Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

Jullie gaan er al helemaal van uit dat ik het lef heb om jam op een lizard te gaan zitten smeren!  :-D Yeh right, no way! Ik durf de tuin weer in, maar daar is alles mee gezegd! Ik blijf lekker binnen  :-D Martijn hangt de was maar op buiten  :up:.

En niet te veel brammetjes met jam eten als je buiten ligt te doezelen met een goed boek........... :evil:

:)

Vorige week had ik mijn zogenaamd "confirmation of PhD candidature". Ik moest nu na 1 jaar aan de universiteit laten zien wat ik waard was, door middel van een rapport en een presentatie. Dit is hier wel een belangrijke mijlpaal, als het niet goed genoeg is mag je namelijk weer vertrekken. Maar gelukkig is alles goed gegaan en ben ik nu confirmed. De kans dat ik nu over een jaar of twee mijn PhD diploma in ontvangst mag nemen zijn behoorlijk gestegen.
Om dit te vieren hebben we gelijk maar twee tickets naar Nederland geboekt voor in november. Pakken we gelijk Sinterklaas mee :wink:.

Hee Martijn, gefeliciteerd! Dat zal wel een resultaat van hard werk zijn geweest, dus Good on you!  :)

Ireen.

Martijn (én Rebekka natuurlijk!) , gefeliciteerd! :happysun:

Goed nieuws en fijn dat jullie kunnen blijven! :up:

Groetjes Lin

Dit betekent nu natuurlijk niet dat we voor altijd mogen blijven, maar wel tot ik klaar ben, of ons visum afloopt. Hopelijk wel eerst klaar en dan het visum, anders wordt het nog lastig  :up:

Dat had ik begrepen  :wink: , hebben jullie er al aan gedacht permanent residency aan te vragen na de 3 jaar? Of blijven jullie bij het plan terug te gaan naar Nederland naderhand?

[quote author=Lin link=topic=607.msg48862#msg48862 date=1140400085]
Dat had ik begrepen  :wink: , hebben jullie er al aan gedacht permanent residency aan te vragen na de 3 jaar? Of blijven jullie bij het plan terug te gaan naar Nederland naderhand?
[/quote]

Ach, het wisselt per week/fortnight. Als het hier lekker weer is (wanneer niet  :wink:) en in Nederland kloteweer dan willen we hier blijven. Als we soms weer een knettergek worden van alle (mierenneuk) regeltjes dan zouden we wel weer terug willen. Onze vakantie naar Nederland is dan ook een kleine test: willen we aan het eind erg graag terug naar Brisbane, dan is dat wel een teken aan de wand :wink:

Hiya!!

Hartstikke goed!!!!! Leuk ook dat jullie naar Nederland gaan in November, prima kadootje :up:

Groetjes
Syl

He Tijn

Gut gemacht ja!

[quote author=tinusv link=topic=607.msg48833#msg48833 date=1140386118]
... en ben ik nu confirmed...
[/quote]Dat klinkt welhaast religieus ;)

Dit betekent dus dat Sal en ik dit jaar Sinterklaas weer ouderwets met Aussies en Duitsers moeten vieren?!  :?

[quote author=Hans de Visser link=topic=607.msg48911#msg48911 date=1140425042]
Dit betekent dus dat Sal en ik dit jaar Sinterklaas weer ouderwets met Aussies en Duitsers moeten vieren?!  :?
[/quote]

Nee dat betekent dat wij verse Sinterklaaswaar uit Nederland meenemen en het feest het weekend erna vieren :up:

Ja ja het is niet te geloven!!! Maar ik heb een baan!  :up: In het onderwijs wel te verstaan! Ik ga bij Ironside State School aan het werk als teacher aide, wat vergelijkbaar is in dit geval met een remedial teacher. Want ik ga kleine groepjes kinderen begeleiden met leesproblemen. Heel leuk, maar ook spannend. Want alle afkortingen, namen voor de toetsen en weet ik veel wat. Alles is anders. Maar goed, de problemen zijn in principe hetzelfde. En ik kan er heel veel van leren denk ik. Het grappige is dat ik eigenlijk bij die school aanklopte voor vrijwilligerswerk, en er dus zo maar met een baantje uitkom! Het is Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag ochtend. In de middagen kan ik dan blijven om vrijwilligerswerk te doen in de klassen. Leer ik het systeem een beetje kennen. Op vrijdag blijf ik voorlopig bij de Pre-school werken. Hoewel het geloof ik nog steeds niet geheel legaal is  :?, sssttt niet doorvertellen  :wink:. Ik begin maandag. Wat net een beetje rotte timing is want mijn schoonouders komen dan uit Nederland. Maar goed, ik ga de eerste week gewoon niet vrijwilligen en dan komt het allemaal wel in orde. De reis naar nederland was helemaal geen probleem (hangt er ook vanaf of ze dan nog werk voor mij hebben). Ik ga natuurlijk zorgen dat ze aan het einde van dit projectje mij ZO aardig vinden dat ze mij niet meer kwijt willen  :-D.

Goed zeg, zo kom je stukje bij beetje vanzelf terecht waar je wezen moet. Heel veel succes en vooral veel plezier toegewenst! Grtjs l&miles

Back