Merry-go-round to & in OZ

(soms moet je jezelf een 'wortel' voorhouden ;) )

Of die lekkere locally harvested highly-prized truffles! Als jullie daar zitten kom ik langs voor een truffle hunt!
Mooi om weer een update te lezen. Het is niet makkelijk om steeds je plannen te wijzigen en bij te stellen. Maar als uiteindelijk de weg naar ACT maar open blijft, maakt het niet uit of het plan Z is. Hoop echt dat die huizenmarkt voor jullie aantrekt!
 
hihi laat het de chef niet horen.....dan gaat het spoorslags naar ACT :eek:
ah ik lees net dat het seizoen voorbij is, volgend jaar gaan we op zoek naar truffels; dat weet ik zeker!
 
Als mensen het echt leuk vinden, wil ik best een keer wat organiseren. Ik merk iig bij mezelf, dat als je al zolang wacht en bezig bent, dat er andere vragen en twijfels komen kijken dan als je net begint. Ik vind het wel leuk om eens mensen te meeten die in dezelfde situatie zitten.
 
Als mensen het echt leuk vinden, wil ik best een keer wat organiseren. Ik merk iig bij mezelf, dat als je al zolang wacht en bezig bent, dat er andere vragen en twijfels komen kijken dan als je net begint. Ik vind het wel leuk om eens mensen te meeten die in dezelfde situatie zitten.
Lijkt me leuk om anderen te ontmoeten die (nog niet) in het visumtraject zitten
 
Hebben we wat 'plakkers' ? Maar ik begrijp het wel Catkin. Met mensen praten die nog even vast zitten is anders dan degene die binnen enkele weken of maanden weg gaan. 'Wij' hebben andere uitdagingen. Hoe blijf je gemotiveerd, gefocused en de twijfels slaan soms/vaak toe.

Ik sta open er voor (Frits jij bent ook welkom hoor ;) ) Vertek nu voor anderhalve week fietsen in de Alpen (enjoy them while you can!) en dan hebben we het er daarna even over!
 
Ik zal, over 1 a 1,5 week, even een topic openen om wat data te plannen. Dan kijken we gewoon wanneer zoveel mogelijk mensen kunnen!
 
[QUOTE="afterbang, post: 204592, member: 1947"'Wij' hebben andere uitdagingen. Hoe blijf je gemotiveerd, gefocused en de twijfels slaan soms/vaak toe.
[/QUOTE]
Daarom stuur ik je af en toe een berichtje dat je echt moet volhouden en dat het t echt waard is
 
Ik heb jullie verhaal even helemaal doorgelezen wat hebben jullie een lange weg afgelegd zeg!! Wat ik knap vind is dat jullie er nog zo goed mee omgaan 'petje af'.
"Ze"zeggen dat de huizenmarkt weer wat opgang komt. Hier in Friesland is dat echt nog lang niet zo maar hoop dat jullie buurt eerder mag meeliften.
Wat een mooie foto's trouwens van de vakanties zeg. Gelukkig zijn jullie er al vaak geweest om echt te weten en te voelen hoe het in OZ is.

Wat ik mij nu afvraag is dat jullie gelukkig een PR visum hebben. Zijn er nog zaken die je in 'leven' dient te houden om de weg open te houden. Zoals die $5 die je ook overgemaakt hebt bijvoorbeeld. Die PR is aan te vragen tot je 40e, dien je dan ook voor die leeftijd van de aanvrager te gaan leven en wonen in OZ?

Misschien een rare vraag hoor maar het heeft ook een beetje met onze overwegingen te maken met wat wij gaan doen in de toekomst.

Ondertussen zullen mijn kaarsjes ook gaan aansteken voor jullie!
 
Ik heb jullie verhaal even helemaal doorgelezen wat hebben jullie een lange weg afgelegd zeg!! Wat ik knap vind is dat jullie er nog zo goed mee omgaan 'petje af'.

No worries @Wenden. Blijven ademhalen is het belangrijkste ;)


Wat ik mij nu afvraag is dat jullie gelukkig een PR visum hebben. Zijn er nog zaken die je in 'leven' dient te houden om de weg open te houden. Zoals die $5 die je ook overgemaakt hebt bijvoorbeeld. Die PR is aan te vragen tot je 40e, dien je dan ook voor die leeftijd van de aanvrager te gaan leven en wonen in OZ?

Na de toekenning van de PR hoeven we niets meer te doen (behalve dan de validatietrip) We moeten uiteraard wel binnen 5 jaar definitief landen in Canberra. Leeftijd speelt alleen een rol voor de aanvraag. Daarna loopt gewoon de 5 jaar. Maar er is geen regel die zegt dat je na je zoveelste verjaardag niet meer naar binnen mag. Voor ons is het dus gewoon 5 jaar bovenop de leeftijd die we waren bij de toekenning van ons Visum. Als je dus 40 jaar bent bij toekenning is 45 vanzelf de max. Maar niet omdat 45 de max is snap je ;)



Ondertussen zullen mijn kaarsjes ook gaan aansteken voor jullie!

Thanks :)
 
Na de toekenning van de PR hoeven we niets meer te doen (behalve dan de validatietrip) We moeten uiteraard wel binnen 5 jaar definitief landen in Canberra. Leeftijd speelt alleen een rol voor de aanvraag. Daarna loopt gewoon de 5 jaar. Maar er is geen regel die zegt dat je na je zoveelste verjaardag niet meer naar binnen mag. Voor ons is het dus gewoon 5 jaar bovenop de leeftijd die we waren bij de toekenning van ons Visum. Als je dus 40 jaar bent bij toekenning is 45 vanzelf de max. Maar niet omdat 45 de max is snap je ;)

@Wenden op Afterbangs leeftijd krijg je bij je het binnenkomen bij de vriendelijke douane wel een bejaardenpakketje met een kunstgebitje en looprek :D :p
 
Back
Top