Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Ja, ja, dus jullie zitten ook in de 4-6 maanden bak.....!!!!

Of zijn jullie op een of andere manier al verder in het proces?

Henriette

hm zoiets ja...
We zitten vanaf 19 augustus in de molen. (De definitieve aanvraag verstuurd).

Ik heb mijn eerste bekeuring in Australie binnen!
Vanmiddag besloot ik mijn moeder Mnt Tamborine te laten zien. We hebben lekker rondgereden en besloten op de terugweg een ijsje te kopen. We kochten het bij de benzinepomp en zouden het in de auto opeten. Kinderen zouden geen kinderen zijn als ze er niet mee zouden knoeien. Dus Amber gooide het bakje ijs op de grond. Ik stopte de auto, deed de gordel af, stapte uit en hielp Amber achterin. We reden daarna verder. (we waren op die weg bij Cedar Creek Winery) en ik draaide de auto om terug te gaan. Toen zag ik een Wallaby oversteken en realiseerde me op dat moment dat ik de gordel niet om had en deed hem om. Ja... te laat. Ik had politie achter me en die had dus gezien dat ik op dat moment geen gordel droeg. Ik legde het verhaal nog uit maar dat mocht niet baten. Hij had gezien dat ik geen gordel droeg dus punt uit. $225 !!!!
Jemig!! Hij had me ook best een waarschuwing mogen geven hoor! Kindjes zaten netjes (wel met smoeltjes vol ijs :-D) achter in de auto en oma had ook netjes de gordel om, ik trouwens ook op dat moment. Maar nee  :cry: binnen 28 dagen betalen...

Een ding is nu wel zeker, dat ik zonder vertaling van mijn rijbewijs rondrijd is geen probleem.

Voor alles een eerste keer hé Lin!  :-D Spijtig dat je vrouwelijke charmes je niet hebben kunnen redden .....  :wink:
Wel een hoog bedrag hoor, en dat voor je gordel niet te dragen....  :x

Sara

Tja, wat dat betreft net zo kinderachtig (soms) als hier..............!

Mijn vader kreeg laatst ook een hele lullige dure boetje wegens iets heel lulligs wat er nu niet toe doet....maar die agent zo bij hem in de auto gaan zitten natuurlijk (ook zo iets, wat je dan helemaal niet op prijs kunt stellen)....En toen vroeg hij waar de tweede letter van zijn voornaam voor stond!!!!!!!! Nou ja zeg, wat boeit dat nou! Dus mijn vader: dat zeg ik niet, dit is een officieel identiteitsbewijs en zo staat het erop, dus gaat je niks aan. Oom agent zei dat hij dat wilde weten "omdat hij nou eenmaal agent was en volgens hem dat kon vragen" Mijn vader is blijven weigeren, maar je kunt je de sfeer voorstellen..............

Dit doet me denken aan het draadje over identificatieplicht (of eigenlijk het nare emigranter draadje waar dat instaat).........

Oh hoh, ik vind hem wel heeeeeeeeeeeeeeel duur! He, niet druk om maken en gewoon betalen. Dit soort zaken kunnen energie vreten! En je schiet er nog niks mee op ook. Is het niet waard.! (zegt mevrouwtje opgewonden standje)

En alles heeft een eerste keer (ook al is dit wel een dure)  :x

Tja... het is inderdaad jammer geld, maar jezelf er druk om gaan maken is het toch niet waard. Je moet het toch wel betalen...

Heb net even de foto's bewonderd op je space Lin en wat een prachtige foto weer van Iris en Amber (de eerste van het mapje Manly & Wynnum)

Hoe gaat het verder met jullie? Is Amber weer beter nu?

Hee dames, op veiligheid staat geen prijs, wel dan? :) Als ik een maand geleden niet m'n gordel had omgehad, had ik nu wel anders gepiept! (Meer not at all, eigenlijk ... LOL)

Hee Lin, je hebt dus eigenlijk nog mazzel dat je nog geen QLD rijbewijs hebt, anders zou het je ook nog 's punten hebben gekost!

En zo is er altijd wel een positief puntje te vinden. Maar toch mooi K van dat geld! Sorry to hear meid!

Nou daar heb je gelijk in hoor Ireen. Ben blij dat je je gordel droeg!

