Problemen met familie

Hoi hoi
Toch eventjes een vervelenden situatie, We willen dus half januari naar Adelaide vliegen. Zo ook tegen me moeder vertelt. Is ze dus gepikeerd of we niet nog even kunnen blijven omdat ze haar 50ste verjaardag begin februari viert. Dus dat betekent dat we dan nog een maandje langer zullen moeten blijven :x  :x Terwijl ik tot nu toe tegen alle enthousiaste werkgevers heb lopen verkondigen dat we eind Januari wel beschikbaar zijn... Een beetje een dilemma wil natuurlijk niet ineens een job offer mis lopen omdat we nu zo'n 4 weken later komen........
Moeilijk moeilijk :cry:

gr Barry
 
Hoi Barry,
vervelende situatie inderdaad,begrijp van je moeder wel dat ze graag wil dat jij bij haar 50ste verjaardag bent,maar is voor jou een moeilijke keus.
Maar dan heb ik even een vraag is het voor je moeder niet mogelijk om iedereen gelukkig te maken en haar verjaardag iets eerder vieren,dan is iedereen blij lijkt mij hoor.Al met al  blijft het een rot probleem,hoop dat je eruit komt met je moeder,je kan ook niet ineens een maand later komen want dat is jullie toekomst,succes met alles en de keuzes die er gemaakt worden


                                          groetjes miranda
 
Hoi Miranda r
Ik ben zondag bij mijn moeder zal het er is over hebben wat ze dan precies in gedachten had :up: Even voor de duidelijkheid wat de job offer betreft die heb ik nog niet hoor :cool: Ik speculeer misschien wat te veel :evil: :-D. Het gaat er gewoon om dat ik toen op de banen markt heel wat cv heb uitgedeeld aan recruitment agency's die heeeeel erg geïnteresseerd waren op mijn cv staat dus dat ik per 15-20 Januari in Oz ben. Dus vandaar.  :up: :wink:
gr. Barry
 
:wink:Als je moeder bent en je dochter gaat voor haar gevoel ver weg wonen .Blijft het voor kind moeilijk om de juiste keuze te maken .Is jou leven en vindt dat jij in een ander land een beter bestaan op kan bouwen moet je juist doen .Ga je eigen weg .Ik denk eeder dat je moeder vreselijk trots op je is alleen is wil het niet laten blijken

succes
Aranka  :up:
 
Hey Barry,

Heb je misschien na gedacht om haar een leuk cadeau te geven, zoals een retour vliegticket naar Oz?? :-D :-D

Gr. Rene
 
Barry,

Als je al allerlei zaken gepland hebt (verhuizing van spullen, ticket geregeld, contacten met mogelijke werkgevers etc) zou ik toch overwegen dat met je moeder te bespreken en aan te geven dat je al eerder vertrekt. Idee van Rene is ook heel aardig denk ik.

Ik denk dat er nooit een perfect moment is om te vertrekken. Natuurlijk is een 50e verjaardag wat specialer dan een hoop andere, maar toch.

Bottom line: Alhoewel een paar weken niets is op een mensen-leven, zijn het wel de eerste weken van je nieuwe leven. En ik weet dat ik het vertrek absoluut niet langer zou uitstellen dan strikt noodzakelijk

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hoi hoi

@Rene dat hoeft eigelijk niet. Mijn ouders+ broertje zusje aanhangsels willen vanaf augustus een half jaar mijn kant op komen. Heel erg gezellig [sub]Zolang ze eigen accomedatie hebben[/sub] :evil:

@perthpete.
Tja me gevoel zegt ook GAAAAAAAAAAAAN het liefst morgen al. Eind van de maand ga ik me tickets bestellen. Mezelf kennenden zal het wel weer een last minute beslissing worden :roll: Misschien dat me vinger toch heel perongeluk klik zegt wanneer de muis 15-20Januari aanwijst ofzo :wink:
 
Nog ff flauw doen over de Recruiters, die hebben we hier in NL ook en ze doen altijd zo enthousiast. Vooral als ze je CV mogen krijgen, maar meestal zijn ze dan vooral blij dat ze weer een wat beter gevulde kaartenbak hebben (lekker om uit te kiezen). Daarna wil het nog wel eens stil blijven, soms zelfs erg lang... Wat ik bedoel is wees niet al te blij met een enthousiaste recruiter tenzij hij een job voor je heeft. En zorg voor een goeie oplossing thuis, het zou echt rot zijn om met ruzie te moeten vertrekken! Succes  :wink:
 
