Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Ben ik (eindelijk na een storing op de server) weer online, zie ik
dit geweldige nieuws [size=30pt]CONGRATULATIONS[/size]

Super zeg en wat een ellende 'the day before'

MAAAAARRRRR je bent er

groetjes Miranda  :)

Hallo Beukjes,

Na de telefoon en de site nu ook even hier
GEFELICITEERD  :congrats:

En we komen met iedere dag een beetje dichterbij dus
to gauw.

Gr. van die oudjes :wink:

[quote author=Lin link=topic=1039.msg58274#msg58274 date=1146653310]
We hebben het visum, we mogen blijven!!!
[/quote]

Van harte proficiat.
Toch wel komisch om deze lange procedure geheel in stijl af te sluiten; ik zie het helemaal voor me.

:up:

[quote author=henriette link=topic=1039.msg58389#msg58389 date=1146742518]
Ben benieuwd hoe dat met het aanvragen van TFN en rijbewijs gaat verlopen  :-D
[/quote]
Nou ook het rijbewijs is weer een apart verhaal. Denk even mijn theorie te gaan doen, maar natuurlijk gaat dat weer niet op een normale manier  :-D . Ze hebben weer net bepaalde documenten nodig waar je naam en adres op staat die ik weer niet heb, zoals huurcontract van je huis of je tax file number.
Lin was hier 3 weken eerder als ik dus alle contracten en aankoopbonnen staan op haar naam :x . Dus om een lang verhaal kort te maken heb ik daar ruim een uur zitten wachten met mijn formuliertje, en toen ik aan de beurt was kreeg ik te horen dat de envelop die ik bv van de bank mee had genomen met mijn adres gegevens niet voldoende was. Dit was de tweede keer dat ik weer naar huis ben gestuurd, de eerste keer omdat Lin problemen had met haar paspoort. Ze erkende het paspoort niet... In Nederland worden de paspoorten uitgegeven op je meisjesnaam. Nu zijn we natuurlijk getrouwd en om ellende te besparen kun je je getrouwde naam er ook in laten zetten. Dat doen ze dan met e/v (echtgenote van).
Hier in Australië kennen ze dat niet! Dus Lin moest haar naam laten veranderen!  :-D Yeah right!
We hebben de ambassade gebeld en die reageerde gewoon lacherig! De volgende keer dat Lin gaat (als het goed is deze week) dan moeten we ze maar rechtstreeks naar het consulaat in Sydney laten bellen.

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1039.msg58626#msg58626 date=1146900051]
En we komen met iedere dag een beetje dichterbij dus
to gauw.
[/quote]

We kijken er naar uit!!

Sjonge jonge jonge....als bij jullie opeens alles van een leien dakje zou gaan, zou je je gaan afvragen of het wel goed gaat...

Maar je ziet het maar weer...de aanhouder wint  :up:

(zit nog steeds te wachten totdat de file's weer opgelost zijn rond Windaroo :p )

Haha maar het gaat wel lukken hoor! Maandag of dinsdag ga ik het wederom proberen! Wordt het paspoort geaccepteerd en Linnie zakt als een baksteen!! :-D

Hallo Beukjes

Even een kleine wijziging na commentaar van Ineke.  :|  :sorry:

Groetjes van die ouwe en van Ineke  :roll:  :rotflmao: :prop:

Lieve mum!
Dat hoef je niet zeggen hoor! Je bent niet voor niets Ineke en Ton OPA!!!!  :-D

Groetjes Lin

Hee Lin, ik heb vorig jaar een vertaling van m'n N'landse paspoort moeten meenemen... Het staat ergens voorin in het theorie-boekje wat je precies moet meenemen.

En in mijn paspoort staat ook 'echtegenote van ....', maar toen ik dat regelde, zei de N'landse ambassade dat dat geen enkele waarde heeft. Ik zei 'oh, dus als ik er 'echtgenote van Mel Gibson' in wil hebben, dan kan dat? Yep, zei 'ie! (heb ik overigens niet gedaan... LOL)

:-D Mel Gibson, niet slecht! Maar toch vreemd hoe ze een Nederlands Staatsdocument in twijfel kunnen trekken...

Anyway ik ga gewapend met de benodigde gegevens én het telefoonnummer van het consulaat nog een poging wagen! :up:

[quote author=Lin link=topic=1039.msg58641#msg58641 date=1146902340]

Je bent niet voor niets Ineke en Ton OPA!!!!  :-D

[/quote]Correctie het is Don Ton :-D

:koekkoek:

:-D :-D
Yep, zei 'ie!
nou....inmiddels weet menig Nederlander in Brisbane dat "'ie" a.k.a. onze honorary consul soms een "Roo short in the top paddock"  is geloof ik :)

Anyway, Lin & San dat gaat net als met alles uit eindelijk helemaal voor elkaar komen!!!! :up:

Spreek jullie snel!
Syl :)

[quote author=Syl link=topic=1039.msg58662#msg58662 date=1146913120]
:-D :-D
Yep, zei 'ie!
nou....inmiddels weet menig Nederlander in Brisbane dat "'ie" a.k.a. onze honorary consul soms een "Roo short in the top paddock" is geloof ik :)[/quote]

Helemaal waar :-D Zij het dat het een Nederlandse man op de ambassade in Zitnie was...  Oeps, mijn fout!

[quote author=Syl link=topic=1039.msg58728#msg58728 date=1147001498]
Hey San, klaar voor morgen??
[/quote]Yep, helemaal  :-D Lunch pakketje al klaar gemaakt. Dus morgen gaan met die banaan  :-D

Ik weet niet of je voor je werk nog de mail checkt, maar veel succes vandaag bij je eerste legale werkdag :up:

Groetjes Wilbert

Back