Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

We zijn weer thuis!
En een permanent visum rijker!

Zoals het bijna niet anders kan, heeft het weer wat voeten in aarde gehad. :wink:
Dinsdagochtend zijn we naar Newmarket gelopen, een wijk zo'n 20 minuutjes lopen van ons hotel vandaan. Zoals het hier in Oz stikt van de internet cafe's, zo weinig zijn ze daar te vinden. Rond half 11 hadden we er eentje gevoend en hebben we vol verwachting ingelogd op onze hotmail. Niets... Voor de zekerheid onze case officer een mailtje gestuurd. En na een uurtje nog niets. Toen maar weer terug gelopen naar het hotel waar ik naar Adelaide heb gebeld en Liz onze case officer vertelde dat ze net had gemailed met de grant letter. Gelukkig konden we toen bij de balie in het hotel even inloggen op de mail. Jaaah daar was de grant letter! Vervolgens op de bus gestapt naar Quay street waar de ambassade zich bevond. Om half 2 hadden we ons nummertje getrokken. Na een dik uur gewacht te hebben waren we aan de beurt! Nu ging het dan gebeuren!! :)

[size=15pt]Sorry guys, we can't grand your visa's today.... [/size]
Wat??!!!! No way!!!
Yes we are very sorry. Adelaide had een computer storing en er was geen enkele manier op de visa's uit te printen omdat ze informatie nodig hadden vanuit Adelaide. Dus of we onze terugreis wilden verzetten.... Dat ging niet. We hadden een ticket geboekt tegen een scherpe prijs, en dat betekende dat het niet flexibel was. Nou dat was dan jammer, dan moesten we de vlucht cancelen en een nieuwe vlucht boeken. Dat kan niet, riepen wij, daar hebben we de financiele middelen niet voor....
Hmmm daar was de DIMIA niet verantwoordelijk voor. We waren nu toch echt de wanhoop nabij... of we nog even plaats wilden nemen. Na een tijdje minuten werden we weer bij de balie geroepen. Nee sorry... er is geen andere manier. We moesten echt de vlucht cancelen. Wederom zei ik dat dat echt niet mogelijk was, dat er geen geld was om voor 4 mensen opnieuw een ticket te boeken. Waarschijnlijk zag hij aan ons dat het menens was en vroeg of we na sluitingstijd terug wilden komen zodat ze een mogelijkheid konden zoeken om tot een oplossing te komen.
Verslagen liepen we weg, konden gewoon niet geloven dat dit ons weer moest overkomen. Om 4 uur waren we weer terug, onze paspoorten lagen er nog en we moesten plaats nemen. Daar hebben we tot half 6 gezeten met 2 meiden die erg moe (lees klierig :wink:) waren. En toen was daar het verlossende woord! D.m.v de fax (hoe ouderwets :-D) hadden ze het toch voor elkaar gekregen om de visa's te valideren!

Nou hoe dan ook... wij waren gelukkig!!
Eerlijk gezegd lamgeslagen, vandaag voor het eerst toen we in de auto naar ons huisje zaten, drong het pas goed tot ons door!! We gaan naar huis. We hebben het visum, we mogen blijven!!!

visumfam8oj.jpg

Morgen gaat Iris lekker naar school, wij gaan ons taxfile nummer aanvragen en het rijbewijs halen! Wat een zalig gevoel. Na ruim anderhalf jaar zijn we er dan eindelijk!

Jihaaaaa..............eindelijk!!!! Welcome home!!!!! :) :) :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn zeg. Wij hebben hier ook gelijk allemaal even opgelucht adem gehaald, jullie wisten het wel spannend te houden. Wens Iris alvast een super dag toe morgen op school en een dikke knuffel van ons! En voor Ambertje ook natuurlijk!

