Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

[quote author=M5 link=topic=1039.msg40192#msg40192 date=1134368551]
We hebben 24 november contact gehad met de Dimia en toen vertelde ze dat ze met 24 mei bezig waren en dat ze ongeveer een dag per dag deden, dus bv 20 december zullen ze ongeveer de aanvraag van 20 juni behandelen. Onze aanvraag ligt er vanaf 19 Augustus dus zou het half februari moeten zijn.We wachten maar weer af.
[/quote]

Wat bedoel je eigenlijk met behandelen?

Kun je na een half jaar je visum verwachten of wordt je aanvraag pas na een half jaar in behandeling genomen?

[quote author=AJ link=topic=1039.msg40280#msg40280 date=1134413162]
Wat bedoel je eigenlijk met behandelen?

Kun je na een half jaar je visum verwachten of wordt je aanvraag pas na een half jaar in behandeling genomen?
[/quote]

Nou dat vragen wij ons eerlijk gezegd ook wel een beetje af. Maar ik heb al een paar keer iemand uit Adelaide aan de telefoon gehad en ik kreeg het idee ze dan je visum granten...
I hope so! Wij hebben de written joboffer gestuurd aan Adelaide en ze gevraagd of ze ons niet op de priority list kunnen zetten. We huren hier nu een huis, betalen energex en telstra enzovoorts. Wewillen graag mee gaan draaien en belasting betalen  :wink: !
We hebben nog niets gehoord, het zal wel niets worden. Maar we kunnen het allicht proberen! Iedereen die je hier spreekt bij de DIMIA en onze situatie uitlegt is even vriendelijk. Begrijpen dat we alvast hier zijn en bieden dus alternatieven aan zoals een workvisum enz. Maar we willen graag voor ons Independant visum gaan. We zijn al zover! Nog even wachten! Het wordt hopelijk beloond!!!

Groetjes Lin

De vader van Najib Amhali zei ook altijd "Allesj komt goet!" (met Marokkaans accent dan he ;) )En ik weet zeker dat het bij jullie inderdaad goed komt! Zoals je al zei Lin: nog even wachten.
Er zijn al zo veel onverwachte wendingen geweest bij mensen hier die hun visum aan hadden gevraagd... Je weet maar nooit of het bij jullie ook gebeurt! ;)

Hey Sander en Lin,

Hartstikke tof man. Je moet wel goed zijn in je werk Sander, dat ze daar op je willen wachten tot je je visum hebt. Te gek.

En................... zoals jullie zien. WE ZIJN ER WEER. Ik stuur jullie zo ook ff een pe-emmetje. Wat een genot om eindelijk weer op het forum te zijn. Wat een gesodemieter voordat we dat allemaal geregeld hadden zeg maar eind goed, al goed.

Bevalt het allemaal een beetje daarginds en zijn de kids al gewend?

Groetjes,

Erna

Dit bericht kregen we op 19 december. Nu maar hopen dat het deze maand een beetje gaat rollen. Als ik het zo lees dan gaat het toch gebeuren. We'll keep our fingers crossed!

Dear Ms Breur

Thankyou for your email.  As your occupation is not on the Migration
Occupation in Demand List, we can not expediate this process further.  Your
application should be assessed within the next month at the most
, but
again, because this is an offshore visa subclass, there is no legal
provision to expedite your application on the basis that you are in
Australia.

If you have an employer willing to sponsor you on a temporary work visa,
then obtaining a subclass 457 visa will not jeopardise your 139 application
in any way at all.

This office will be in touch as soon as we have news.  Your patience is
appreciated.

Thankyou and regards

Het bevalt ons verder hartstikke goed hier! We raken al redelijk gesetteld. Wachten wel met smart op onze spullen. 12 December aangekomen in Brissie, vandaag nog even gebeld, staat nog steeds bij customs. :oops:
Het gaat dus hartstikke goed, het weer is warm. Soms ietsjes te....  :)
Kerst was gezellig. Oud & Nieuw gevierd met Syl en familie (Syl en ik eerst samen voor een griezelfilm samen gegriezeld, volgende dag maar afgekeken! :-D) Tot half 5 in de ochtend heerlijk buiten gezeten met een drankje. Sander was wel een tikkie teleurgesteld, hij miste het vuurwerk toch wel erg. Maar gelukkig konden we bij de Woolies sterretjes kopen!! Al met al compleet anders dan in Nl, maar niet minder gezellig!!
Ben blij dat de feestdagen voorbij zijn, kunnen de DIMIA en de customs weer op volle kracht vooruit! :up:

Groetjes Lin :bye:

Hi Lin, wen er maar vast aan dat alles langzamer gaat dan in NL; en neem maar van mij aan dat als ze zeggen dat je spullen op die en die datum bij je zullen zijn, tel er 3 dagen bij op en als het er dan echt is heb je heel veel geluk gehad.

