op naar Melbourne!

Ja, dat dacht ik al.........Australia Day.

Ik heb nog niks gehoord, dus als ik morgen nog geen mailtje heb dan ga ik maar bellen want anders zit de IELTS test van Maart ook vol!!!!

Ik ben gisteren even aan het studeren geslagen maar ik vind vooral het lezen erg lastig. Moest jij ook Academic doen? En zo ja, viel het mee? Praten en schrijven is geen probleem maar ik vind het zoeken naar de juiste antwoorden niet altijd even makkelijk.......en zoooooo veel tekst. Vooral niet in paniek raken door de hoeveelheid informatie die je krijgt en logisch blijven nadenken. Het klinkt makkelijk als ik het zo zeg maar ik ga nog maar flink oefenen denk ik.

Groetjes Mariette

Nog 3 maandjes.......je krijgt vast héééél gauw bericht.  :up:

PS. Ik ga morgen bellen voor de Ielts test en hoop dat 8 Maart nog gaat lukken. Vandaag moest ik werken en ben net pas thuis.

Groetjes Mariette

@ Marjet, Volgens mij kun je ook in bv Duitsland je IELTS doen.
Wij zitten er wel bij in februari. Nog even blokken.(en dat met carnaval......)

Good Luck!

Marie :lol:

Hoi Marie

Da's wel een eindje rijden.........ik ga denk ik gewoon naar Utrecht, kan ik nog een kleine twee maandjes oefenen, Maar bedankt voor de tip.

Groetjes Mariette

[quote author=marjet link=topic=6732.msg110068#msg110068 date=1202141905]
Nog 3 maandjes.......je krijgt vast héééél gauw bericht.  :up:[/quote]

Maar dit is het meest verschrikkelijke moment van de hele aanvraag. Niets meer kunnen doen en totaal geen zekerheid hebben hoe wat en wanneer. Sorry dat ik het zeg.....maar bij de oude papieren aanvraag wist je tenminste dat het lang (+/- 9 maand) ging duren. Nu maken ze je blij met het bericht dat alles oh zo snel gaat en dan vervolgens loopt de hele handel gewoon vast. Of tenminste lijkt het dat er niets gebeurd.

Natuurlijk heb ik er alle begrip voor dat de mensen die voor 1 sept hun aanvraag hebben gedaan eerst behandeld worden. Maar waarom zien we geen vooruitgang in Adelaide  :cry:

Daarbij komt natuurlijk ook dat Tampet met een e175 aanvraag, mijn enige voorganger is wat betreft een elektronische aanvraag. Ik weet niet goed of de verwerkingstijd van een e175 general skilled en een e176 state nominated vergelijkbaar zijn. Kortom ik ben maar wat aan het klagen omdat ik niet goed weet waar ik aan toe ben en dat lucht toch lekker op!  :up:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg110095#msg110095 date=1202162845]
Daarbij komt natuurlijk ook dat Tampet met een e175 aanvraag, mijn enige voorganger is wat betreft een elektronische aanvraag.
[/quote]

Hey kopop, het komt vast goed :) Heb je eigenlijk al op austimeline (zie mijn signature) gekeken naar andere aanvragen in dezelfde periode?

Ja helaas weing aanknopingspunten daar. Sinds sept hebben een man of 8 hun timeline voor 176 daar gepost... De meeste uit landen waarmee ik echt geen vergelijking kan trekken. En zoals ik nu zie ben ik de enige die zijn medicals al gedaan heeft alle anderen zijn nog niet zo ver.

Oef blijf het raar vinden alles afronden voordat ik zekerheid heb. Ben vandaag onverwachts een dagje vrij en heb de dag benut door gelijk maar wat abonnementen op te zeggen. Telefoon (kpn) en internet (het net) zijn per 25 april verleden tijd, tijdschriften, NS en ANWB waren de deur al uit en alle overige zaken volgen voor eind maart.

Er zijn veel meer mensen die dit hebben meegemaakt maar ik blijf er moeite mee hebben, dakloos per 29 april en dan? Gelukkig hebben meerdere mensen mij onderdak aangeboden en ook tijdelijk iets huren is een optie, maar wanneer maak je de keuze om iets te gaan huren? Denk dat ik tot het laatste moment blijf duimen dat alles op tijd geregeld is en dat ik gewoon de eerste week van mei in het vliegtuig kan stappen.

Is het juist niet heerlijk af te zijn van de dagelijkse vastigheden? ;) Bekijk het eens van die kant.. geen bindingen, geen gedoe, vrijheid!

Toen ik nog studeerde dacht ik daar ook zo over.
Nu bijna 10 jaar later, heb ik wel wat meer spulletjes om mij heen verzameld. Dingen waar ik voor het grootste deel afstand van doe als ik naar Australie vertrek, ik zie het als een nieuwe start. Echter mocht ik om wat voor reden dan ook geen visum krijgen dan heb ik graag deze dingen om mij heen, immers een nieuwe start komt er dan ook niet. Een huis huren/kopen is zo gedaan maar je eigen vertrouwde wereldje om je heen die heb je niet zo 1,2,3.

