op naar Melbourne!

Ik las net op jullie blog dat jullie voor een geit zijn gegaan i.p.v. een schaap  :up:

Gezellig!
Als ik wat extra ruimte over hou dan zal ik nog even wat nieuwe spellen scoren dan zit er vast wel iets tussen dat jullie leuk vinden.

[quote author=tweety link=topic=6732.msg113815#msg113815 date=1205670410]
Als ik wat extra ruimte over hou dan zal ik nog even wat nieuwe spellen scoren dan zit er vast wel iets tussen dat jullie leuk vinden.
[/quote]

Ha, dat had ik moeten weten...had je al mijn bord-en andere spelletjes mogen hebben...ik hou er nl. helemaaal niet van (overigens voor de goede orde,  wel van wijn, nootjes, en daaraan gerelateerde bezigheden.. :grin:)

[quote author=tampet link=topic=6732.msg113816#msg113816 date=1205673185]
...ik hou er nl. helemaaal niet van [/quote]

Niet? :shock: Nou daar snap ik dus helemaal niets van. Welke spellen speelde je dan??
Maar ik moet eerlijk toegeven [quote author=tampet link=topic=6732.msg113816#msg113816 date=1205673185]
(overigens voor de goede orde,  wel van wijn, nootjes, en daaraan gerelateerde bezigheden.. :grin:)[/quote]
dat dit laatste wel bijdraagt aan de gezelligheid.

ha-ha, ja ook ik heb vroeger braaf 'gemens erger je niet' 'gecluedood ( :evil:) ge-triviant....und so weiter maar meer omdat de mensen om mij heen (lees broertje/vrienden) dat leuk vonden dan omdat ik er zo'n genoegen in schepte...dus eenmaal het huis uit, zei ik, voilà broertje,  alle spelletjes mag jij houden!  :grin:

Oh maar dat verklaart een hoop! Dat zijn nou ook niet echt de spellen die ik bedoel dit is mijn top lijstje:
Tikal
Puerto Rico
Fische Fluppen Frikadellen
Funkenschlag
De Vorsten van Florence
enz enz

Helaas zitten ze al in de verhuisdoos anders had ik gezegd kom maar langs om een spelletje te spelen. Maar als je straks een keer in Melbourne bent ben je welkom hoor!

[quote author=tweety link=topic=6732.msg113824#msg113824 date=1205675636]
Tikal
Puerto Rico
Fische Fluppen Frikadellen
Funkenschlag
De Vorsten van Florence
enz enz
[/quote]

Ehh...nog nooit van gehoord zelfs... :oops:...
De ...iets van Katan is de laatste die ik in originele verpakking direct weer heb weggeven aan een blije vriendin!  :cool:

Maar Melbourne is a deal....ik kom wel langs op een regenachtige zondag ...in de Melbourne winter...neem ik lekkere SA wijn voor je mee...komt helemaal goed!  :wink:

Wie weet word ik op mijn oude dag nog een fanatieke spelletjes gek.... :roll:

Gezellig!

[quote author=tampet link=topic=6732.msg113833#msg113833 date=1205699110]
Wie weet word ik op mijn oude dag nog een fanatieke spelletjes gek.... :roll:[/quote]

Je weet wat ze zeggen hoe ouder hoe..... :grin:

Maar Catan weggeven  :whip: dat is een top spel en wel door iedereen te spelen. Het is zo'n spel dat wij met de familie zelfs met kerst spelen (geen meubels kijken voor ons  :p). Zelfs mijn ouders vinden dit een geweldig spel en hebben nu maar besloten om het zelf aan te schaffen aangezien mijn spel al ............in welke doos zit het ook al weer  :lol:

[quote author=tweety link=topic=6732.msg113835#msg113835 date=1205699796]
Maar Catan weggeven  :whip: dat is een top spel... [/quote]

Oeps...als ik met deze bekentis nu maar niet op de 'blacklist' kom van spelletjesminnend NL... :evil:
Kan ik het nog afkopen met wijn? Veel wijn? Heel veel wijn??
Rood? Wit? Rosé?....

Haha,

iedere keer dat wij hier vol goede moed aan een spelltje beginnen, is er altijd wel weer eentje die niet tegen zijn verlies kan en denkt dat de ander vals speelt.
Alhoewel het de laatste keer goed ging, he Henriette? We boeken vooruitgang  :up:

Mariette

Ooooh......gezellig. Mijn dochter en ik houden ook van een leuk spel. Jammer voor ons zijn wij de enige in ons gezin en met z'n tweetjes is het niet altijd even leuk. Maar de spelletjes die jij noemt Chantal.......nooit van gehoord.

Als wij strakjes in Melbourne gesettled zijn ben je altijd welkom om een spelletje te komen spelen hoor.

Absolute all-time favourite;

Carcassonne. We spelen het nu al jaaaaren en nog steeds is het super spannend. Ook leuk; op alle niveaus te spelen!

Hele goeie tweede; Eufraat en Tigris, maar zo gauw je een wijntje teveel op hebt, verlies je. Moet je wel je kop bij houden, en met een zet kan het hele bord veranderen. Spannend!!!
Goed, even wachten tot je er bent. Kunnen we in de tussentijd mooi een zwembad bouwen.

Leuk al die spelletjes fan mensen.
Wij hebben bijna al onze spelen weg gegeven alleen Risk meegenomen en OP stap dit speelden we in NL vaak samen als het te slecht weer was om zelf een blokje om te fietsen, hier hebben we het niet echt nodig bijna altijd mooi weer.

In ieder geval is er zo te horen genoeg animo om met je spelletjes te spelen in Melbourne :up:

[quote author=Jan and Erna link=topic=6732.msg113854#msg113854 date=1205721988]
In ieder geval is er zo te horen genoeg animo om met je spelletjes te spelen in Melbourne :up:[/quote]

Leuk te horen dat ik niet de enige ben!

