Realiseerde me dat ik helemaal vergeten was deze nieuwe aanwinst met jullie te delen. Om de KTM gezelschap te houden!
Een 2003 Honda CBR954RR Fireblade met 55.000 km erop. De motor is door de vorige eigenaar compleet opgebouwd als circuit fiets met de allerleukste goodies, zoals Ohlins vering, Akrapovic uitlaat systeem, Pazzo hendels, the works. Dingen waarvan je je altijd voorneemt om ze te kopen, maar als het puntje bij paaltje komt hou je die paar duizend dollar vaak toch liever in de zak. In dit geval zat het er al op zonder dat het de prijs noemenswaardig veel hoger maakte dan compleet standaard uitvoeringen, en dat is de reden waarom ik hem gekocht heb.
Op dit moment staat hij niet op kenteken. Ik heb een relatief strict budget voor mezelf qua speelgoed, maar door de auto en de twee motoren ben ik daar nu iets overheen gegaan. Dus de Blade staat voor nu even gestald. Ik heb er geen haast mee, hij kost me op het moment vrijwel niks om te hebben staan (alleen verzekeringspremie ivm diefstal) en afschrijven doen ze eigenlijk niet meer.
Daar komt bij dat ik nog niet helemaal weet wat ik met de KTM ga doen. Het is een super fiets, technisch gezien duidelijk beter en volwassener dan de Blade, maar hij is me wat te lief, te zacht en te makkelijk. Als ik rij wil ik voelen dat ik wat doe en de KTM geeft dat niet. Tegelijkertijd is het allemaal wat gevoeliger dan zo'n ouderwetse Honda, je moet hem netjes 5 minuten stationair warm laten lopen, doe je dat niet dan loopt ie de hele rit niet goed. Het is een grote twin, dus schroeven die je elke zoveel duizend kilometer allemaal na moet lopen. Toch wat anders dan een get-up-and-go Honda van 15 jaar terug.
Maar ja, in je achterhoofd denk je dan weer dat het best een speciale fiets is. Zijn er niet heel veel van in Australië. Als ik hem verkoop ga ik niet voor dezelfde prijs weer eentje vinden. Het is een prachtig uitziend apparaat. Annelies vindt hem fijn om achterop te zitten (want duo conversie). Hij is wel lekker voor simpele ritjes naar training.
Ik heb hem gelukkig voor een goeie prijs op de kop getikt dus hij staat nu te koop voor een prijs waar als ie daarvoor verkocht wordt, dan heeft het me in ieder geval niks gekost. En verkoopt ie niet, prima, dan hou ik hem lekker
Op de vraag waarom ik uberhaubt een motor heb terwijl ik midden in de stad woon? Voila, hieronder is op een uurtje rijden. Kilometers en kilometers van dit soort wegen. Ik weet dat ik niet erg hard rij, ik geef m'n geld liever uit aan andere dingen dan boetes. M'n lol haal ik wel uit de bochten.
(Heb maar iets van een muziekje aangeklikt om het gesuis van de wind eruit te halen).