Merry-go-round to & in OZ

Blue is de kleur, je hebt ook red heelers :)

Wij hebben er ook een halve in de back of the ute zitten, kelpie x blue heeler
 
Geen slecht woord over een ute...
Ik heb al jaren een 4x2 hilux uit 1991
380.000 km, beetje roest hier en daar, maar loopt als een zonnetje.
Niet echt de stroomlijn van een commodore, maar ik zou hem niet graag weg doen.
Ongeveer zo-een:
images
 
Beetje rare tijd hier, het is al best lekker weer en dat geeft altijd een twee-ledig gevoel. Aan de ene kant denk je: Wat zou het heerlijk zijn om het grootste deel van het jaar dit soort weer te hebben en aan de andere kant denk je; wat een gedoe om naar de andere kant van de wereld te vertrekken als je je hele leven hier op de rit hebt en het zonnetje schijnt hier ook :confused:

Kreeg heel toevallig een leuk berichtje van Yuud wat de storm in mijn hoofd aan de ene kant alleen maar verder aan wakkerde maar dan wel zo dat het vlammetje voor Australia weer wat harder ging branden ;) Soms is het zo makkelijk om weer terug te vallen in je vaste patroontjes hier als je weer even niet in OZ bent geweest. Maar het ligt er nog steeds, ook voor ons!

Als afsluiter dan maar een twee-ledig muziekje. Ik vind het een ontzettend mooi nummer. Maar zoals zo vaak bij mij is de sfeer wel melancholiek... Past wel bij de dikke mist die hier nu hangt :rolleyes:


Oh, mocht je de artiestennaam een beeeetje vreemd vinden: Kijk Lost Highway van David Lynch (die van Twin Peaks) Dan valt het op zijn plek :up:
 
Beetje rare tijd hier, het is al best lekker weer en dat geeft altijd een twee-ledig gevoel. Aan de ene kant denk je: Wat zou het heerlijk zijn om het grootste deel van het jaar dit soort weer te hebben en aan de andere kant denk je; wat een gedoe om naar de andere kant van de wereld te vertrekken als je je hele leven hier op de rit hebt en het zonnetje schijnt hier ook :up:

Heeeeel herkenbaar wat je hier schrijft. Ik vind het lastig, maar het zal er dan wel bijhoren.
 
Kreeg heel toevallig een leuk berichtje van Yuud wat de storm in mijn hoofd aan de ene kant alleen maar verder aan wakkerde maar dan wel zo dat het vlammetje voor Australia weer wat harder ging branden ;)

Het gevoel is bekend Afterbang, hier draaien we gewoon weer ons rondje en genieten zeker van de eerste voorjaarszon, maar als Oz dan in een mooie documentaire op tv is, je hoort op het vliegveld opeens een Australische tongval ofzo, dan is er direct weer een 'steekvlam'.

Dus het gaat wel goed met Yuud downunder? Het was namelijk angstvallig stil sinds haar vertrek naar Melbourne eo.
 
Ja het gaat super met Yuud. Ze is niet echt actief op het forum nee (shame on her ;) )
Maar het gaat hartstikke goed, we hebben regelmatig contact en ik hoor d'r niet klagen :D
 
Denk inderdaad dat dat twee-ledige gevoel erbij hoort. Echt heel herkenbaar.
Wij hadden dat vorig weekend ook zoooo sterk, het was hier zo heerlijk, dat ik al gekscherend riep, "wat nou huurkeet in Adelaide?!"
We wonen hier zo mooi en dan gaan we zometeen iets huren met uitkijk op van die stalen schuttingen......!
Aan de andere kant elke keer als je met iets Australisch geconfronteerd wordt dan weten we echt zeker dat we daar willen zijn, dat gevoel is zo intens.

Hoe makkelijk zou het zijn geweest als onze ouders al geemigreerd waren naar Australie..................en dat is nou precies wat wij onze kinderen willen geven!!!
 
We wonen hier zo mooi en dan gaan we zometeen iets huren met uitkijk op van die stalen schuttingen......!

hahaha, nu, we kunnen elkaar de hand schudden hoor! Als ik huizen zit te kijken op de makelaarsites klik als eerste naar de tuin om te zien of er van die 'colorbond fences' staan.
yarrawonga-fencing-colorbond-4_000.JPG


Ik snap het idee er achter wel hoor (die zon en beestjes die ze daar hebben maken gehakt van onze Gamma tuinschermen) Maar ik schiet gelijk in jeugdherinneringen. Mijn Oma's huis grensde aan een industrieterrein, dus keek je vanuit huis ook tegen dit soort materiaal aan... Dat heeft schijnbaar indruk gemaakt.

Gelukkig is het in Canberra niet zo standaard als in sommige andere steden. Geen termieten ofzo?
 
Ik zie ze hier ook oooveral hoor, ook in Melbourne ;) We hebben er zelf ook een metertje of 70 van om de tuin staan, spuuglelijk haha. Maar verder hoor je me niet klagen hoor!
 
En 'greater' Perth staat er ook vol mee :eek:
I know! Ik maar 1 keer zo'n mooie schutting gezien als die foto van sidonia . Is dat een stukje van jou tuin @sidonia ?

Als afsluiter dan maar een twee-ledig muziekje. Ik vind het een ontzettend mooi nummer. Maar zoals zo vaak bij mij is de sfeer wel melancholiek... Past wel bij de dikke mist die hier nu hangt :rolleyes:
Mooi nummer, wel erg melancholisch inderdaad. Ik denk dat we je gevoel allemaal heel goed snappen! Gister hadden we afgesproken met wat forumleden in Groningen, super om de verhalen in het echt te horen. Het gevoel wordt alleen maar sterker. Mooi dat er een toekomst is in Australië, maar ondertussen ook genieten van je (houten schutting) leven hier!
 
Back
Top