op naar Melbourne!

Ha Chantal, alias Speedy G.!

Zeg wil jij niet zo snel gaan ineens? Ik let heeeel eventjes niet op, en jij zit al bijna in Victoria....je haalt me nog in...en ik ben van die zogenaamd 'snelle' route... :grin:

...Seriously now, onwijs GEFELICITEERD met de verkoop van je huis dat lijkt me een heeeerlijk gevoel en een hele last minder!  :up: :cool:
Ik hoop dat het bij ons straks ook zo snel gaat....ahum nee nog niet verkoopklaar....een kloddertje roze hiiiier, een kloddertje roze daaaaaar..... :grin:

Vraagje nog: heb jij nog onderhandeld met je makelaar over zijn verkoopprovisie? Of heb je meerdere makelaars geraadpleegd voordat je met deze in zee ging? Een collega raadde mij dit wel aan...maar aangezien het voor ons de 1e keer verkopen wordt, hebben we hier dus geen ervaring mee en had i khier nog niet echt bij stilgestaan. Ik heb wel gelezen over een makelaarskantoor (ben de naam kwijt)die ene soort 'flat fee' rekent, maar dan moet je zelf de bezichtingingen doen, en de foto's en weet ik wat nog meer....en daar hebben we eigenlijk helemaal geen tijd voor dus dat wordt het niet...Zucht...weer zo'n uitzoekklusje....

Anyway, ik hoop voor jou dat je job-offer die CO misschien wakker schudt en anders kan het geen kwaad om hem/haar daar nog even aan te herinneren...you never know....ik zou het wel logisch vinden als dat een soort ' priority processing' wordt maar ja, ik doe maar geen uitspraken over de duistere werkwijzes van DIAC...:grin: :grin:

Succes en ik zal je topic blijven volgen! :up:

Cheerio,
Tampet

Tampet, het is absoluut de moeite waard om verschillende makelaars uit te nodigen en tarieven te vergelijken. Wij hadden er toendertijd 4 uitgenodigd. Hun inschattingen van de verkoopprijs lag redelijk bij elkaar in de buurt (met 1 uitzondering), maar de tarieven waren wel verschillend. Ook verschillend waren wat je nou precies kreeg voor dat tarief. Er was er b.v. 1 die een (hoog) tarief aanhield (1.75% geloof ik) maar dat dan alle advertenties etc inbegrepen waren. Wel werd daarbij ook vermeld dat zij bepalen wanneer een advertentie gezet werd..

Als ik dit lees,en de andere topics over dit onderwerp ben ik echt blij dat ik een koophuis heb..!

[quote author=Luuk link=topic=6732.msg108084#msg108084 date=1200393025]
Als ik dit lees,en de andere topics over dit onderwerp ben ik echt blij dat ik een koophuis heb..!
[/quote]
Als je je woning voor vertrek kwijt bent, het liefst met een beetje overwaarde dan is het inderdaad lekker. Raak je je woning niet kwijt dan kan het een blok aan je been zijn, een hypotheek die na vertrek gewoon betaald moet worden. Of zelfs langer in Nederland moeten blijven omdat je de lasten niet kan dragen. Nee een huis bezitten is leuk alleen moet je het wel snel kwijt kunnen!

[quote author=tweety link=topic=6732.msg108136#msg108136 date=1200427838]
[/quote]
Als je je woning voor vertrek kwijt bent, het liefst met een beetje overwaarde dan is het inderdaad lekker. Raak je je woning niet kwijt dan kan het een blok aan je been zijn, een hypotheek die na vertrek gewoon betaald moet worden. Of zelfs langer in Nederland moeten blijven omdat je de lasten niet kan dragen. Nee een huis bezitten is leuk alleen moet je het wel snel kwijt kunnen!
[/quote]

Tja....wat kan ik hier verder nog aan toevoegen  :roll: :smile:

Als ik dit lees,en de andere topics over dit onderwerp ben ik echt blij dat ik [size=20pt]G[/size]een koophuis heb..!
[/quote]

Lettertje vergeten. Er staat wel echt meteen iets héél anders.

