Merry-go-round to & in OZ

Zo Sydney tweede dag zit er bijna op. De eerste dag pakte me het niet zo. Maar nu na een dagje ferry crossen en wandelen door de oostelijke buitenwijken snap ik het beter. Weinig miljoenensteden die zoveel geluk hebben qua uitzichten, om elke hoek weer een baai, een heuveltje of een klifje. Fraai, maar het blijft een grote drukke stad. Het is in ieder geval niet wat wij als eerste zoeken in Australia. Morgen eens een bezoekje brengen aan Dues Ex Machina, DE old skool motorfiets bouwers van Australia (nee niet van die hoerige choppers maar echt leuk spul!)

http://4.bp.blogspot.com/-FgFcJJo4O...AAAow/R2qFw-37JgU/s1600/Deus_Mono_SR542_3.jpg

Dan even 1 of 2 daagjes blauwe bergen en dan hopla, op naar de Capital van dit fraaie land. Op zoek naar kangaroes, wombats en nog meer van dat soort eigenaardig spul!
 
Zo Sydney tweede dag zit er bijna op. De eerste dag pakte me het niet zo. Maar nu na een dagje ferry crossen en wandelen door de oostelijke buitenwijken snap ik het beter. Weinig miljoenensteden die zoveel geluk hebben qua uitzichten, om elke hoek weer een baai, een heuveltje of een klifje. Fraai, maar het blijft een grote drukke stad. Het is in ieder geval niet wat wij als eerste zoeken in Australia. Morgen eens een bezoekje brengen aan Dues Ex Machina, DE old skool motorfiets bouwers van Australia (nee niet van die hoerige choppers maar echt leuk spul!)

http://4.bp.blogspot.com/-FgFcJJo4O...AAAow/R2qFw-37JgU/s1600/Deus_Mono_SR542_3.jpg

Dan even 1 of 2 daagjes blauwe bergen en dan hopla, op naar de Capital van dit fraaie land. Op zoek naar kangaroes, wombats en nog meer van dat soort eigenaardig spul!
Nee joh? Trekt Sydney je niet? Kan het me helemaal voortellen :). Geniet vd komende tijd!
 
Gelijk heb je... Sydney is mooi voor een paar dagen en dan je nieuwe, toekomstige leefgebied uitpluizen.

Mooi plaatje van die motor, maar toch heb ik het gevoel dat-ie nog niet helemaal af is.;)
No arguing about taste.
 
Moet wel zeggen dat we een heerlijk plekje hadden hoor. Een appartementje bij mensen thuis zeg maar, in Maroubra, Sydney. Vlakbij het strand, parkje voor de deur en vreselijk rustig. 's ochtends wakker worden van de vogels. Het voelde heel dorps.

Nu net terug van een uur of 4 wandelen door canyons in de buurt van Blackheath, Blue Mountains. Een toppertje!

Oh en Cor, je hebt helemaal gelijk, de fietsen zijn soms wat rommelig en ongepolijst. Echt Australisch dus ;) moet ook zeggen dat ik er fietsen heb zien staan waarvan ik dacht, zo had ik het niet gedaan!
 
Zo, even snel een update voor we weer ergens op een bushcamping zitten net buiten de stad (en dus geen ontvangst hebben)

Eerste indrukken na 2 1/2 dag Canberra zijn erg goed :D
Rondom het meer in het centrum is het goed toeven. Mooie bicycle lanes en de obligatory BBQ's en shelters. Stadscentrum is klein maar meer dan OK met een grote mall en veel koffie zaakjes die om 08:30 erg druk zijn met lokale business men & women. Verder ben je vanuit het centrum in 30 minuten (in de 'vrijdagavond spits') ergens op een campsite in de bush waar je ook gewoon in het weekend 2 plekjes per gezin hebt. Niet druk dus.

We hebben al aardig wat wijken bekeken, die we al via de real estate sites en google maps hadden gechecked, en nog geen No Go's gehad dus we hebben het naar ons zin :)

Cheers!
 
Jeetje, door de hectiek van "nog een maand te gaan" heb ik gewoon gemist dat jullie inmiddels langs en breed Down Under zitten.
Sorry, anders had ik eerder gereageerd.
Maar.... Beter laat dan nooit en dus bij deze alsnog: heel veel plezier enne....doe ze de groeten daar. Ta!

Tot zover klinkt het overigens heel goed.....Keep going!
 
Well-well. Gaat goed! Zometeen heb je zoveel mooie plekjes gezien dat je gewoonweg geen keuze kunt maken!
Time to get picky!
 
Zo en weer binnen bereik. Van een campsite zonder GSM ontvangs MAAR met heeeeel veeeel Walibi's en Roo's naar de bewoonde wereld binnen 30 minuten :)

Ja Kat, dat laatste is voor ons ook erg belangrijk en een 'meevaller' dat maakt wonen in de 'stad' ook een stuk aantrekkelijker!
 
@edith, focus jij je maar op je eigen definitieve oversteek ;)

En Cor, ben wel blij dat meerdere locaties goed overkomen. Dat maakt de kans op een huisje naar je zin net ff wat groter. Call it picky ;)
 
En ze zijn echt wel relaxed hier. De stad is opgebouwd/gepland met voor elke suburb een klein winkelcentrumpje. In een kleine wijk loop ik binnen bij de lokale buurtsuper vraag aan de jongen achter de counter waar ik de jerrycans water kan vinden, begint tie een kort praatje over mijn accent (Canberrans gaan er niet van uit dat je toerist bent ;) Ook al heb je een funny accent ) daarna zegt tie; By the way, don't think we've met before. I am Matt, en steekt zijn hand uit. Gezellig hoor!
Natas heeft op haar beurt met de cassiere van de Woolies staan kletsen over de nieuwe hond (Mastiff) van de cassiere. Me like :D
 
Leuk hoor, die positieve verhalen :) het zal straks fijn zijn om de definitieve oversteek te maken, maar ik kan me voorstellen dat het ook heel fijn is om dan al te weten waar je terecht komt.
 
Ha! een dorp in een stad! Waar maak je dat nog mee.
Zo te horen komt het helemaal goed met jullie daar.
Succes op wijken-en-huizenjacht.
 
Ik heb je verhaal even gelezen :) Fijn dat het zo goed bevalt in Canberra! Als backpacker ben ik er een weekend geweest en toen waren mensen soms best verbaasd; 'Wat heb je in Canberra te zoeken?!' En ik ben blij dat we zijn gegaan! Mooie frisse stad, lekker groen, al die musea. En in de nachtelijke uurtjes heb ik me ook zeker prima vermaakt! (Hoewel daar toen niet veel meer voor nodig was dan wat goon ;-) ) Later ook nog wel eens terug geweest, leuke stad :up:

Veel plezier nog daar, mooi om te horen hoe vriendelijk de mensen daar zijn!
 
Terwijl jij daar heerlijk aan t genieten bent, zijn m'n vriend, m'n schoonzusje en ik allemaal verslaafd aan The Shield. We staan om 6u op en werken doe ik bijna niet meer s avonds... Thnx! ;)
 
Back
Top