Motorrijders

TRACK DAYS  :evil: helemaal de oplossing!!  maar goed wat ozzie mates van de zus van mijn vriendin rijden allemaal op dikke sportkannonnen en die gebruiken ze echt wel! n QLD kan dat wel maar in NSW moet je dat dus maar beter niet proberen die zijn nog al fanatiek met dat snelheidsregulering...

maar goed net als in Nl is het erg moeilijk om snelheid te kontroleren op een dijkweggetje :up: (oz equivalent mountain road :up:) en hard rijden op de snelweg is toch niet leuk....

had al bedacht dat ik de eindoverbrenging van mijn guzzi in Oz wel kan veranderen rij zelden 220 in Nl en daar zal dat wel helemaal niet meer voorkomen denk ik... kan ik nog harder optrekken!  :evil:

@Eutrice ik heb ook nog zo'n mailtje naar de doaune gestuurd met nog weinig resultaat.. mijn schoonmoeder heeft ff gebeld en die weet ook nog steeds niets.. schiet niet echt op met die gasten!
Voor guzzi's is het iets aantrekkelijker die zijn redelijk aan de prijs in OZ en moeilijk te verkopen in NL als ik mijn guzzi wil verkopen in Nl moet ik zo'n 7000 euro afschrijven in 2 jaar! en ik wil hem helemaal niet kwijt :-( dus dan maar een diepte investering en meenemen!

Cioa

jasper

[quote author=jap link=topic=2313.msg48094#msg48094 date=1139950426]
7000 euro afschrijven in 2 jaar! en ik wil hem helemaal niet kwijt :-( dus dan maar een diepte investering en meenemen!
[/quote]
Hoi Jasper
Ik wil niet brutaal zijn maar hoe doe je dat? Of reken je nu uitgavens die je hebt gemaakt voor onderhoud en extra opties mee??
Motoren hebben toch nooit zo vreselijk veel waarde verlies. Ik heb bij mijn motor een waarde verlies gehad van 750euro in 2 jaar en dat kwam meer door dat ik mijn schatje los liet voor dat bedrag. Kijk je nu weer op marktplaats dan staan die TLR-en nog steeds voor het zelfde geld te koop als waarvoor ik hem toen de tijd gekocht heb?

Hoii

Ik denk dat 7000 ook wel erg veel is :roll: of bedoel je met verschepen erbij?
Ik weet iniedergeval dat een harley de eerste paar jaar wel in prijs vrij gelijk blijft.
Hoewel we een vrij nieuwe Harley hebben vind ik 5000 euro toch erg veel voor verschepen en invoeren e.d.  :|
Maar ik zal mijn schatje missen hoor :cry: als ik hem moet verkopen.
100_0078.jpg

Cool he :roll:

Liefs Eutrice

tja heb er best goed over nagedacht.. is een guzzi v11 scura kost 15500 euro ander uitlaatsysteem, ander nokkenasje, flashen ECU, vering in orde maken en dan ga je vrij hard richting de 17000 euro.. dit ding is echt in supergoede staat want het is echt mijn kindje! Toch vrees ik dat ik er echt niet gek veel meer als een 9000 euro voor kan vangen... dus tja..... dan maar meenemen! (vind ik ook helemaal nier erg behalve het geld dan natuurlijk!) Met guzzi's werkt dat nu eenmaal zo in eerste instantie vrij veel afschrijven en daarna middeld het allemaal wel een beetje uit.... een sport 100i uit 95 in goede staat moet toch nog zo'n 6000 euro opbrengen!

ciao
en keep on riding!

jap

[quote author=jap link=topic=2313.msg48094#msg48094 date=1139950426]
Maar goed net als in Nl is het erg moeilijk om snelheid te kontroleren op een dijkweggetje :up: (oz equivalent mountain road :up:) en hard rijden op de snelweg is toch niet leuk....
[/quote]

De politie in jouw regio rijdt nog op paarden?  :? :lol:
Hier staan ze gewoon met lasergun en dan is het wel heel erg simpel om de snelheid te controleren...mikken, klikken en klaar is oom agent.

politieagent op een verlaten dijkweg valt best op dus zelfs met lazergun wordt het niet makkelijk! en bovendien zijn dit vaak 80 kmph uur wegen! en komt de snelheid vaak maar voor een korte periode boven de maximum snelheid.....  (Het schijnt bovendien nog niet makkelijk te zijn om een goede meting te doen van een zich snel voortbewegende motor met zo'n lazergun dus wat dat betreft is het toch wel weer een wat eerlijker spelletje!)
De komende tijd moet ik me natuurlijk netjes gedragen want ik heb net mijn VOG aangevraagd.....