Sorry. :)

[quote author=Luuk link=topic=6732.msg108231#msg108231 date=1200484684]
Als ik dit lees,en de andere topics over dit onderwerp ben ik echt blij dat ik [size=20pt]G[/size]een koophuis heb..!
[/quote]

Lettertje vergeten. Er staat wel echt meteen iets héél anders.

Sorry. :)
[/quote]

:grin: :grin:

Ahhhhh.......gevonden!!!!

Gewoon niet goed gekeken.

Tja, ruimte en groen is natuurlijk prachtig maar dat komt misschien later nog wel. Je hebt in ieder geval een baan en dat is een start. En ik hoop i.d.d. niet voor je dat jouw visum op het nippertje binnen komt. Volgende week of zo???

Groetjes Mariette

Mijn medicals zijn verwerkt! Betekend dit nu ook dat ik goedgekeurd ben?

Application General Skilled Migration - XXXXXXXXXXXXX
  09/12/2007 Application received - processing commenced Message

Person 1 Date of birth: XXXXXX    Passport No: XXXXXXX
  26/01/2008 Health requirements finalised Message

26/01/2008 Further medical results received Message

26/01/2008 HIV blood test received Message

26/01/2008 Hepatitis B antigen blood test received Message

26/01/2008 Hepatitis C antibody blood test received Message

Heeee Chantal, da's ook toevallig ik heb echt net mijn topic bijgewerkt, en daar vind je ook het antworod op jouw vraag!  :lol:
Overigens zou het bij jou mogelijk (en hopelijk) sneller kunnen gaan ivm je job-offer! Fingers crossed  :up:

ps: Hebben je overige documenten allemaal al de status 'met' ? Dat betekent dan in elk geval dat je CO niet stilzit... :roll:

Heel veel succes!!

Hey Hey,

Ik heb nog geen CO hoor! Medicals heb ik op eigen initiatief aangevraagd, dus het zal nog wel een paar maand duren denk ik.
Dat een job-offer de boel mogelijk versnelt dat kan......maar dan moet je wel iets van je toekomstige werknemer vernemen! Ja ook hier gaat alles zijn gangetje dus errug langzaam. Ik heb ze in Melbourne tot eind volgende week gegeven dan ga ik toch maar eens een mailtje sturen met de vraag wat voor een vacatures ze hebben en of zo nou nog iets voor me kunnen betekenen.

Nee het schiet dus allemaal niet op. Maar begrijp ik het nu goed indien je een CO krijgt en alle documenten veranderen van de status required in met dat het dan nog minstens 6 weken duurt......maar jullie status is toch al zo vanaf half december?? Dus die 6 weken kunnen dan toch ook ieder moment voorbij zijn?

[quote author=tweety link=topic=6732.msg109194#msg109194 date=1201381141]
Ik heb nog geen CO hoor! Medicals heb ik op eigen initiatief aangevraagd, dus het zal nog wel een paar maand duren denk ik.
Dat een job-offer de boel mogelijk versnelt dat kan......maar dan moet je wel iets van je toekomstige werknemer vernemen! Ja ook hier gaat alles zijn gangetje dus errug langzaam. Ik heb ze in Melbourne tot eind volgende week gegeven dan ga ik toch maar eens een mailtje sturen met de vraag wat voor een vacatures ze hebben en of zo nou nog iets voor me kunnen betekenen.

