Motorrijders

Brno en aragon waren toch de dikste banen die ik al gereden hebt, spa heb ik een paar jaar geleden de 6uur van spa gereden, Assen hebben wij zowat iedere jaar gereden dat wij koersden... PI zal wel komen, had al gezien dat je daar moto's kan huren, wellis waar een soes 600, maar die kunnen ook hard gaan, hoewel PI meer een 1000 baan lijkt :up::up:
 
dat zit er dik in, al veel vrienden hebben gezegd dat als ze ons komen bezoeken wij een tripje naar PI moeten maken, lijkt me wel een bangelijke baan om op te knallen :cool:

Zeker, mooie omgeving ook. Als je er af vliegt, vlieg je bijna de zee in ;)
 
Brno en Aragon, ook niets mis mee denk ik zo. Brno stond wel op de verlanglijst maar het is er uiteindelijk nooit van gekomen.

Ik bedoelde trouwens dat Assen, Spa en PI allen banen zijn die nogal hoog scoren op gemiddelde snelheid. Op Assen is er maar 1 langzaam bocht, de rest is toch allemaal redelijk gas erop zeg maar (zeker vergeleken met veel andere circuits) Spa heeft iets meer langzamer bochten maar ook stukken die bizar hard af gaan, vooral aan de achterzijde. (en Eau Rouge blijft kicken natuurlijk)

Jij gaat veel lol hebben op PI, ik heb er nooit gereden hoor maar vind het er ook dik uitzien!
 
Last edited:
Assen heb ik ook de asfalt van dichtbij gezien :D:D, viel goed mee.. Spa is een toffe baan om te rijden, maar tegenwoordig vragen ze €230 voor een dag van 5 sessie. Normaal geen probleem, maar ik heb altijd de pech dat een van mijn sessie komt te vervallen of dat er een rode vlag komt na 1 ronde, of zelfs sneller :mad:, en dan vind ik €230 te duur voor 4 sessies...
Zolder ken ik als de achterkant van mijn hand, heb daar zoveel wedstrijden gereden en vrij rijden gedaan dat het belachelijk is.. Ik ben zelfs 4 jaar lang instructeur geweest bij inter-track.. De No Budget Cup gereden, Club Met, Endurance 4 fun, had ik door gegaan had ik BK gereden, maar kende een paar jongens dat kwam te overlijden, dus dacht zelf om te stoppen voordat het zover kwam..
Brno is heel gaaf, maar heb niet heel veel gereden wegens blessure, wel de rookies cup gewonnen bij een duitse organisatie, hoewel ik bijlange geen rookie meer was :p
 
Nu er een baan is kan er ook weer een beetje gedroomd worden.
Ik wilde al jaren een 990 Superduke, maar vond ze in Nederland toch nog erg aan de prijs, dus ben ik lekker m'n 954 Fireblade blijven rijden tot ik daar vanaf geknikkerd werd en de verzekering me een mooi bedrag uitkeerde. Met Australië voor de deur (achteraf gezien toch nog anderhalf jaar weg...) besloten niet iets nieuws te kopen, maar nu mogen we er weer over nadenken.

Origineel dacht ik gewoon weer die Fireblade te kopen. Die zijn mid-winter voor een 3000 dollar wel te vinden. Heerlijke en betrouwbare fiets, ken ik van voor tot achter dus ook qua onderhoud lekker makkelijk. Maar ja, zo'n Superduke is toch ook wel erg fijn hoor, maar die zijn dan weer zo'n $5000 in de winter. Keuzes.

Dus ik leg mijn dilemma uit aan Annelies en zij zegt "Koop nou eerst maar die Superduke, die wil je al jaren en dan koop je die Fireblade erbij als je een goeie deal tegenkomt." <3 <3 <3 Dat zijn de dingen die een man wil horen!

Dus nu staan er in de Bikesales en Gumtree app de nodige alerts uit ;)
 
Is de TU250x niets voor je? Die koop je nieuw voor die prijs hahaha

Zag er laatst één staan en dacht: mooie basis voor een licht en goedkoop custom projectje ;)
 
Is de TU250x niets voor je? Die koop je nieuw voor die prijs hahaha

Zag er laatst één staan en dacht: mooie basis voor een licht en goedkoop custom projectje ;)

Nah dan zou ik een CB450 zoeken denk ik :) Meer dan 250cc heb je overigens totaal niet nodig. Zeker niet met de boetes hier. Heb m'n eerste binnen, 7 km te hard op de Great Ocean Road. $200 -_-'

Het wordt hier wel spekglad als het geregend heeft trouwens.
 
Nah dan zou ik een CB450 zoeken denk ik :) Meer dan 250cc heb je overigens totaal niet nodig. Zeker niet met de boetes hier. Heb m'n eerste binnen, 7 km te hard op de Great Ocean Road. $200 -_-'

Het wordt hier wel spekglad als het geregend heeft trouwens.

Ja, hier staat het schuim meestal ook op de straten als het een keer regent.
 
Realiseerde me dat ik helemaal vergeten was deze nieuwe aanwinst met jullie te delen. Om de KTM gezelschap te houden!

