Merry-go-round to & in OZ

Nou als het mij gaat lukken, dan wordt ons nieuwe onderkomen er ook eentje met schutting, gewoon van hout, ongeveer midden in Sydney. Fingers crossed! En dan komt er een foto, promise.
 
Wij hebben ook zo'n mooie schutting in een gelige variant... Gelukkig ook deels hout, maar dat is het oude deel.
 
tja, ik vond het ook altijd niks, en voordat we hier waren wist ik zeker dat we zo'n schutting echt niet zouden doen. Nu heeft de helft van de tuin zo'n schutting, maar ik zie het niet meer. Aan een kant staan er prachtige bloemen tegenaan/overheen, en eigenlijk zie ik in de tuin vooral de bloemen, fruitbomen, speeldingen en hoeveel groter dat ie is vergeleken met onze tuin in nederland :). Die schutting, daar kan ik prima mee leven.
 
Zit hier die fences wel een beetje belachelijk te maken maar begrijp me niet verkeerd, ik zou er ook prima mee kunnen leven.
Het is alleen wel zo dat je op van de prachtige dagen wel eens het gevoel krijgt van wat halen we ons allemaal op onze hals?
Qua huis en tuin hebben we hier alle ruimte en is het heel fijn en we weten dat als we vertrekken we er in dat opzicht echt niet op vooruit zullen gaan.....
In een hoop andere opzichten hopelijk wel:):):)
Maar goed, dat twee-ledige gevoel steekt zo af en toe de kop op en mostly when the sun is shining:cool:
 
@afterbang hoe staat het er eigenlijk voor bij jullie nu? Al enig zicht op wanneer het huis in de verkoop gaat?

Hoe staat het: Gezond, werk, sportief
Huis in de verkoop:

Screen%20Shot%202014-03-21%20at%2012.26.33.png


Dan moet het rode pijltje eerst echt wat korter worden... :(
Nu in de verkoop is de vrijheid om te gaan.... mits we dan niet een mega financiele blok aan het been zouden hebben (en nee geen NHG reddingsboei o.i.d.)

Dus, gewoon rustig door blijven ademen en de grafiek omhoog kijken :cool:
Dan kijken we ook gelijk even aan hoe erg Abbott de Canberra economics om zeep helpt.
 
Last edited:
Hoe staat het: Gezond, werk, sportief
Huis in de verkoop:

Screen%20Shot%202014-03-21%20at%2012.26.33.png


Dan moet het rode pijltje eerst echt wat korter worden... :(
Nu in de verkoop is de vrijheid om te gaan.... mits we dan niet een mega financiele blok aan het been zouden hebben (en nee geen NHG reddingsboei o.i.d.)

Dus, gewoon rustig door blijven ademen en de grafiek omhoog kijken :cool:
Dan kijken we ook gelijk even aan hoe erg Abbott de Canberra economics om zeep helpt.
Hmm, is het gat bij jullie dan groter dan ~ 25k? Geen idee wat de waarde was/is van jullie huis natuurlijk :)
 
Zo, best een lange tijd geen updates. Betekent dit dat onze liefde voor Australië of de wens te emigreren voorbij is? :rolleyes:

Nee zeker niet! :D

Ondanks dat we geen heel concrete stappen maken loopt alles wel (min of meer) volgens ‘plan’ zover je een migratie traject kunt plannen… Het is alleen niet Plan A, of Plan B. Maar ondertussen al Plan Q geloof ik :confused:

Twee jaar terug kregen we ons visum, we hebben ons toen twee jaar gegeven om te vertrekken, toen ons nog niet echt bewust van hoe slecht de huizenmarkt eigenlijk wel niet was. Begin 2013, net na onze zeer, zeer geslaagde validatie trip, liep de realiteit van de huizenmarkt als een Olifant door onze porseleinkast. Het bedrag wat we zouden verliezen was echt enorm en was (en is ook nu nog steeds) onoverbrugbaar groot.

Maar zoals gezegd, we zijn bij Plan Q aangekomen en ik verwacht dat we Plan Z wellicht ook nog mee gaan maken, oftewel we zijn er nog steeds mee bezig en hebben ons leven hier niet op hold gezet omdat we wellicht na Plan Z geen opties meer hebben of uit de tijd gelopen zijn…

Hier in NL gaan we rustig door met onze eigen financiën op orde houden, het huis verder opknappen en zijn we meer in Europa aan het vakantie vieren (nu dat nog kan :up: )

Het huis investeren we nog steeds flink in. 1: Omdat we hier wellicht toch zullen blijven wonen als Plan Z ook faalt. 2: Omdat de markt hier zo veranderd is dat mensen vaak nog maar 90 of 100% kunnen lenen en dus worden er voornamelijk huizen verkocht die ‘af’ zijn en geen enkele investering meer vragen. We proberen ons huis dan ook echt af te maken. Dus er zit een geheel nieuwe badkamer in, nieuwe kozijnen waar nodig en grote openslaande deuren naar de tuin. Ook is er overal nieuwe verf buitenom.

N. is super goed bezig om allerlei opties open te houden of te creëren. Haar werk (eigen zaak) brengt haar steeds meer op verschillende plekken in de wereld, nu nog voornamelijk Zuid Amerika en de Caribbean maar Azië/Pacific kan ook zomaar gebeuren. Daarnaast zitten er wat zaken in de pijplijn met klanten/bedrijven die in ieder geval een goede presence in Australië hebben en dit zijn de contacten waar ze uiteraard scherp op is. Voor je het weet biedt het een springplank! Ze had al bijna dit jaar in Sydney moeten zijn voor wat werk maar dat liep helaas net mis. Maar wat klusjes die kant op wordt heeeel langzaam concreter. Volgende keer beter! :up:

Alles bij elkaar genomen zijn we eigenlijk heel gelukkig op het moment. We hebben het goed naar ons zin hier en blij dat we beide leuk werk hebben wat wellicht ook nog perspectieven biedt op een toekomst in OZ.

De droom is er nog steeds, al vindt ik droom niet helemaal het goede woord. Het is een realistische wens die we hopen te realiseren. En mocht Plan Z ook falen dan hebben we zeker geen rot leven hier en weet ik wel dat we er alles aan gedaan hebben. En dat we al verder hebben durven gaan om onze wens te vervullen dan vele anderen ooit zullen (durven) doen!
 
Gossie, wil ik nou nog maar weer eens kaarsjes op gaan steken; dat huis wordt toch zeker wel verkocht, volledig opgeknapt, wie wil dat nou niet?
Maar ik vind het mooi beschreven, als het lukt is het top, lukt het niet is het ook goed. Geen man overboord. Realiteit.
En toch...kan het nog allemaal ineens wel lukken en heel snel gaan. Het is jullie gegund. Harde werkers met een zeer positieve instelling; jullie genieten van het leven!
 
Ik vind wel dat je een ontzettend nuchtere, praktische attitude hebt.
Hoe het ook loopt, een winnaar ben je altijd.
Toch hoop ik dat het jullie lukt om in Australië terecht te komen.
 
Back
Top