op naar Melbourne!

[quote author=Hansie link=topic=6732.msg117114#msg117114 date=1209432935]
Ik zit al klaar hoor met de rosé !  :drink:
[/quote]
[quote author=mammavark link=topic=6732.msg117156#msg117156 date=1209470916]
En ik ben carcassonne aan het  schudden (en de witte aan het voorproeven..)
[/quote]
Kan niet wachten!

Even een update......nee geen visum en zelfs geen CO! Momenteel zit ik bij mijn ouders te genieten van het mooie weer en het lekker niets doen maar na een weekje vakantie moet ik vanaf maandag toch weer aan het werk. Veel van mijn vrienden/collega's hebben mij aangeboden dat ik tijdelijk wel bij hun mag logeren maar hier heb ik zelf nogal wat moeite mee. Voel me toch wat bezwaard aangezien ik geen idee heb over wat voor een periode we praten.

Oplossing: op de dagen dat ik werk en dat zijn er de komende weken maximaal 4 per week ga ik dus 3 nachten per week overnachten in de stayokay in Rotterdam! In mijn vrije dagen zit ik wel bij mijn familie of vrienden maar dan gaan we dus ook gewoon leuke dingen doen en kom ik voor meer dan alleen een bed.

Moet zeggen dat ik wel een goed gevoel over dit alles heb. Ik merk dat er toch wat dingen (opzeggingen) niet zo soepel lopen als ik in eerste instantie dacht en ook het afscheid van iedereen nemen gaat op deze wijze een stuk makkelijker en persoonlijker. Nee ik ben nog steeds blij dat ik ondanks het feit dat ik nog geen visum heb al verlost ben van huis en haard en dat ik zelf alle tijd heb om de dingen in Nederland goed te regelen. Al realiseer ik mij ook dat dit niet iets is wat maanden moet duren en dan heb ik nog het geluk dat ik in mijn uppie ben.

Wat betreft werk daar kan ik nog geen ontslag indienen aangezien ik nog geen visum heb. Gelukkig weet mijn baas van het hele gebeuren af en houden we er beiden rekening mee dat ik dus nog maximaal 4 weken werk en dat ik hierna nog 4 weken vakantie opneem. Mocht ik volgende week het verlossende e-mailtje krijgen dan kan alles nog een beetje versnellen maar veel zal dat niet meer zijn aangezien ik mijn voorkeur uitgaat naar een nette afronding op mijn werk. En wat zijn 4 weken werk nou??

Wel wordt het haast onmogelijk om nog in de maand mei te vertrekken. Mede het afronden op mijn werk en de geplande city trip (Berlijn :wink:) met mijn moeder zijn hiervan de oorzaak. Maar ook hierover kan ik alleen zeggen dat dit wel prima is en een vertrek begin juni is ook niet zo erg. Al zie ik dit laatste gezien de verwerkingstijd van de DIAC ook wat krap worden.

Groetjes Chantal

Medicals in januari gedaan.... duurt het niet EEUWIG!!!??? Voor mijn gevoel in ieder geval wel.. zijn er ook nog processverschillen in skilled independent en sponsors? We hebben in april medicals gedaan en, zoals je weet, sinds vorige week KLAAR! Ken situatie niet helemaal, zie ik.. medicals gefrontload of op request?

Nah, als je nog een slaapplekkie nodig hebt in Breda ben je van harte welkom, hoor! En ik weet zeker dat je voor midden mei ook zo'n mooie brief hebt  :up:

Hoi Chantal,

Inderdaad toevallig dat we op dezelfde dag ons huis kwijt zijn.
Ik hoop dat je heel snel het verlossende bericht gaat krijgen. Zal voor je duimen  :up: :up: :up: dat het deze week zal zijn.
Het wachten en niets meer kunnen doen is ook zo vervelend.
Hopelijk ben je snel ook inwoner van Melbourne.

Groeten Gerrit

[quote author=mammavark link=topic=6732.msg117356#msg117356 date=1209984415]
sjeemig zeg... en die baan in Mlb, wacht die gewoon??

ik sta niet graag in jouw schoenen...
[/quote]
Als het goed is wacht die inderdaad gewoon.... enne niets mis met mijn schoenen het bevalt mij wel zo, geniet momenteel meer van alle leuke momenten met vrienden en familie.

[quote author=kookaburra link=topic=6732.msg117357#msg117357 date=1209984991]
Medicals in januari gedaan.... duurt het niet EEUWIG!!!??? .. medicals gefrontload of op request?

