Merry-go-round to & in OZ

potdomme, mountains heb een nieuwe foto...:D sorry bangfamily, ga zo door, met of zonder ballonnen, ge zijt welkom hè! Schiet nou maar eens op
 
Tsja, het pist buiten dat het een lieve lust is. Dus mooi moment voor een korte update vanuit Huize Bang.

Niet heel veel bijzonders maar voor ons zelf toch eigenlijk ook weer wel. Het zit hem in de kleine(re) dingen.
Het wachten is lang maar we zien er ook wel de voordelen in. We kunnen op het gemak verder nadenken om de oversteek zo succesvol mogelijk te maken en dat geeft een goed gevoel. Natas d'r werk/eigen zaak draait erg goed en er komen meer internationale klanten. Die kan ze wellicht vanuit OZ ook bedienen(?) Dus dat stemt vrolijk, de kans op enige inkomsten right from the start is altijd fijner dan helemaal geen inkomsten.

Aan de andere kant maak ik me wel enigzins zorgen over mijn werk. Het hele gedoe met citizenship + security clearance voor IT banen bij de overheid stemt me niet vrolijk. Maar het is goed om die realiteit al wel te kennen, ik wil me dan ook hier in NL al een beetje meer richting iets andere zaken te orienteren zodat ik wat breder inzetbaar ben. Daarnaast wil ik ook eens nadenken de komende maanden wat ik naast IT zou kunnen/willen doen (dus echt iets heel anders) Zelf denk ik dat ik professioneel Kangaroo Knuffelaar kan worden of zo. Nu nog een business model er bij verzinnen...

Verder onderzoeken we online de omgeving nog steeds en ontdekken meer en meer gave dingen om te doen binnen ACT of de nabije omgeving. Wat geeft de bush en de OZ Alps toch veel gave outdoor mogelijkheden! We kijken er zo ontzettend naar uit!

Qua wijken zijn we ondertussen tot de ontdekking gekomen dat er nog meer geschikte wijken lijken te zijn dan dat we tijdens ons bezoek gespot hebben, dus dat maakt het alleen maar eenvoudiger om te starten. Geen kids hebben helpt hier ontzettend. Geen worries over catchment areas e.d.

Verder gaan we dit jaar nog een laatste keer investeren in de tent hier (nieuwe keuken en voortuin opknappen + een tig kleine klusjes) Een keuken uitzoeken voor de juiste prijs is al een hell of a job. Als je hem dan ook nog voor de verkoop uitzoekt moet je anders denken. Niet dat ene dingetje wat je zelf graag wilt. Maar wel dat andere dingetje wat voor een verkoop beter is. Die laatste zaken moet het dan voor de eind dit jaar echt helemaal 100% klaar maken zodat er een bord in de tuin kan in het voorjaar. Een hele snelle verkoop is dan niet persé noodzakelijk (maar wel fijn!), een goede verkoop zou wel heeeel fijn zijn :D

Vandaag stond verder opruimen op het programma. Maar gister met mijn pink ergens achter blijven hangen en die is nu extreem dik. Lijkt wel een cocktailworstje. Dus dat ruimt wat onhandig met 1 hand... Goed excuus dus om ons topic weer even te vervuilen... ehhh... te vullen :up:

Art-Kangaroos.jpg

Roo's @ Anzac Parade, next to CBD Canberra
 
Tsja, het pist buiten dat het een lieve lust is. Dus mooi moment voor een korte update vanuit Huize Bang.

Niet heel veel bijzonders maar voor ons zelf toch eigenlijk ook weer wel. Het zit hem in de kleine(re) dingen.
Het wachten is lang maar we zien er ook wel de voordelen in. We kunnen op het gemak verder nadenken om de oversteek zo succesvol mogelijk te maken en dat geeft een goed gevoel. Natas d'r werk/eigen zaak draait erg goed en er komen meer internationale klanten. Die kan ze wellicht vanuit OZ ook bedienen(?) Dus dat stemt vrolijk, de kans op enige inkomsten right from the start is altijd fijner dan helemaal geen inkomsten.

