Ik ben net 4 dagen terug van ruim 1 week Nederland. Veel te kort!
Heb heerlijk genoten van mijn 4 weken oude nichtje en natuurlijk ook de rest van de familie. Het weerzien van mijn partner was een beetje dubbel, geweldig om elkaar weer te zien maar het afscheid was weer moeilijker. Gelukkig doen we dat laatste (afscheid nemen) nog maar 2 keer!
Enkele weken geleden heeft mijn vriendin de ambassade in Berlijn gebeld en zoals het er nu naar uit ziet heeft de in-person lodgement zijn langste tijd gehad. Zeker konden ze het niet zeggen maar de dame gaf wel aan dat het allemaal erg onzeker was of wij in oktober nog voor een interview kunnen gaan.
En nu? Nu, zijn wij ons aan het verdiepen in een papieren aanvraag. Deze is bijna hetzelfde als zo'n interview, maar alles effectief op afstand regelen is toch anders. Maar alles staat tot nu toe nog gewoon open, wij kunnen dus zo weer wat anders beslissen. Wat voor ons nu belangrijk is dat mijn partner in juni eerst weer deze kant op komt. Dit is dan de 2e keer dat ze mijn werkgever en mijn vrienden ontmoet en laten we deze nu net nodig hebben voor een verklaring :wink: Na juni zal alles dus wel gaan rollen, alleen papier of interview?? Mochten we voor een interview in oktober gaan dan hebben we nog wat extra belangrijke bewijsstukken, alleen is mijn vraag willen we dat? Ik krijg steeds meer een idee/gevoel van laten we niet overdrijven, onze relatie is echt, bewijs voldoende, voldoende mensen die dit bevestigen, samenwonen doen we niet en zullen we ook nooit doen totdat er een uitslag is over een partner visum! Is dit alles niet voldoende jammer dan, dan is mijn Australie avontuur eind 2010 over, maar dan gaan we heerlijk samen genieten.
Overigens heb ik nu hele andere zorgen! Tijdens de heftige storm van vorige week heeft mijn woning behoorlijk wat schade opgelopen, 4 dagen later kwam ik nietsvermoedend uit NLD terug om een enorme natte zooi aan te treffen. Nu ben ik al dagen aan het stoeien met de real estate agent en tot op heden zonder succes. Vloerbedekking is nog steeds nat en begint ook al aardig te ruiken, elektra dient gecontroleerd te worden want 2 van mijn lampen waren tot aan de rand gevuld met water. Om nog maar te zwijgen over het ontbrekende dak op de woning boven mij en de natte zooi daar..... Nee dat gaat lekker! Vandaag maar op huizenjacht geweest om zo maar een oplossing te vinden. Nu begin ik alleen weer te twijfelen, blijf ik in deze buurt wonen of ga ik toch naar het mooie groene oosten?? Wil wel, maar in mijn uppie nog niet helemaal :|
Groetjes,
Chantal