Merry-go-round to & in OZ

Terwijl jij daar heerlijk aan t genieten bent, zijn m'n vriend, m'n schoonzusje en ik allemaal verslaafd aan The Shield. We staan om 6u op en werken doe ik bijna niet meer s avonds... Thnx! ;)
Huh? The Shield? Wasdatdan?
Verslavender dan XPdite? Kan dat?
 
Terwijl jij daar heerlijk aan t genieten bent, zijn m'n vriend, m'n schoonzusje en ik allemaal verslaafd aan The Shield. We staan om 6u op en werken doe ik bijna niet meer s avonds... Thnx! ;)

Hahaha :D told you so! En bedenk dan even dat wij het keken toen het nog 'live' was op TV. Moest je elke keer een tijd wachten tot de nieuwe DVD box er was. Nou veel plezier. Maar wees gewaarschuwd je valt straks in een zwart gat na seizoen 7. Dan is het op...
 
om je promotie voor canberra nog wat te versterken...

Gisteren nog gesproken met een recruiter en die vroeg of het geen optie was om een fly in / fly out naar Canberra te doen. Daar zou nog genoeg werk te vinden zijn in de IT...
 
Hahaha :D told you so! En bedenk dan even dat wij het keken toen het nog 'live' was op TV. Moest je elke keer een tijd wachten tot de nieuwe DVD box er was. Nou veel plezier. Maar wees gewaarschuwd je valt straks in een zwart gat na seizoen 7. Dan is het op...

Deze week ook laatste Dexter en laatste Homeland van dit seizoen, dus gelukkig heb ik The Shield nog even om dat gat te vullen ;) Al ben ik met Homeland wel klaar na 2 seizoenen. Dexter daarentegen nu ook 7e seizoen en nog steeds te spannend gewoon! Ook wel fijn, tijd om mijn leven weer terug te krijgen! :rolleyes:
 
Aha! zo'n misdaadserie van 13 in een dozijn dus. Laat ik maar niet meer verslavingen aangaan dan goed voor me is.
Tijd is momenteel toch al zo kostbaar.

Have fun!
 
Hoho, niet 13 in een dozijn! Don't mock The Shield!!!

Maar om even terug te komen in Canberra ;)

Joke, we zijn in OZ tot eind dit jaar, en definitief...? Als we ons huis verkocht hebben en een potje hebben om een paar maandjes te kunnen overleven in één van de duurdere steden van OZ (of zijn alle steden gewoon duur?)

Tommy, als we er wonen verhuren we wel het schuurtje aan je voor FIFO job :) maar klinkt bekend ondertussen.

We hebben afgelopen week een anderhalf uur met de lokale Emigration Services dame gesproken. Erg leuk gesprek, zoals alles hier, erg ontspannen en relaxed. Ze was zelf engels en woonde er nu 5 jaar. Relaxt was dat we buiten ACT mogen wonen als we dat willen, geen enkel probleem. En we moesten niet ongelukkig worden in ACT. Mochten we geen werk kunnen vinden (wat haar zou verbazen) dan moesten we maar verder trekken. Wel graag even laten weten. Maar 'no hard feelings' dan. Echt, de mensen zijn zo vriendelijk!

Voor Natas verwachte ze dat ze binnen 3 maanden zeker wel werk moest hebben. Maar waarschijnlijk sneller. Bij mij was ze iets voorzichtiger, mijn functie wordt wel gevraagd maar Defence & Federal Government kan lastig zijn in verband met benodigd citizenship en/of security checks. Al begrijp ik van een locals hier dat ze daar officieel wel zo over denken maar officieus wat flexibeler kunnen zijn. Nou ja, als 1 van ons snel een baan heeft is dat al heel wat!

Daarna op naar NAB, nog nooit zoveel lol gehad bij een bank. De dame waar we een afspraak mee hadden had een vleugje ADHD van de vrolijke soort. Na heel veel leuke en gezellige onderbrekingen stonden we een dik uur later buiten met pasjes en al.

Woensdagmiddag in de kroeg gehangen met een vriend (Shane) van een vriend van ons. Hij woont al lang in Canberra en omgeving. Dus weer met veel humor en slap geouwehoer wat local knowledge opgedaan. En gelijk weer iemand voor in het netwerk!

We zitten nu in de Snowy Mountains en ja hoor echt alpen weer ;) veel wind en regen vandaag. Boven de 1500 mtr zie je geen hand voor je ogen. Nu dus weer even terug in het dal. Hopelijk morgen droog zodat we wat kunnen wandelen en/of mountainbiken in Thredbo!

Dan weer terug richting ACT om Shane weer op te zoeken maar dan bij hem thuis. Hij woont op zo'n 30 acre buiten de stad en belooft ons Wombats!!! We'll keep you guys posted!
 