Maarre paarden??? die snap ik ff niet (net als de zeug overigens)

Ciao

jap

Bartman: in dat geval haal je de agent en het vervoersmiddel door elkaar  :evil: :wink:

Om eerst maar op dat paarden terug te komen: Jij zei dat ze er moeilijk op kunnen controleren. Ik denk dat dat niet zo is, mits ze de goede apparatuur hebben. Als de politie technologisch zo achtergesteld is bij jou in de buurt, dat ze zelfs nog geen auto's hebben, maar op paarden moeten rijden, dan wordt het inderdaad lastig om een snelheid te meten ;) That's all...

Maaruh, dat mikken is best gemakkelijk schijnt het  :cry:  Van de zijkant een vrij groot oppervlakte en van voren als je een stukje rechtdoor rijdt.
En de laserguns komen tegenwoordig ruim 600 meter, dus voordat je ze ziet ben je al het haasje. De dijkjes hier in de buurt zijn slechts 60 km/u en er zitten nog vrij rechte stukken in waar je met een supersport (zelfs een 600tje) zeker de 200 aan kan tikken. (dat is zo'n 1200 euro boete en een jaar rijontzegging hehe).

Ik denk dat ik overstap op SM...binnenkort maar eens proefritje maken...

[quote author=Bear link=topic=2313.msg47631#msg47631 date=1139762810]
Over twee weken kan ik je het haar fijn vertellen :up: :up: Ben al achter een paar dingen:
-Over het algemeen slecht wegdek
[/quote]

om even snel terug te komen op mijn verhaal, ik heb nog 4 minuten dan slaat me computer uit hier in het icafe. We zitten nu een week in Adelaide heeeeeeeel veel motor rijders hier. Alemaal in kortbroek en t-shirt. Ze kruipen gewoon bij het stoplicht naar voren. Parkeren gewoon in de vakken of specialen motor parkeer plaatsen... jaja die hebben ze hier ook. De stoep kun je 9 van de 10 keer niet op rijden. Veeeel te hoog. Bij een beetje lagen race monster. Rij je dan gelijk je onder kuip naar de mallen moeren. Tot nu toe perfect asvalt. Troep op de weg valt mee. en giga g88len bochtenin de heuvels. Ik heb nou de Australian motorcycle atlas daar staat alle info in. isbn: 978-1-86500-236-1

Tnx voor de update Bear, en nu weg achter internet en plezier maken (naast alle drukken tijden die je vast tegemoet gaat :))

Motorrijders en -rijdsters in QLD opgelet !

Doe mee aan de

WORLD RECORD CHARITY MOTORCYCLE RUN

"Help make history and bring your friends and family along to the World Record Charity Motorcycle Run and help raise much needed funds for the Queensland Cord Blood Bank at the Mater.

when?

SUNDAY APRIL 30th

Registration from 06:30 am

$ 10 per person

Departs: 09:30
Brisbane Entertainment Centre
Melaleuca Drive, Boondall
BBQ breakfast and drinks available.

Ride ends at Sundowner Hotel Caboolture
Aerodrome rd, Caboolture
(35 kms further) @ about 10:45 or sooner.
Food and entertainment,lucky door prizes plus
commemorative patches and drink coolers for sale on the day

For further enquiries please contact
Jay on 0401 365 577 or Kristen on 3395 8388.

Happy rides everyone !  :bike:

Ingrid  :cool:

Ik heb een vraag aan jullie motorrijders.

Ik ben ook van plan een motor te kopen in Oz, maar ik heb nooit mijn motor rijbewijs gehaald.Ik heb wel een paar motors gehad, maar tijd voor mijn rijbewijs  :whistle:  Wat is het makkelijkst/goedkoopste manier. Hier in Nederland or in Oz halen ?

Wat zijn de kosten ? , en welk land is het snelste ?

[quote author=Gringo link=topic=2313.msg56527#msg56527 date=1145386571]
Ik heb een vraag aan jullie motorrijders.

Ik ben ook van plan een motor te kopen in Oz, maar ik heb nooit mijn motor rijbewijs gehaald.Ik heb wel een paar motors gehad, maar tijd voor mijn rijbewijs  :whistle:   Wat is het makkelijkst/goedkoopste manier. Hier in Nederland or in Oz halen ?

Wat zijn de kosten ? , en welk land is het snelste ?

[/quote]

Ook ik heb in Oz mijn motorrijbewijs gehaald en mijn 1ste motor gekocht!  :up:

Ik vond het in Oz het goedkoopste en de snelste manier om te doen.

Ik heb het in 2 en een halve dag gehaald maar het hangt ervan af hoe snel je iets oppikt want er word bij Q-RIDE op basis vam competency gewerkt.
Als je kunt doen wat er van je verwacht word krijg je je rijbewijs.
Er word onderscheid gemaakt in 2 motorrijbewijzen: RE= restricted en is voor het rijden tot 250 en R = Open license en dan kun je op de grotere motoren rijden.
Ik ben zelf begonnen met de RE en het motorrijden gaat me al zo goed af dat ik nu voor mijn R rijbewijs ga ! Maar je kunt het R motorrijbewijs ook meteen halen.