Spreek je snel!!!!!
Syl

Ook van Katrina en Mij :congrats:  met jullie nieuwe thuis...  :up:

Ik hoop dat jullie heel veel plezier zullen hebben van deze dure stickers.  :-D

Geniet er lekker van en tot gauw wanneer wij ook in Oz zijn. :-D

Gr.Koen & Katrina

GEFELICITEERD !!!

Het maakt niet uit hoe je er komt ALS JE ER MAAR KOMT!!! ( EN BLIJFT!!)

groetjes Teuni

Jeetje! Wat een verhaal zeg! Jullie houden het wel spannend zeg! Wedden dat jullie daar later met een grote glimlach aan zullen gaan terugdenken! Gefeliciteerd met de visa! En succes met jullie vernieuwde leventje!

KC

Nou Beukies! Dat ging dan weer lekker ;) Wat een verhaal zeg... Gelukkig zijn jullie nu weer thuis met visum!
Gefeliciteerd hoor! Het is jullie van harte gegund :)

Wouw gefeliciteerd.

Jullie hebben lang moeten wachten maar eindelijk dan toch ondanks altijd weer wat tegenslag hebben jullie hem dan eindelijk.

klinkt misschien raar maar ik kan er bijna om huilen, wat een machtig gevoel moet dat geven.

heel veel geluk en geniet hier nog maar heel lang van na.

Iris heel veel plezier op school en Sander, succes met je nieuwe baan.

Groetjes, Mariette

bring me home!!!!!!!!!!!! :plane: :congrats:

Ik kreeg gewoon even kippevel toen ik het net  aan ,t lezen was (tjonge jonge)maar
NO WORRIES ANY MORE!! jullie hebben ,M YES!!!!!.

carina , ron & kiddies XXX

eindelijk dan :up:
Alle wachten en moeilijkheden zijn het dan toch waard geweest, jullie hebben je VISUM

Heel erg gefeleciteerd en daar drinken we er eentje op :up:

Groetjes Wilbert en Margo

Hartstikke goed Beukies....

Mijn oma zei altijd: Het wordt nooit zo donker of het wordt ook wel weer licht....en dat is weer exact te reflecteren op jullie situatie!

Oh man oh man oh man, gaat er bij jullie dan ECHT NOOIT iets op een normale manier? Maar ach, HET VISUM IS BINNEN en dat is het enige dat telt. Een hele zorg minder lijkt me.

:congrats: :cheer: :cheer: :cheer: :balloons: :balloons2: :drink:

Erna en Jeroen

Een dag het forum niet gelezen en zulk belangrijk nieuws gemist...!

Gefeliciteerd! E I N D E L I J K!  :happysun:
Geniet ervan!

WOW!!!

Ongelooflijk, het zal wel eens normaal gaan bij jullie!!! GEFELICITEERD!!!!

Over doorzettingsvermogen gesproken!!!

Trek een fles wijn / bier open en ga ervan genieten!!!!!

:humble: :clap: :happy: :humble: :clap: :happy: :humble: :clap: :happy:

Groetjes,
Lela

Tja, sommigen houden alles tot en met het allerlaatste loodje heel spannend!
Ben benieuwd hoe dat met het aanvragen van TFN en rijbewijs gaat verlopen  :-D

GEFELICITEERD :up:

Henriette

En een mooie sticker dat het is!!!!!!!!!  :up: :up: Heb hem vandaag met eigen ogen mogen aanschouwen en we hebben er gelijk ook maar even op gedronken! Want dat is altijd een goed idee natuurlijk!

Ik kan jullie wel mede delen dat Lin & San er h-e-l-e-m-a-a-l opgelucht uitzagen, echt!!

Nogmaals congrats!!!!

:flowers: Thanks allemaal voor jullie leuke reakties!!  :flowers:

Opgelucht zijn we zeker!
Het was gezellig Syl! Ik zit hier nog uit te buiken op de bank!! :wink:
TFN is aangevraagd -online- en dat is vooralsnog helemaal goed gegaan!

Back