Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie

Beste Robert,[quote author=RobertInge link=topic=3275.msg40753#msg40753 date=1134718197]
[quote author=Jack link=topic=3275.msg40114#msg40114 date=1134300249]
Beste vrienden en vriendinnen,

Laten we het een beetje gezellig houden.
Laat niet het duiveltje in je boven komen.

Groetjes Outback Jack :evil:
[/quote]

Hoi Jack, misschien een beetje off-topic maar ik wil toch even kwijt dat ik me erg ongemakkelijk voel elke keer dat ik jouw posts lees waarin je op een of andere manier een verwijzing maakt naar de duivel. Zou je willen overwegen om dit achterwege te laten? Misschien zijn er meer mensen die er zo over denken, misschien ook niet maar ik denk dat de sfeer op dit forum er eentje is waarin we zulke dingen best tegen elkaar kunnen zeggen, "no hard feelings" verder maar het moet me toch even van het hart.

Voor sommige mensen ligt dit nogal gevoelig, nou ja, ik ben één van dit soort mensen. Zoals je zelf ook al hebt aangegeven: "Laten we het een beetje gezellig houden."

Alvast dank voor je begrip!

Robert
[/quote]

Robert, ieder zijn eigen picture, en ieder zijn eigen mening.
De soort mensen waar dit nogal gevoelig voor ligt, die soort mensen moet je me maar even uitleggen.
Angus Young the devil , AC/DC from Australia rules. Let's Rock.  :loldevil: :devil: :angeldevil:

In de smileys staan genoeg duiveltjes , dit vind je dus ook niet kunnen.

Robert, een prettig en divels weekend.

Outback Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3275.msg40800#msg40800 date=1134747515]

Robert, ieder zijn eigen picture, en ieder zijn eigen mening.
De soort mensen waar dit nogal gevoelig voor ligt, die soort mensen moet je me maar even uitleggen.
Angus Young the devil , AC/DC from Australia rules. Let's Rock.  :loldevil: :devil: :angeldevil:

In de smileys staan genoeg duiveltjes , dit vind je dus ook niet kunnen.

Robert, een prettig en divels weekend.

Outback Jack :evil:



[/quote]

Het 'soort' mensen waar dit gevoelig voor ligt, zijn mensen die de duivel associeren met het kwaad in de wereld, waaronder Christenen. Ik val daar ook onder. Ik vind het inderdaad niet kunnen, duiveltjes in smileys. Maar da's mijn mening, ieder het zijne (zoals je zelf ook zegt). Voor mij echter is de duivel net zo'n grote waarheid als iets wat tastbaar is en ik voel me erg ongemakkelijk als het te pas en te onpas wordt gebruikt (zoals jij doet) en de spot mee wordt gedreven. Ik vroeg enkel om je begrip, maar tevergeefs dus.

Dit forum is niet bedoeld om religieuze meningen te uiten, laten we dat dan ook niet doen... Geldt voor jou, geldt voor mij. Jij zou het denk ik ook niet  gepast vinden als ik mijn posts ging doorspekken met bijbelse teksten of whatever. Laten we het lekker neutraal houden en fijn over The Great South Land praten.

Wat mij betreft einde discussie... Nogmaals zou ik het prettig vinden als je mijn standpunt zou respecteren. Voor de rest: sorry als ik als een zeurpiet overkom, maar dit moest me ff van het hart.

End of discussion, and now back on-topic!  :up:

Cheers,
Robert
 
On Topic!!:  Respect!!!! is een van de dingen die je hier (in Australie) gelukkig toch nog veel vindt!

How about een beetje water bij de wijn? Het was tenslotte een net verzoeknummer van Robert & Inge. Misschien kan Outback Jack zich beperken tot zijn "signature" smiley?, en verder geen duivelse verwijzingen meer maken? en misschien is het mogelijk voor Robert & Inge om of Jack's mail's te vermijden of het plaatje gewoon als "plaatje" te zien? Dat moet toch lukken?

Groetjes
Syl :)
 
Andere pragmatisch oplossing: installeer Firefox (is trouwens beter en veiliger dan Internet Explorer). Installeer daarna de plugin adblock. Dan kun je elk ongewenst plaatje laten blokkeren (gewoon met de rechtermuisknop het plaatje klikken en dan "Adblock image" kiezen.
 
