Hoho, niet 13 in een dozijn! Don't mock The Shield!!!
Maar om even terug te komen in Canberra
Joke, we zijn in OZ tot eind dit jaar, en definitief...? Als we ons huis verkocht hebben en een potje hebben om een paar maandjes te kunnen overleven in één van de duurdere steden van OZ (of zijn alle steden gewoon duur?)
Tommy, als we er wonen verhuren we wel het schuurtje aan je voor FIFO job
maar klinkt bekend ondertussen.
We hebben afgelopen week een anderhalf uur met de lokale Emigration Services dame gesproken. Erg leuk gesprek, zoals alles hier, erg ontspannen en relaxed. Ze was zelf engels en woonde er nu 5 jaar. Relaxt was dat we buiten ACT mogen wonen als we dat willen, geen enkel probleem. En we moesten niet ongelukkig worden in ACT. Mochten we geen werk kunnen vinden (wat haar zou verbazen) dan moesten we maar verder trekken. Wel graag even laten weten. Maar 'no hard feelings' dan. Echt, de mensen zijn zo vriendelijk!
Voor Natas verwachte ze dat ze binnen 3 maanden zeker wel werk moest hebben. Maar waarschijnlijk sneller. Bij mij was ze iets voorzichtiger, mijn functie wordt wel gevraagd maar Defence & Federal Government kan lastig zijn in verband met benodigd citizenship en/of security checks. Al begrijp ik van een locals hier dat ze daar officieel wel zo over denken maar officieus wat flexibeler kunnen zijn. Nou ja, als 1 van ons snel een baan heeft is dat al heel wat!
Daarna op naar NAB, nog nooit zoveel lol gehad bij een bank. De dame waar we een afspraak mee hadden had een vleugje ADHD van de vrolijke soort. Na heel veel leuke en gezellige onderbrekingen stonden we een dik uur later buiten met pasjes en al.
Woensdagmiddag in de kroeg gehangen met een vriend (Shane) van een vriend van ons. Hij woont al lang in Canberra en omgeving. Dus weer met veel humor en slap geouwehoer wat local knowledge opgedaan. En gelijk weer iemand voor in het netwerk!
We zitten nu in de Snowy Mountains en ja hoor echt alpen weer
veel wind en regen vandaag. Boven de 1500 mtr zie je geen hand voor je ogen. Nu dus weer even terug in het dal. Hopelijk morgen droog zodat we wat kunnen wandelen en/of mountainbiken in Thredbo!
Dan weer terug richting ACT om Shane weer op te zoeken maar dan bij hem thuis. Hij woont op zo'n 30 acre buiten de stad en belooft ons Wombats!!! We'll keep you guys posted!