Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Ja je moet een vast adres in Australie hebben. De wachttijden zijn niet lang hoor. Je gaat naar binnen trekt een nummertje, wacht dan een uurtje of wat... :evil: en gaat op voor je theorie examen. Zak je mag je de volgende dag weer op voor $16 en slaag je, dan kun je kiezen voor de geldigheid van je rijbewijs
(1 tot 5 jaar, 5 jaar is $65). Je kan wachten op je pasje, en dan is het voormekaar. Maar op je vakantie hier in Oz zal het dus niet gaan lukken vrees ik. Een auto kopen natuurlijk wel, je mag 3 maanden op je Nederlands rijbewijs blijven rijden.

Groetjes Lin

Tenzij je een WHV hebt, dan kan je gewoon een jaar op je internationale rijbewijs rijden, ben meerdere keren aangehouden toen ik hier voor een jaar was en dat was geen probleem.  :up:

Groeten, Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=1039.msg65806#msg65806 date=1153201043]
Tenzij je een WHV hebt, dan kan je gewoon een jaar op je internationale rijbewijs rijden, ben meerdere keren aangehouden toen ik hier voor een jaar was en dat was geen probleem.  :up:

Groeten, Koen
[/quote]

meerdere keren aangehouden?  :?  :evil:

Alcohol controle, speeding en dat soort grappen, geen 1 keer een bekeuring gehad, wel dat ze mijn rijbewijzen controleerden...  :wink:

Gr.Koen

[quote author=Koengaroo link=topic=1039.msg65812#msg65812 date=1153203735]
Alcohol controle, speeding en dat soort grappen, geen 1 keer een bekeuring gehad, wel dat ze mijn rijbewijzen controleerden...  :wink:

Gr.Koen
[/quote]

ah!  :?   Dus toch een brave burger  :wink:   :-D .

Same here. Maar dan niet eens met een internationaal rijbewijs, maar gewoon het roze Hollandse vodje.........werkt prima!

Kreeg alleen de vraag (na bijna een jaar): "zou je niet eens een Queensland rijbewijs aanschaffen............?" Volgens mij hadden ze geen idee waar ze naar moesten kijken op dat Nederlandse rijbewijs  :-D

Henriette

Maar als Permanent Resident mag je niet langer dan 3 maanden op dat internationale rijbewijs rijden... Je kán een boete krijgen van $150 en mocht je een ongeluk veroorzaken, ben je niet verzekerd.

Why risk it? :|

Dat is precies juist wat je zegt, als je permanent resedentie hebt is het een ander verhaal.  :up:
Daarom zei ik ook:
Tenzij je een WHV hebt, dan kan je gewoon een jaar op je internationale rijbewijs rijden

Maar Lin, voor jou maakt het niet meer uit, jij heb nu je plastic rijbewijs.
Grappig is dat ik kon kiezen tussen 1,5 of 10 jaar geldigheid, ik heb dus gekozen voor de 10 jarige, dan hoef ik maar 1 x in de 10 jaar een foto te laten maken. Ik heb echt een hekel om op de foto te moeten.... :x

:bye:
Koen

Nou, ik heb mijn plastic rijbewijs ook gehaald :-D natuurlijk ging het weer anders als normaal, maar hier kwamen de volgende dag pas achter. Kosten voor het theorie gedeelte aus 16.75 dollar, maar er was afgeschreven aus 167.50 dollar. Op de uitdraai die ik kreeg nadat ik gepint had staat aus 16.75 dollar, snappen jullie het nog nou wij niet en de bank ook niet, dus wordt er maar een onderzoekje tegen aan gegooid :x . Maar goed het roze vodje mag ik iig uit mijn portomonee halen  :-D

Cheers Sander  :up:

Ja, die administratie deugd duidelijk nergens ...  :-D  Laat ons hopen dat je je geld terugkrijgt, zal wel maar het is toch altijd een heel gedoe hé ...I know the feeling....

Wij hebben zo eens een paar schoenen gekocht voor 10.10 euro ipv 100.1 euro ...  :-D ... toen hebben we wel wijselijk gezwegen  :whistle: :donttell: :donttell:  :-D

Sara

Sjongejonge..... Laten we hopen dat jullie dat geld snel terug hebben zeg.

Maaaarrr. In ieder geval wel gefeliciteerd dat ook jij nu je Queensland drivers licence hebt San! Mooi man!

:-oHey hallo allemaal......................
Hoe en wat moet ik doen voor een goeie visum aanvraag in ben bezig met zo'n fullcheck van dat migrationbureau
maar hoorde dat er veel belazerd word uit de quickcheck kwam dat we zeer waarscheinlijk in aanmerking kwamen
hoe zit dat nou precies ik ga het liefst binnen een jaar nog weg hier!  Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Mvg Jelle :|

Hey Sander en Linda!!

Zat ik me net te bedenken! Hoe voelt het nu om in het oosten van het land te wonen? Bevalt goed he!!

:grin: :grin:

Tot op heden de beste beslissing genomen hier in Australië  :up:

dsc02787vo8.jpg

Fotootje genomen in de achtertuin.

Back