En we zijn weer vertrokken voor visa. Het is niet dat we ondertussen verslaafd zijn aan het invullen van formulieren, afstempelen en wachten maar wij zijn hier nu op een 457 visum en in oktober wordt Annelies 45 (ik ben het pas geworden). Dit maakt dat als we een PR willen scoren we ons dus moeten haasten of we kunnen na 4 jaar weer terug.
Een migratieagent heeft zonet even snel onze mogelijkheden bekeken:
- een 189 is gezien de laatste stand van zaken en met onze gegevens een moeilijke zaak. Tegenwoordig worden blijkbaar niet erg veel mensen uitgenodigd en liggen de vereisten dus al gauw op 65 tot 70 punten. Dan moet Annelies een score van 8 halen op alle onderdelen van IELTS (laatste score oktober 2016 was 9/8.5/7/9) en opnieuw doen is echt geen optie
- dan een 190 gesponsord door QLD. Enige adder is dat je bewijs van minimum 6 maand werk in je nominated occupaties moet voorleggen. Annelies is begonnen op 8 januari dus geeft ons timeframe van 8 juli tot 45e verjaardag op 12 oktober.
Daar gaan we weer....
Dat leek mij eigenlijk ook. Zou iig weer tijd schelen. Tot nu toe hebben we alles redelijk zelf geregeld maar nu willen we geen risico lopen ivm de tijd en denken we er aan om een agent over de schouder te laten meekijken.6 maanden... ik neem niet aan dat je die in OZ gedaan moet hebben... Want een 190 vraag je meestal aan als NIET in Australia bent. Wij hebben een 190 (of eigenlijke een 176 maar dat is de voorloper) en daar moest Miss Bang werk ervaring voor hebben, maar gewoon in NL. Check het eens
We zijn gestart met voorbereidingen voor een permanent visum. Dit moet tamelijk snel en accuraat gebeuren nu de age limit is gedaald naar 45 en Annelies in oktober 45 wordt (ik ben net 45 geworden).
Nu willen we deze keer wel een agent inschakelen om elk risico op een misstap te vermijden (en we, pas aangekomen in Australië, nog niet alle instanties weten te vinden) en we ook beiden fulltime werken.
Nou dat valt even niet mee: 2 quotes van 6.500 en 6000$. En dit terwijl we eigenlijk gewoon willen dat iemand voor alle zekerheid over onze schouder meekijkt (checklist, nakijken docs, eventueel directie waar welke stempel, tijdschema...)
Is dit ook iemands ervaring?
PS: voor de rest gaat alles zijn gangetje. Container staat nu al 2 weken bij custom/grace Removals in Brisbane. En I dacht dat ik behoorlijk Engels verstond maar het Australisch hier.....ik versta soms amper de helft . Dat accent, due afkortingen en slang....
Spannend, weer een visumprocedure... Wat bureaus betreft, op de infodag van VIW was er een bureau die ook een formule voorstelden waarbij je voor 100 euro per uur advies kon
PS: gevonden, was VisaVersa.
Groetjes
Tamarind
Uitgenodigd worden voor je 45e.....en je moet eerst via QLD (sponsor) en dan via ImmiDat is inderdaad krappe timing -- moet je dan een EOI ingediend hebben tegen die datum? Of moet je effectief uitgenodigd worden voor je 45 wordt? Wel fijn dat je een betere offerte hebt ontvangen intussen!