Merry-go-round to & in OZ

hahaha, quite a read! Good on ya dat je door alle zin en onzin geworsteld hebt :up:
Bedankt voor de complimenten :)

Nog even een recap dan?

Mei 2001 - Maand QLD
Juni 2005 - Anderhalve maand NT & WA
Maart 2008 - Maand WA
Augustus 2009 - Kansboordeling M2A positief > WA, Systems Engineer (M)
Oktober 2009 - Maand WA
Februari 2011 - Kans beoordeling M2A positief > SA, Management Consultant (N)
Maart 2011 - Maand SA & WA
April 2011 contract M2A getekend
Mei 2011 - Verzamelen papieren, certificeren, vertalen...
Augustus 2011 - Vetassess ingediend
September 2011 SA verwijderd Management Consultant van de SMP
September 2011 - ACT it is!
Oktober 2011 - IELTS
- (N: Listening: 9 Reading: 7 Writing: 9 Speaking: 8)
- (M: Listening: 8.5 Reading: 8.0 Writing: 7.5 Speaking: 7
Februari 2012 - Vetassess akkoord!
Juni 2012 - VISA GRANT
December 2012 - Validatie trip
Januari 2013 - Slecht nieuws van Makelaar, we zitten hier nog wel even
2015 - Er zijn meer wegen die naar... ehhh... Canberra leiden. Januari 2017 gaan we!
December 2015 - Extra tripje Canberra and surrounds met Mama
 
Ik zie dat jullie allebei IELTS hebben gedaan, moest dat ook? In principe hoeft toch alleen de visumaanvrager de test te doen?
 
Ik zie dat jullie allebei IELTS hebben gedaan, moest dat ook? In principe hoeft toch alleen de visumaanvrager de test te doen?

Beide voor ons visum. Alleen hoefde ik maar een 4.5 gemiddeld te halen geloof ik. Dus ik heb er niet echt iets aan gedaan vandaar dat ik niet zo goed scoorde als op de Middelbare school ;)
 
Sja, zo kijk je weer even terug op de lange weg die je hebt gelopen.
Is die tijd niet voorbij gevlogen?
Maar het is het vast allemaal waard. Hopelijk gaat de verkoop ook vlotjes.
 
Het was weer eens tijd voor de doelstellingen gesprekken op mijn werk (ja ik weet het, het jaar is al even onderweg...)
  • Manager: Zo wat zijn jouw doelstellingen voor 2016?
  • Ik: Nou, dit en dit en dit en daarnaast zou ik graag willen weten hoe ik in 2017 kan werken via onze vestiging in Australia :D
  • Manager: Euhm... :confused: Nee toch?! Maar wat leuk voor jou! :up:

Ja weer een milestone: Ik heb mijn manager verteld dat we gaan verhuizen. Zo'n 18.000 km, dat wel... Wat vroeger dan ik eigenlijk gepland had maar er gebeurde zoveel op mijn werk en met mijzelf dat ik het beter achtte om nu open en eerlijk te zijn en zo wellicht nu al mogelijkheden te creëren in NL die me gaan helpen tzt in OZ.

Ja, natuurlijk zit er ook een risico in maar ik ga uit van mijn eigen kracht (en waarde voor het bedrijf) en daarmee dus dat dit in mijn voordeel werkt (karma anyone?) Een paar dagen daarna ontving ik mijn beoordeling van 2015 in die score was maximaal. Dus momenteel heeft het nog geen negatieve invloed gehad ;)

Let's see where this takes us!
 
Last edited:
... Ja, natuurlijk zit er ook een risico in maar ik ga uit van mijn eigen kracht en waarde voor het bedrijf en daarmee dus dat dit in mijn voordeel werkt (karma anyone?) ...

Let's see where this takes us!

Zou wel helemaal super zijn als het op die manier zou lukken. Zeker lef om dat bespreekbaar te maken. Ik duim alvast mee!
 
Waarom zijn jullie in 2009 na een positieve kansbeoordeling eigenlijk niet voor het visum gegaan? Kan het me even niet meer herinneren...

Netzo als dat N een 9 had voor writing... damn!! Ze kan geld bijbeunen met bijles geven I reckon
 
Daar is moed voor nodig Afterbang! Top! Ook direct een goede stok achter de deur om nu eindelijk eens die enkele reis te pakken!

Thnx, dit is wel weer een leuke milestone. Je kunt altijd terugkeren op je uitspraken maar hoe meer deuren je sluit des te meer/betere er ergens anders weer (OZ) open gaan!

Waarom zijn jullie in 2009 na een positieve kansbeoordeling eigenlijk niet voor het visum gegaan? Kan het me even niet meer herinneren...

Netzo als dat N een 9 had voor writing... damn!! Ze kan geld bijbeunen met bijles geven I reckon

Pffft, waarom niet? Even denken hoor.... Koudwatervrees? Mijn moeder alleen achterlaten niet aandurven? We waren net verhuisd naar ons droomhuis. Ik weet het niet precies meer maar de genoemde zaken hielpen niet mee om de knoop door te hakken. Maar we waren er gewoon nog niet klaar voor denk ik. En vlot daarna viel IT overal van de SOL's. Dus leek de deur dicht te gaan.

Toen we in 2011 nogmaals daar waren en bij @Sacha bivakeerden viel het kwartje wel alleen was het visum pad toen nog lastiger geworden :oops:

Haha Ik zie Miss Bang geen bijles geven. Ze is zelfs in beperkte mate woordblind :eek:
Maar niet getreurd, ze is erg goed in een heleboel andere zaken! (die ook nog eens meer geld opleveren:up:)
(hmmm als ik deze zin terug lees klinkt het een beetje vreemd :p )
 
haha nice one!

Achja het gaat zoals het gaat en uiteindelijk kom je ee gelukkig wel :)
 
Yep. En je bent zelf ook ervaringsdeskundige. Je weet wat er kan gebeuren als je er niet klaar voor bent :rolleyes: Maar nu zit je er ook. :up:

Kom je een keer naar de Oost kant tzt? :D
 
Back
Top