Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie

[quote author=RobertInge link=topic=3275.msg39225#msg39225 date=1133766490]
Grappig:

- iedereen vraagt hoe het met je gaat, om vervolgens meteen door te lopen ('Owyagoing?') zonder te wachten op antwoord
- dat fantastische accent (volgens mijn vrouw kan ik niet normaal Engels meer spreken  :up:)

[/quote]

even tussen door wat betekent Owyagoing ??? :|
 
[quote author=wezep link=topic=3275.msg45004#msg45004 date=1138216940]
even tussen door wat betekent Owyagoing ???
[/quote]

"How are you going?" Ook wel bekend als "Orryougoinmate? Orright?" Altijd beantwoorden met "Orrightmate, Orryougoinmate? Orright?"

Friendly people these Ozzies.

Rene
 
In combinatie met een vriendelijk bedoeld scheldwoord wordt ie fonetisch nog mooier: 'Owyagoin'yaol'mug?' of 'Owyagoin'yaol'bastard'?

Ik herinner me een leuke binnenkomer van een van m'n neven, een echte stereotype Aussie, van een paar jaar geleden. Hij vroeg waar z'n zusje was en aangezien die lang donker haar heeft en dus een beetje lijkt op een Italiaanse, kwam het volgende eruit: 'Where's the wog?'

(een 'wog' is een scheldnaam voor een Italiaan, een 'clog wog' is een Dutchie).
 
een 'clog wog' is een Dutchie).
nog nooit gehoord hier :) Wel worden wij aangesproken voor "Dutchies" .....mmmm, sounds like Dutch Cheese....zal wel toeval zijn  :-D :-D

Hier nog een: Fransman - Frog

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3275.msg45030#msg45030 date=1138228419]
Wel worden wij aangesproken voor "Dutchies" .....mmmm, sounds like Dutch Cheese....zal wel toeval zijn  :-D :-D
[/quote]

Of een lekker snoepje... :)
 
[quote author=RobertInge link=topic=3275.msg45028#msg45028 date=1138227994]
(een 'wog' is een scheldnaam voor een Italiaan, een 'clog wog' is een Dutchie).
[/quote]


Oh ja ?is dat zo?, volgens mij is wog een algemeen scheldwoord voor alle buitenlanders

Ken je de film wogboy niet? daarin word een jongetje duidelijk uitgescholden voor wog en die was volgens mij griek! , Mmmm
interesant

groetjes Johan (toekomstig klompen wog)
 
Hiya

Wog wordt eigenlijk gebruikt voor mensen van griekse afkomst, maar wordt ook wel gebruikt voor mensen met een mediteraan (..hm, schrijf je dat zo?) uiterlijk zoals Italianen. Alhoewel daar dan ook weer "Dago: voor gebruikt wordt maar dat hoor je eigenlijk niet zo veel. De film Wogboy ging dan ook over een Aussie van Griekse afkomst :up: :) .....Do 'youse understand :-D :-D om maar even een verwijzing naar "wog" taal te maken.

Groetjes
Syl
 
Aan het eind van mijn eerste bezoek aan Australië in 1996 kreeg ik een 'Fair Dinkum Aussie' paspoort mee van mijn familie. Allemaal grappige dingen stonden er in en bij nationaliteit stond 'Clog wog' wat mijn oom er in had gezet. Ik heb toen gevraagd wat een 'wog' was en toen hoorde ik dat het om een Italiaan ging, een clog wog is dan een Nederlander. En omdat een van mijn nichtjes nogal lijkt op een donkerharige Italiaanse en mijn neef haar 'wog' noemde, was ik in 2000 nog steeds in de veronderstelling dat een 'wog' een Italiaan was. Maar het kan natuurlijk verschillen per streek of staat, jullie zijn al aardig ingeburgerde Aussies en zouden het dus moeten weten...! Als ik weer eens iemand Down Under op MSN heb, zal het nog eens navragen...
 
Wog staat for "Worthy Oriental Gentlemen" en werd oorspronkelijk gebruikt voor Arabieren door leden van het government van de Engelse east india company aan het einde van de 17de eeuw. In Australie wordt het nu gebruikt voor alles wat er het zelfde uitziet als die arabieren, maar ook voor alles wat uit europa komt.

Ik hoor ze dagelijks allemaal, Wog, Sven, Clogs, Dutch, etc
 
Als je loopt te snotteren oftewel grieperig bent kun je roepen "I've got the Wog" :up:

Maar waarom.......geen idee.......
 
Wat ook grappig is is het beeld dat veel Australiers hebben van Nederland. Als je zegt dat je uit Nederland komt krijg je echt regelmatig grappen over drugs of over de rosse buurt in Amsterdam. Aan de andere kant hebben ze het idee dat Nederlanders heel verdraagzaam en tolerant zijn.

Nog iets grappigs, we hebben een keer een feestje gegeven voor de buurtbewoners en we hadden alles klaar staan: stoelen, bier en eten. Wat gebeurde er? De mensen namen hun eigen stoelen, eten en drinken mee. Nou vind ik dat principe van eten en drinken meenemen een goede, maar deze mensen wilden zelfs hun drinken niet delen met de anderen (en dat schijnt heel vreemd voor  Australiers te zijn) ze wilden ook niks te drinken aan nemen. Dat is dan wel even vreemd. We zitten nog met al dat bier ha ha.
 
[quote author=Amulya link=topic=3275.msg47295#msg47295 date=1139556315]
We zitten nog met al dat bier ha ha.
[/quote]

:evil: Waar woon je?  :evil:​

Dat van die rosse buurt en drugs enzo, vind ik niet iets typisch Australisch...dat kom je in bijna elk land tegen...

Ik moet aan dat byo ook wel wennen ja! Ik woon (nog) in Nederland en mijn Australische vriendin wil steeds flessen wijn en kratten bier meenemen als we hier naar een feestje gaan.
 
Haha ik denk dat het de Nederlander ook wel aanstaat het BYO principe! Ons ben zunnig natuurlijk! :-D
Wordt in Nederland toch ook steeds meer een tendens, om wat drank of eten mee te nemen?
 
Dat BYO-concept, kmoet zeggen dat ik dat in België nog nooit ben tegengekomen ..... studenten onder elkaar leggen wel vaak een pot bijeen waar dan alles van gekocht wordt ....

S
 
Wij doen niet anders op familie etentjes maar ja,wij zijn niet 100% Hollands.
Mijn man en ik zijn allebei  half Indonesich.
 
Back
Top