Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

Hiya Dark Hans :)

:-DKoelkast van drie hoog in Brisbane??? wordt nog zoeken naar een geschikte "aanvalsplek"...

Groetjes
Syl

ja maar.........kunnen de ramen wel open??? Een hoop A/C gebouwen hebben namelijk  ramen die NIET open kunnen, vandaar :) Je zal maar klaar staan met je koelkast......dus eerst even checken

Groetjes
Syl

Misschien valt het iets minder op als we wat in de koffie doen....  :roll:

:coffee: -> :donttell: ->  :naughty2: -> :cold: ->  :stretcher: ->  :-x ->  :happy:

hahaha.....in de Senseo bedoel je?? onder het motto van "moet je dit eens proeven"..........

We kunnen gelijk door naar het draadje Spreuken en gezegden. De een zijn dood (lees Koffie/Senseo)  is de ander zijn brood...

Het is best frustrerend om werk te moeten doen waar je eigenlijk overgekwalificeerd voor bent. En met name omdat ik behoorlijk wat geld in mijn juffen registratie heb gestoken. En dan is er geen baan in te vinden  :cry:. Dubbel verlies dus. Ik moet gewoon nog wat meer geduld hebben...  :roll: tja niet echt mijn sterkste kant  :).

Dag Jufrebekka,

Is het in jullie omgeving zo moeilijk om een baan als juf te krijgen of geldt dit voor heel Australië?
Ik check regelmatig diverse sites om te kijken hoe de stand van zaken is wat betreft de banen in deze richting. Zeker omdat ik na de PABO natuurlijk ook in m'n gestudeerde richting wil gaan werken.
Ik snap dat het frustrerend is om werk te doen onder je eigen niveau :-( en inderdaad, geduld is een schone zaak :).

Gr. Mel

:eek:fftopic:

Hoi JufRebekka, Ik heb ff een off topicje waarvan ik denk dat je het wellicht wel weet daar jij je in het onderwijs begeeft. Vraag is: hebben ze in Oz ook zoiets als een peuterspeelzaal waar kinderen 2 halve dagen naar toe gaan als voorbereiding op de kleuterschool zoals ze ook in NL hebben of is dit pre-school?

Hoop dat je het weet!

Hgr, Jeanine

Hi Jeanine....ik heet dan wel geen JufRebekka :), maar was on-line en kwam je vraag tegen! Ja dat bestaat! Er zijn wel wat verschillende varianten. Zo heeft onze dochter in een pre-school klas gezeten op het kinderdag verblijf waar ze al vanaf het begin heen ging (en uren/ dagen konden zelf in gedeeld worden) dan zijn er ook nog Pre-schools die verbonden zijn aan de Primary Schools, dit is vaak niet fulltime (een maximum van ik geloof 2 en een halve dag?) Maaaaar nu komt er in 2007 een nieuw soort voorbereidend onderwijs hier in Qld. en dat heet Prep. Year. Keuze genoeg dus.

http://education.qld.gov.au/etrf/prep.html

Groetjes
Syl

Nog even een toevoeging op het stukje van Syl. De private pre-schools, daar moet je wel voor betalen. Maar als je naar de pre-school van een state school gaat, dan is het gratis  :up:. En inderdaad prep komt eraan. Dus dan gaan alle kinderen naar de Australische variant van de "kleuterschool". Voor de peuterspeelzaal moet je kijken voor een Kindy room (geef ik nu "les").

Hartelijk dank voor jullie replies!!  :up: :up: :up:

Tegen de tijd van onze grote overtocht is onze jongste dochter namelijk ruim tweeenhalf jaar en voor de omgang met andere kindjes (en natuurlijk ook een beetje rust voor moeders thuis  :wink:), zou het lekker zijn als ze dan parttime naar een soort van peuterspeelzaal kan. Het mooiste zou natuurlijk zijn als de vriendjes en vriendinnetjes van daar dan ook mee gaan naar de lagere school, maar ach als ze nog zo klein zijn, zijn vriendjes zo gemaakt!

Hgr, Jeanine

We zijn eindelijk mobiel! Sinds gisteren hebben we onze gemotoriseerde vierwieler (Toyota Echo). We kunnen nu dus ook gaan genieten van de natuur en schoonheid van Australië, ook buiten Brisbane. Pas wel op als je ons tegenkomt, we moeten nog even wennen aan het in spiegelbeeld rijden :wink:.

Even nieuws van het banenfront. Maar ehm helaas geen goed nieuws  :-( Ik kreeg vandaag de volgende mail:

Dear Rebekka,

Thank you for applying for the teaching position at our school. Your application, whilst of a very high standard, was unsuccessful. Good luck in the future.