Groetjes van ons en geef mijn dikke vriendin een dikke knuffel en zeg haar dat ik het jammer vond dat we niet meer terug zijn gekomen. Beloof haar dat (in ieder geval ik) jullie zal komen bezoeken. DIKKE KUS!

@ Lin,

[quote author=Jeroen link=topic=1039.msg42393#msg42393 date=1136461671]
Hi Lin, wen er maar vast aan dat alles langzamer gaat dan in NL; [/quote]

Ik heb nog wel een vraag aan Jeroen en Lin;
Gingen (gaan) de sterretjes dan ook langzamer? :-D

En we blijven voor jullie duimen :up: :up: :up: :up:

Rene

Verzoek van medicals zijn binnen!! Op donderdag 19 januari kwam het langverwachte emailtje binnen!  Wat een heerlijkheid! Totdat....
we erachter kwamen dat Sander dan toch gezakt is voor zijn IELTS... :cry: Hij komt een halve punt tekort op reading...
Wat nu... opnieuw op voor de IELTS op 25 februari. Dat is natuurlijk geen enkel probleem. Wil het niet dat we de vertraging NIET kunnen gebruiken. Onze cashflow is aardig low :-(.
Sander heeft een joboffer gehad in november. Hij heeft weer kontakt opgenomen met het bedrijf en zij gaan hem nu sponsoren. Dus we gaan op voor Temporary Work Visa. Dat zal geen enkel probleem geven. Dus in zoverre toch wel goed nieuws! Morgen hebben we een gesprek bij het bedrijf om door te nemen hoe het aangepakt gaat worden.

Verder start onze oudste dochter Iris morgen met school! Wat een verschil met NL! Haha maar wel heel leuk. Ze heeft een mooi schooluniform. En we hebben alle spullen gekocht die we nodig hebben. Hier in Oz moet je overal zelf voor zorgen. Dus 4 potten lijm, 4 puntenslijpers, potloden, en ga zo maar door. Dus met een zware rugzak begint zij morgen aan haar nieuwe avontuur. We zijn heel blij voor Iris dat ze eindelijk lekker naar school kan. Vriendinnen maken en de engelse taal onder de knie krijgen.

Groetjes Lin :bye:

Hey Lin,

Balen joh, dat Sander voor z'n IELTS is gezakt. En dat nog wel op een half puntje :cry:
Leuk dat jullie oudste dochter morgen naar school gaat. Ben benieuwd hoe ze het vindt :).
Hebben jullie al een fotootje van haar in het uniform? Ben namelijk zeer benieuwd :roll:.
Voor jullie ook spannend, he, denk ik.

Ik wens jullie heel veel succes in iedergeval.
Ook tijdens het gesprek dat jullie morgen met het bedrijf zullen hebben.

Groetjes,
Mel

Dankje Mel!
Nee nog geen foto, maak ik morgenvroeg voor ze naar school gaat. Dan zal ik hem plaatsen!

hee lin ,

ik ben zooooooooooo benieuwd hoe iris het op school heeft gehad!!!.ben je er vandaag ook bij geweest op school dan ??
wat lijkt me dit spannend joh !

groetjes carien

Jeeeeh, dat is nu echt zonde, zo'n 1/2 punt. Maar jullie zijn al zover, dit moet gewoon lukken!!!!
Ik heb er geen verstand van, maar kan je ergens anders misschien eerder terecht?

Veel succes, groetjes Miranda  :)

Sander, de Belgen duimen ook voor je, maar ik ben er van overtuigd dat je het wel zal halen, nog eventjes studeren en oefenen!!  :up: 

Sara

School ging hartstikke goed vandaag! Toen we Iris ophaalden vroeg ik haar: "En hoe was het?" Haar antwoord was: "Pfff ik weet het even allemaal niet meer hoor..'  :-D

Voor foto's kun je even op het weblog kijken.

Groetjes Lin

Hey Lin en Sander.

In ieder geval hebben jullie wat tijd gewonnen met
het temporary work visa, dan kunnen jullie weer een
beetje de geld reserven vullen en rustig verder gaan.

Word sander uiteindelijk voor permanent visa gesposonred of hoe werkt dat?

:)
Annemarie
(ben over 5 dagen weg  :-D )

Nee uiteindelijk gaan we toch niet voor work visa... beetje gecompliceerd allemaal. Maar het ziet er zonnig uit.  :)
We wachten gewoon op permanent visum, het bedrijf heeft vandaag toegezegd ten aller tijde op Sander te wachten. En komt ons zelfs wat tegemoet in de kosten. Dus een bedrijf uit duizenden!  :up:

Groetjes Lin

Back