op naar Melbourne!

Das nog best een moeilijke toestand. En je moet nog lang in onzekerheid zitten zeg! Pfff heb je dat toen dertijd ook al moeten door staan voor jou visum, nu is het nog belangrijker dat dit visum toegekent wordt, spannend hoor.

Wat betreft je woning he, is er zoiets als een inboedelverzekering?Zo niet, is dan de verhuurder/eigenaar aansprakelijk? Ik heb geen idee hoe zoiets in Oz werkt, maar ben er wel benieuwd naar...

Das nog best een moeilijke toestand. En je moet nog lang in onzekerheid zitten zeg! Pfff heb je dat toen dertijd ook al moeten door staan voor jou visum, nu is het nog belangrijker dat dit visum toegekent wordt, spannend hoor.

Nee joh dat valt reuze mee! Wij willen alleen maar weten of we een toekomst in Australie hebben. Zo niet, geen man overboord hoor! Ga ik gewoon lekker naar Nederland terug. Het enige wat wel zwaar valt is dat we steeds weer afscheid moeten nemen, we willen nu wel eens samenwonen en een leven samen starten.

Wat betreft je woning he, is er zoiets als een inboedelverzekering?Zo niet, is dan de verhuurder/eigenaar aansprakelijk? Ik heb geen idee hoe zoiets in Oz werkt, maar ben er wel benieuwd naar...

Ja hoor, gewoon een verzekering afsluiten. Er zijn speciale verzekeringen voor huurders, je schijnt dan hulp te kunnen krijgen bij onrechtmatig handelen van de verhuurder. De storm heeft hier echter grote problemen veroorzaakt, in de wijk waar ik woon is er bij meer dan 50% van de woningen schade. Voor auto's geldt zelfs een wachttijd van 3 weken en hagelstenen als tennisballen laten wat schade achter....

Inmiddels ben ik dus verhuist! Niet helemaal gepland zeker niet omdat ik net mijn huurcontract met een jaar had verlengd. Maar aangezien de makelaar nauwelijks reageerde vond ik het mooi geweest en heb ik mijn boeltje opgepakt. Ik zit overigens nog wel in dezelfde buurt. Het is lekker dicht bij het centrum, waardoor het hopelijk voor mijn partner straks wat makkelijker is om werk te vinden.

Wij zijn inmiddels echt gestart met de voorbereiding voor de visum aanvraag. Naar verwachting komt de mogelijk om een interview te hebben met het nieuwe visumjaar (eind juni) te vervallen. Mocht dit zo zijn dan zullen we eind juli een papieren aanvraag indienen, zo niet dan gaan we lekker samen in oktober naar Berlijn.

Chantal

Het balletje begint weer te rollen!

Het eerste deel van de medische keuring zit er op (longfoto en bloedafname) en de verklaring omtrent gedrag (Aus en Nld) verstuurd. Kortom alle voorbereidingen voor een partner visum zijn in volle gang.

Momenteel zijn we bezig om ieder een beschrijving van onze relatie op papier te zetten. Hoe we elkaar hebben leren kennen, wat onze gevoelens zijn hoe we de zaken financieel en huishoudelijk geregeld hebben enz enz. Nou dit is dus een hele klus! We wonen niet samen dus dat zal de zaken er ook niet makkelijker op maken, al denk ik dat dit ook weinig op ons standpunt over huishoudelijke taken veranderd. Maar je gedachten op papier zetten voor een ambtenaar bij de immigratiedienst, vind ik persoonlijk niet zo makkelijk. Moet gewoon even mijn gevoel opzij zetten en een verklaring schrijven.

We wachten even af of per 1 juli de mogelijkheid voor een interview in Berlijn nog bestaat. Zo ja, dan maken we een afspraak zo niet dan zal als alles volgens plan gaat voor eind Juli de aanvraag in Berlijn liggen.

Chantal

Dank jullie wel!

Het gaat goed komen. Wij hopen voor het einde van dit jaar samen te zijn, samen de zomer in Australie tegemoet.
Mocht het niet lukken dan ga ik in januari terug :freezing:

Maar nogmaals wij hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken.
Nu gauw verder met dat verhaal...... er moet immers nog meer gebeuren :balloons: :donttell:

Heel veel succes. Ik hoop dat jullie snel bij elkaar kunnen zijn en het liefst in Australie.

Jihaa!

Mijn beschrijving over onze relatie en mijn gevoelens is af! Ik moet zeggen het valt mij niet tegen, het verhaal staat er luid en duidelijk. Mijn gevoelens zijn beschreven zoals ze zijn en nu is het voor mij een gevalletje; take it or leave it!

De komende weken eens de formulieren voor de Statutory Declarations uitdelen. En zo zijn er nog wat dingen die geregeld moeten worden maar grootste deel en dat is toch het bewijs verzamelen is gedaan.

Chantal

De Nederlandse VOG is binnen, de Australische aanvraag ligt bij mij, ga morgen even een cheque regelen en dan kan die ook op de bus. Dinsdag staat het tweede deel van de medicals op het programma. En vandaag heb ik mijn bewijs van inkomen gekregen, natuurlijk had ik een contract maar een brief is net wat beter :smile:

Kortom het gangetje komt er lekker in!

:up: Succes. Ik hoop echt dat het allemaal gaat lukken. Ondanks dat ik niet zovaak kan reageren (heb momenteel geen internet thuis), probeer ik je nog steeds te volgen hoor...

Hier gaan de zaken gestaag maar goed.

Afgelopen weekend heb ik de Australische VOG aanvraag met cheque op de bus gedaan, dat is even afwachten. De stat decl zijn uitgedeeld en de eerste is inmiddels al weer terug, nog 2 te gaan (we doen 3 Australische) een extra zodat we eventueel wat extra bewijs kunnen aanleveren.
Mijn verklaring over onze relatie, wordt dit weekend nog 1 keer verfijnd en dat moet het dan maar zijn. De medische keuring is op het plasje na rond.
En dat is het dan zo'n beetje rond de visum aanvraag.

Maar genoeg andere zaken die ons bezighouden en die misschien nog wel meer regelwerk omvatten. Ja dat bootje komt nu ook snel dichtbij :smile:

En dan blijft het even afwachten of er per 1 juli nog nieuwe regels komen.....

In dat geval: Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Details volgen nog? (Hopen we...)

Back