op naar Melbourne!

Ik heb zojuist de boeking de deur uit gedaan! Vrijdag 25 april wordt de boel opgehaald. Kan ik daarna nog even snel de laatste dingen dumpen, even nog een keer door het huis blazen en dan is de 28 ste de passage en de sleutel overdracht.

Het verschepen gaat via WBS (www.baggage.nl)

[quote author=tweety link=topic=6732.msg116212#msg116212 date=1208096248]
[quote author=Dijnnas link=topic=6732.msg116210#msg116210 date=1208095006]
En wat gaat dat je kosten om op te sturen als ik zo vrij mag zijn? Of stond dat al gepost, ik moet ook eerst teruglezen en dan gaan vragen...[/quote]

Nee dit gaat mij echt te ver!  :grin:

Prijsopgaaf voor zeevracht naar MELBOURNE, gebaseerd op 2 m³.
Eerste m³ (minimumtarief): € 273,31   
Per volgende m³ (of deel): € 173,31   

Zeevrachttarief: € 446,62   
Ophaalkosten: € 65,00   (postcode 3731)
------------   
Subtotaal: € 511,62   
BTW (0 %): € 0,00   
------------   
Totaal: € 511,62   
Transportverzekering: € 0,00   (optioneel)
------------   
Eindbedrag: € 511,62   

En dan komen daar ter plekke nog kosten bij, ik heb nu een bedrag van $300 doorgekregen. Schijnt nog een beetje afhankelijk te zijn wat je zelf wilt doen, maar gezien de kilo's denk ik dat ik niet veel zelf ga doen en alles netjes laat afleveren.
[/quote]

Haha, ach ja, je weet het niet he. Beleefd als ik ben dacht ik: ik vraag het netjes  :wink:

Dus € 511,62 plus nog ongeveer $300? Wat zou je zelf dan nog willen doen? Ophalen van de spullen bedoel je? Da's € 687 voor 300 kilo. Klinkt mij als behoorlijk betaalbaar in de oren. Maar dan moet ik er bij zeggen dat ik me er nooit echt in heb verdiept.

[quote author=Dijnnas link=topic=6732.msg116220#msg116220 date=1208109240]
Dus € 511,62 plus nog ongeveer $300? Wat zou je zelf dan nog willen doen? Ophalen van de spullen bedoel je?[/quote][quote author=Luuk link=topic=6732.msg116222#msg116222 date=1208112006]
Die 300 dollar is voor het inklaren? Je moet het spul zelf ophalen in Melbourne? [/quote]

Die $300 is slechts een indicatie voor terminal kosten en inklarings kosten. Wat je zelf eventueel kan doen is het inklaren dus zelf je dozen openen tijdens inspectie. Hierdoor kunnen de kosten lager worden.

Je kan dus ook zelf je dozen ophalen. Het lijkt mij niets om dat zelf te doen en ook met die inklaring kan ik wel wat leukers verzinnen dus ik denk dat ik het lekker laat doen. In dit geval zullen de kosten vanwege het naar mijn huis brengen hoger worden en de afstand haven-huis die zal hierop van invloed zijn.

Maar vraag mij nu niet nog meer het hemd van het lijf want zo ver ben ik ook nog niet ik weet niet eens of dit de goedkoopste manier is. Ik heb slechts een boeking de deur uit gedaan! Ik heb de kleine lettertjes nog niet bekeken, ben om eerlijk te zijn meer op de goede bevindingen van anderen afgegaan en op mijn gevoel. Dat laatste klinkt vaag, maar dit bedrijf nam tenminste de moeite om binnen 24 uur op mijn e-mail te reageren. De meeste verhuisbedrijven vinden blijkbaar een kleine verhuizing (2 m3) niet interessant en reageren niet eens op een e-mail of een online formulier.

Nee ik ga er niet op aan dringen om mijn spullen te verschepen het is graag of niet en bij WBS was het graag.

Wij hebben ook onze dozen laten verschepen met WBS en is prima gegaan! We hadden in totaal 5m3. Je krijgt hier een telefoontje dat je spullen er zijn (of je belt zelf) dan heb je een paar dagen de tijd om het op te halen / te laten bezorgen. Eerst betaal je dan die fee en daarna ga je naar een douane kantoor (in de stad) waar iemand min of meer de paklijst met je doorneemt. Bij sommige dingen (gereedschap) had de man bij ons vragen, waar het voor gebruikt was ofzo. Dan komt er een stempel op en is het klaar. Wij hebben een dag later een klein vrachtwagentje gehuurd en alles smorgens vroeg bij de haven (opslag) opgehaald. We gingen die dag naar een ander huurhuis dus kwam perfect uit. Van die 5 m3 was er 1 glas kapot en verder niets beschadigd of wat dan ook.

Wij hadden nog een beetje een "lul verhaal" met die douane man. De vraag kwam nl of we eten of hout mee hadden. Nu hadden we dat niet (op sommige kleine houten dingetjes na) maar hem dus verteld "neee want we weten hoe streng jullie hier zijn dus we hebben alles verkocht". Misschien hadden we mazzel maar het verliep allemaal heel soepel.

Je zit een stukje goedkoper dan ik; ik zit nu (bij hazeleger verhuizingen) all inclusief van deur tot deur voor 875,- exclusief storage en verzekering. Kom ergens in de 900 euro uit voor 2 cub. Dit was zo ongeveer de goedkoopste offerte die ik heb ontvangen en ik heb er een stuk of 6 aan'geschreven'.  Maar ik vind het wel prima zo, ze kunnen het voor ca 12 euro per maand opslaan en zodra ik een seintje geef shippen ze de boel naar Sydney. Als het goed is komen er inderdaad ook nog wat dollars bij in de haven. Het verschil zit waarschijnlijk in het afhandelen in de haven door een agent, en het transport naar mijn woning in Sydney gok ik.

