Merry-go-round to & in OZ

Wanneer kom je naar Melbourne? Mochtje dan nog afzakken naar Flips eiland,kom dan even langs voor een bakkie, of een lekkere toast met vegemite ;)
 
Wanneer kom je naar Melbourne? Mochtje dan nog afzakken naar Flips eiland,kom dan even langs voor een bakkie, of een lekkere toast met vegemite ;)

Klinkt als een plan ;) (behalve dan die vegemite!)

Ik denk over een dag of 4? Dus derde of vierde kerstdag of zo. We moeten de auto de 31 in de ochtend inleveren. We willen wel een dag of twee in Melbz doorbrengen denk ik. Dus in die richting. PM anders ff je adres en zo. Dan plot ik je even in de route ;)
 
Thnx Yuud. Het is wel een beetje Echidna alert hier. Nummer 2 slofte net langs. Een Wattlebird vecht met een goanna en onze campsite wordt nu geinspecteerd door een reusachtig prehistorisch monster van een meter of twee lang vlotjes (monitor lizard denk ik)

Oftewel, mocht je wildlife leuk vinden. Blijf is hangen in Ben Boyd National Park. Is in het aller uiterste zuiden van NSW.
 
YES!!! Al 4 weken op zoek naar een Wombat. Ben al deskundig geworden op het vinden van graaf, eet en poepsporen (wombat's poepen vierkante keutels en de leggen deze het liefst op een verhoginkje, goed in het zicht voor de wombat dames)

Maar vanavond was het raak in Wilsons Prom. En gelijk de hoofdprijs, een moeder Wombat met een Puggle (een baby Wombat) echt supercute. Ze zijn wel lekker stoicijns en huffen en puffen een keer als je in de weg staat.

Komt er terwijl we staan te kijken opeens een hert door de struiken denderen. Ehhhh... That was a bit unexpected! Die horen hier niet. Maar ja, wat doe je er aan?

Komen we terug bij onze campsite, wandelt er nog een wombat voorbij. Nou ja zeg!
 
Over crashen gesproken... Laatste nachtje in OZ, zou het liefste gewoon terugrijden vanuit Melbourne naar 'huis'. En dan bedoel ik Canberra ;)

Wel blij dat we onze katten weer zelf gaan zien. Mijn moeder past goed op ze maar ja, je kunt ze geen knuffel door de telefoon geven...

Al met al is het een hele fijne reis geweest, de eerste dagen bij mij nog even in de stand van alles vergelijken met NL ( en er imaginery rapport cijfers aan hangen ) Maar toen we eenmaal in Canberra waren was dat snel over. Voor ons voelde het gewoon goed. Ik begrijp ook dat mensen het niets vinden maar bij ons was er echt een klik. (15 jaar geleden had ik het ook niets gevonden maar ben ook al heel wat bedaagder en geen party animal meer)

Zal de komende tijd nog wel even wat bijwerken hier. Nu naar mijn mandje, morgen auto opruimen en dan weer ff 24 uur stilzitten :)
 
Nou, je emoties weer even op de proef gesteld?
En,... tevreden?
Gaat het lukken om zometeen definitief de Lage Landen achter je te laten?

Terra Australis (no longer) Incognito
 
Nou, het zal wel een emo roller coaster blijven. Maar deze trip is erg goed geweest om een hoop 'fears' te bestrijden en er achter te komen dat de rust en ruimte van Australia, en specifieker ACT goed bij ons passen. Kreeg bijna maagzuur toen we Melbourne bereikten. Grote stad, files, tolsystemen, op elk viaduct reclame, naast de weg reclame, boven de weg reclame, nog net niet op het asfalt reclame. My god, dat was wel weer even schrikken. Na een dag bedacht ik me dat Nederland er ook zo uit ziet.... Nou toen wist ik het wel zeg maar ;)
 
Back
Top