Ik moet zo werken dus ik zoek de exacte bedragen op als ik weer thuis kom.

Stay upright and have a blast !  :-D

He Ausielover.
Daar heb ik inderdaad overghoord, zo'n soort spoedcursus...?  Hopelijk hebben zie dat ook in SA, voor mijn vrouwtje. Het onerstaande had ik al geschreven op pagina 2. Dubbelen post sorry :wall:
BTW omzetten was geen probleem. In 1 keer een C + R op mijn ausie rijbewijs :cheer:

[quote author=Bear link=topic=2313.msg24683#msg24683 date=1124554197]
Wat een toeval heb dat pas geleden uitgezocht, voor mijn vrouw.
Of het motorrijden makkelijker is dat weet ik niet. Ken de verkeers sittuatie niet in Brisbane :wink: Maar het lessen gaat wel makkelijker. Eerst een introductie cursus die wordt afgesloten met een theorie examen. Waarna je een les rijbewijs mee krijgt :cheer: :cheer: Dan mag je op een 250cc rijden voor 3-6 maanden lang. Dan praktijk exame en nog een theorie exame. Dan nog eventjes een jaar rijden op een 250cc en je krijgt je vol rijbewijs.  En uhhhh vergis je niet hoor die 250cc brikies en vooral de 2takt brikkies kunnen verschrikkelijk snel zijn :-D
Ik kan bijna niet wachten tot dat mijn vrouw gaat beginnen. Dan kopen we zo'n Aprillia RS250 endan is de verleiding groot om eventje op haar fietsje rond te knallen.... Altijd leuk zo'n ligte bike voor het beteren hang en smijt werk
crossy.gif

hier staat het ergens in het midden van de pagina :up:
----------klik-----------
[/quote]

mag je daar ook direkt op een zware moterfiets rijden dan of moet je net zoals hier eerst op een lichte rijden

[quote author=wezep link=topic=2313.msg56712#msg56712 date=1145473568]
mag je daar ook direkt op een zware moterfiets rijden dan of moet je net zoals hier eerst op een lichte rijden
[/quote]

Zie mijn stukje boven , Wezep! Daar schreef ik al dat je ofwel je RE eerst haalt ofwel meteen je R haalt. Afhankelijk van of je in staat bent of denkt te zijn het R motorrijbewijs te kunnen halen.  :up:

Ik dacht zelf van niet en heb daarom eerst mijn RE gehaald.

@ Bear: waar haal je die leuke motor emoticon vandaan? en hoe plaats je die hierzo op Xpdite?  :)

Bikers do it upright!

[quote author=Aussielover link=topic=2313.msg56744#msg56744 date=1145494143]
@ Bear: waar haal je die leuke motor emoticon vandaan? en hoe plaats je die hierzo op Xpdite? :)
[/quote]
Die heb ik doorgelinkt via het www.motor-forum.nl waar ik ook veel actief ben :up: :up:
                                                       :spam:

hey there

Ik heb een hele tijd er zwaar over zitten denken een motor te kopen hier (Brisbane) maar uiteindelijk toch besloten het niet te doen; redenen hiervoor waren oa het weer......brisbane bevalt me perfect, maar de zomert he....mij te warm, en dan al helemaal om de motor te pakken...zoals ze hier in korte broek en singlet rijden, begin ik niet aan...maar in pak val je om van de hitte...

tevens vind ik dat men hier in het verkeer weining rekening houdt met motor rijders - ik vind het dus niet zo veilig als in Nl - wat is jullie mening daar over? de wegen vind ik over het algemeen ook slecht voor een motor

enige oplossing voor mezelf is, als ik het geld heb, gewoon leuk ding koop voor 'track days' only en dan lekker knallen op Willowbank raceway

anyway, veel rij plezier

Tja, wanneer is motorrijden veilig. Ik weet niet wanneer je voor het laatst motor hebt gereden in Nederland. Maar vorig jaar was het nog alles behalen veilig. Gewoon goed anticiperen, zorgen dat je gezien word en zorgen dat je vooraan rijd  :-D
Klinkt misschien stom maar zo doe ik het altijd. Als er teveel koekblikkers om me heen zie is het twee tandjes terug en flink even (verantwoordelijk) het gas open tot dat het wat "veiliger"  is. Iderdaad in de spit wat moeilijker maar ach... 
Tja warm, teveel regen, pekel, storm, etc etc 
Je bent een motorrijder of je bent het niet......... :evil: :up:

Back