Nah, als je nog een slaapplekkie nodig hebt in Breda ben je van harte welkom, hoor! En ik weet zeker dat je voor midden mei ook zo'n mooie brief hebt  :up:[/quote]
Bedankt maar slaapplekken zat hoor ik maak de keuze bewust voor een stayokay! Ben namelijk nog aan het afstuderen (ja ik doe graag moeilijk) en kan nu tenminste hele avonden doorhalen Stayokay zit zo'n 100 meter bij  mijn werk vandaan :up:

Medicals zijn gefrontload en hoe het zit met de verwerkingstijd, ik heb geen idee er valt geen pijl op te trekken.

Blijkbaar heb ik last van de hollandse zon......ik heb zojuist in overleg besloten om tot eind mei te werken en dan nog 1 maand vakantie op te nemen. Moet voldoende zijn!

Kijk, dat zijn strakke plannen, het kan nu echt niet lang meer duren,
ik zag dat je meds al eind januari goedgekeurd zijn. Fingers
crossed!!!!  :up: :up:

Ik ga vandaag ook mijn werk opzeggen, ipv de gebruikelijke 3 mnd
(bij overheid) heb ik 4 weken èn vlg mij heb ik nog 2 weken vakantie?
Dus effe zien wa kan!!

groetjes Miran

Jeetje Chantal is die CO met vervroegd pensioen gegaan en heeft zich vergeten af te melden???
Ik zou ze haast gaan bellen hoor, dit duurt nu wel erg lang.

Maar on a positive side, jij kunt tenminsten wel direct weg, alles heb je al verkocht/opgeruimd/ingepakt.....dat lijkt me toch ook wel een zalig gevoel!

Ik daarentegen moet nu eerst het huis zien te verkopen....en wel voor december...

Sterkte met dit suffe gewacht,  ik weet er alles van!  :up:

Ik duim voor u!

Overnachten in de Stayokay was niet zo succesvol als ik in eerste instantie dacht.....Begin wel te merken dat ik  :wheelchair: :gramps: begin te worden, na 3 nachten stayokay was ik zo brak en had ik zo'n slaapterkort opgelopen en dat terwijl ik niet veel slaap nodig heb. Okay de 2 a 3 uur die ik daar kreeg vanwege de aanwezigheid van alle tieners die een hoop herrie en waarschijnlijk ook een hoop lol hadden was me net iets te veel, tenslotte moest er in mijn geval ook nog gewerkt worden.

Aangezien ik dus nog maar 13 dagen werk :shock: heb ik besloten om op deze dagen maar gebruik te maken van het aanbod om bij collega's te slapen.

Dat is een goed idee. Je moet wel uitgerust zijn hoor!
Ik snap best dat je je bezwaard voelt maar ze hebben het toch aangeboden? Je moet er dan ook maar van uit gaan dat die uitnodiging oprecht was en zo niet, dan is dat hun probleem en "voel" je dat al heel snel (maar daar zou ik niet van uit gaan :smile:)

Groetjes Mariette

ps. Ik zou ook denk ik eens bellen of een mailtje sturen hoor. Misschien ligt het echt bij iemand op zijn bureau onder een stapel stoffige papieren........en jij maar geduldig wachten!    :gramps:

Ik vind het al knap dat je het 3 nachten uit hebt gehouden. En ik denk dat je ook nog eens in een ongelukkige tijd daar zat vanwege schoolvakantie"s.

Ik zou ook bellen maar als je nog geen CO hebt vraag ik me af wie je dan moet bellen.

In ieder geval veel sterkte met wachten ,jij moet wel een engelengeduld hebben.

Ik zal duimen voor een snel en goed  bericht :up:

De stayokay op zich was geen probleem hoor en inderdaad het was vakantie tijd maar de komende weken bleef het aardig druk dus dat maakt niet zoveel uit.

Aangezien ik momenteel van alles volop aan het genieten ben heb ik besloten om eind mei pas contact op te nemen. Maar dit is mede op de tijdlijn wat ik bij de engelsen zie, daar krijgen de mensen met een aanvraag van rond 20 nov nu een CO. Dus nog even geduld.

Daarbij komt dat ik dus tot eind mei werk en dus pas begin juni naar Berlijn kan vertrekken :wink:
Nee alles komt prima in orde. Alleen het leven uit een koffer voor een langere periode is wat minder, mede omdat de inhoud van mijn koffer nou niet bepaald was uitgerust op meer dan een week temperaturen boven de 25 graden :cool: Gevolg ik vertrek straks waarschijnlijk met 2 koffers :wink:

Na mijn beslissing om eind mei te stoppen met werken is mijn agenda aardig aan het vollopen met afspraken. Iedereen heeft nu door dat als ik groen licht krijg ik ineens weg zal zijn, dus door de weeks etentjes met diverse collega's en de weekenden met vrienden en familie. Gezellig!