Hi Barry

Go with your "gut feeling" doe wat goed "voelt". Kan me goed vinden in wat Landmiles (Robin?) zegt. Inderdaad beloven en daadwerkelijk doen (baan aanbieden) zijn twee verschillende zaken. Je weet in ieder geval dat er heel positief wordt gereageerd op the content of your C.V. :up: en de Aussies zijn goed in het uitstellen :) (komt vaak wel goed hoor! :up:)

Voor je moeder is het misschien ook een klein beetje "uitstel van executie" ze heeft jullie dan nog net wat langer bij zich :) en de big birthday bash is een goed excuus. Die party is natuurlijk ook wel een ideale manier om van zoveel mogelijk mensen in 1 klap afscheid te nemen?!

Succes in ieder geval met jullie beslissing
Syl :)
 
Hoi Bear,

Wow, heb je me daar toch even een superfamilie niet dan, die verder eigenlijk toch meestal begrip tonen en nu zelfs willen gaan kijken waar jullie gaan wonen en hoe het land is (voor je het weet komen ze ook nog eens jouw kant op wonen  :wink:). Trouwens super voor je zusje ook, want zo lijkt een afscheid volgens mij voor haar niet echt een afscheid, niet dan?

Snap je moeder best wel een beetje, wat Syl  :up: zegt klopt ook wel, dan heb je in 1 x iedereen 'gehad' zeg maar.

Succes met wat je ook beslist en je komt er vast wel uit  :up: :up:

groetjes Miranda
 
Hey Barry,

Grappig eigenlijk, ik zit in de zelfde situatie, mijn moeder is wel 20 jaar ouder dan de jouwe maar goed. Jullie vertrekken in Januari, wij in mei, jouw moeder viert in februari haar 50ste verjaardag die van mij in Juni haar 70ste.....

Gelukkig voor mij is het zo dat ons gezin heeft besloten om haar verjaardag te vieren in April in Parijs aangezien ze daar altijd nog een naar toe wilde. Probleem voor mij is dat ik moet zien of we genoeg geld hebben om daar ook naar toe te gaan (Parijs). Ik bedoel daar mee hoe meer geld ik hier uitgeef des te minder kan ik meenemen naar Oz, en des te moeilijker het begin daar wordt. :-(

Aan de andere kant heb ik het geld er graag voor over aangezien het dan een hele speciale verjaardag is voor mijn moeder.... Ook ik ben er nog niet uit, we moeten het maar even bekijken... helaas kan ik het er niet met mijn moeder over hebben aangezien het een verrassing voor haar is, het is tevens haar verjaardags kado, een lang weekend in Parijs.... :)

Maar goed ik wens je in ieder geval geluk en succes met je keuze, wie weet is je moeder inderdaad bereid haar verjaardag eerder te vieren en is iedereen blij... sort of... :)

Groeten,
Koen
 
[quote author=Rene-L link=topic=1849.msg30898#msg30898 date=1128720648]Heb je misschien na gedacht om haar een leuk cadeau te geven, zoals een retour vliegticket naar Oz??
[/quote]

Dat hebben wij ook gedaan, voelde best goed want dan hoeft niemand het over de prijs van de overtocht te hebben. We zitten te denken om ze binnenkort weer een ticket te sponseren en we dachten aan een leeftijdskorting. En dat zou bij jouw (Barry) moeder een leuk idee kunnen zijn: ze krijgt 70% van het ticket van jullie!
 
Hoi koen ik zie je reactie nu pas :wall:
Tja moeilijk is dat.Ondanks dat een weekendje Parijs redelijk prijzig is denk ik toch dat je het beste kunt gaan. Als je niet gaat en je zit straks 16000 KM verder op dan kan je er alleen maar heel veel spijt van krijgen. Dus lekker gaan mooi moment om nog heel je familie te zien voordat je vertrekt. Dan blijf je maar een weekje langer door werken hier in het koude kikker landje om zo de financiële schaden in te halen :wink:


