op naar Melbourne!

Hmm.. klinkt mij als typisch Australisch in de oren.. ;)

Fijn he, inpakken. Lekker veel weggooien.

Wij gaan met K.dag op de rommelmarkt staan. Alvast. :)

Dat inpakken is gewoon iets wat moet gebeuren. Gelukkig hoef ik alleen nog maar mijn kleding en mijn keukenspul uit te zoeken en inpakken. Maar dat is dan ook een hel!

Net zoals veel vrouwen heb ik zo'n schoenen tik en met pijn in mijn hart  :cry: heb ik al 1 vuilniszak met schoenen weg gedaan, maar ik ben ban dat hier nog voldoende staat om 1 verhuisdoos mee te vullen :evil: Nee het leukste mag als laatste.

Voor de rest valt het bij mij gelukkig aardig mee, ben niet zo'n type voor allerlei frutsels. Dat scheelt me dus nu ook mooi wat tijd, die ik overigens nog hard nodig heb i.v.m. mijn afstuderen.

Enne de 30 ste hoop ik niet met mijn rommel op straat te zitten maar nog even samen met vrienden lekker te genieten van het feestgedruis.

Ik zet mijn vriendin er neer.. (weet ze nog niet)..  :up:

Nee, ik weet het nog niet. Misschien ook wel zonde van mijn tijd om daar te gaan zitten.. helemaal hier, 50% van de mensen die komen zijn buitenlands.. en dan biedt je een zo goed als nieuw horloge aan voor €1,-, gaan ze toch nog €0,50 bieden. Ik weet het.. cultuur, cultuur.. Maar wel irritant.. :p

[quote author=tweety link=topic=6732.msg114857#msg114857 date=1206867492]
Hoewel ik nog steeds het gevoel heb dat alles op tijd in orde komt begin ik nu ook tegen wat praktische probleempjes aan te lopen.

Zo moet ik dus over 4 weken mijn huis uit zijn en heb nog geen verhuizer geregeld. Niet dat ik nog niet weet met wie ik in zee wil gaan maar toch definitief heb ik nog niets geregeld. Moet toch ook eerst verder met pakken want ik kom niet verder dan 5 dozen :roll:

Ach, wij hebben nog geen week van te voren de verhuizer besproken en een paar dagen van te voren alles ingepakt en dan heb ik het over een huishouden met drie kinderen. Dus alles is mogelijk. Je kunt een hoop doen in een korte tijd zeker als je moet.

Alleen weet ik dus niet zo goed wat ik dus met mijn verhuisdozen aan moet. Sla ik ze hier tijdelijk bij familie op totdat ik alles in orde heb. Nou bied  WBS de mogelijkheid om 1 maand voor afvaart je dozen kosteloos op te slaan dus dat is ook een mogelijkheid. Maar ja wat doe je dan met paklijsten e.d. op welk adres zet je deze dan?
Even bellen met WBS?

Wat betreft mijn baan in Melbourne, ook hier blijft het akelig stil. Volgens mijn huidige werkgever komt het wel in orde en ze hebben ook om mijn referenties gevraagd. Maar dan volgt dit door een ijzige stilte die al weken duurt. Begrijp heel goed dat het lastig plannen is met iemand die nog geen visum heeft, maar ik heb ze gevraagd om een joboffer op papier te zetten en ook hierop al weken niets............
Ja, helaas is dit een ERRUG bekend verschinsel in deze regio, misschien toch nog maar eens aan helpen herinneren?

Nee het komt goed en zo niet dan toch! TUURLIJK, niet wanhopen, hoor!

Chantal
[/quote]

Mariette

Nee hoor ik ben nog lang niet aan het wanhopen :up:

Ik heb zojuist maar even een e-mailtje verzonden naar WBS. Heb een slag om de arm gehouden met de hoeveelheid 1 a 2 m3 en gevraagd wat de uiterste boekingsdatum is indien mijn spulletjes 25 of 26 april worden opgehaald.
Tevens maar even gevraagd of het echt nodig is om een adres in Melbourne te hebben en of er de mogelijkheid bestaat dat ze mijn dozen nog even vast houden.

Tja voor je het weet zetten ze de boel direct op de boot en met het tempo dat ze mijn visum afgeven, zijn mijn spullen al lang en breed daar voordat ik mijn grandletter heb ontvangen  :evil:

Nee volgens mij kun je dat op afroep laten doen.
Dus je spullen in (laten) pakken. Normaal gaat het nooit gelijk weg dus kun je het langer laten staan.
En op een later tijdstip uit laten varen en een adres doorgeven :up:

Mariette

Ik had 1 a 2 m3. Dat is ongeveer 10 dozen.....klopt dat?

