LaStaVaZa van Lamarck

Nee hoor, niet dom, gewoon een vooruitziende blik ;) Soms moet je het geluk een handje helpen...
 
precies, dat dachten wij ook...
ondertussen verwachten we nu al drie weken elke dag een berichtje te krijgen :p
Maart en april vliegen er doorheen....
Begin nu toch te twijfelen of we niet achter een kast terecht zijn gekomen :-(
 
precies, dat dachten wij ook...
ondertussen verwachten we nu al drie weken elke dag een berichtje te krijgen :p
Maart en april vliegen er doorheen....
Begin nu toch te twijfelen of we niet achter een kast terecht zijn gekomen :-(

Zoals ik Lamarck twee weken geleden al per email heb uitgelegd vallen de visumaanvragen waar zij de afgelopen weken steeds aan heeft gerefereerd (en ondanks mijn email helaas nog steeds aan refereert) in een andere groep dan de groep ‘Case Officers’ waar haar aanvraag door zal worden behandeld. Haar groep is momenteel de aanvragen van voor 1 februari 2011 aan het behandelen, dus Lamarck is heel binnenkort aan de beurt en haar aanvraag is niet “achter een kast terecht gekomen”.

Ter info voor de forumleden:
De verwerking van visumaanvragen binnen het ASPC vindt plaats in verschillende teams van CO’s. Men probeert de ‘case load’ over deze teams te spreiden om teams niet achter te laten lopen, maar het zal altijd zo zijn dat sommige teams voorlopen en andere teams wat achter lopen. Zelfs binnen een team kan het zo zijn dat de ene CO voorloopt op de andere. Het is vaak dus een beetje geluk hebben binnen welk team de visumaanvraag wordt behandeld en welke CO de visumaanvraag krijgt toegewezen.
Contact opnemen met het ASPC om de zaak te versnellen werkt alleen als er een fout binnen het ASPC is gemaakt die daarmee gecorrigeerd kan worden, maar daar letten wij voor onze klanten altijd heel scherp op, zodat zij niet het risico lopen om “achter een kast terecht te komen”.

Er zijn dus teams die al bezig zijn met VE175 visumaanvragen die in maart/april 2011 zijn ingediend, maar zoals Lamarck weet is dit voor haar en vele anderen nu nog niet het geval. Zij is dus niet de enige die een visumaanvraag in februari 2011 heeft ingediend en nog geen CO heeft.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Zoals ik Lamarck twee weken geleden al per email heb uitgelegd vallen de visumaanvragen waar zij de afgelopen weken steeds aan heeft gerefereerd (en ondanks mijn email helaas nog steeds aan refereert) in een andere groep dan de groep ‘Case Officers’ waar haar aanvraag door zal worden behandeld. Haar groep is momenteel de aanvragen van voor 1 februari 2011 aan het behandelen, dus Lamarck is heel binnenkort aan de beurt en haar aanvraag is niet “achter een kast terecht gekomen”.

ik snap dat er verschillende groepen zijn en dat we nu de pech hebben achteraan bij een team te zitten . Maar we mogen toch wel balen of teleurgesteld zijn dat we onderop die groep zitten?
De laatste update zegt dat op 21 oktober iedereen van voor 1 feb een CO heeft en wij zijn van na 1 feb, dus alles valt nog binnen de regels. Heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was. Maar DIAC heeft in de twee weken voor 21 oktober ongeveer 1 maand verwerkt. Als je dan doortelt dan klinkt het niet onlogisch dat je dan een week na 21 oktober ongeveer halverwege februari mag zijn. En ik weet dat het niet zo werkt, maar een mens mag toch hopen (en vrezen)?
Er zijn een hoop mensen die later hebben ingediend dan wij en nu een CO of een grant hebben. Dat kan allemaal heel logisch en terecht zijn, maar het maakt het wel lastiger om geduldig te blijven.

PS dat zegt dus niets over de dienstverlening van M2A
 
Je mag best balen als je nog geen CO hebt en dit ook vrij uiten op het forum. Dat is gewoon heel frustrerend zeker als je ziet dan anderen al wel een CO hebben of soms zelfs al hun visum hebben.
Waar het mij om gaat is dat je met deze en de eerdere opmerking “Ik had Rob (m2a) gemaild, maar die zegt dat we geduld moeten hebben....” doet alsof wij verder niets doen dan te zeggen dat je geduld moet hebben en achterover leunend gaan zitten wachten tot er iets met jouw aanvraag gebeurt en dat is niet juist. Dat wilde ik hier even rechtzetten en ook aan andere forumleden uitleggen hoe de visumaanvragen binnen het ASPC worden behandeld, zodat zij ook begrijpen waarom hun of andermans visumaanvraag langer of korter duurt dan andere aanvragen waarover op dit of op een ander forum wordt gesproken.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Rob,

Met "M2A zegt dat we geduld moeten hebben" wordt niet gezegd dat jullie niks doen. Je zegt nu ook zelf dat ze geduld moeten hebben, want de ene CO is niet zo ver bij als de andere. Jullie zitten er bovenop, maar het gaat nu eenmaal niet sneller, dus moet Lamarck geduld hebben.

Het zal nu gewoon een miscommunicatie zijn. Je hoeft niet zo bang te zijn dat je naam door het slijk gehaald wordt. Want denken dat dat gebeurt en er zo direct bovenop zitten kan averechts werken. Doe gewoon je best, zoals jullie ongetwijfeld doen en dan komt het met die positieve mond tot mond reclame ook wel goed.

Lamarck baalt dat het lang duurt, vooral omdat andere CO's al verder zijn en dat willen ze van zich afschrijven punt
 
Helemaal mee eens FOL
afro.gif
 
Steven, ik heb de vrijheid genomen om jouw bovenstaande bericht aan te passen. Die opmerking was nergens voor nodig (een smiley doet daar niets aan af). :wink:

Zoals FOL aangeeft is het waarschijnljk een miscommunicatie, dus laten we het daar bij houden en weer vrolijk on-topic verder forummen.
 
Mag ik geen commerciele oproep doen om een cursus webcare te komen verlenen? :grin:

Lamarck: Ik had het fout...vorige week geen CO :( Ik hoop dat het snel volgt! Het gat tussen 1 februari en 14 februari is inniminie, maar voor jullie waarschijnlijk zo groot als de atlantische oceaan :up: :grin:
 
YEEESSSSS
we hebben een CO!!
nu gauw medicals en VOG :grin: :grin: :grin: :grin:

bedankt voor jullie hugs en knuffels :) tijdens het wachten tot nu toe. Ben zoooo blij!
 
Zie je nou wel... Nog even doorbijten, jullie staan al met 1 been in het vliegtuig!!!!
 
Back
Top