[quote author=tinusv link=topic=3275.msg40824#msg40824 date=1134777668]
Andere pragmatisch oplossing: installeer Firefox (is trouwens beter en veiliger dan Internet Explorer). Installeer daarna de plugin adblock. Dan kun je elk ongewenst plaatje laten blokkeren (gewoon met de rechtermuisknop het plaatje klikken en dan "Adblock image" kiezen.
[/quote]

Top! Die optie kende ik nog niet. Ik gebruik Firefox al een tijdje, maar heb nog niet alle extensies ontdekt. Het werkt!

De plaatjes zie ik dus in ieder geval niet meer, en tja, dat ik me aan het taalgebruik van Jack stoor... Ik hoopte op een beetje begrip en respect, maar als dat niet kan dan moet ik maar proberen om me er niet aan te storen.

Weer on-topic:
- Toen we de laatste keer in Melbourne waren (maart 2005) viel het me weer op dat Melbourne zoveel schoner en vriendelijker was dan elke gemiddelde stad in NL. M'n vader werd wel bijna 'gerold' maar dat werd vakkundig afgeslagen  :-D
 
Beste Robert,

Nu snap ik jouw standpunt, back on topic roepen zonder op een antwoord te wachten van mij is wel heel ....
Er mee lachen met het plaatje van de duivel of muziek beluisteren waar ze de duivel gebruiken ( klik het klein wereldbolletje onder mijn naam aan) kan ook omgekeerd bedoeld worden.

Laat niet het duiveltje in je boven komen , daar word dus mee bedoeld, trek het je niet aan, blijf relax en vooral blijf lachen.
Dit heb jij dus net niet gedaan, misschien heb jij wel meer duivels in je dan ik.
Als ik het duiveltje gebruik als picture bedoel ik er juist mee , I LIKE AC/DC they rock en stay cool in de lange periode van wachten stress van dit emigratie proces.

Op deze topic zoveel mensen , des te meer meningen ieder op zijn manier.
Als je goed kijkt ,( maar dat kun jij niet want jij ziet alleen een duiveltje dus dan zal Jack wel slecht zijn, ermee spotten, slechte negatieve opmerkingen geven), naar de antwoorden , vragen  die ik geef,stel dan zul je zien dat ik zeker de duivel niet "aanbid".

Misschien heb jij het probleem dat je maar alles van een kant junt zien, jammer.

Maar om jouw een beetje tevreden te stellen dan zal ik de volgende keer de zin , LAAT NIET HET DUIVELTJE IN JE BOVEN KOMEN veranderen in , LAAT NIET JE EIGEN GEK EN BOOS MAKEN OM IEMAND ZIJN MENING.

Mijn logo wegklikken werkt, maar als je naar Oz gaat dan zul je AC/DC denk ik nog wel een keer tegenkomen dus ook dat vrolijk duiveltje.

Oke

Groeten ,

Outback Jack  :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3275.msg40849#msg40849 date=1134811408]
Beste Robert,

Nu snap ik jouw standpunt, back on topic roepen zonder op een antwoord te wachten van mij is wel heel ....
Er mee lachen met het plaatje van de duivel of muziek beluisteren waar ze de duivel gebruiken ( klik het klein wereldbolletje onder mijn naam aan) kan ook omgekeerd bedoeld worden.

Laat niet het duiveltje in je boven komen , daar word dus mee bedoeld, trek het je niet aan, blijf relax en vooral blijf lachen.
Dit heb jij dus net niet gedaan, misschien heb jij wel meer duivels in je dan ik.
Als ik het duiveltje gebruik als picture bedoel ik er juist mee , I LIKE AC/DC they rock en stay cool in de lange periode van wachten stress van dit emigratie proces.

Op deze topic zoveel mensen , des te meer meningen ieder op zijn manier.
Als je goed kijkt ,( maar dat kun jij niet want jij ziet alleen een duiveltje dus dan zal Jack wel slecht zijn, ermee spotten, slechte negatieve opmerkingen geven), naar de antwoorden , vragen  die ik geef,stel dan zul je zien dat ik zeker de duivel niet "aanbid".