Aan de andere kant maak ik me wel enigzins zorgen over mijn werk. Het hele gedoe met citizenship + security clearance voor IT banen bij de overheid stemt me niet vrolijk. Maar het is goed om die realiteit al wel te kennen, ik wil me dan ook hier in NL al een beetje meer richting iets andere zaken te orienteren zodat ik wat breder inzetbaar ben. Daarnaast wil ik ook eens nadenken de komende maanden wat ik naast IT zou kunnen/willen doen (dus echt iets heel anders) Zelf denk ik dat ik professioneel Kangaroo Knuffelaar kan worden of zo. Nu nog een business model er bij verzinnen...

Verder onderzoeken we online de omgeving nog steeds en ontdekken meer en meer gave dingen om te doen binnen ACT of de nabije omgeving. Wat geeft de bush en de OZ Alps toch veel gave outdoor mogelijkheden! We kijken er zo ontzettend naar uit!

Qua wijken zijn we ondertussen tot de ontdekking gekomen dat er nog meer geschikte wijken lijken te zijn dan dat we tijdens ons bezoek gespot hebben, dus dat maakt het alleen maar eenvoudiger om te starten. Geen kids hebben helpt hier ontzettend. Geen worries over catchment areas e.d.

Verder gaan we dit jaar nog een laatste keer investeren in de tent hier (nieuwe keuken en voortuin opknappen + een tig kleine klusjes) Een keuken uitzoeken voor de juiste prijs is al een hell of a job. Als je hem dan ook nog voor de verkoop uitzoekt moet je anders denken. Niet dat ene dingetje wat je zelf graag wilt. Maar wel dat andere dingetje wat voor een verkoop beter is. Die laatste zaken moet het dan voor de eind dit jaar echt helemaal 100% klaar maken zodat er een bord in de tuin kan in het voorjaar. Een hele snelle verkoop is dan niet persé noodzakelijk (maar wel fijn!), een goede verkoop zou wel heeeel fijn zijn :D

Vandaag stond verder opruimen op het programma. Maar gister met mijn pink ergens achter blijven hangen en die is nu extreem dik. Lijkt wel een cocktailworstje. Dus dat ruimt wat onhandig met 1 hand... Goed excuus dus om ons topic weer even te vervuilen... ehhh... te vullen :up:

Art-Kangaroos.jpg

Roo's @ Anzac Parade, next to CBD Canberra

Goed bezig Afterbang! Als je zo gericht bezig bent, krijg je vanzelf ook weer de energie en motivatie. Stoppen is dan best lastig (tenzij een zere vinger in de weg zit natuurlijk :(). Het komt gevoelsmatig veel dichterbij en da's toch een goed begin.
Het is moeilijk he om te bepalen wat je nog meer zou kunnen gaan doen. Ik heb er jaren over na lopen denken, kwam er niet aan uit, eindigde weer in het toerisme (wilde dat niet meer, maar ja....geld nodig hè). En guess what? Ik ging vrijwilligerswerk doen in de bieb hier op de basisschool. Vond mijn beste vriendin en ontdekte hoe geweldig leuk de schoolomgeving is. En zodoende ben ik begonnen aan een cursus "education support".
Ik wil maar zeggen.....de ontdekking kan zomaar komen. En misschien is kangaroe knuffelen wel een nieuwe roeping of iets anders met dieren. Da's ook leuk:).
Succes weer met al jullie plannen!
 
Mooi verhaal!
Er zijn vast nog heel wat zaken die je kunt. Alleen al de raakvlakken met IT zijn waardevol.
Je visum heb je binnen, dus als je eenmaal geland bent, kun je vast ergens een baan vinden als systeembeheerder of compuknutselaar.
Of wellicht tourguide, boswachter of iets dergelijks. Kangaroeknuffelen is dan meteen ook 'covered'.