[quote author=marjet link=topic=6732.msg113842#msg113842 date=1205706572]
Jammer voor ons zijn wij de enige in ons gezin en met z'n tweetjes is het niet altijd even leuk. Maar de spelletjes die jij noemt Chantal.......nooit van gehoord.

Als wij strakjes in Melbourne gesettled zijn ben je altijd welkom om een spelletje te komen spelen hoor.[/quote]

Aangezien ik in mijn uppie ga heb zal ik toch nieuwe spelletjes freaks moeten vinden, dus ik hou jullie beiden er aan. Kun jullie eens kijken of jullie deze spelletjes ook leuk vinden!

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg113846#msg113846 date=1205709078]

Carcassonne. We spelen het nu al jaaaaren en nog steeds is het super spannend. Ook leuk; op alle niveaus te spelen!

Hele goeie tweede; Eufraat en Tigris[/quote]

Inderdaad is Carcassonne gaat noooooit vervelen en is door jong en oud goed te spelen. Voor Eufraat en Tigris ben ik niet altijd te porren, je moet er inderdaad erg bij opletten en dan die tempelfiches....altijd krijg ik er te weinig :x

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg113846#msg113846 date=1205709078]

Hele goeie tweede; Eufraat en Tigris, maar zo gauw je een wijntje teveel op hebt, verlies je. Moet je wel je kop bij houden, en met een zet kan het hele bord veranderen. Spannend!!!
Goed, even wachten tot je er bent. Kunnen we in de tussentijd mooi een zwembad bouwen.
[/quote]

Volgens mij hebben wij dat ook jaren in de kast gehad en nog steeds, maar moeten zelfs de kaartjes er nog uitdrukken, helemaal nieuw dus, kzal een skijken of ik me er nu misschien in kan verdiepen want toen snapte ik er echt geen h*l van.  :|
Maar ja ben helemaal bijgekomen en ready to go.  :up:

Mariette

hier nog een spelletjesfan. ik zag net opstap voorbij komen. goh dat roept jeugdherrinering op zeg. ik speelde dat spelletjes altijd bij mijn vriendin thuis toen we een jaar of 14 waren of zo. hele leuk tijd was dat.

nou wie weet wordt het wel een keer een spelletjesuitjes. ik heb een kast vol. alles meegenomen dus keuze genoeg. ik ben alleen niet van die diepnadenk spelletjes. kan ik men niet zo goed op concentreren vooral na nootjes en malibu cola (want wijn lust ik niet). sinds 5 december hebben we cluedo ook jeugdsentiment.

Ik heb nog een periode veel Risk gespeeld.. met andere fanatiekelingen. Ging er hard aan toe.. ;)

Nee nog niet! Bijna bijna.........tenminste dat hoop ik. Ik heb nog steeds geen visum wat ik heb nog steeds geen CO  :cry:

Het wordt dus allemaal een beetje krap, maar ik ga er nog steeds vanuit dat ik in mei in Melbourne ben.

[quote author=Hansie link=topic=6732.msg114760#msg114760 date=1206674184]
Ben je er nou onderhand al eens ...  :angry1:[/quote]

Hmm begrijp je vraag ook niet zo goed, dit wist je toch zeker wel! Ga er namelijk vanuit dat je geen melbourne aan doet zonder even een drankje bij mij op te halen  :wink:

Nou, ik vind het anders ook veeeeeel te lang duren. Mijn spelletjes hoofd kriebelt. En Art heeft het veel te druk met zijn Blackberry...

auk

Hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat alles op tijd in orde komt begin ik nu ook tegen wat praktische probleempjes aan te lopen.

Zo moet ik dus over 4 weken mijn huis uit zijn en heb nog geen verhuizer geregeld. Niet dat ik nog niet weet met wie ik in zee wil gaan maar toch definitief heb ik nog niets geregeld. Moet toch ook eerst verder met pakken want ik kom niet verder dan 5 dozen :roll:
Nee het weekend van 12 april gaat het gebeuren dan gaat alles definitief in dozen dan wordt het weekend van 19 april alle meubelstukken opgehaald. Alles wat niet weggegeven/verkocht is gaat de week daarop bij het grofvuil. Nee dat komt allemaal wel in orde.

Alleen weet ik dus niet zo goed wat ik dus met mijn verhuisdozen aan moet. Sla ik ze hier tijdelijk bij familie op totdat ik alles in orde heb. Nou bied  WBS de mogelijkheid om 1 maand voor afvaart je dozen kosteloos op te slaan dus dat is ook een mogelijkheid. Maar ja wat doe je dan met paklijsten e.d. op welk adres zet je deze dan? Kortom ik moet de komende tijd eens gaan nadenken over hoe en wat en niet gewoon af blijven wachten.

Wat betreft mijn baan in Melbourne, ook hier blijft het akelig stil. Volgens mijn huidige werkgever komt het wel in orde en ze hebben ook om mijn referenties gevraagd. Maar dan volgt dit door een ijzige stilte die al weken duurt. Begrijp heel goed dat het lastig plannen is met iemand die nog geen visum heeft, maar ik heb ze gevraagd om een joboffer op papier te zetten en ook hierop al weken niets............

Gelukkig krijg ik niet snel de zenuwen, al ben ik aardig agressief :grin: aan het worden van alle mensen die mij dagelijks vragen en weet je al iets? Wat ga je nu doen, heb je al een tussenoplossing? Vorige week is het record gezet op 12 mensen die er op 1 dag naar vroegen en dat waren alleen nog maar collega's :shock:

Nee het komt goed en zo niet dan toch!

Chantal

Back