Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

[quote author=kallie link=topic=1039.msg76757#msg76757 date=1165780614]
Is het net zo spinnenrijk als het mooi is?
[/quote]

Yep spinnen genoeg maar we hebben ook een hoop andere dieren in onze tuin. Onze tuin grenst aan een natuur reservaat, houd dus eigenlijk in dat je zo nu en dan carpet snake's kunt tegen komen, koala's, flying-fox's,van die mooie grote lizards, possems en ga zo maar door. Het is totaal anders met waar we voorheen woonden en het is ook wel even wennen. Nu we gewend zijn is het echt onbeschrijfelijk, als we buiten zitten te eten op de veranda komen de kookaburra's je gezelschap houden, voor die gelegenheid kopen we bij de slager ook chicken mince en voeren de kookaburra's uit de hand. Op Lin's weblog: kun je hier ook allemaal foto's van zien

dsc02803dh6.jpg

Cheers Sander :up:

[quote author=M5 link=topic=1039.msg76761#msg76761 date=1165785882]
[quote author=kallie link=topic=1039.msg76757#msg76757 date=1165780614]
Is het net zo spinnenrijk als het mooi is?
[/quote]

Yep spinnen genoeg maar we hebben ook een hoop andere dieren in onze tuin. Onze tuin grenst aan een natuur reservaat, houd dus eigenlijk in dat je zo nu en dan carpet snake's kunt tegen komen, koala's, flying-fox's,van die mooie grote lizards, possems en ga zo maar door. Het is totaal anders met waar we voorheen woonden en het is ook wel even wennen. Nu we gewend zijn is het echt onbeschrijfelijk, als we buiten zitten te eten op de veranda komen de kookaburra's je gezelschap houden, voor die gelegenheid kopen we bij de slager ook chicken mince en voeren de [size=18pt]kookaburra's[/size] uit de hand. Op Lin's weblog: kun je hier ook allemaal foto's van zien

dsc02803dh6.jpg

Cheers Sander :up:
[/quote]

Joepie! Eigenlijk zijn wij er dus al?!  :up: kom maar op met dat visum  :roll:  Volgen jullie verhalen elke week -> hebben het er vaak even over met George en Francis. Vet, dat het zo lekker gaat nu! SUPERHUIS!!!!! Zie je wel; die vette jaren komen vanzelf  :wink:

Heel eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van het voeren van wildlife....dus ik hoop dat jullie dit verantwoord aanpakken.

Wel leuk, zo'n achtertuin! Waar zitten jullie nu dan?

Henriette

:w00t: WAT EEN GEWELDIG UITZICHT

Groetjes vanuit een snotterig  :wink: Ollanda

Joe en ik zitten lekker samen thuis :cold:

[quote author=henriette link=topic=1039.msg76857#msg76857 date=1165923076]
Heel eerlijk gezegd ben ik geen voorstander van het voeren van wildlife....dus ik hoop dat jullie dit verantwoord aanpakken.
[/quote]

Het gebeurt niet dagelijks, en we voeren de kookies chicken mince, wat speciaal voor wildlife bij de slager wordt verkocht. De lorrekeets wachten dagelijks in de bomen met een stuk of dertig, kabaal van jewelste. En dan krijgen ze brood met honing. We wonen bij Wellington Point, prachtige omgeving. :smile:

He jak Miran, beterschap voor jullie allebei!

[quote author=henriette link=topic=1039.msg76867#msg76867 date=1165924714]
Huh, chicken  mince? Dan verkopen ze toch gewoon bij de Woolies? Of is dit wat anders?
[/quote]

Klopt bij de Woolies kun je ook chicken mine kopen maar het is toch iets anders. De chicken mince die voor de wildlife bedoelt is, zitten ook botjes en dergelijke in. Elke keer als we een kilootje halen krijgen we ook altijd te horen dat we het absoluut niet zelf mogen eten  :grin: Als je het ook ziet en voelt zou je er ook echt niet aan moeten denken om het zelf te moeten eten :dizzy:

Hallo allemaal!

Een paar weken geleden werd ik via ons weblog benaderd door een free-lance journalist van het blad Ajuus een blad over emigreren, studeren of voor langere tijd verblijven in het buitenland. Hij had via-via ons weblog gevonden en vroeg of we mee wilden werken aan een interview voor het tijdschrift.

Het gaat over de rol die ouders spelen omtrent emigratie. Was leuk om aan mee te werken.
Voor degene die het zou willen lezen is het blad te verkrijgen bij de boekhandel.

