Perthpete´s laatste stand van zaken

Moeten we toch eens bij jullie langskomen Erna, een spa.
Mmm erg aantrekkelijk.
Maar misschien komt er in ons toekomstig huis (ooit) een zwembad.

He Wilco, als je een zwembad overweegt moet je dat wel meteen erbij laten bouwen hoor! Veel handiger en waarschijnlijk ook goedkoper dan later laten bouwen ...

Dat zou ik nu ook doen, wat is lekkerder dan 'sochtends zo uit je bed het zwembad in te duiken, een beter begin is er toch niet.
Ja misschien moeten we maar eens een spa/ pool (niet zwembad maar met van die stokken)middagje  organiseren, dat valt tenminsten niet in het water als het regent want in de spa ben je al nat en is het lekkerste in de regen.
En Peter en Ellen jullie optrekje is dan een compleet paleis.

Erna

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg89656#msg89656 date=1178976272]
He Wilco, als je een zwembad overweegt moet je dat wel meteen erbij laten bouwen hoor! Veel handiger en waarschijnlijk ook goedkoper dan later laten bouwen ...
[/quote]

Hoezo Peter/Ellen?
We hebben geen last dat de buren gaan bouwen. Al zouden die gaan bouwen, er is ruimte genoeg voor de bobcat om het blokje op te komen.

Jawel, maar als er een en ander gebouwd wordt (zoals je huis) en je meteen het zwembad meeneemt kan van alles in een keer gedaan worden (zoals vergunning aanvragen inclusief zwembad), uitgraven, beton storten (fundament en zwembad) etc, etc .. Ben je in een keer klaar.

Heb een berichtje achtergelaten op je blogspot.... ik wil ook wel komen zwemmen tzt!
Wij dromen trouwens ook van een spa, maar dan eentje met zo'n waterkanon, zodat je tegen de stroming in kwam zwemmen... zal wel bij dromen blijven...  :|

Inacar

Ja schitterend zijn die, he? Wel loeiduur.
Maar goed je hebt dan niet zoveel m2 nodig.
Mariette

...en maar zwemen zonder een meter vooruit te komen.
Daar wordt je wel moe van hoor.  :lol:
Lijkt wel op cycling (spinnen in NL). Je fietst je kapot maar je komt geen meter vooruit.

Gewoon blijven dromen, Inacar je weet het nooit. Ik droomde altijd van een zwembad en toen we hier kwamen was dat ook mijn enige vereiste mbt een woning zoeken. Als Jan een huis intoestte zonder zwembad zei ik meteen die hoef ik niet. En wij kregen er een gratis spa bij. Moet zeggen dat ik het nog steeds errug decadent vind, maar oh zo lekker vooral nu het iets kouder is.

Erna

Inacar,
We hebben ook eens geinformeerd naar zo'n jet-stream oplossing. Is echter wel ook relatief duur als je er tenminste wel een wilt hebben die ook echt werkt. Meerdere verkopers vertelden dat de 'standaard' versie niet echt krachtig genoeg is om echt tegenin te zwemmen....

Hahaha! Maar wat als ik nou standaard ook niet zo 'krachtig' ben?  :lol:
Serieus: thanks Peter voor de info. We hebben nog niet serieus gekeken, het blijft bij dromen.

Ik heb ook altijd een zwembad gewild, maar omdat we een sloping block hebben (hoe zeg ik dat nou in NL?), moeten we te veel 'retainen' (hele sterke muurtjes bouwen om gewicht van aarde en water in het zwembad op de plek te houden). En mijn wederhelft wil ook een 'fire-pit', en 'water features', en flink wat 'decking', en een spa, en nu ja, droom maar verder.
En hoe zit het met het onderhoud van zo'n zwembad? Blaadjes eruit vissen, kreepy crawley, dek voor eroverheen, chloor of zout erbij of eruit (welke kiezen jullie, Peter, zout of chloor?).
Ik heb dus besloten om maar dikke vriendjes te worden met mensen met zwembaden en bubbelbadjes! En nu het winter wordt zijn eigenlijk die laatsten wel heel erg fijn! In de regen in de warme bubbels zitten.....mmmmm.

Groeten voor alle zwemmers!

Inacar,
sloping = aflopend? Of gewoon: een huis op een heuvel ;-) ;-)

Onderhoud is een belangrijk punt. Inderdaad en creepy crawler, maar waarschijnlijk ook af en toe blaadjes wegscheppen en zo. Uiteindelijk willen we ook nog zoiets als shade-sails erover heen, en misschien een dek (alhoewel de meningen verdeeld zijn over de nuttigheid daarvan buiten het anti-verdamp effect).
Wij hebben gekozen voor chloor met een automatisch systeem wat zelf de nivo's goed houd. Alleen af en toe de 'containers' met chemicalien even bijvullen. Overigens is ook een zout systeem in feite chloor, het zout wordt dan via eletrolyse omgezet (zout = NaCl, elektrolyse => o.a. Chloor).
Maar je blijft toch wel onze vriendin dan, ook al hebben we straks geen spa??

Vrienden van ons hebben een zwembad (ze werden al vrienden voordat we van hun zwembad wisten) en die hebben zo'n deken gekocht. De temperatuur van het water blijft nu zo'n 8 graden hoger en ze hoeven geen 1000 liter per dag bijvullen in de zomer.
Dus dat zijn toch de voordelen.

Nou, ze zijn begonnen hoor... Heel avontuur zo'n zwembad laten aanleggen als het dicht bij het huis is. Eerste fotos zijn te bekijken op onze weblog (www.blessies.blogspot.com).
Gr.,
Pete

Gaaf, dat is mijn ultimiem droom: wonen in een lekker warm land, met een zwembad in de tuin. Wel een beetje eng dat ze zo dichtbij die pilaar komen. Hoop dat je binnenkort lekker kan spartelen in je eigen zwembad. Wij hebben die de laatste twee maanden ook best goed weer gehad en een opblaasbadje van een meter, is ook heel aangenaam  :grin:.

Dat gaat helemaal mooi worden Pete, jullie zwembad  :up:

Inderdaad wel even eng van die pilaar, maar dat komt ook wel goed.

Nog even geduld en jullie zijn lekker aan het zwemmen samen.

Groetjes,
Jolanda

Hoi

Had een berichtje geschreven op jullie weblog. Maar zag dat het helemaal niet goed is gegaan.
Rara hoe kan dat???
In ieder geval gaat dat zwembad er komen heerlijk hoor.
En dan..... poedelen of banen zwemmen

Groetjes Erna

Ik heb net ook even een kijkje genomen bij jullie a.s. zwembad... spannend hoor en wat groot!!! Hoop en duim mee dat het goed gaat met die pilaar..... :up:

greetz Pauline

Hey perthpete, mogen Liam en ik ook in jullie zwembad zwemmen ALS we in Perth zijn? In ruil voor een heerlijke, zelfgemaakte, traditionele arretjescake! Grts, marieke :up:

Back