Enne [quote author=Luuk link=topic=6732.msg111628#msg111628 date=1203434835]
geen bindingen, geen gedoe, vrijheid![/quote]

Kan wel zien dat je nog in het begin van alles zit  :grin:..... Goed voorbeeld, ik probeer nu of ik in de gemeente ingeschreven mag blijven totdat ik vertrek. Probeer dat maar eens te regelen zonder adres in deze gemeente. Ouders wonen aan de andere kant van het land en vrienden wonen allemaal net niet in mijn gemeente. En dan heb ik het nog zo gedaan dat het om een periode van max 2 weken gaat tussen het moment dat ik dakloos ben en mijn vertrek. Als ze nu maar niet om bewijzen gaan vragen bij de gemeente  :| aangezien visum en ticket er nog niet zijn  :lol:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg111619#msg111619 date=1203431032]
Er zijn veel meer mensen die dit hebben meegemaakt maar ik blijf er moeite mee hebben, dakloos per 29 april en dan? Gelukkig hebben meerdere mensen mij onderdak aangeboden en ook tijdelijk iets huren is een optie, maar wanneer maak je de keuze om iets te gaan huren? Denk dat ik tot het laatste moment blijf duimen dat alles op tijd geregeld is en dat ik gewoon de eerste week van mei in het vliegtuig kan stappen.
[/quote]

Komt vast allemaal goed, kop op he!  :up:

Komt inderdaad vast allemaal in orde. Volgende week eerst even een weekje vakantie, misschien dat het medicijn is tegen dit dipje!

HA chantal

moet je het nu al melden aan je gemeente?? je kunt toch gewoon niks zeggen tot je weg gaat? je uitkering zal het niet beinvloeden, ofzo.. Toch??

enne, als je aankomt, ben je hier welkom hoor! Wel een eindje buiten de stad, maar misschien lekker om te beginnen.

Hoi Chantal

Je hebt nog de hele maand Maart én April...........echt dit komt wel in orde.  :flowers:
Ik snap best dat je het liever gisteren dan vandaag geregeld had willen hebben (zou ik ook hebben). :grin:
Heb je nog nagedacht om jouw nieuwe werkgever evt in te schakelen? Bij Marieke had dit volgens mij echt wel resultaat. Wees niet bang om "pushy" over te komen: zij willen jou daar toch ook het liefst zo snel mogelijk hebben?
Wat de gemeente betreft zou ik niet weten hoe dat zit, zo ver zijn wij nog lang niet. Maar formeel gezien zou het niet kunnen dat er 2 gezinnen (jij en de nieuwe bewoners) op hetzelfde adres wonen lijkt mij. Misschien iets voor een nieuwe topic? Er zullen vast meer mensen zijn die met dit probleem hebben mee gemaakt.

Ik hoop voor je dat je echt héééééé'l gauw iets hoort.

Mariette

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg111667#msg111667 date=1203455435]
moet je het nu al melden aan je gemeente?? je kunt toch gewoon niks zeggen tot je weg gaat? [/quote]

[quote author=marjet link=topic=6732.msg111699#msg111699 date=1203495699]
Maar formeel gezien zou het niet kunnen dat er 2 gezinnen (jij en de nieuwe bewoners) op hetzelfde adres wonen lijkt mij. [/quote]
Wat Mariette schrijft is dus precies het probleem. Per 28 april moet ik mijn woning uit zijn, dan is de overdracht. De nieuwe bewoners moeten zich binnen 5 dagen inschrijven, dus dan moet ik uitgeschreven zijn. Indien nodig kan ik me natuurlijk altijd bij mijn ouders inschrijven maar dat is een beetje omslachtig aangezien het waarschijnlijk maar voor een korte periode nodig is.

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg111667#msg111667 date=1203455435]
enne, als je aankomt, ben je hier welkom hoor! Wel een eindje buiten de stad, maar misschien lekker om te beginnen.[/quote]
Bedankt voor het aanbod  :up:

Groetjes Chantal

Door al onze toestanden hebben wij pas vanuit Oz contact opgenomen met de gemeente. We hebben een copie van ticktes gemaild etc. Onze uitschrijving werd daarmee geregeld, maar wel pas met de dag dat we contact opnamen,  2 weken na vertrek, 1 week na overdracht. Voor de gemeente geen probleem. Ik zou me niet zo druk maken.

Moet me inderdaad niet zo druk maken!
Ik heb gewoon een *&@ week waardoor ik een beetje een nerveus wrak ben. Aanstaande vrijdag een crematie van een vriendin van mij, ze is slechts 34 jaar oud geworden. Daarna een weekje met familie weg dus dan heb ik weer even wat rust waardoor ik alles vast wel weer in perspectief ga zien, maar nu even niet....

Oh Chantal wat afschuwelijk...erg begrijpelijk hoor hoe je je voelt... 
Heel veel sterkte de komende periode en het perspectief keert vanzelf terug, you'll see.

liefs,
Tampet

Back