op naar Melbourne!

Succes  :up:
Ondanks dat je officieel moet solliciteren, neem ik aan dat (gezien je op een sponsored visum daar zit) wel vrij zeker bent van een baan, of zie ik dat verkeerd?

Dat sponsored slaat op de staat victoria en niet op een werkgever! Maar volgens mij is het gewoon een formaliteit.

Zo jij bent nu ook officieel los!!!
Goed hoor, en ik denk ook dat de sollicitatie puur een formaliteit is, tenslotte moeten ze daar nog steeds 'aantonen' dat er geen 'suitable australian' is voor jouw job. En zoals we allemaal weten zij de ozzies nogal papiergek... :smile:.

Komt goed!  :up:

Waarschijnlijk tot kijk snel!  :grin:(gek hoor dat ik dat nu kan schrijven...)

Gr.
Tamara

Precies! Ik moet inderdaad de competitie aangaan met de ozzies  :wink:
Moet ik nu dan toch nog een Australische CV gaan schrijven  :grin:

Het is hier inderdaad stilletjes, helemaal niets voor mij  :roll:

Je mag gerust op mijn blog kijken Jolanda, maar ook daar staat weinig nieuws op!!
Tja wat moet ik zeggen, heb nog steeds geen werk. De werkgever die in Nederland zo veel interesse had, heeft dit gelukkig nog maar is ook erg langzaam  :sleep:
Gelukkig heb ik vrijdag de vacature tekst ontvangen, sluitingsdatum voor dit alles is 27/11 dus ik weet niet of ik wat hoor voor 2009  :shock: Inmiddels ben ik zelf ook maar actief aan het soliciteren geslagen en moet eerlijk zeggen dat het aantal banen im Melbourne voor mijn beroep voldoende is. Even afwachten hoe en wat dus.

Als gevolg van dit alles ben ik ook gestopt met het zoeken naar een woning. Ik wil gewoon wat zekerheid hebben voordat ik in een huurovereenkomst van 1 jaar stap. Daarbij is een hostel nog steeds goedkoper dan huren......

Maar als ik meer te melden heb zal ik dat zeker doen!  :wink:

Lekker in je hostel blijven zitten! Sprak vandaag in Nederland met een Kiwi en die heeft (tot zijn gezin overkwam) ook lekker de eerste 6 maanden in een hostel gezeten. Goedkoop en heel goed voor de sociale contacten wanneer je alleen in een ander land bent!

Sacha

He he!

Na een lange stilte en een nog langere vakantie kan ik eindelijk melden dat ik een baan heb! En ja het is die bewuste baan, aangezien ze nog even moeten verhuizen kan ik pas eind januari beginnen.....maar daar kom ik ook wel weer overheen.

Super Chantal  :up: gefeliciteerd. Nu weet je dat je nog maar een maand vakantie hebt ipv het onzekere.

Geweldig, gefeliciteerd. Inderdaad nu heb je echt nog een maand vakantie en dan gaat het "gewone" leven weer beginnen.

Groetjes Jolanda  :up:

Wachten duurd lang maar uiteindelijk word je beloond.

[size=20pt]gefeliciteerd[/size]

Geniet nog maar even lekker van je vrije dagen!

groetjes

Mariette

Bedankt allemaal!  :up:

Ja nog even vakantie vieren, dat is inderdaad wat ik de komende tijd ga doen. Kampeer uitrusting wordt dit weekend aangeschaft en dan kan ik gaan....... oh nog niet helemaal moet nog "even" wachten totdat de papierwinkel bij Melbourne Health is ingevuld, ben benieuwd hoelang dit gaat duren  :grin:

Maar ach dat loopt ook allemaal wel weer los, 1 ding is zeker Australie wordt met de dag leuker :wink:

hoi Chantal,

super zeg dat het toch nog wat met die baan is geworden !!! Ben je nu ook op huizen jacht of doe je
dat na je vakantie? Wat ga je bekijken?

Veel plezier,

Inge

Gefeliciteerd Chantal  :up:

Das nog eens leuk om het nieuwe jaar mee te beginnen, helemaal toppie.

Veel kampeerplezier.

Cheers,
Jolanda

Mooi dat het nou eindelijk rond is zeg!!! Gefeliciteerd!!!

en wat ontzettend fijn dat je nu toch gewoon lekker rond kunt gaan reizen! Eindelijk echt vakantie... al wil je misschien nu gewoon beginnen en weer wat opbouwen...

aukje

Inmiddels ben ik weer terug in Melbourne. Vakantie is prima bevallen, afgezien van het feit dat iemand niet van mijn spullen kon afblijven...... Maar ook dat hoort er bij.

Had eerder nog twijfels of ik niet in Adelaide wilde wonen al was dit vanwege mijn state sponsorship niet mogelijk, maar dat is nu helemaal voorbij! Nee Melbourne is helemaal mijn stad! Al zie ik mij als ik wat ouder en verstandiger ben en niet meer zo nodig elk weekend van het uitgaansleven wil genieten alsnog Adelaide gaan. Al vraag ik mij af wanneer dat dan zal zijn  :p

Momenteel druk op zoek naar een huisje, maar ook hier twijfel ik, klein en iets voor mij zelf of wat meer ruimte en (tijdelijk) een huisgenoot. Ach ook dat zal wel loslopen! Was altijd al vrij relaxed maar mijn familie en vrienden in NLD beginnen zich nu wel echt zorgen te maken want ik wordt nu toch wel erg makkelijk in alles  :grin:

Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet kan wachten om weer met werk te beginnen want die hersens van mij weten zolangzamerhand niet meer wat werken is. Het hostel waar ik zit, nog steeds dezelfde waar ik steeds in en uit loop, zit op 5 min lopen van mij werk. Dus al is het een hostel ik zit voorlopig wel lekker dicht bij. De komende dagen dus nog maar even genieten van de Australian open. Ditmaal niet midden in de nacht voor de TV maar in de brandende zon op  de tribunes van het centre court!!!

Groetjes,

Chantal

Hey Chantal,

Misschien is het in eerste instantie wel makkelijk om een shared house te zoeken. Zit je niet vast aan een huur, maar heb je toch een eigen plekje. Zijn er zat in Melbourne!!

En heel veel plezier bij de australian open!! Ik volg het ook midden in de nacht, worden 2 zware weken  :grin: Maar ja mn stageplek volg ik nu eenmaal elk jaar op de voet  :up:

Back