Perthpete´s laatste stand van zaken

Hee Peter,

Kan me voorstellen dat dat even slikken is, maar je weet maar nooit waar deze weg weer naar leidt, toch? Vast en zeker komt er iets goeds uit, qua werk, en hopelijk vroeger dan later :) ( En het was hoog tijd, dat je die shade cloth 's ophing! ;-))

Groetjes,

Ireen

Hoi Peter,

Zoiets is altijd vervelend ook al zie het aankomen. Veel succes met het vinden van een nieuwe baan.

Groetjes Jolanda.

Hai Peter,

Positief blijven hoor,  het gaat je wel lukken een nieuwe en wie weet betere baan te krijgen.
Succes.
Steef en Moon
The Roosters

Hoi Peter,
Kop op joh en ga vooral niet bij de pakken neerzitten.
Succes met het vinden van een nieuwe job :up:
Cheers,
Loek

ps ben je bereid om het door jou zo aangeprezen Perth :grin: te verlaten als je ergens anders een offer you can't refuse kunt krijgen?

Loecky weet iemand zo leuk voor het blok te zetten :smile:

Pete: Succes met de zoektocht, gelukkig laat je je hoofd niet hangen, het komt goed!

Das niet zo leuk Peter.....
Maar ik vindt het wel gaaf te lezen hoe positief je het toch oppakt.Heel goed!
Met jou instelling vindt je wel weer een andere leuke baan.
En geniet dan maar even van de vrije tijd die je hebt he  :cool:

Groetjes Ingrid

[quote author=loecky link=topic=2524.msg131188#msg131188 date=1233144573]
Hoi Peter,
Kop op joh en ga vooral niet bij de pakken neerzitten.
Succes met het vinden van een nieuwe job :up:
Cheers,
Loek
ps ben je bereid om het door jou zo aangeprezen Perth :grin: te verlaten als je ergens anders een offer you can't refuse kunt krijgen?
[/quote]

Ha, ha, nee hoor ... I will even refuse an offer I can't refuse ;-) ;-). Ik ben sowieso ook maar de 50% kostwinner, dus zo'n offer zou dan al voor zowel Ellen als mij een super offer moeten zijn, en Perth verlaten.. hmmmm nee, dat is onvoorstelbaar voor ons .. ;-).

Overigens voor de duidelijkheid: Geen tranen, zak en as, etc of zo hoor!! Genieten van de vrije tijd en inderdaad werken aan die klussen in/rond het huis. Een volgende baan komt vanzelf wel weer .... (betere zal niet meevallen, tenminste niet financieel, maar ook dat is niet de hoogste prioriteit ;-) ;-)). Overigens gaan de geluiden over de hypotheek rente ook weer een stapje de goede kant op (algemene verwachting weer 75 basis punten omlaag, nog even afwachten tot a.s. week dinsdag de RBA weer bij elkaar gekomen is!!).,

Ireen:
Inderdaad, het werd tijd ... ook tijd wordt het voor fotos wanneer die shade cloth eenmaal klaar is natuurlijk ... komt, komt .... (wat in het vat zit en zo ..;-0)

Da's niet zo mooi Peter! Beetje lullige tijd ook om thuis te zitten... maar in februari komt alles weer op gang dus komt goed!
Hier is het ook hangen en wurgen hoor; morgen loopt m'n contract af en we krijgen nu 3 maanden verlenging (houdt niet over) en daarna zetten ze waarschijnlijk alle contractor positions om in permanent positions... jaja: zelfs de QLD government moet bezuinigen

Ook hier is het erg rustig. Dit is nu al de 3e week dat ik thuis zit... Tja, contractor he. In het begin dacht ik nog "Das lekker ff cashen", maar nu ervaar ik dat er toch wel risico's aan verbonden zitten. Ben alweer in gesprek met recruiters om toch eens rond te kijken. Wil helemaal niet weg bij Hatch, maar geen salaris is ook niet handig. Nou Jan, ik hoop echt dat het in februari weer aantrekt, want dat is het alweer bijna. Jij krijgt straks dus ook een permanent position?