En WBS waren heel goed bij mij....ze laten het inderdaad staan totdat jij het tijd vind om het op een bepaalde boot te laden.
En je kunt zelfs een adres van iemand anders gebruiken, want het blijft toch in de aankomst haven staan totdat je het persoonlijk komt ophalen....Houd wel rekening met nog meer kosten..Ben kwijt hoeveel. Ik meen zo'n $350...(voor 10 dozen dan he, in brizzie)

Henriette

[quote author=henriette link=topic=6732.msg115055#msg115055 date=1207033922]
Ik had 1 a 2 m3. Dat is ongeveer 10 dozen.....klopt dat?[/quote]
Bij mij gaan er 12 dozen in 1 m3, maar dat ligt dus een beetje aan de afmeting van de gebruikte dozen en de pallet maat die ze gebruiken, volgens mij is de standaard maat 80x120 cm. Dus 3 lagen a 4 dozen in mijn geval.

Houd wel rekening met nog meer kosten..Ben kwijt hoeveel. Ik meen zo'n $350...(voor 10 dozen dan he, in brizzie)
Thanks zal ik doen! Denk alleen niet dat het veel uit maakt of het nu 10 of 15 dozen zijn, denk wel dat de haven van invloed is op de prijs.

Chantal

Ik vraag me af als je maar 10 dozen hebt waarom je ze dan niet met TNT verstuurd. Duurt wel wat langer . Wij hadden ze gewoon naar de GPO gestuurd alles aangekomen.

Succes met alles, zal duimen dat die grant letter snel komt :up:

Ik heb de optie TNT bekeken maar dat is voor mij toch niet echt handig aangezien de dozen maximaal 20 kg mogen wegen.

Ik zal inderdaad zo rond de 1 m3 aan spullen hebben dus zo'n 12 verhuisdozen maar het zijn dan wel zware verhuisdozen! Dingen die ik voornamelijk mee neem zijn een aantal boeken (het meeste gaat overigens weg) fotoalbums CD's enz dus wel spullen die ook aardig wat wegen. De kosten zullen dus waarschijnlijk niet zoveel van elkaar verschillen.

Een tweede reden om het zo te doen is dat ik dan toch weer iemand moet vinden die de dozen tijdelijk kan opslaan en ze dan ook voor mij naar de post wil brengen. Ok ook dit zullen mijn ouders of zus graag voor mij doen maar toch scheelt het een hoop gedoe om ze alvast de deur uit te hebben. Wordt het toch al een beetje echt al heb ik dan nog geen visum........

Ja, met TNT versturen kwam bij mij ook veel duurder uit , aangezien het bij WBS puur op afmeting gaat (op de pallet).

Ik heb iemand al een keer mijn adres laten gebruiken voor een levering naar Melbourne (ook al zit ik in Brisbane). Dat maakt niets uit. (want het wordt niet naar huisadres verscheept immers) Geen probleem om dat weer te doen hoor, mocht je "een" adres nodig hebben.

De kosten zaten inderdaad met name in havenkosten e.d.

Henriette

[quote author=henriette link=topic=6732.msg115122#msg115122 date=1207102576]
Ik heb iemand al een keer mijn adres laten gebruiken voor een levering naar Melbourne (ook al zit ik in Brisbane). Dat maakt niets uit. (want het wordt niet naar huisadres verscheept immers) Geen probleem om dat weer te doen hoor, mocht je "een" adres nodig hebben.
[/quote]

Henriette, bedankt voor je lieve aanbod!
Zal het alleen niet nodig hebben aangezien ik het adres van een ander forum-lid mag gebruiken (Melbourne area). Geweldig hoor al die mensen hier wie je behulpzaam willen zijn :up:

Chantal

Ik heb zojuist maar een adres wijziging doorgegeven via die link die op de pagina staat waar ik online mijn status kan controleren. Oke het is wat vroeg, ga namelijk pas over 3 weken mijn huis uit, maar ik dacht misschien krijg ik wel antwoord van mijn CO :evil:

Done!