Mijn positieve puntje van dit verhaal? Ik heb wél een wallaby gezien! ( :-D verder niemand in de auto -  For all I know was het the f*cking easter-bunny! :-D :-D

Jemig ik had een leuke middag bij Cedar Creek Winery kunnen hebben! :cool:

Annemiek, Amber is weer helemaal de oude hoor!!

Groetjes Lin

Voor 225 had je een HEEL leuke middag bij Cedar Creek kunnen hebben.... arme meid toch!

Hee, had je nog niet eerder een wallaby gezien? Ik wel. Op m'n bumper... LOL... Ohhhhh......

Maar zereneus, jullie buurt grenst waarschijnlijk niet aan genoeg wallaby-land, net zoals het onze. Maar we hebben in huizen gewoond waar er hoopjes rond hopten. Net zoals bij SiMaKy.

Ik heb overigens wel gehoord dat de Easter Bunny erg actief is, dus het zóu kunnen zijn geweest dat.....

Leuk van die actieve Easter-bunnies... :-D in de Tamborine region...maar geef mij dan toch maar een ei (chocolade :)) i.p.v. een bekeuring.....Jammer van die double Whammy....Warning, warning...dubbele boete en dubbele punt aftrek voor overtredingen tijdens de "holidays".

Happy Easter :)

Hebben we nog mazzel gehad, anders was die boete dus $450 geweest. Tis maar net wat je mazzel noemt. :|

Sort of mazzel ja :) En hou er rekening mee dat tijdens de holidays de politie extra actief is, vooral wat betreft RBT's (Random Breath Tests).

Overigens hebben ze van de week op de highway in 1 ruk 60 mensen beboet die al rijdend aan de telefoon zaten. Dus ook dát wordt getarget.

Een gewaarschuwd mens (of Paasei)....

Ja je hebt gelijk hoor, let maar goed op inderdaad! RBT's no worries laat ze maar komen. Maar wij paaseieren uh... nee Nederlanders... hebben er toch een handje van altijd wel een paar K's te hard te rijden... :|

(En San lieverd ik wil je ochtend niet verpesten, maar de boete IS dubbel.... Lin is dus ook dubbel punten kwijt..... Ik hoorde van mijn vader, die hier ook een jaar op zijn toeristenrijbewijs heeft rondgereden, en toen de nodige punten heeft behaald. Zodra hij zijn Aus Rijbewijs kreeg, de punten er alsnog afgehaald werden.... :cry:)

[quote author=Lin link=topic=1039.msg56011#msg56011 date=1144965169]
Ja je hebt gelijk hoor, let maar goed op inderdaad! RBT's no worries laat ze maar komen. Ik hoorde van mijn vader, die hier ook een jaar op zijn toeristenrijbewijs heeft rondgereden, en toen de nodige punten heeft behaald. Zodra hij zijn Aus Rijbewijs kreeg, de punten er alsnog afgehaald werden.... :cry:)
[/quote]

Heeeeeeeee?? Dat is mij niet gebeurd! Wanhoop dus nog niet ;-)

Ik zal maar niet meer vragen naar die boete....

Helaas staat er op het formuliertje ook 3 points... dus ik vrees ook de paashaas te zijn..... :|

pff flink balen zeg! Maar hee, tis gebeurt en nu bijna pasen. Lekker van genieten hoor! (als je tenminste van pasen houdt)Laat ze lekker....!!!
Groetjes Francine

11 Punten over 3 jaar Wilbert.

Ik zat nog 's te denken Lin, de eerste boete die ik kreeg (parkeren in op een Blauwe invalidenplek met een Rode kaart, would you believe it!!!) was waarschijnlijk 3 jaar voor ik m'n Austr. rijbewijs kreeg... En de andere bon die ik kreeg, een speeding ticket, hadden ze uitgeschreven op de naam 'Eindhoven'..... Hihi... Dus misschien dat ik daar mazzel had.

Nou ja, verder ben je toch een beschaafde autorijder?! Jaweeeeeeel! ;-)

hihi....nouhou..., zag haar net nog langs scheuren, bierflesje in de hand, paashaas ernaast :-D :-D Hey Linnie misschien is het gewoon een standaard formuliertje??? En blijf je toch nog verschoond van die drie punten?? Ik begon gewoon weer met duimen :up:

Duurt lang, erg lang voordat je ze weer terug krijgt die punten that's for sure.... :-(

Syl :)

Back