Perthpete´s laatste stand van zaken

Ik kom dan ook wel in Perth wonen. Heb gehoord dat het 300C klimaat daar zeer aantrekkelijk is. ;)

Perth was best wel een beetje aanlokkelijk om te gaan wonen ;) Ben een beetje van mening veranderd. Probleem was alleen dat we dan de reis niet meer af konden maken :p

Neeehh... gaan lekker naar Brisbane!

De XPditers die in Perth wonen (en die wij ontmoet hebben) zijn in ieder geval wel leuk ;)

[quote author=Annemiek link=topic=2524.msg118199#msg118199 date=1211597167]
Probleem was alleen dat we dan de reis niet meer af konden maken :p
[/quote]

Nou ja, waar een wil is is een weg ... gewoon  de reis afmaken en dan vanuit Brisbane als de wiedeweerga rechtsomkeert maken ... ben je in een paar daagjes weer in Perth  :roll:  :roll:  :roll: (Wat is uiteindelijk een paar daagjes op een mensenleven  :up:)

Het enige nadeel van Perth lijkt mij de afgelegenheid (is dat een goede zin?). Als je in Melbourne ofzo woont, kun je nog eens een keer naar een andere stad met de auto. In Perth kan dat echt niet. Ook is het boven Perth (tot Broome) best leeg en vlak. Aan de andere kant; hoe vaak ga je naar een andere stad? En ten zuiden is het werkelijk prachtig.. (Cape le Grand, mooiste strand ooit..)

[quote author=Luuk link=topic=2524.msg118226#msg118226 date=1211698794]
Aan de andere kant; hoe vaak ga je naar een andere stad?
[/quote]

Precies! Hoe vaak rijd een inwoner van Melbourne eigenlijk naar Sydney of Adelaide of vice versa?? Vanuit Perth zou je dan gewoon een vliegtuig pakken... Doe je  waarschijnlijk net zo vaak als rijden aan de andere kant :)

Aan elke stad zitten voor en nadelen. Perth is prachtig, maar wel de meest geisoleerde stad van de wereld. Voor de een is dit juist extra aantrekkelijk, voor de ander juist een reden om er ver uit de buurt te blijven (bij wijze van spreken).
En in vergelijking met Nederland heb je overal redelijk snel mooie, uitgestrekte natuur voor je (of je moet op de veluwe wonen in nederland  :p).

[quote author=Wilsil link=topic=2524.msg118405#msg118405 date=1212026367]
of je moet op de veluwe wonen in nederland 

Leg eens uit?
[/quote]

Dan zit je er meteen midden in.. :) Ik heb op de Veluwe gewoond. Prachtig gebied.

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg118229#msg118229 date=1211700491]
[quote author=Luuk link=topic=2524.msg118226#msg118226 date=1211698794]
Aan de andere kant; hoe vaak ga je naar een andere stad?
[/quote]

Precies! Hoe vaak rijd een inwoner van Melbourne eigenlijk naar Sydney of Adelaide of vice versa?? Vanuit Perth zou je dan gewoon een vliegtuig pakken... Doe je  waarschijnlijk net zo vaak als rijden aan de andere kant :)
[/quote]

Ik (als wereldreiziger  :wink:) vind dat echt een nadeel van Perth, hoe leuk het ook is! Heb net gezien dat een vlucht naar Adelaide al over de $200 kost (enkele reis!). En ja, zo'n 4 a 5 keer per jaar vlieg ik toch echt naar een andere stad, vind ik leuk. En dat gaat vanuit Perth toch wel wat meer in de papieren lopen. Voor mij toch de belangrijkste doorslag om hier in Brisbane te (blijven) wonen, alhoewel ik niet weet wat het leven mij nog brengen gaat en waar ik naartoe ga.....

Overigens, 1 t.m. 4 Augustus moet ik in Perth zijn, dus ik kom jullie een bezoekje brengen! Vluchten zijn al geboekt. Weet iemand nog een goed, maar niet superduur (tot $100) hotelletje in East Perth?

Henriette

Balkonnetje?? Tis maar wat je gewend bent, voor ons is het paradijs :smile:
En Henriette mag er best slapen als ze wil.
Ik denk trouwens niet dat er voor onder de 100 dollar een hotel is in East Perth, wel genoeg backpackers.
Ik dacht dat City apartments onder de 100 is, dat is richting West Perth maar van East naar West is loopafstand. Mocht ik ergens moeten informeren voor je ,laat mij het weten geen moeite :up:

Haha, ik zat al op je te wachten Ernie! :-D

En onder de honderd kán het wel [size=7pt](ehhh, via www.wotif.com dus.....)...  [/size] ;-)

Keb een heel klein tentje voor op het balkonnetje!  :lol: :grin:

Bedankt! Als ik iets heb gevonden dat me wel wat lijkt, dan mag je wel even keuren  :up:

Henriette

[quote author=Jan and Erna link=topic=2524.msg118537#msg118537 date=1212302471]
Ik denk trouwens niet dat er voor onder de 100 dollar een hotel is in East Perth, wel genoeg backpackers.
Ik dacht dat City apartments onder de 100 is, dat is richting West Perth maar van East naar West is loopafstand.
[/quote]

Bovendien reis je Perth CBD gewoon rond met de CAT.. gratis vervoer!! Ook tussen East Perth en West Perth (zo ongeveer). Kijk op www.transperth.com.au om de buslijnen (en CAT lijnen te vinden) als je onderdak gevonden hebt wat niet precies in het CBD lijkt te zitten .. !

(EN alvast welkom in Perth). Waarom kom je hierheen?

[quote author=perthpete link=topic=2524.msg118564#msg118564 date=1212391933]
(EN alvast welkom in Perth). Waarom kom je hierheen?
[/quote]

Trainingsweekend plus een dag ervoor en erna....

Henriette

Back