Wat niet meer wil zeggen dat ik klaar ben met pakken. Tenminste de dozen zijn gepakt, de koffers moeten nog :evil:

Het uiteindelijke resultaat is 13 dozen en een paar losse stukken (gedemonteerde stoelen). Heel lang zag het er naar uit dat ik binnen die ene m3 zou blijven maar zoals met alles bewaar ik de lastige dingen tot het laatste, dus door rare ongelukkige grote dingen in het uiteindelijk iets meer geworden, maar ik heb nu wel alles mee wat handig/leuk/belangrijk voor mij is.

Vanaf nu is het echt kamperen in eigen huis! Matje en slaapzak en mepal camping servies, maar waarom eindelijk? Pannen heb ik niet meer :grin: Nee het is echt leeg, ik heb ook besloten om het dan gelijk maar goed te doen dus niets bewaren totdat ik mijn huis uit moet nee gewoon nu alles al weg. Moet zeggen dat het wel rustgevend is hoor niets meer hebben of kunnen in je eigenhuis. Nee ik ben lekker uitgeregeld, behalve 2 hele belangrijke dingen (tripje naar Berlijn en ticket boeken) is er niets meer te doen.

Chantal

p.s. het totale gewicht van al die dozen etc is 297 kg, beetje veel voor TNT denk ik.

Hou Chantal,

Dat moet een vreemde gewaarwording zijn als je zo rondkijkt in je huis. Ik denk dat het goed is om nu alles al weg te doen en niet te wachten tot de dag dat je echt je huis uit moet, heb je helemaal gelijk in.
Voordeel van dat je geen pannen meer hebt is dat je een heel goed excuus hebt om afhaal eten te halen  :up:

300 kilo aan dozen? Zo zeg, niet te weinig. Maar in de loop van de jaren verzamel je natuurijk een hoop spullen waar je aan gehecht raakt, of die handig zijn om mee te nemen. Daar vergis je je snel in denk ik.

Groetjes, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=6732.msg116176#msg116176 date=1208074554]
300 kilo aan dozen? Zo zeg, niet te weinig. Maar in de loop van de jaren verzamel je natuurijk een hoop spullen waar je aan gehecht raakt, of die handig zijn om mee te nemen. Daar vergis je je snel in denk ik.[/quote]

Met foto-albums en boeken gaat het inderdaad snel, maar voor de rest zijn er weinig zware spullen mee hoor! Moet wel zeggen dat ik wat te danken heb aan de inpak kwaliteiten van mijn moeder want werkelijk er is geen gaatje meer te vinden in een doos alles zit tot de nok toe vol.

[quote author=Dijnnas link=topic=6732.msg116176#msg116176 date=1208074554]
Voordeel van dat je geen pannen meer hebt is dat je een heel goed excuus hebt om afhaal eten te halen  :up:[/quote]
Ben bang dat het eten wordt in de kantine van het ziekenhuis aangezien ik nog wel moet werken. Ik wil ook graag nog wat dingen afmaken in de komende paar weken dus zal naar alle waarschijnlijkheid ook wel wat langer op mijn werk zitten. Tja wat heb ik thuis ook te zoeken en des te eerder kan ik na het bemachtigen van mijn visum stoppen met werken (ik heb nog ongeveer 4 weken vakantie en een opzegtermijn van 1 maand)  :wink:

En wat gaat dat je kosten om op te sturen als ik zo vrij mag zijn? Of stond dat al gepost, ik moet ook eerst teruglezen en dan gaan vragen...

[quote author=Dijnnas link=topic=6732.msg116210#msg116210 date=1208095006]
En wat gaat dat je kosten om op te sturen als ik zo vrij mag zijn? Of stond dat al gepost, ik moet ook eerst teruglezen en dan gaan vragen...[/quote]

Nee dit gaat mij echt te ver!  :grin:

Prijsopgaaf voor zeevracht naar MELBOURNE, gebaseerd op 2 m³.
Eerste m³ (minimumtarief): € 273,31   
Per volgende m³ (of deel): € 173,31   

Zeevrachttarief: € 446,62   
Ophaalkosten: € 65,00   (postcode 3731)
------------   
Subtotaal: € 511,62   
BTW (0 %): € 0,00   
------------   
Totaal: € 511,62   
Transportverzekering: € 0,00   (optioneel)
------------   
Eindbedrag: € 511,62   

En dan komen daar ter plekke nog kosten bij, ik heb nu een bedrag van $300 doorgekregen. Schijnt nog een beetje afhankelijk te zijn wat je zelf wilt doen, maar gezien de kilo's denk ik dat ik niet veel zelf ga doen en alles netjes laat afleveren.

Back