Ondertussen aangekomen in Thredbo, we hebben even een appartementje geboekt. Het regent nog flink en dan wordt de Holden toch wat krapjes om in te leven zeg maar. Aangezien het nu erg stil is in dit bergdorpje hebben we een gratis upgrade gekregen voor de kamer en hebben we nu de topfloor in het gebouw met mountain view, en wat ligt er op de mountain? Sneeuw! Eerste keer dat ik sneeuw zie in Australië :)
 
So, that's different cake ;) om er nog maar eens een uitdrukking in te gooien.

Beetje aan het rondpeddelen hier in de valley. Maar de valley is vaak een stuk steiler dan menig (elk?) mountainbike pad in Nederland. Even uitblazen :)
 
Goed bezig guys!​
Sneeuw in de zomer? Valt me mee.​
+1 voor de Australian alps​
Wel goed om alvast dingen te regelen en een netwerk op te bouwen. Dat netwerk ga je hard nodig krijgen zodra je er voorgoed bent en op zoek gaat naar een baan. Over dat "escape plan" zou ik wat gereserveerd zijn. Nu zegt er iemand dat je eventueel mag verhuizen, zometeen zit je er 5 jaar en moet je het land uit omdat je je niet aan de regels hebt gehouden.... You don't know until you're there.​
Verder: Lekker genieten daar!:)
 
Wij zagen in augustus dit jaar sneeuw in de botanic gardens bij Mt. Tomah, Blue Mountatins en toen gingen ze het van de oprijlaan weghalen met bladblazers ofzo, hihi. Thredbo is ook een populaire wintersportbestemming in NSW toch?
 
Yes it is! En om 's zomers ook nog wat geld te verdienen kun je met de (ski) liften omhoog om dan met je mountainbike naar beneden te racen. Of eenvoudig op de hogere bergen te wandelen.
 
Komt goed hoor Cor, we laten ons niet op zo'n 'kleinigheidje' vangen. Mochten we echt buiten ACT terecht komen zullen we dit zeker nog even zwart op wit laten bevestigen.

We zijn nu net vertrokken bij onze netwerk connectie. Die woont wel heeeeel erg cool. Huis boven op een heuvel, 30 acres grond en je struikelt over de roo's die op de verandah zitten. Uit welk raam je ook kijkt, altijd wel een roo in sight. Helaas geen wombats:(

Maar een leuke tijd gehad, beetje vegemite getest bij het ontbijt (voor het eerst!) dat spul is echt niet te knagen zeg!
 
Haha mijn jongens eten beide ook vegemite, moet haast wel in hun genen zitten want volgens mij vindt niemand anders het te nassen!
 
Hé, alles wat je schrijft is een "LIKE" waard.

Dus ik zou zeggen: keepup the good work, want het is heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat en jullie zoveel geweldige indrukken krijgen!
 
Goed hoor! Puik ding, bombproof en retesnel. Zeker de bredere band aan ISO waarden gebruik ik veel. De D70 was van 200 tot 400 goed maar begon bij 800 al wel wat hinderlijk ruis te vertonen. Nu heb ik van 100 tot 1600 als bruikbaar. Dat scheelt nogal wat.

Had afgelopen nacht wel ruzie met de intervalmeter (voor star trail timelapse) maar net ff DPReview forum gechecked en nu snap ik wat er fout gaat. Als het nog eens onbewolkt is 's nachts weer eens testen!

Ook de 6fps is wel lekker als er een beest langs rent zeg maar.

Moet wel toegeven dat ik minder foto's maak dan normaal hier. Veel tijd hebben we in en om Canberra doorgebracht en dat voelde zo snel als thuis dat je soms vergeet foto's te nemen.

Nu zijn we aan de kust waar het weer even schrikken is. Wat zijn er veel toeristen in OZ ;) vooral aan de oostkust. Het is voor ons al weer 11 jaar terug dat we de oostkust gezien hebben. Wel even wat anders dan WA of SA en zeker dan ACT.

Wat wel leuk/fijn is dat de kust hier erg fraai is en er zelfs nu in het kerst/zomer seizoen nog heel rustige campspots zijn. We staan nu in Ben Boyd ergens in de bush. Een eindje verderop staat een zeer vriendelijk OZ stel uit Bairnsdale, VIC. En verder alleen maar Walibi's als buren. En dat op nog geen 4 uur van Canberra! Gisteren waren we in Murramarang, dat is 2 uur van Canberra. Daar zijn de kangaroes op het strand wel heel relaxed. Toen we ons brood uit de tas haalde kwam de brutaalste op onze handdoek zitten bedelen. Ze heeft niets gekregen. Het is wildlife en gras is goed voor ze. We hebben haar wel even onder haar kin gekriebeld, dat vondt ze wel erg fijn.

Vannacht Flying Foxes gespot, en vandaag nog een long beaked Echidna. Vooral met de Echidna was ik erg happy. Beestjes zijn niet zeldzaam maar wel nogal schuw.

Zoals je ziet, alles onder controle!
 
Back
Top