op naar Melbourne!

Potjandorie........da's een afschuwelijk bericht. Ook van mij gecondoleerd en veel sterkte vrijdag.

Probeer ondanks alles toch maar te genieten van een weekje weg met je familie.

Mariette

Ook van mij heel veel sterkte. adem in, adem uit. En een crematie is de plek om even lekker te janken.

auk

Chantal, gecondoleerd en veel sterkte de komende tijd.
Valt niet mee om iemand te verliezen, vooral niet op jonge leeftijd.

Jolanda

De nieuwe bewoners kunnen zich gewoon inschrijven op dat adres, mits ze daarvoor toestemming krijgen van de "huidige" (hoofd)bewoner, en dat ben jij!
Dus jullie kunnen best even allemaal op dat adres ingeschreven staan. En als jij dan vertrekt schrijf je je uit......en worden zij hoofdbewoner.

Dat gaat wel goed komen. Er zijn nu even andere dingen die je bezig houden waarschijnlijk...

sterkte

hoi chantal,

ook van mij even een hart onder de riem. heel veel sterkte met wat er op je pad komt. maar het komt zeker goed met je.

lisette

Hoi Chantal

Goed te begrijpen dat je dan met je gedachten er niet helemaal bij bent. Sterkte.

Demy

Wat kan een mens tot rust komen tijdens een weekje weg (ik klink als een mens van 80  :p).
Nee zonder gekheid een weekje niets moeten is helemaal geweldig. Ik ben lekker wezen wandelen, kuren, shoppen enz enz, wat wil een mens nou meer. Moet zeggen dat het ook voor mijn ouders en zus/zwager met dochtertje (al heeft ze er niets van meegekregen 8 maand oud) wel een goed iets was, het was immers toch onze voorlopig laatste vakantie samen en ook ik heb genoten van de aanwezigheid van allen.

Mijn moeder wordt komende week 60 en ter gelegenheid van deze verjaardag zijn haar zus en zwager momenteel over uit Amerika. Ze zullen echter alleen op de dag zelf naar mijn ouders gaan. Deze dag moet ik werken en aangezien ze haar verjaardag volgend weekend viert heb ik besloten om doordeweeks niet te gaan. Daarom ben ik gisteren samen met mijn ouders naar mijn oom en tante gegaan voor een etentje en voor afscheid te nemen. Maar wat is dat raar nog niet weten of je een visum krijgt en al wel afscheid nemen. Ze komen regelmatig naar Nederland dus dat is het probleem niet maar hun volgende bezoek staat voor halverwege mei gepland terwijl ik nog steeds in de gedachten (think positive :wink:) heb om begin mei te vertrekken. Dus vandaar nu al afscheid nemen, maar dit ging wel een beetje raar hoor, kon het ook niet echt als een afscheid zien. Diep in mijn hart vond ik het ook een beetje overdreven om nu al gedag te zeggen, maarja soms doe je niet alles voor je zelf.

Ik ga nu maar eens starten met een lijstje maken voor dingen welke ik nog moet regelen, tenslotte is het zo 28 april en dan moet ik toch echt mijn woning uit. Zal de komende weken toch maar eens wat verhuisdozen op de kop gaan tikken en maar eens een schifting maken in de spullen die wel/niet mee gaan.

Het eerste wat ik zo ga doen is alle nog lopende contracten/abonnementen opzeggen, aangezien ik vanmorgen tot de conclusie kwam dat de eerste problemen zich al voor doen. Zo'n 2 weken geleden heb ik telefoon (kpn) en internet (het net) per eind april opgezegd......echter in mijn vakantie heb ik dus een brief van kpn ontvangen dat ik ADSL blijf gebruiken echter zonder telefoonlijn ?? Brief nr 2 en 3 van "het net" geven mij wat meer duidelijkheid, abonnement wat ik had is blijkbaar opgezegd alleen nu schijn ik een duurder en snellere verbinding te hebben afgesloten per 1 maart  :| Ach ja nu heb ik wat te doen, maar het blijft een gedoe met die internet providers.

Groetjes Chantal

lieve chantal!

wat een gedoe he? - koop geen dozen van de Gamma, want de eerste die ik ingepakt heb moesten gewoon overgepakt worden, omdat ze in de garage nota bene al inzakten.
veel succes met de laatste loodjes, ik hoop echt dat je snel je visum krijgt!!

auk

Wat heerlijk voor je dat je zo hebt genoten van je weekje weg. Dat doet een mens altijd goed...... en waarschijnlijk veel leuke herineringen gemaakt.

Nog steeds niks gehoord mbt visum? Ze maken het echt wel spannend voor je.

Succes met het inpakken en afzeggen van abonnementen e.d. Een hele klus vooral als het om KPN en Nuon gaat. Goed alles op papier zetten en kopietjes bewaren. Ik weet uit ervaring dat het soms heel lastig kan gaan.

Groetjes Mariette

[quote author=marjet link=topic=6732.msg112912#msg112912 date=1204543823]
Nog steeds niks gehoord mbt visum? Ze maken het echt wel spannend voor je.[/quote]

Nope, nog steeds niets gehoord. Maar het komt goed hoor!

Ik ben namelijk een expert in alles op het laatste moment in 1 keer voor elkaar te krijgen :roll: Heb namelijk in het verleden meer van dit soort akties gehad. Zo'n 7 jaar geleden heb ik binnen 1 week een huis gekocht, mijn baan opgezegd en vervolgens een nieuwe baan aangenomen en in deze volgorde. Kortom ik doe vaak en graag moeilijk  :evil:

Nu lijkt het ook allemaal wel goed te komen, ben druk met de grote baas in Melbourne aan het mailen over een mogelijke baan voor mij. Dus met een beetje mazzel heb ik straks een baan voordat ik mijn visum heb :p

Je ziet het wat een weekje vakantie al kan doen.....ik zie het weer helemaal zitten  :grin:

oooooooh, dan komt het dik voor mekaar Chantal.

