Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Zat net ff te kijken naar de foto's! Super joh. Kan maar 1 ding zeggen... MEER!!  whahahahaa! Het is echt super om via de foto's te zien hoe het jullie vergaat daar.
Ben erg blij om te horen dat het met Amber allemaal weer beter gaat zeg... Dat was ff schrikken! Heb net eens even zitten terug tellen en jij, Amber en Iris zitten er ook al weer 3 maanden Lin... Wat gaat de tijd toch snel he ;)
En wat fijn dat Dat bedrijf hoe dan ook op Sander wil wachten! Het loopt verder echt op rolletjes he?
Mooie foto's van Iris' eerste schooldag!

Groetjes!!

Leuk, joh die foto's en wat Annemiek al zei...MEER!!! Inderdaad echt leuk om jullie zo te volgen. Ook leuk om foto's van de klas te zien. School zal wel vermoeiend zijn geweest. Heeft ze al vriendinnetjes gemaakt of heeft ze jullie nogsteeds niks verteld :lol:.
Ik ken dat van m'n eigen dochter, die heeft ook niet altijd zin om iets te vertellen. Die zegt dan ook "nu even niet, mam." Maar als ze het niet naar haar zin had gehad, had ze zich vast wel gemeld, denk ik.

Verder super dat jullie het zo getroffen hebben met het bedrijf. Dat moet toch een goed gevoel geven.
Houd ons vooral op de hoogte en ik check zo nu en dan wel weer even jullie site, hoor :).

Groetjes,
Mel

Succes met schooldag twee vandaag!!! Zeg maar tegen Iris dat ze er super uit zag! Die kletst jullie oren er binnen twee weken in het Engels af :up:

Groetjes
Syl

Dank je Syl!

Nog meer goed nieuws! Morgen tussen 13.00 en 15.00 uur worden onze spullen bezorgd!!! Heerlijk nieuws! Ik voel me net een klein kind wat morgen op schoolreisje gaat, kan niet wachten! :)

Groetjes Lin

Hallo, Dat is geweldig nieuws. Je eigen spullen heb je straks weer in handbereik. Heb je straks waarschijnlijk de reacties van oja dat heb ik meegenomen en dat ook?!
Heb ook even je foto's bekeken. Leuke uniform voor een meid! En wat ziet haar klas er fleurig uit. (moet je werkelijk voor alle spulletjes zelf zorgen?) Hoop gauw te horen hoe het is gegaan met de spullen die morgen aankomen.

groetjes Astrid  :fish:

Hoi astrid

Zal zeker een grote surprice show worden want alle onze spullen, hebben we rond 1 september vorig jaar ingepakt,dus af en toe zullen we ook zeker verbaast zijn van" dat we dit hebben mee genomen zeg". En wat betreft de school spullen. Je gaat hier met een lijst die je van school krijgt naar de news agent en je betaalt in ons geval $ 80 en een paar dagen kun je het ophalen.

Groetjes Sander :up:

[quote author=Lin link=topic=1039.msg44374#msg44374 date=1137936365]
dat Sander dan toch gezakt is voor zijn IELTS... :cry: Hij komt een halve punt tekort op reading...
Wat nu... opnieuw op voor de IELTS op 25 februari. [/quote]

Hoi,
Hoe berekenen ze de eindscore dan?
Als spouse moet je toch min 4.5 gemiddeld hebben, of heb ik het mis?

San is hier niet op spouse basis.
We zijn hier op Skilled Independant Designated Area Sponsored. Subclass 139.
Dat houdt in dat we gesponsord worden in ons geval door mijn vader. Ik heb dan dus hoofdaanvrager, dus dachten wij dat hij de laagste score nodig had. Dus een 4.5. Maar wat blijkt dan nu dat San de Skilled person is. Dus ook een minimale score van 5 overal op moet hebben.

Even ter aanvulling. We hebben de Dimia gevraagt hoe dat nou zat. We hebben toen na 3 weken een emailtje terug gehad met idd het verhaal dat Lin de hoofd aanvrager is en er werd niks verteld over het feit dat ik de skilled person was en daardoor ook een 5 moest hebben, er stond dat iedereen die op het visum van de hoofdaanvrager meelift een over all band score van minimaal 4.5 moet hebben. Aangezien ik een overall band score van 6.0 had zijn we er dus vanuit gegaan dat dit goed genoeg was. Nee dus, maar goed tis niet anders 25 februari opnieuw.

