Merry-go-round to & in OZ

OK, weer even een korte recap inzake waar het hier toch eigenlijk over gaat... Emigreren :eek:

Eind 2012 onze validatie trip gedaan naar Canberra (en wijde omgeving) Canberra kreeg de 'thumbs up'.
Werktechnisch zou het voor Miss Bang wel moeten kunnen werken, dit werd bevestigt door de ACT Immi dienst dame die ons welkom heette in Canberra (service hoor!)
Voor mij zal het wat meer zoeken worden en waarschijnlijk werk wat niet direct in lijn ligt met mijn huidige werk. Maar ik ben niet zo kritisch en hier ook niet getrouwd met mijn werk.
So far so good, tot we er in begin 2013 achter kwamen dat we met ons huis echt goed mis zaten qua prijs. Wat typische zaken bij ons in de straat en de algehele economische tegenwind zorgde voor een ENORM gat in het budget wat we absoluut niet dicht konden lopen. Diepe teleurstelling en er was nog maar 1 plan over eigenlijk wat betreft OZ en dat was wachten. Wachten op een wonder in de huizenmarkt.

Nu dat wonder lijkt maar niet te gebeuren en gedurende 2013 en 12014 zagen we weinig verbetering. Dit alles maakte dat onze wens om te migreren steeds vager en vager werd. Vooral omdat je het zelf helemaal niet meer in de hand hebt en de wereld(economie) je niet helpt. Je wordt een beetje doelloos, en dat is een status waarin we niet willen verkeren. Je leeft maar 1x en de dagen zomaar voorbij te laten gaan zonder doel (korte of lange termijn) is niet aan ons besteed.

Het is nu bijna twee jaar na onze trip naar Canberra en de economie trekt iets aan, de huizen staan wat minder lang te koop maar een revolutie is het zeer zeker nog niet. Dus tijd om een nieuw plan te trekken, alles nog eens op een rijtje te zetten. Best eng... want de uitkomst kan zijn dat we dus niet naar het zuidelijk halfrond kunnen. Aan de andere kant, twee jaar hier heeft ook wat veranderd in onze mindset. Soms kun je het leven niet sturen en moet je het doen met de kaarten die je toegedeeld krijgt. Als OZ niet kan, maakt dat de weg vrij voor een ander leven. Het huis/hypotheek is dan geen issue meer. Ja ons huis is minder waard, maar dat merk je niet zolang je het niet verkoopt. Dus blijft er gewoon geld over om leuke vakanties te doen, verre reizen te maken. Meer van de wereld te leren.

We (nou vooral Miss Bang...) hebben dit weekend gerekend, en nog eens gerekend. En dankzij ons aangepast uitgave gedrag en (vooral haar) tomeloze inzet in haar eigen bedrijf ziet het er eigenlijk best positief uit o_O Surprise!!! Dus we gaan ervoor!

Wat betekent het concreet?
- We zitten hier nog wel even om onze financiele buffer te vergroten (om het hypotheekgat dicht te lopen en om een buffertje te hebben in OZ)
- Geen verre vakanties tot die tijd maar gewoon El Cheapo met de caravan door Europa kachelen (en ook in Europa kun je gratis kamperen als je een beetje slim bent)
- Huis in 2016 te koop zetten
- Vertrek tegen einde visum (Q2 2017)
- Hopende op een betere huizenmarkt rond die tijd
- Nu werken aan trainingen/diploma's en die afronden voor 2017 (ik begreep dat ze naast OZ ervaring ook nog wel gek zijn op papiertjes daar)

Samenvattend: Het doel is gekozen, tijdlijnen bepaald en nu maar sparen! :rolleyes:

1071008_target_and_arrow_1.jpg


Bedankt @Lamarck en @Yuud. Je weet wel waarom :up:
 
Last edited:
Klinkt als een goed plan. Nadeel van zo lang moeten wachten is dat je inderdaad in een andere mind set kan komen, maar ook dat het soms kan gaan spinnen aan mogelijke opties, reizen, toch emigeren, in Nederland je lezen opbouwen... Het is goed als je een plan hebt, geeft namelijk ook rust en de tijd om aan iets te werken. Fijn als het jullie lukt. Het is jullie gegund. We hebben de 29ste in ieder geval genoeg te bepraten, onder het genot van wat australisch eten ;-)
 
Wat leuk om te lezen hoe de zaken er bij jullie nu voor staan en vooral dat het er eigenlijk best positief uit ziet! Je hebt in elk geval nog even de tijd om te sparen en hopelijk gaat de huizenmarkt nog een beetje aantrekken en blijft de dollar nog een beetje laag. Een jaar of anderhalf is zo voorbij. En inderdaad, ze zijn hier dol op papieren, getuigschriften, bewijzen en certificaten. Dus heb je nog even de tijd om alles te verzamelen. Wat een mooi vooruitzicht!
 