Hoi,

Wij hebben ook via WBS onze spullen naar Melbourne laten verschepen (2,7 kuub - 770 kg). In NL waren de kosten iets van 650 euro inclusief ophalen (en daar kwamen de kosten in Oz bij bovenop). De inschatting 300 dollar bleek bij ons niet te kloppen: Die waren in Oz 700 euro! In totaal dus 1350 euro. Wij hadden geen opslagkosten, hebben het inklaren niet zelf gedaan en we hebben het in Ocean Grove (100 km. one way) laten bezorgen.

Zelf inklaren had ons 180 dollar gescheeld (minus de transportkosten naar Melbourne), en het thuisbezorgen was iets van 250 dollar (maar huur en brandstofkosten maakte de keus makkelijk) Bij ons is geen doos open gemaakt achteraf.  Ik heb zelf gebeld of de boot al was aangekomen (ja dus!) maar ik denk dat die service  verschilt per agent. Er kunnen dus nog wat kosten in Melbourne zitten.

Groeten Sander

Die 300 tot 400 dollar heb je sowieso, dat is als je alles zelf doet, dus inklaren zelf (zoals men al vertelde bij een douane kantoortje in de stad ---- is een kwestie van betalen en stempels op je formulieren krijgen dat je het mee mag nemen van de opslag) en ophalen zelf (hup achter in de auto).

Beide diensten kun je uitbesteden.
Inklaren: zou ik zelf doen, is zonde van de kosten. Daar is niks moeilijks aan, vooral niet voor 2m3.(je krijgt inderdaad bericht als je boel in de haven/op bestemming binnen is, via de agent van WBS). Wat ik me weet te herinneren: ik moest bij kantoor X (de expediteur) een vrachtbrief ophalen. Daarmee (en met paklijsten etc) naar douane kantoor in de stad om toestemming voor uitgifte te geven. En met al die papieren bij elkaar naar de lokatie (op de luchthaven voor mij, spullen waren met boot naar Sydney gegaan en daarna met vrachtwagen naar luchthaven Brisbane) waar mijn spullen waren afgeleverd en opgeslagen stonden. Zonder al die stempels krijg je de boel niet mee. Overigens hoeft daar vervolgens dan niets meer te gebeuren. Je showt je papierwerk en "brengen" je spullen vanuit magazijn (op pallet) naar je auto. thats it.
Ophalen: voor (vanaf) $88 per uur huur je al verhuizers: busje/truck met 2 man. Misschien is dat een idee als je zelf niet wilt sjouwen?

Ik vond het heel soepel gaan. Was met een uurtje of 2 klaar geweest als de truck geen vertraging had opgelopen ivm vakantie etc......Ze waren de truck effe kwijt....! Daardoor werd het een week later voor mij (na de vakantie). Dat was wel balen, maar niet onoverkomelijk.

Henriette

Ik wacht dus rustig af wat de kosten straks zullen zijn en zodra ik ze weet zal ik ze wel ergens posten. Of ik het zelf deels ga regelen of dat ik alles laat doen dat zie ik tegen die tijd wel. Wat betreft wat de kosten, tja het kost wat maar dan heb je ook je spullen.

In ieder geval heb ik vanmorgen een bevestiging gehad van mijn boeking. Vrijdag 25 april komen ze de boel ophalen en totdat ik het aangeef blijft de boel in opslag staan.

Groeten, Chantal

[quote author=Luuk link=topic=6732.msg116296#msg116296 date=1208182067]
WBS is deze neem ik aan? http://www.excessbaggage.nl/[/quote]

Zoals ik aan het begin van deze pagina al schreef
[quote author=tweety link=topic=6732.msg116214#msg116214 date=1208100779]
Het verschepen gaat via WBS (www.baggage.nl)[/quote]

Geeft niets hoor Luuk :wink: en ja het is dezelfde!

Nog steeds geen nieuws op visum front Chantal? Bij ons ook niet ik ga morgen mijn agent in Australie bellen kijken of ik wat te weten kan komen, het wachten duurt zo lang. :-( groetjes Jeroen en Mirjam

Wat is ons huis ineens vrolijk!!!!!

Vast om te vieren dat je deze week je visum krijgt! - We laten ze hangen tot je er bent.

(DANK JE WEL LIEVE CHANTAL!!!!!!)

Wat een hoop liefde hier!

Daar mag toch wel een plaatje bij?

ist2_697582_we_all_need_friendship.jpg

Vanaf vandaag ben ik mijn huis uit, dus nu wordt het vrienden/familie lastigvallen voor een slaapplekje.
Vanmorgen is de verhuizer geweest en die heeft de verhuisdozen etc opgehaald. Uiteindelijk is het 1,62 m3 (341 kg) geworden voor een totaalprijs van 480 Euro.

Nu ben ik er dus helemaal klaar voor ik mis alleen nog 1 belangrijk iets........

Het Chantal, altijd als je iets nieuws post op je topic dan hoop ik..................
Ik vind het kei spannend voor je en leef met je mee.
Laat nu dat visum maar komen, het is tijd !!!

Groetjes Jolanda  :up:

Nee Jolanda nog steeds niets vernomen....... Vandaag naar de notaris geweest en nu is het echt! Ik ben dakloos, maar ik zie het als een goed iets hoor. Nu kan ik tenminste snel weg :wink:

Back