Oeps, dan moeten wij nu ook erg gaan duimen...
Ik ben de hoofdaanvrager en heb dus 5 op elk onderdeel nodig. Maar de skills gaan op John, die heeft dus ook 5 op alles nodig???? Begrijp ik dat goed?

Groetjes
Ineke

Hoi Ineke

Klopt John heeft ook op elke onderdeel ook een 5 nodig!

Groetjes Sander :up:

Hoi Sander,
Jullie zullen wel flink balen. Denk je dat je alles gehad hebt en dan dit weer.
Maar in ieder geval zitten jullie wel mooi in Australie, ik vraag me af of wij er ooit komen.

Het is afwachten hoe de IELTS gegaan is, we kunnen elk moment de uitslag krijgen. De second instalment, de afkoopsom zeg maar, geldt nu zeker ook niet...........

Groetjes
Ineke

Dit kregen we per email van onze case office:

It is not possible for the skilled
applicant to pay the second installment. He must have functional English.
In some states (but not Queensland) there is a provision for the skilled
applicant with functional english to pay an English upgrade fee to the AMEP
provider in that state. This is not available in Queensland so his English
must be 5 in all skills.
Dus je ziet het, helaas gaat dat denk ik niet!

Groetjes Sander

[quote author=bono link=topic=1039.msg44862#msg44862 date=1138140515]
Maar in ieder geval zitten jullie wel mooi in Australie, ik vraag me af of wij er ooit komen.
[/quote]

Nou dat gaat zeker wel lukken hoor! :up:

Laatste update:

Sander gaat 11 maart op voor de IELTS.  :up:

Verder zijn we nog druk bezig met AOS (Assurer of Support) Het blijkt nu dus dat mijn vader niet borg kan staan omdat hij inkomen heeft vanuit Nederland. En hier geen belasting betaald, wordt daarom niet erkend. Mijn stiefmoeder (Jak klinkt akelig maar tis een geweldige vrouw!) komt honderd dollar tekort op het verreiste jaarsalaris....
Nu zijn we dus druk op zoek naar een ander persoon die voor ons borg wil staan, hoeft geen familie te zijn. Wederom balen dat de DIMIA dit niet eerder heeft aangegeven toen mijn vader zijn formulieren en bewijsstukken met onze formulieren instuurde.
Centerlink is degene die ons daarvan op hoogte heeft gesteld. Het  blijft voor ons dus nog even spannend.

(Ton: ik wist dat 2 personen mogen supporten, dus dat we iemand nodig hebben die de 100 dollar aanvuld  :up:)

Hé Lin en Sander,

Nou 't zit jullie ook écht niet mee hè? Tjonge, jonge, wat kan er nog meer tussen zitten. Me dunkt dat het nu toch wel een keer moet gaan meezitten voor jullie. Wat een gedoe zeg.

In ieder geval heel veel sterkte en good luck vanuit Albury, vandaag eens met regen overigens. Heerlijk, ha, ha.

Groetjes,

Erna

Ook stom Lin!!! Maf he dat ze soms zulke verschillende berichten geven! Ik heb het ook gehad hier maar niet met zoiets groots als het visum. Wel echt gemeen  :x. Sterkte ermee  :|.

Damn...dat is balen zeg.....

Zijn ze inderdaad lekker op tijd mee...maar goed....je ziet dus weer dat ze daar ook barsten van de regeltjes.

Maar er moet toch wel iemand zijn die voor die $100 borg wil gaan staan? Ik zou het desnoods nog doen, maar ik heb nu ook alleen nog maar inkomen uit Nederland, dus ik kan je daar niet bij helpen, jammer genoeg?

Verder niemand in Oz. die dit voor ze over heeft? jawel toch? Voor deze 4 (ja, ik reken de kids ook mee) fantastische mensen en doorzetters toch wel?

Laat je niet gek maken hoor daar! 't komt vast helemaal goed en die sponser voor die laatste 100 dollar komt er ook wel!  :up:

Back