Succes met de verkoopvoorbereidingen!
 
Het piste hier ook aardig vanmorgen @afterbang gelukkig zijn we nog steeds niet van suiker gemaakt (zoals mijn moeder altijd zegt maar dan in plat brabants) dus we fietsen er vrolijk doorheen.
Succes met de verkoop, voorbereidingen en perikelen. En echt, maak je geen zorgen, werk genoeg, zeker voor de doorzettende nederlander met de geweldige werkmentaliteit, je zult je nog verbazen over de mogelijkheden hier.
En als je pink het weer doet, aan de bak en hoppetee voor je het weet zijn jullie hier!
 
Het is niet elke dag dat meerdere interesses samen komen in 1 film.

Kangaroo Mob van http://on-demand.360degreefilms.com.au

Interessante film over Kangaroo's in en om Canberra, welke problematiek dat dit oplevert enz. En natuurlijk gewoon even lekker wegdromen van alle shots met Roo's en je favo suburbs op de achter- of voorgrond.

Met een beetje geduld gratis te zien op PBS (via US proxy) of voor een paar 4 dollar via Vimeo on Demand.
 
Vandaag stond verder opruimen op het programma. Maar gister met mijn pink ergens achter blijven hangen en die is nu extreem dik. Lijkt wel een cocktailworstje. Dus dat ruimt wat onhandig met 1 hand... Goed excuus dus om ons topic weer even te vervuilen... ehhh... te vullen :up:

Die pink blijkt dus gewoon gebroken te zijn.... Na drie weken voort sukkelen toch maar eens wat profi hulp gezocht. Nou een flinke breuk en daarnaast nog een klein scheurtje als bonus blessure. Voordeel, normaal duurt een botbreuk helen 6 weken. Nu maar 3 :p :confused:
 
Recht genoeg voor nu. Na 3 weken willen ze er eigenlijk niet teveel meer aan sleutelen mits het redelijk normaal opgelijnd is. En daar lijkt het wel op.

Mocht ik er toch last van houden dan breken ze hem van komende NL winter maar opnieuw of zo. Nu wil ik zo snel mogelijk fit zijn om te klussen en te sporten.
 
Beterschap met je pink. Je kan beter maar zorgen dat hij weer goed is voordat je naar Oz komt. Als je hier eenmaal in de mallemolen terecht komt, blijf je ronddraaien en kun je gelijk je portemonnee trekken. Wat dat betreft is het in Nederland allemaal beter (minder commercieel) geregeld.
 
Nou, een 'like' moet je maar niet te serieus nemen.
Fix dat ding maar snel, anders mis je de mooiste tijd van het jaar voor je outdoor activiteiten.
upload_2015-4-22_8-44-36.jpeg
 
Wat dat betreft is het in Nederland allemaal beter (minder commercieel) geregeld.

Is dat (nog steeds) zo? Ook hier mocht ik betalen voor een bezoek aan de chirurg voor een check van de vinger. Ben niet persoonlijk op de hoogte van het OZ systeem. Maar bij de twee bezoeken die we aan artsen/ziekenhuizen hebben gedaan in OZ leek (2001 & 2008) voelde het net zo als NL nu.

Dus geïnteresseerd in recente ervaringen van beide zijden :up:
 
In NL heb je max je eigen risico. In Australië kunt je nog steeds levenslang in de schulden zitten als je goed ziek wordt en je niet de juiste verzekering hebt..
 
In Australie kan je maar beter niet ernstig ziek worden, als je geen super (dure) verzekering hebt...
 
@Katjavdl Dat probeerde ik dus daarnet even snel uit te rekenen :confused: Maar het duizelde me al snel op de vergelijkingssites. Een verzekering in NL afsluiten is al een puzzel. Als je dat dan ook nog wilt vergelijken met OZ... dat is niet een klusje voor in de coffee break...