Misschien heb jij het probleem dat je maar alles van een kant junt zien, jammer.

Maar om jouw een beetje tevreden te stellen dan zal ik de volgende keer de zin , LAAT NIET HET DUIVELTJE IN JE BOVEN KOMEN veranderen in , LAAT NIET JE EIGEN GEK EN BOOS MAKEN OM IEMAND ZIJN MENING.

Mijn logo wegklikken werkt, maar als je naar Oz gaat dan zul je AC/DC denk ik nog wel een keer tegenkomen dus ook dat vrolijk duiveltje.

Oke

Groeten ,

Outback Jack  :evil:
[/quote]

AC/DC is toch allang passé?  :wink:

Ik heb gewoon een andere interpretatie van de duivel dan dat jij hebt, dat respecteer ik. Ik heb ook niet beweerd dat je 'slecht' bent, of de duivel 'aanbidt', dat zijn jouw suggesties. Jij ziet de duivel puur symbolisch en een onschuldige uiting van iets, ik absoluut niet. Daar ligt het verschil. Ik kan het probleem maar van één kant zien? Nee, juist niet... Daarom heb ik je ook heel vriendelijk gevraagd of je er rekening mee wilt houden dat er mensen zijn die er aanstoot aan nemen, ik ben vast niet de enige hier. Ik bespeur helaas een gebrek aan tolerantie (beladen woord, ik weet het) in deze off-topic discussie tussen ons. Ik heb het je alleen gevráágd, het is dan jouw goed recht om te zeggen: sorry Robert, maar je doet nu belachelijk en ik weiger om rekening met je te houden. Vind ik prima, wel jammer, maar dan weet ik het tenminste.

"Laat je niet gek maken" vind ik overigens wel een heel erg goed alternatief!  :up:
 
Ik heb deze discussie nu voor een tijdje met belangstelling gevolgd. Ieder zijn eigen mening!!

Maar toch iets van mijn hart af zettend:
Mensen, dit draadje is bedoeld als "Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie"!!!
Als en een "religieuze discussie" (of op wat voor manier je er ook een naam aan wil geven) door gaat ontstaan, begin dan een nieuw draadje tussen diegenen die zich hier over aangesproken voelt.

Dit zou een "Duvels" goed idee zijn. Dan kunnen we dit draadje weer terug brengen naar het oorspronkelijk idee. Het Leuke!!!
Of beter nog; Stuur elkaar een PM! Dan kan je echt je hart luchten, zonder dat je anderen betrekt bij meningen of discussies waar anderen niets mee te maken (willen) hebben.

Ik hoop dat met dit berichtje we het allemaal weer leuk kunnen houden.

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3275.msg40865#msg40865 date=1134828585]
Ik heb deze discussie nu voor een tijdje met belangstelling gevolgd. Ieder zijn eigen mening!!

Maar toch iets van mijn hart af zettend:
Mensen, dit draadje is bedoeld als "Leuke, gekke, rare of juist goede dingen in Australie"!!!
Als en een "religieuze discussie" (of op wat voor manier je er ook een naam aan wil geven) door gaat ontstaan, begin dan een nieuw draadje tussen diegenen die zich hier over aangesproken voelt.

Dit zou een "Duvels" goed idee zijn. Dan kunnen we dit draadje weer terug brengen naar het oorspronkelijk idee. Het Leuke!!!
Of beter nog; Stuur elkaar een PM! Dan kan je echt je hart luchten, zonder dat je anderen betrekt bij meningen of discussies waar anderen niets mee te maken (willen) hebben.

Ik hoop dat met dit berichtje we het allemaal weer leuk kunnen houden.

Rene
[/quote]

Helemaal mee eens, het was ook niet mijn bedoeling om hier een discussie te laten losbarsten. Daarom had ik al eerder geroepen: on-topic.

Excuus aan allen die zich eraan gestoord hebben.
 