Rvwc4MV.jpg


Een 2003 Honda CBR954RR Fireblade met 55.000 km erop. De motor is door de vorige eigenaar compleet opgebouwd als circuit fiets met de allerleukste goodies, zoals Ohlins vering, Akrapovic uitlaat systeem, Pazzo hendels, the works. Dingen waarvan je je altijd voorneemt om ze te kopen, maar als het puntje bij paaltje komt hou je die paar duizend dollar vaak toch liever in de zak. In dit geval zat het er al op zonder dat het de prijs noemenswaardig veel hoger maakte dan compleet standaard uitvoeringen, en dat is de reden waarom ik hem gekocht heb.

Op dit moment staat hij niet op kenteken. Ik heb een relatief strict budget voor mezelf qua speelgoed, maar door de auto en de twee motoren ben ik daar nu iets overheen gegaan. Dus de Blade staat voor nu even gestald. Ik heb er geen haast mee, hij kost me op het moment vrijwel niks om te hebben staan (alleen verzekeringspremie ivm diefstal) en afschrijven doen ze eigenlijk niet meer.

Daar komt bij dat ik nog niet helemaal weet wat ik met de KTM ga doen. Het is een super fiets, technisch gezien duidelijk beter en volwassener dan de Blade, maar hij is me wat te lief, te zacht en te makkelijk. Als ik rij wil ik voelen dat ik wat doe en de KTM geeft dat niet. Tegelijkertijd is het allemaal wat gevoeliger dan zo'n ouderwetse Honda, je moet hem netjes 5 minuten stationair warm laten lopen, doe je dat niet dan loopt ie de hele rit niet goed. Het is een grote twin, dus schroeven die je elke zoveel duizend kilometer allemaal na moet lopen. Toch wat anders dan een get-up-and-go Honda van 15 jaar terug.

Maar ja, in je achterhoofd denk je dan weer dat het best een speciale fiets is. Zijn er niet heel veel van in Australië. Als ik hem verkoop ga ik niet voor dezelfde prijs weer eentje vinden. Het is een prachtig uitziend apparaat. Annelies vindt hem fijn om achterop te zitten (want duo conversie). Hij is wel lekker voor simpele ritjes naar training.
Ik heb hem gelukkig voor een goeie prijs op de kop getikt dus hij staat nu te koop voor een prijs waar als ie daarvoor verkocht wordt, dan heeft het me in ieder geval niks gekost. En verkoopt ie niet, prima, dan hou ik hem lekker ;)


Op de vraag waarom ik uberhaubt een motor heb terwijl ik midden in de stad woon? Voila, hieronder is op een uurtje rijden. Kilometers en kilometers van dit soort wegen. Ik weet dat ik niet erg hard rij, ik geef m'n geld liever uit aan andere dingen dan boetes. M'n lol haal ik wel uit de bochten.

(Heb maar iets van een muziekje aangeklikt om het gesuis van de wind eruit te halen).
 
Last edited:
Motor en midden in de stad lijkt me een goede combi ;)

De Blade is de betere stadsfiets. De KTM is te breed om effectief mee tussen de auto's door te gaan.

Hoe is het met jouw project? Ik zag wat over een verzaagd frame. Geen engineering vereisten in ACT?
 
Ik moet ook weer bezig met mn brommert, staat geloof ik al weer 2 jaar stil nadat ik het blok heb opgeblazen... :(

Autoprojecten zijn bijna af, dus ik kan weer geld aan de brommert uitgeven, kost weer een paar duizend ben ik bang, maar nu moet het goed, moet heel blijven. ;)

Mooi rijden in Tasmanie!
 
Ik moet ook weer bezig met mn brommert, staat geloof ik al weer 2 jaar stil nadat ik het blok heb opgeblazen... :(

Autoprojecten zijn bijna af, dus ik kan weer geld aan de brommert uitgeven, kost weer een paar duizend ben ik bang, maar nu moet het goed, moet heel blijven. ;)

Mooi rijden in Tasmanie!

Ik heb het eerder misschien gemist, maar wat voor fiets heb je?

Ik ben op onderdelen aan het wachten voor de KTM. Erg zonde want het is een perfect weekend en had er maar wat graag op uit gewild.
 
Ik heb het eerder misschien gemist, maar wat voor fiets heb je?

Ik ben op onderdelen aan het wachten voor de KTM. Erg zonde want het is een perfect weekend en had er maar wat graag op uit gewild.

Een verbouwde / gemoderniseerde Suzuki GS1000 uit 1979, mee genomen vanuit NL, hier een turbo op gebouwd (geschat zo'n 220pk), dat vond de krukas niet zo fijn, en een drijfstang brak (met ruim 180km/h op het lokale industrieterrein tijdens een testrit)
 

Attachments

  • GS1000.jpg
    GS1000.jpg
    222.5 KB · Views: 6
Een verbouwde / gemoderniseerde Suzuki GS1000 uit 1979, mee genomen vanuit NL, hier een turbo op gebouwd (geschat zo'n 220pk), dat vond de krukas niet zo fijn, en een drijfstang brak (met ruim 180km/h op het lokale industrieterrein tijdens een testrit)

Gave fiets! Fijn dat je hem niet hebt neergelegd. Een nieuw blok zal niet al te duur zijn, maar het is toch weer werk.

Is het een beetje rijdbaar met een turbo of is het meer een fiets voor rechtdoor?
 


OFX
Back
Top