Ik denk dat veel mensen zich vergissen wat een goede verzekering in NL tegenwoordig kost. Dat is ook geen kattepies meer. Vandaar mijn vraag of mensen recent ervaring hebben met NL en OZ. Want mensen die al lang in OZ zitten hebben ons oude gouden ziekenfonds nog in gedachten wellicht. Maar ik heb zelf weer geen recente ervaring in OZ dus...

Ik zal het eens aan Miss Bang vragen, die heeft het vast allemaal al lang uitgerekend terwijl ik hier als een kip zonder kop in het rond ren op het forum. Miss Bang is van de centjes. Ik van het ouwehoeren...
 
Last edited:
Nou, laat maar komen die vergelijkingen.
Een beetje basisverzekering hier kost rond de 100 euri's per maand. Wil je ook je tandjes verzekeren, of andere dure 'luxe', dan kost dat natuurlijk meer.
 
Gelukkig hebben wij niet al te veel ervaringen met de zorg hier in Australie en ik moet eerlijk bekennen dat ik het systeem hier ook nog niet helemaal begrijp. Maar hier mijn ervaringen.
Allereerst de extra zorgverzekering. Die is in ons geval goedkoper dat de particuliere verzekering die we hadden in Nederland, maar dekt minder. Tandartskosten worden maar voor een deel vergoed (minder dan in NL) en het eerste jaar werden niet noodzakelijke ingrepen, zoals het weghalen van een plekje op de huid, ook niet vergoed. Als ik naar mijn eigen GP ga, moet ik $26 bij betalen. Als ik naar een Medical Centre ga wordt alles door Medicare betaalt. Aangezien ik minder vertrouwen heb in de artsen die in zo'n Medical Centre werken (gebaseerd op twee bezoeken, van mijn dochter en mijzelf), ga ik liever naar mijn eigen GP.
Het commerciële waar ik het over had, is gebaseerd op het feit dat ze je het liefst helemaal binnenste buiten keren als er ook maar enigszins aanleiding toe is. Toen ik eens bij een gynaecologe was voor een kleine ingreep, drong ze wel heel erg nadrukkelijk aan om toch vooral een echo ($300) te laten maken van mij baarmoeder om te kijken of er misschien myomen aanwezig waren, vanwege een ijzertekort dat ik kort daarvoor had gehad. Terwijl ik daarvoor helemaal niet bij haar was. Aangezien ik nergens last van had en myomen onschuldig zijn, zag ik daar absoluut het nut niet van in en heb het dan ook niet gedaan. Toen ik een andere keer eens een echo moest laten maken via de GP voor iets heel anders in een ander centrum hoefde ik weer niets te betalen. Net als de röntgenfoto's van mijn zoon, toen hij weer eens lelijk was geraakt op het voetbalveld, daarvoor hoefden we ook niets bij te betalen. Dat was in hetzelfde algemeen diagnostisch centrum.
Wat ik wel goed vind van de medische zorg hier is dat je gewoon een jaarlijkse check up kan laten doen inclusief bloedonderzoek, kosteloos met Medicare. In Nederland heb ik daar wel eens om gevraagd en daar werd nogal moeilijk over gedaan omdat daar geen directe aanleiding toe was. Aangezien mijn beide ouders hartproblemen hadden en mijn broer een te hoog cholesterol gehalte in zijn bloed heeft, kon het uiteindelijk na enig aandringen wel op basis van eventuele erfelijke aandoeningen.
Verder ben ik ook niet zo van de cijfertjes en de regeltjes, dus ik heb het ook nog niet uitgezocht wat nu het goedkoopst is. Het hangt er natuurlijk ook helemaal van af welke verzekering je had in Nederland en welke je hier gaat afsluiten en hoe vaak je een beroep moet doen op de medische zorg.
 
Last edited:
Back
Top