Yours Sincerely
Bladibladi enzovoorts

Echt wel even slikken. Vooral ook omdat er op de kinderopvang binnenkort ook minder werk te doen is. Nou ja, kan ik wel meer tijd besteden om scholen te bezoeken... ofzo?!? He syl, nog iemand in de bediening nodig  :-D. Ik ben heel goed in tafels poesten (en vieze snoetjes ook  :-D)...

Tuurlijk is dat slikken, je bent gewoon al lang aan het proberen. Je weet dat je goed bent, dat staat ook weer in de email en dan vervolgens denk je, ja leuk hoor bedankt voor het compliment, maar geef me nu gewoon die baan maar. Rot voor je, maaaaaaar.........straks komt de baan met het gouden randje om de hoek kijken en krijg jij je kans.

Groetjes Miranda  :)

Op internet vond ik een stukje over een Masters degree bij UQ hier. Dus ik heb een mailtje gestuurd met mijn info om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor mij om een scholarship te krijgen. Heb al weer twee mailtjes gekregen. Maar het is mij allemaal een beetje te algemene informatie. Ik ben wel een raar geval omdat ik wel een international student ben. Maar al wel in Australie woon. Anyway, ga die mevrouw morgen maar eens bellen om een afspraak te maken. Leg ik ak mijn papieren op tafel en dan hoop ik dat ze kunnen zeggen of er uberhaupt een kans is op een scholarship. En anders gaan we gewoon weer op zoek naar werk.

Over werk gesproken. In de kinderopvang was er een invalster die ook in grade 1 & 2 mag lesgeven (hier heet dan dat een degree in Early Childhood = kinderopvang + grade 1 & 2 Primary School). En zij had navraag gedaan bij Education Queensland hoelang het zou duren voor ze een permanente baan zou hebben in het onderwijs. Het antwoord (en schrik niet  :-o) 5  jaar (!!!!!).  :-o :-o :-o ehm...  :? tegen die tijd woon ik hier misschien al niet meer  :|. Dat schiet dus niet erg op. En zij heeft nog wel een rating 1 (beste juf die je kunt zijn als je net bent afgestudeerd, dan krijg je meer salaris en meer kans op werk, en dus een vaste baan!).

Goed, ik ga maar weer eens door de advertenties neuzen...  :-(

Hi raar geval!! :-D

Ik ben wel een raar geval omdat ik wel een international student ben. Maar al wel in Australie woon
grote voordeel is (waarschijnlijk) wel dat je dan geen Internationale prijzen hoeft te betalen.

Komt vast allemaal wel goed met dat werk hoor! Ik kan me voorstellen dat het af een toe een beetje ontmoedigend is maar you'll get there!

Groetjes
Syl
wanneer kom je op sollicitatie gesprek (lees: op visite en auto "showen"!!!!)?

Vanochtend zijn we naar de stad gegaan (met de bus, want in de stad kun je niet makkelijk parkeren) om de papieren van de auto te regelen. Omdat we daar toch waren hebben we gelijk de test gedaan voor ons Australische rijbewijs. Je moet dan tien vragen over voorrang en twintig algemene vragen maken. Dat kan daar ter plekke, gewoon aan de balie. Rebekka had in de eerste categorie één vraag fout en de tweede twee vragen fout. Dit is precies wat je fout mag doen. Zij was dus geslaagd :up:. Ik had in de eerste categorie geen fouten, maar in de tweede vier vragen fout :oops:. Ik mocht dus niet met een Australisch rijbewiijs naar huis :x. Het waren echt stomme vragen die ik fout had en precies diegene waarbij ik twijfelde (ik vond de goede antwoorden trouwens ook niet logisch, maar goed). Gelukkig kost de test maar 16,30. Ik ga dus maandag nog een keertje (je mag maar één poging per dag doen), dan ga ik het natuurlijk wel halen. Ondertussen kan ik natuurlijk (gelukkig) gewoon met mijn Nederlandse rijbewijs rijden . Toch het boekje over de regels hier nog maar een keertje lezen.

Over het sollicitatiegesprek: you name it! Zondag misschien? Dan rijd ik :wink:.

PS Rebekka weet dat Archerfield niet in de buurt van Birsbane Airport ligt. Die opmerking was als grapje bedoeld. (Haar ex carpool-chauffeur van orkest werkt op Archerfield).

Edit: n.a.v. de post hieronder  :|

[quote author=tinusv link=topic=607.msg27925#msg27925 date=1126834721]
Ik ga dus maandag nog een keertje (je mag maar één poging per dag doen), dan ga ik het natuurlijk wel halen.
[/quote]

That's quite a statement, ... but therefore incentive to pass your test, I assume?  :?

Weet je zeker dat je dit wel op het web wilt zetten? Ben deze post bij de volgende borrel heus niet vergeten hoor!  :evil:

Back