Nee het schiet dus allemaal niet op. Maar begrijp ik het nu goed indien je een CO krijgt en alle documenten veranderen van de status required in met dat het dan nog minstens 6 weken duurt......maar jullie status is toch al zo vanaf half december?? Dus die 6 weken kunnen dan toch ook ieder moment voorbij zijn?
[/quote]

Boy, oh boy, hier snap ik dan weer niets van, hoe kun je nu geen CO hebben, terwijl je status wel is aangepast?
Wie werkt dan jouw status bij in de on-line applicatie?? Is dat weer iemand anders, een ahum ' status updater' ????
DIAC krijgt de mensen echt helemaal paranoide....althans mij wel  :evil:

Overigens die 6 weken waren een ietwat sarcastische reactie van mij...sorry! Ik bedoelde er mee dat we nu al bijna 6 weken wachten op de ' beoordeling' en dat het er waarschijnlijk nog wel een paar gaan worden...maar je weet het, niets is zo ondoorgrondelijk als de wegen van het DIAC... :shock:

Hang in there!  :up:

[quote author=tampet link=topic=6732.msg109213#msg109213 date=1201382847]
Overigens die 6 weken waren een ietwat sarcastische reactie van mij...sorry! Ik bedoelde er mee dat we nu al bijna 6 weken wachten op de ' beoordeling' en dat het er waarschijnlijk nog wel een paar gaan worden...maar je weet het, niets is zo ondoorgrondelijk als de wegen van het DIAC... :shock:
[/quote]
:blond: zeg al niets meer

Maar het lijkt er inderdaad op dat de wijzigingen gewoon door LCU zijn gedaan. Op de tweede pagina van die online status staat nog gewoon required hoor! Nou gewoon zo gewoon is dat eigenlijk niet  :x

Wij hebben de medicals en VOG gedaan nadat we een CO hadden toegewezen, en nadat die opgestuurd waren heeft het bij ons nog.... zo'n zeven weken geduurd. En dat was met kerst ertussen, dus met zes zit je misschien nog niet eens zo mis!

overigens hebben wij van onze CO nooit wat gehoord, wel van zijn assistente, die steeds trouw terug mailde.

Frontloaden nooit doen! Reden dan krijg je niet te horen dat je een CO hebt en blijf je dus nog langer in onzekerheid. :lol:

Moet zeggen dat er weinig schot zit in de 176 visa, sinds de elektronische versie. Zo'n STNI (=176) schijnt toch sneller te gaan maar via Austimeline zie ik er maar weinig schot in. Moet ook eerlijk bekennen dat ik behalve wat Engelsen alleen mensen uit Pakistan en Iran etc zie die een 176 aanvraag hebben lopen. Maar 1 moet toch de eerste zijn.....ikke please  :evil:

Heeey Tweety

STNI ????  Ik kom op dit forum zooooo veel afkortingen tegen........het zal wel aan mij liggen maar ik snap ze niet altijd.

Maar klopt het idd dat de online application sneller verwerkt wordt?

Je had gelijk wat betreft die IELTS test......Februari zat al helemaal vol.  :x

Maar ik ben toch nog maar eens na gaan vragen bij IMMI en bij de ANMC of ik ook daadwerkelijk wel een IELTS test moet doen aangezien ik al mijn diplomas in Australie heb gehaald en ook al een positieve assessment heb. Ze waren vandaag niet te bereiken, volgens mij een public holiday dus ik heb ze maar een mailtje gestuurd.

Ben jij inmiddels al wat wijzer? Ik hoop dat je gauw wat hoort uit Melbourne.

Groetjes Mariette

[quote author=marjet link=topic=6732.msg109304#msg109304 date=1201477206]
STNI ????  Ik kom op dit forum zooooo veel afkortingen tegen........het zal wel aan mij liggen maar ik snap ze niet altijd.
[/quote]

Skilled – Sponsored (Migrant) visa (subclass 176)
A permanent visa for people unable to meet the Skilled – Independent pass mark. Applicants must be either sponsored by an eligible relative living in Australia or nominated by a participating State or Territory government. Applicants must pass a points test lower than that for the Skilled – Independent visa.

Ik ga dus met Victoria als sponsor. Enne of online aanvragen sneller verwerkt worden? Daar heb ik nu nog geen zicht op, ik denk dat je dat over een aantal maanden pas kan zeggen.

Wanneer ga je nu je IELTS doen? Of wacht je eerst op een berichtje van IMMI. Bij mijn weten staat een assessment, in ieder geval Vetassess, los van een IELTS resultaat.

Groetjes Chantal

Back