Merry-go-round to & in OZ

Kijk,... dat zijn weer positieve berichten.
FF concreet: ben jij off-routine denker?
Of ben je ook gewoon een robot met een IP adres, domotion en een kinky smartfoon

My name is Smith...:cool:
upload_2015-6-18_22-55-20.jpeg
 
Ondanks dag Miss & Mr. Bang gesloten zijn wegens vakantie toch even een positief nieuwtje meepikken :)

http://m.canberratimes.com.au/busin...ting-business-confidence-20150709-gi8ha7.html

Holiday.jpg
 
Hahaha! De nachttemperatuur (voorspelling) was daar een aantal weken geleden -5C
Toen moest ik wel even aan je denken :) Maar overdag schijnt dan gewoon het zonnetje hoor :) Een kwestie van geiten- uhm.... alpacawollensokken aan naar bed :D
 
Fijn dat je even aan me dacht, ja ik krijg elke dag al het Canberra nieuws via Twitter binnen en zie ze al weken klagen over de kou.
Maar dit soort 'sneeuw' is toch wel echt uitzonderlijk voor ze. Gelukkig maar, voor het eerst sinds 2006 begreep ik dat er sneeuw in de stad valt.
Dat is toch altijd nog minder dan in NL.

:confused: pfieuw...
 
Volgens mij hadden ze een paar weken terug toch nog een beetje meer sneeuw, maar dat weet ik niet geheel zeker
 
Ja, het sneeuwt regelmatig. Maar niet in de stad/suburbs zelf. Dan is het meestal in de heuvels om de stad heen.

CBD ligt op zo'n 600mtr. De heuvels/bergen er omheen gaan soms over de 1900mtr. Daar valt dus met enige regelmaat sneeuw. En soms een serieus pak :up:
 
Last edited:
Wij waren vorig weekend in Canberra. Het was er inderdaad koud, maar mooi!!! Wat hebben jullie geluk dat jullie daar gaan wonen. Wout (7) zei dat hij er ook wel wilde wonen. We hebben ons verblijf zelfs verlengd met een dag. Het is er rustig, mooi, dichtbij de bergen (euhm, heuvels!)voor het hele jaar door entertainment en vanalles te beleven in de stad. Ik had het gevoel dat jullie het er wel naar jullie zin zouden hebben. En als jullie het daar moe zijn, wacht er weer een ander avontuur! Alles kan hier down under!
 
Wat lief van je om dit te delen @KarolineLawo. Dit zijn de kleine dingetjes die je soms even nodig hebt om weer herinnerd te worden aan waarom je dit pad aan het bewandelen bent. Het is zo makkelijk om te vervallen in het idee om in NL te blijven. Alles is bekend en geregeld, werk, inkomen, huis enz... En dat dan allemaal in de 'waagschaal'stellen voor een (redelijk) onbekend avontuur, het voelt soms zo dom en onvolwassen aan... :oops:
Dus fijn om te horen dat Wout er wel zou willen wonen, want we weten allemaal dat Wout er verstand van heeft! :up::D

Maar ja, we zijn er nog steeds mee bezig hoor! Vorige week weer een heel klein stapje gemaakt; aangezien we ons huis in het voorjaar van 2016 te koop willen zetten hadden we bedacht om nu vast foto's van de tuin te maken, nu deze groen is en de zon schijnt. In plaats van een foto in Februari als het donker en bladerloos is...
Het is een mini dingetje maar het voelt toch weer goed ;)

Garden%20Panorama%20edit.jpg


Zoals je kunt zien hoeven we niet te wennen aan de veelvoorkomende stijl van huizen in OZ. Hier is ons huis ook een grote platte doos met alleen een ground floor.

Verder is Miss Bang nog steeds hard aan het werk om alvast wat contacten op te doen in OZ, we hopen dat er al wat casual werk uit komt voor we daar zijn. Het gaat allemaal lastig, langzaam en op zijn 11-en-30-st maar dat is om alvast te wennen denken we dan maar.

Ook de vakantie in Europa bracht weer inzichten. Je leeft 4 weken in een kleine oude caravan met (zeer) weinig luxe. En na 4 weken mistte ik nog steeds niet ons (mooie) luxe huis. Dat was een fijne bevestiging dat het materiële aspect van verhuizen en in een oud lelijk huurhuis terecht komen niet het grootste issue zal zijn. We zijn toch echt meer van de 'location, location, location', dan van het huis zelf. En gelukkig zijn er in Canberra veel fijne locations! (just an example, or this)

Dus naast de (eeuwige) twijfel, is er ook reden voor optimisme!
 
Last edited:
Wauw dat zijn mooie locations Afterbang! Ik weet niet precies waarom het voor jullie zo lastig is om binnen te komen (visumproblemen?) maar ik vind het super dat je ondanks dat je volgens mij al jaren en jaren bezig bent met een droom te verwezenlijken en het (nog) niet is gelukt, je alle goede moed erin houdt en optimistisch kunt blijven!! Keep it going!!:up:
 
Hi @Heleen1985 ,

Vium is in de pocket hoor :) Dat heeft 'maar' 14 maanden nodig gehad (met veel hulp van M2A)
Nee het probleem was/is dat tegen het moment dat we het visum hadden en een verkenning hadden gedaan in Canberra bleek ons huis niet zomaar onder water te staan maar meer een soort Atlantis te zijn...

Dus eigenlijk zijn we voornamelijk aan het sparen en het huis interessanter voor de verkoop aan het maken, hopende dat we dan met droge voeten de oversteek kunnen maken naar OZ ;)
 
Tjonge wat een rotreden om nog niet te mogen gaan zeg! :( Dat is wel het laatste waar je op zit te wachten als je je visum al in the pocket hebt kan ik me zo voorstellen!
Hou de moed erin en hopen dat je het toch snel voor een mooie prijs kunt verkopen, als je de juiste mensen maar vindt die hun zinnen erop hebben gezet!
 
Ons huis verkopen wordt ook nog wel een dingetje ja. Maar ja we zijn nog lang niet zo ver. Succes ermee en hopelijk lukt het snel. Waar wonen jullie?
 
Back
Top