Bloody hell....knap hoor dame en heer! Jullie komen er wel (letterlijk dan dus ook).
Bewonderingswaardig vind ik het. Stilte is gepast ;):up:
 
Korte versie: super!

Meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden toch? ;) maareh respect voor jullie beiden. Wat fijn om te lezen dat jullie samen een mogelijkheid hebben gecreeerd om het toch waar te maken in een situatie die niet aan jullie kant stond. Hopelijk trekt de huizenmarkt nog wat verder aan en geeft dat nog een mooi bonusje waar je nu wellicht niet op rekent (en dat het huis snel verkocht wordt tzt)
 
Ow man zat echt t hele stuk met buikpijn te lezen, te bang voor een negatieve uitkomst. Maar zoals een goede roman kwam er een happy end! Yeahhhhhh ben echt zo ontzettend blij voor jullie! En petje af voor jullie doorzettingsvermogen! Het is voor jullie een hele lange zware weg en hij duurt nog lang maar ik weet echt 1000% zeker dat jullie hier gelukkiger worden! Ik zal binnenkort ook weer eens een update schrijven maar kort samengevat: ik wou dat ik hier geboren was. I love it, I love it, I love it en dat gaan jullie ook ervaren. Ben zooo blij! En kan nu heerlijk slapen :)
 
:D

Ja wilde niet gelijk in de eerste regel de uitkomst weg geven. Dan lijkt het een makkelijk proces. Ik wil aspirant migranten ook laten weten hoe moeilijk een traject kan zijn, dat het allemaal niet appeltje-eitje is o_O

Het is goed om te horen dat je het er zo naar je zin hebt. Ik zie het nog regelmatig voor me; jij bij Lamarck thuis op je eerste forum-uitje. En John dacht dat het een kansloze avond voor je zou zijn. Zat hij er even naast :p

Wij gaan er ook vanuit dat we in OZ gelukkig gaan worden, de ruimte, de beestjes, de natuur, het weer enz. We zijn geen dagdromers. We zijn er nu 6 (of is het 7?) keer geweest en hebben Australia & ACT aardig uitgepluist, niet alleen als toerist maar als mogelijke bewoner.

Dus daarom stoppen we er maar weer bakken met geld in om er toch te komen :eek:

Nog zo'n 900 nachtjes slapen :rolleyes:
 
Last edited:
Good Busy!

Fijn om te horen dat jullie toch de keuze voor OZ hebben gemaakt!
Heel mooi ook hoe jullie er beiden in staan!

Ik zal in canberra alvast wat contacten leggen voor ons friet/kroketten imperium :)

Ja ja wij gaan eind januari die kant op! M'n vrouw heeft een baan weten te scoren dus het is even sneltreinvaart nu. We weten nu 2 weken dat we daar de eerste week van februari moeten zijn.

Een hoop geregel maar dan hebben we ook wat! :)
 
Good Busy, dat is weer een echt "make that the cat wise" :p

Bereid jij ze vast voor daar dan sluit ik wel aan nadat je de moeilijke 'start-up' fase gehad hebt :up:

Oh, @Andy een een tipje. Januari is de drukste maand qua verhuur normaliter in Canberra (rotatie public servants). Dus het kan best zijn dat nog wat naebt in februari, maar gewoon volhouden!
 
Hè ja, de fanfare! Eerst het Wilhelmus, dan Waltzing Mathilde.
Zit-ie ook echt op te wachten!

Dan de AH-bonuskaart ritueel doorknippen en dat soort kul...
Komtubrengumeneer? Kroketten?
 
Ja ik weet t ook nog die avond bij Lamarck, helemaal hyper ging ik weg :)
900 nachtjes is te overzien! Jullie komen vast tussendoor niet meer deze kant op neem ik aan? Altijd meer dan welkom!
 
Back
Top