Groetjes Lin  :bye:

Hoi Lin,

Wij hopen zeer binnenkort naar Brisbane te komen. Mijn nieuwe werkplek is in Ipswich (eigenlijk Riverview), even ten westen van Brisbane. Ik heb even gekeken naar Wellington Point, maar dit lijkt toch wel wat onhandig als je dan helemaal om Brisbane heen moet reizen. Hebben jullie ervaring met forensen of verkeer rondom Brisbane? Kunnen jullie de Google coordinaten van jullie plekje doorgeven, van 'boven' kan ik niet echt een natuur reservaat vinden daar ...

groeten,
Rob

@Clair, ja het is inderdaad de laatste Ajuus.
@Rob, niet echt ervaring met forensen eerlijk gezegd. Wij werken redelijk dicht in de buurt. San moet de gateway bridge over voor zijn werk, dat is een kleine 20 minuutjes, en ik werk in Birkdale, 2 minuutjes hier vandaan. Ipswich ligt hier niet zo heel ver vandaan. Maar misschien toch net iets te ver om op en neer te reizen naar je werk. De coordinaten op Google Earth weet ik niet zo 123  :oops: ik zal Maluka even lief aan kijken want die heeft ons huisje al gevonden  :wink:

Groetjes Lin

Cat (Kookaburra) en ik (Cis) hebben de laatste Ajuus op de emigratiebeurs bekeken en we hebben jullie gezien!  :grin:
Maar ik kende de foto's en de info al hahaha
Als ik wat meer tijd heb zal ik dit topic eens verder doorspitten :evil:
Heerlijk om de meiden zo weer eens op een foto te zien  :up:

Voor jullie info... ik ben dan eindelijk ook eens begonnen alles te verzamelen.
Allereerst maar een nieuw paspoort aangevraagd en de rest heb ik eigenlijk al in huis.
Wel makkelijk als je zelf op het gemeentehuis werkt. :wink:

Alleen nu 2 hondjes mee te nemen ipv 1 :dog:
Dus daar moet ik nog meer info over zoeken  :hang:

groetjes,
Franciska

Hee Cis! Goed nieuws! Wij zouden het geweldig vinden als jullie deze kant op komen! Eerst nog even een vakantie-tje tussendoor? :grin:

Ik heb de foto's gezien hoor van jullie 2e hondekind! :up:

Doe George de groetjes!

Heee Franciska

Goed om te horen dat jullie ook begonnen zijn. Ik hoop dat het allemaal snel en voorspoedig verloopt voor jullie. Het wordt eigenlijk wel tijd ook, kan mijn auto eindelijk bij George in onderhoud :grin:

Cheers Sander :cool:

Ps. Het bier staat koud  :drink:

't probleem is nog steeds dat we niet weten waar we heen willen  :dunno:
Op zich natuurlijk harstikke leuk om bij jullie in de buurt uit te komen, maar we weten het echt nog niet.
Erg zijn wij hè? :wall:

We hebben ons wat verdiept in Perth en Tasmanië.
Misschien dat we wel eerst naar Perth gaan omdat de honden dan minder lang hoeven te vliegen, maar ja ... wat dan....
Rijden richting het oosten met de honden in de auto  :drive:

Tasmanië gaat het denk ik ook niet worden.
Melbourne woont familie, maar daar wil ik niet van afhankelijk zijn en Brisbane kennen we jullie.
Wordt moeilijk denk ik.
Buiten dat wil Michael (G. zijn broertje) misschien ook wel mee en die zal wel werk moeten hebben.
Bij is piping designer en in Perth is werk zat voor hem geloof ik.

Ach we zien het wel.
Eerst de papieren maar eens in orde maken! :up:

Zo is het! Maakt geen bal uit hoor waar je terecht komt! Je hebt maar 1 missie en dat is Australie!
Dat zou wel leuk zijn als Michael mee komt. Gaat hij dan mee op dezelfde application?

Werd net gebeld door mijn oom, hij had google earth geinstalleerd, wilde graag weten waar we wonen. Heb dus meegekeken en weet nu waar ons huis te vinden. Ik geloof dat de coordinaten onder aan de foto staan. Wij zijn het enige huis met de oranje oprit, pal aan de dwarsstraat, grenzend aan het bushgebied bovenin.

googleearthje5.jpg

Groetjes Lin :smile:

Back