Nee ik vermaak me wel, nu maar snel even een moederdag ontbijtje klaar maken ( dat is lang geleden dat ik dat heb gedaan.....)

Groetjes Chantal

Het slapen bij collega's bevalt prima hoor en het einde is in zicht! Buiten het feit dat ik meer nachtrust krijg schiet mijn afstuderen ook lekker op. Tja je moet wat, nee het loopt allemaal wel en alles gaat prima, maar diep in mijn hart wil ik nu wel eens wat kunnen plannen.

Nog 10 dagen werken want die laatste dag die tel ik niet mee hoor, het zal meer een dag worden van praatje hier en daar en boodschappen halen voor mijn feestje die avond.

Als er nog mensen zijn die graag iets uit Nederland willen hebben schiet maar raak, naar alle waarschijnlijkheid heb ik nog wel wat plek over in mijn koffer.

Groetjes Chantal

Biomedische wetenschappen. Maar het was een hobby voor naast mijn werk hoor, ben al een aantal jaartjes  :gramps: aan het werk.

[quote author=tweety link=topic=6732.msg117839#msg117839 date=1210831626]
Biomedische wetenschappen. Maar het was een hobby voor naast mijn werk hoor, ben al een aantal jaartjes  :gramps: aan het werk.
[/quote]

Ah, je master aan het halen.. :) Las dat je je Ba al had..! Nou ja, succes nog even.. als ik niet naar Oz zou gaan zou ik ook nog een masterstudie gaan doen.. Technische Bestuurskunde ofzo, aan de TUD.

Vorige week heb ik een mailtje gestuurd met de vraag wat de stand van zaken was omtrend mijn visum en of ze een indicatie konden geven hoe lang alles nog ging duren. Nou het antwoord kwam en is direct naar de elektronische prullenbak verzonden! Nee ze konden me niets zeggen en in zo'n standaard mail stond dat ik de actuele stand kon opvragen door een blanco e-mail sturen naar het bekende adres.

Aangezien ik dus baalde van het feit dat je niet eens persoonlijk antwoord krijgt maar zo'n ellendige standaard mail die overigens wel erg veel op de wekelijkse update van het ASPC lijkt, heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken.

Om niet lang in de wacht te hoeven hangen heb ik dus vanmorgen 9:00 (Adelaide) aan de telefoon gehangen. Resultaat na een kleine 10 min had ik een hele aardige meneer aan de telefoon. Echter het nieuws dat hij me te melden had was niet zo aardig......
Het schijnt nog zo'n 2 a 3 maand te duren voordat ik een CO krijg  :shock: Volgens deze man hadden ze nu ongeveer 2 maanden vertraging de reden hiervan is de bekende grote hoeveelheid aanvragen van augustus.

Maar er was meer, mogelijk loopt de vertraging de komende weken nog verder op....... de reden hiervan is dat ze 26 mei een sneller computer systeem krijgen. Hierdoor zullen aanvragen in de toekomst sneller verwerkt worden, alleen wordt er nu verwacht dat het extra vertraging opleverd  :x

Ik zeg maar zo nog 4 dagen werken..... en dan nog een kleine 3 maanden wachten op een CO.

Nou vergeet ik bijna de laatste opbeurende woorden van die man te melden Je krijgt je visum wel voor december hoor
Ik zeg niets en geloof nog steeds dat alles in de maand mei geregeld is. Nee nog geen wanhoop hier, ik vlieg aleen graag voor 20 juni aangezien ik vandaag even snel heb gekeken wat een ticket momenteel kost er achter kwam dat een enkeltje dan zo'n 400 euro duurder is. Is toch zonde van het geld, maar als het zo moet zijn dat ik 21 juni vlieg  :evil: dan neemik het graag op de koop toe.

he dat is even een flinke tegenvaller als je zo'n antwoord krijgt zeg.

vooral als je alles al geregeld hebt en je klaar bent om te gaan. wij zaten ook een beetje in hetzelfde schuitje. ons huis was met 1 week verkocht. dat was in juli. in december moesten we ons huis uit. in november nog geen visum dus erg spannend.

maar het is allemaal goed gekomen en dat komt bij jou ook zeker. gelukkig heb je lieve vrienden en familie die je onderdag geven en dat is al heel wat waard. nou ik hoop te zeggen tot snel hier in melbourne.

groetjes lisette

Ik heb je verhaal nu ook even gelezen, al had ik het vanmiddag ook gehoord. Ik ga voor je duimen dat je gewoon je visum snel hebt en in juni lekker kan vertrekken. Wanneer ik volgend jaar ook kom; dan doen we nog eens een drankje. Ben jij inmiddels al lekker gesetteld.
Succes en hopelijk is je volgende bericht een beter bericht :up:

Back