@michielsylvia
Tja aan 1 kant best een leuk idee om me moeder zo te sponsoren. Maar aan de anderen kant best een raar idee. Omgekeerde wereld. Me ouders zijn namelijk best, ….  hoe zeg je dat …. zeker niet in de slappen was maar wel redelijk geslaagd. Toen ik ze bijvoorbeeld zei dat ik nog wat maanden extra moet blijven om dat ik wat cash tekort kom werd me gelijk aan geboden door me vader of dat hij me moest sponsoren :roll: Uiteraard wil ik op mijn eigen benen staan dus dat voorstel heb ik nu al een paar keer afgewimpeld tot grote vreugde van me moeder :cheer: 
Beetje raar om die mensen dan geld te geven voor een ticket. Nee, ik denk dat ik beter is een  keer iets emotioneel moet geven/ doen....maar wat??... Vooral omdat ik de afgelopen jaren maar een botten l*l ben geweest in de vorm van weken/ maanden nooit iets van me laten horen of eigelijk nog nooit verteld dat me ouders veel voor me betekenen. Voordat ik weg ga wil ik dat goed maken, voordat de boel straks echt helemaal uit elkaar groeit.... Maar goed... We zien wel.
gr Barry
 
[quote author=Bear link=topic=1849.msg36411#msg36411 date=1132040434]
of eigelijk nog nooit verteld dat me ouders veel voor me betekenen. Voordat ik weg ga wil ik dat goed maken, voordat de boel straks echt helemaal uit elkaar groeit.... [/quote]

Een brilliant idee!! Straks ZIT je een heel eind weg. Ik kan het niet meer, maar als ik mijn ouders (nog) zou kunnen vertellen wat ze voor me zijn geweest, zou ik dat zeker doen.

En zelfs al zitten ze goed in de "slappe was" aanbieden kan altijd!! Het valt misschien in goede aarde.

Rene
 
Wij hebben de afgelopen weken tegen mijn ouders en schoonouders verteld dat we er over nadenken om naar Australie te gaan. We hebben nog steeds geen beslissing genomen. Al hoewel wij in eerste instantie voor een jaar of 5 weg willen om te kijken of permament leven in Oz ons bevalt, we hebben al een keer een jaar in OZ gewoond, zal het ivm de leeftijd van onze kinderen 5,3 en 5 mnd wel permanent worden.

Ik heb het een week of 4 geleden tegen mijn moeder verteld en zij ontkent het helemaal. Zij heeft er sindsdien met geen woord meer met mij overgesproken. Mijn schoonmoeder praat er wel over maar noemt alleen de negatieve dingen van Australie en de positieve dingen van Nederland. Terwijl zij vroeger 4 jaar buiten Europa heeft gewoond. Ik snap wel dat het moeilijk voor hen is als wij weg zouden gaan maar ik had gehoopt dat zij zich daarover heen konden zetten en met ons op een goede manier hierover konden praten.

Als we gaan kunnen ze in iedrgeval niet zeggen dat ze niets van onze plannen wisten. :-D

Ik vind het erg jammer dat ik er niet met familie over kan praten wat we eigenlijk moeten doen. Gelukkig kan ik hier op het forum de belevenissen van iedereen lezen.
 
:-D :evil: Nice one JufBek.....

Hey Bear!

Voordat ik weg ga wil ik dat goed maken, voordat de boel straks echt helemaal uit elkaar groeit.... Maar goed... We zien wel.
doen....voordat je het weet zit je in dat vliegtuig en hoe langer je wacht des te moeilijker wordt het en bovendien zit je dan echt een takke-end weg. Daarentegen staat wel dat de afstand in mijn geval voor een (nog) hechtere band heeft gezorgd, dus die kant kan het ook op natuurlijk.

En inderdaad aanbieden kan geen kwaad toch? het gaat om het idee en als ze tegen spartelen kun je toch uitleggen dat je heel graag aan hun wilt laten zien waarom je deze stap maakt/gemaakt hebt? Dat je die emoties graag wilt delen?  :-D :-D enneh...voordat je het weet wonen ze bij je in de achtertuin! :evil:

Doen! :up: :)

Groetjes
Syl
 
Hi Mark (?)

Tijd, het heeft gewoon een hoop tijd nodig. Eerst gewoon even die rauwe emoties laten sudderen totdat iedereen weer een beetje wat minder primair kan reageren en dan komt het (soms heel langzaam :)) wel goed.

Het is ook vaak zo'n schok voor de "achterblijvers" niet iedereen heeft nou eenmaal die "drive" om compleet het roer om te gooien.

Sterkte
Syl :)
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1849.msg36416#msg36416 date=1132042052]
Als je je ouders dan echt iets emotioneels wilt geven, wat dacht je van een kleinkind :blush:
[/quote]

Hou op schei uit :lol: Verleden keer zat me moeder al van: "Toen ik 27 was had ik er al 2!! bla bla bla:wall:" 
We doen ons best..  :evil:  Als het komt dan komt het en anders duurt het nog eventjes. Helaas kan je niet zelf bepalen wanneer de ooievaar langs komt :lol:
 
Back
Top