eerste 3 weken krijgen we een verblijf toegewezen van werkgever Annelies. Na hen gewaarschuwd te hebben dat het nu toch wel dringt om iets te reserveren nu alle papieren in orde zijn (we zijn daar tenslotte rond kerstperiode) kregen we bevestiging reservatie. Ik las op de site van het verblijf dat als je na 6pm aankomt hen moet verwittigen (toch wel jammer dat je daar zelf moet achterkomen ipv boekingskantoor ziekenhuis; nu ja misschien teveel gewend aan gepamper in NL :cool:). Dus dat doen we dan. Gelukkig met terloopse vermelding dat we family of four zijn....
En ja hoor: krijgen we een mail terug: 'we have your booking for 1 person'.......>:D:rolleyes::mad:. Hebben ze alleen voor mijn vrouw geboekt terwijl we al de hele tijd over hele familie zitten te praten.
Gelukkig dan maar dat we na 6pm aankomen anders kwamen we er pas achter ter plekke.
enfin, goede nieuws is dat onze 2 auto's nu ook zijn verkocht en het nu aftellen is tot container laden en vertrekken. (tenzij er nog rare apen uit de mouw komen of lijken uit een kast). Never a dull moment, maar je hoort ons dan ook niet klagen :). Buiten deze rompslomp gaat alles echt super, echt.

Gefeliciteerd! Heb even snel jullie verhaal gelezen en volgens mij gaat het nu wel heel snel. Kan me de Aphra formulieren nog goed herinneren. Gaat Annelies in loondienst werken of als eigen ondernemer? Ook spannend voor de kids. Succes! Hou ons op de hoogte.
 
Gaat Annelies in loondienst werken of als eigen ondernemer?
Annelies gaat in loondienst werken. We gaan op 457 en fulltime contract dus de eerste 2 jaar zal dat ook wel nog zo blijven.

Ondertussen zijn de eerdere zorgen over onze eerste 3 weken verblijf wel achter de rug. We passen blijkbaar met ons 4-en ook in hetzelfde appartement dat was geboekt op Annelies naam alleen. Misschien wat krap maar ik ga ervan uit dat we meer buiten dan binnen zullen zijn.
Een ander 'probleem' dook vanmorgen op. We hadden gehoord dat sommige luchtvaartmaatschappijen toelaten om extra kg mee te sleuren als je gaat emigreren. Leek ons wel handig en inderdaad, Singapore Airlines biedt die service (5kg extra / passenger).
Natuurlijk ging dat niet vanzelf: eerst zou je Gold member moeten zijn maar na wat mailtjes en telefoontjes kon dat ook als (gratis) 'Krisflyer' member als je emigratie kon aantonen (zoals op uitschrijving gemeentelijke basisregistratie en visa).
Kanttekening was wel dat we een aansluitende vlucht hebben van Brisbane naar Cairns met Virgin Australia en zij andere regels kunnen hanteren. Enkele weken geleden gebeld met Virgin en nadat de medewerker me minutenlang in de wacht zette voor ruggespraak met zijn collega's kon hij me melden dat zij de richtlijnern van Singapore Airlines in dit geval zouden aanhouden. Oef .
We konden aan de slag met verzamelen bewijs van emigratie. Op dat moment moesten we nog wachten op visa maar nu ze binnen waren moesten we enkel nog bewijs van uitschrijving bemachtigen. Fluitje van cent denk je na 1,5 jaar australische visa-bureaucratie. Alleen is de NL bureaucratie soms ook een dingetje want in principe kan je je pas uitschrijven 5 dagen voor vertrek. Gelukkig deden ze uiteindelijk na hele uitleg niet moeilijk en konden we het nu al ontvangen zelfs met als datum vertrek 25 december (we vertrekken 19 december maar zo hebben we wat overlap voor oa de zorgverzekering). Singapore Airlines gaf na voorlegging bewijs emigratie meteen toestemming voor de 5kg extra per passagier conform afspraak, wel met kanttekening dat Virgin Airlines daarom niet automatisch dezelfde regels hoeft te hanteren. Ja wist ik wel maar ik had dat al kortgesloten. Maar voor alle veiligheid toch nog eens gemailed met herinnering aan ons vorige gesprek en nu met bijlage bewijs emigratie en toestemming Singapore Airlines. Krijgen we een erg formale mail terug dat zij zich helaas moeten houden aan het maximale normale gewicht >:D
Dan maar meteen gebeld -dat werkte vorige keer ook- en uitgelegd dat het 1/ in tegenspraak is met eerder gesprek en 2/toch absurd is dat bagage dan maar kan emigreren tot eerste bestemming Australie. Nou ja volgens Virgin kan je wel verder reizen als je 'gewoon' de fee betaalt voor extra gewicht.
Na toch wel een verhitte discussie (het begon voor mij een principekwestie te worden van eerder gemaakte afspraken; en toch ook wel vertrek-stress :cool:) gaat Virgin nu de opname van mijn eerder gesprek beluisteren en kijken of een medewerker inderdaad toezeggingen heeft gedaan. Helaas krijg ik geen toestemmimng tot het beluisteren van de opname. Ben benieuwd.
 
Last edited:
Back
Top