Peter, ik wens je veel succes met het vinden van een nieuwe baan en inderdaad... Geniet van die vrije tijd! Dan heb je tijd voor al die dingen die eigenlijk nog een keer moesten gebeuren :)

Jan, ik neem aan dat dat omzetten naar permanente rollen ook betekent dat ze een stuk minder gaan betalen voor die rollen? Met andere woorden dat het misschien nauwelijks interessant voor je zou zijn om permie te worden?

Ik verwacht ook dat het in February weer aan gaat trekken, dat os normaal gesproken wel het geval ... ;-)

En Annemiek, tja dat is altijd weer het probleem: als contractor heb je (normaal gesproken) een leuk uurloon, EN je wordt betaald voor ELK uur dat je werkt. Maar dan heb je inderdaad ook wel weer van die periodes dat je een tijdje thuis zit ..... Vooraf niet te bepalen of het beter zou zijn om permie te zijn of niet ... Pas als je je belasting aangifte doet (en dus ziet wat je in een jaar nu eigenlijk verdiend hebt kun je het wat beter vergelijken...

Hoi Annemiek,

Ik heb nog steeds een baan hoor  :wink: We hopen voor eind april (einde van die 3 maanden contractverlenging die na morgen - hopelijk - ingaat) toch echt wel 'een' permanent visum te hebben en dan hoef ik me daar niet mee bezig te houden want dan gaan we lekker 5 maanden reizen  :up:
Daarna zien we wel weer verder  :wink:

En ja Peter: een permie worden betekent een behoorlijke pay cut... ik zou zeker eerst eens rondkijken voor ik op die positie zou solliciteren. Maar ja: het is natuurlijk beter dan thuis op de bank zitten...

Veel succes beiden met het vinden van een (andere) baan!

Cheers,
Jan

Nee hoor, Annemiek werkt als contractor voor een recruitment agency die haar dus uitgezonden had bij een groot Canadees bedrijf. Dit bedrijf heeft vele bedrijfstakken, maar Annemiek zat op de Civil Engineering afdeling als drafter.

En PerthPete is werkzaam in de IT (sorry Peter, ik weet dat je voor jezelf kan antwoorden, maar ik was zo mooi op dreef met het typen :D )

Thanxk maluka, maar mijn vraag was eigenlijk wat het verschil is tussen een contractor en een permie.

Cheers,
Loek

Hé Pete, balen zeg.
Heel veel sterkte met zoeken.
Komt allemaal wel weer in orde.........

We hebben helaas geen tijd gehad om jullie op te zoeken vorige week, gaan we in augustus doen als alles meezit.
Supertijd gehad, helaas Australia-day moeten missen maar heb de eerste foto's alweer langs zien komen... :cool:

Groetjes, Marie

[quote author=loecky link=topic=2524.msg131216#msg131216 date=1233222746]
Thanxk maluka, maar mijn vraag was eigenlijk wat het verschil is tussen een contractor en een permie.

Cheers,
Loek
[/quote]
Ok, als Maluka uit mijn naam reageert, kan ik natuurlijk uit zijn naam reageren ..  :evil:  :evil:

Een permie is een permanente medewerker. D.w.z. dat je een (zoals we in NL noemen) 'vast' dienstverband hebt voro onbepaalde tijd. Normaliter is dan je salaris een min of meer vast bedrag (afh van wel of geen overuren etc). Als contractor werk je gewoon op basis van een uurloon en heb je een contract voor een bepaalde period. B.v. voor 3 maanden.
Is dat een beetje wat je zoekt als verklaring?

[quote author=Marie en Dan link=topic=2524.msg131218#msg131218 date=1233228435]
We hebben helaas geen tijd gehad om jullie op te zoeken vorige week, gaan we in augustus doen als alles meezit.
Supertijd gehad, helaas Australia-day moeten missen maar heb de eerste foto's alweer langs zien komen... :cool:
Groetjes, Marie
[/quote]
Komt in orde!! We mikken voorlopig op augustus ..

Ja, plannen waren er genoeg om uitermate veel te gaan kayakken. Echter in de praktijk is er toch wat minder van terecht gekomen (understatement of the year ;-)) vandaar dat we de kayak nu toch maar verkopen. Zie: http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9743.0.html

Back