Dus,

Leuk: wakker worden van het geluid van de kookaburra  :)
Raar: mensen die in hun pantoffels aan boodschappen gaan doen  :lol:
goed: beleefdheid van mensen, of het nu aangeleerd is of niet om regelmatig thank you, ta, your welcome, thanks te zeggen,.het maakt je leven een stuk leuker en je humeur vanzelf een stuk beter  :) :-D :up:

groetjes Miranda  :)
 
Ook leuk: het geluid dat magpies maken.

Bloody cockies die daar vrij rondvliegen en alles stuk maken en hier in NL zitten ze in kooitjes... Zelfde geldt voor de ibis.
 
[quote author=tum link=topic=3275.msg40889#msg40889 date=1134894148]

Raar: mensen die in hun pantoffels aan boodschappen gaan doen  :lol:
[/quote]

of op blote voeten!

Iets raars:
Vraagje voor de mannen: is het jullie ook opgevallen dat er vooroordelen zijn t.o.v mannen en kinderen? Alsof alle mannen viezerikken zijn. Er stond net een stukje in de krant over dit onderwerp. Er stond in er bijna geen mannen meer zijn die Santa willen zijn, dat duurven ze niet meer: ze zijn zo bang dat mensen iets raars van ze zullen denken. Of bv. het geval van een vader die zijn dochter niet meer laat spelen met vriendinnetjes als zijn vrouw niet thuis is. Of een man die niet eens een van z'n fiets gevallen jongetje durfde overend te helpen uit angst dat mensen daar iets van zouden denken. Echt raar! Een beetje eng zelfs. Je hebt het in Nederland ook wel een beetje moet ik zeggen, maar hier valt het wel op.

Iets grappigs:
In Brisbane hebben we een bus tour waarmee je langs alle 'beroemde' huizen met kerstverlichting gaat. Die kun je dan bekijken. Die kerstverlichting was wel even wennen hier, we liggen steeds om van het laggen zo komisch zijn sommige versieringen. Bij ons in de buurt is iemand die heeft zijn tuin helemaal vol met de meest onmogelijkste combinaties: grote witte plastic kangaroes ipv rendieren, een opblaas santa, een lichtgevende Australische vlag, een kerststalletje. En het grappigst: een soort brievenbus om DONATIES in te doen om z'n versieringen mee te sponseren. Echt grappig. Oh ja, dit wordt gedaan voor een wedstrijd, kwamen we achter.
 
[quote author=Amulya link=topic=3275.msg41092#msg41092 date=1135061259]
Iets grappigs:
In Brisbane hebben we een bus tour waarmee je langs alle 'beroemde' huizen met kerstverlichting gaat. Die kun je dan bekijken. Die kerstverlichting was wel even wennen hier, we liggen steeds om van het laggen zo komisch zijn sommige versieringen. Bij ons in de buurt is iemand die heeft zijn tuin helemaal vol met de meest onmogelijkste combinaties: grote witte plastic kangaroes ipv rendieren, een opblaas santa, een lichtgevende Australische vlag, een kerststalletje. En het grappigst: een soort brievenbus om DONATIES in te doen om z'n versieringen mee te sponseren. Echt grappig. Oh ja, dit wordt gedaan voor een wedstrijd, kwamen we achter.
[/quote]

Die kangoeroes zijn "white boomers". Naar een "bekend" Australisch liedje: Six whtie boomers van Rolf Harris. Die donaties kan ook voor het goede doel zijn. Want dat hoorde ik op de radio.
 
Een Boomer is een mannelijke kangaroe.
Toevallig wou Paula wat meer info over kangaroes en vondt deze link;
http://koalaexpress.com.au/kangaroo%20facts.htm

Vond het erg leuk!!

Rene
 
Trouwens vond deze links naar "Wallaroo" ook wel leuk!
Zit je te denken aan Kangaroo of Wallabie, en dan komt er opeens een "Wallaroo"!

http://www.oaklandzoo.org/atoz/azwalaro.html
http://savanna.ntu.edu.au/education/students/antilopine_wallaroo.html

Rene
 
emergency-s.jpg
 
viel me net op,

hier liggen twee losse telefoonboeken in een telefooncel.

die zijn in nederland aan flarden gescheurd.
 
Back
Top