Ons huis staat officieel vandaag in de verkoop. Jipee, en voor de prijs die wij zelf ook in gedachte hadden. Deze makelaar was het wel helemaal met mij eens. Nu hopen op een snelle verkoop en voor jou dat je visum morgen of overmorgen (of anders volgende week) op de deurmat ligt.

Groetjes Mariette

Hey Mariette,

Geweldig dat jullie huis in de verkoop staat. Nu maar hopen dat het door een van de eerste kijkers gekocht wordt, dat scheelt een hoop poetsen  :roll: Enne dat beetje extra hypotheek is voor veel kopers als ze jullie woning echt graag willen hebben vast niet zo'n probleem.

Is jullie aanvraag nu al de deur uit? Kan zijn dat ik dat even gemist heb, maar het laatste wat mij bijstaat is dat je problemen had met een visum uit het verleden...

Mijn visum volgende week op de deurmat, ach het mag ook gewoon een mailtje zijn  :wink:. Moet zeggen dat er nu al niets van mijn voornemens komt om alvast te pakken (heb nog geen doos in huis). Op de een of andere manier krijgt nu iedereen in zijn/haar hoofd dat ik wel eens snel weg kan gaan. Gevolg de komende weekenden zijn vol gepland en door de weeks begint ook aardig vol te lopen terwijl ik meestal pas na 19:30 thuis ben. Maar ik ben nog steeds de rust zelve kan me nergens meer over opwinden enne alles wat straks niet ingepakt is gaat gewoon bij het grof vuil of zoiets. Nee ik koers nog steeds op begin mei af  :p

Da's ook een goeie instelling hoor Chantal.......laat het maar op je af komen. En het inpakken is ook zo geregeld toch. Even wat familie en/of vrienden optrommelen en een weekendje gezellig gezamelijk inspannen, dan kom je al een heel eind.

Onze visum aanvraag is nog niet de deur uit, schandalig hé. Ik wilde even wachten tot dat mijn rug weer enigzins hersteld was omdat ik weet dat een visum voor mij (als pleeg) heel snel geregeld wordt. En een medische keuring met de klachten die ik had zag ik niet zo zitten. Maar alles gaat hééél snel de deur uit. :smile: Het online invullen dat lukte niet omdat oude visa nummers van voor 1990 niet herkend worden door het systeem  :|. Ik zou dus alles moeten inscannen en nog meer ingewikkelde trucjes, dus toen heb ik maar besloten om het toch handmatig te doen. Ook was mijn online aanvraag inmiddels spoorloos verdwenen. Blijkt dat hij maar 28 dagen online beschikbaar blijft en aangezien ik met mijn rug zat heeft het langer geduurd dan 28 dagen.

Groetjes Mariette

Hi Chantal,

Long time no chat... :smile: Blij te lezn dat je weer ' in control' bent, een veel fijner gevoel he dan dan gestress...ik kan er over meepraten!  :p

Ook ik voel me vreemd genoeg nu heel erg rustig, terwijl om me heen iedereen roept spannend he?? Zie je r tegenop? Moet je nog veel doen? Jeetje wat gaat het nu ineens snel he...?

En om heel eerlijk te zij, het gaat helemaal niet snel voor mijn gevoel, het duurt nog steeds maanden voordat we kunnen gaan....

Anyway hoop dat jouw CO ook het licht heeft gezien en zeer binnenkort ook jouw ' grant' de inbox in valt!  :lol:

Take care en blijf maar lekker mellow, dat is het beste voor een mens!  :roll:

Tampet

Yep alles is nog steeds onder controle!

Gisteren de eerste 4 verhuisdozen gepakt dus erg gezellig wordt het in mijn huis niet. Maar to zover heb ik dus al wel alle boeken, CD's, DVD's en bordspellen in die dozen zitten, dus het belangrijkste is al gepakt. Oeps ik vergeet dus de foto boeken die moeten nog maar voor de rest denk ik dat er alleen nog wat keukenzooi en wat kleding mee gaat.

Het lijkt dus allemaal makkelijk te passen in 1 m3.
Dus als er nog mensen zijn die in Melbourne of omgeving wonen en die echt iets missen vanuit Nederland laat maar horen! Mogelijk kan het dan gewoon in 1 van mijn dozen mee. En dan nou niet beginnen over kilo's Nederlandse kaas, hagelslag en drop enz daar begin ik dus niet aan  :wink:

Aankomend weekend ga ik nog 1 keer door alle papieren die ik heb liggen, volgens mij zijn er nog een aantal zaken die ik moet afhandelen maar ook dat loopt allemaal. Behalve bij Het Net en KPN die ellende wat betreft die ADSL aansluiting loopt nog. Wat dat betreft mogen ze per direct het abonnement beeindigen, ik zit namelijk al ruim een maand via de aansluiting van mijn buurman te internetten.......

Wat betreft een CO tja van hem/haar heb ik nog niets vernomen, de status van al mijn documenten is nog steeds required.

spelletjes!!!! DAT ving ik echt wel op!!!!

dus, als je hier bent, na alle zieke vogeltjes even komen geitje aaien en dan wijntje, pionnetje, dobbelsteentje; Leuk!!!

Back