Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Maar Sander? Je blijft er dus voolopig nog werken? Dan heb je nog wel even iets meer de tijd om nog wat te sparen. Ga je dan ook eerder dan Lin en de kids naar Beenleigh of gaan de dames dan meteen mee?

Mooi dat de garage sale zo goed ging :)

Hi Lin

Hoe gaan jullie dochters eigenlijk met het hele proces om? zijn ze enthousiast of verdrietig? Het is een waanzinnige grote stap voor twee kleine meiden lijkt me!

Groetjes
Syl

Syl, de jongste is net anderhalf, zij zal straks niet beter weten! En niets meer van NL herinneren  :oops:  Iris de oudste is 4 1/2 zij is er heel erg mee bezig en heeft er ook veel zin in. Maar ja, dat weet je natuurlijk als geen ander, ze is nog erg jong om zich dit helemaal beseffen. Ik weet dat als we daar eenmaal zitten dat ze dan na een week of vier vraagt: mam... wanneer gaan we weer naar huis? Waar ik me stiekum wel zorgen over maak is over de taal. Niet lang na dat we aankomen zal ze toch ook naar school moeten (November wordt ze 5, dus leerplichtig) zal ze niet in een gat vallen doordat ze nog geen engels praat, en hoe snel zal ze het werkelijk oppikken....

Mark, ik had het er toevallig net met San over, we moetenvandaag de aanvraag de deur uit doen, dus z.s.m.

Volgens mij komt dat best wel goed. Iris is alles behalve verlegen en volgens mij voor erg winig dingen bang, dus ze zal vast snel genoeg contact maken. Wat ik ook zo leuk vind van kinderen is dat die toch wel met elkaar spelen of ze elkaars taal nou spreken of niet. :)

Hoi Lin,

De leerplicht is in Australië toch niet met 5? Volgens mij mag je dan naar school (net als bij ons als de kinderen 4 zijn). Dacht dat de leerplicht pas bij 6 of 7 was. Ik zal het nog even nakijken. Ja, gevonden:
School education is thirteen years with some variations in Queensland and Western Australia. It is divided into a preparatory year, primary schooling and secondary schooling. The preparatory year is not compulsory but is almost universally undertaken. Children usually start in the preparatory year at around five years of age although in some States the starting age is closer to four years. Primary schooling is six or seven yearsYears 1-6 or 1-7, and secondary schooling is five or six yearsYears 7-12 or 8-12. School education is compulsory until the age of 15 except in Tasmania where it is compulsory until age 16.
Je kan dit nalezen op www.dfat.gov.au

Groetjes Miranda

:up: Ik kan me voorstellen dat het lekkerder is dat ze bijvoorbeeld het preparatory year kan gebruiken om op haar gemak de taal eigen te maken, voordat ze echt moet.

Ons zoontje wordt in oktober 4 (dus als Australië ons wil hebben en we een visum krijgen) zal hij ook richting de 5 jaar gaan.

Groetjes Miranda  :)

Nee...  :oops: we hebben een vraag neergelegd bij de immigration office in Brisbane, we vragen ons nl af of je ook de IELTS moet doen als je gesponsord wordt. Het puntensysteem is nl niet meer op ons van toepassing. Dat zou kunnen betekenen dat we het misschien daar kunnen doen of zelfs overslaan....  :lol: (Maar we vrezen het ergste hoor) En dan is het niet zozeer de test zelf maar meer het feit dat we dan eerst weer 2 maanden op de uitslag moeten wachten alvorens de papieren weg kunnen.

Lin,

daar staat niets van in booklet 2, hoor! Tenminste niet zoals in booklet 6  :-(

Wie zegt dat je nu misschien nog IELTS moet doen?  :?

groetjes Cat

He Booklet 2? Die hebben we nog nooit doorgelezen! Bedoel je dus dat je geen IELTS hoeft te doen als je gesponsord wordt (dus dat het puntensysteem niet meer geldt?) Dat zou fantastisch nieuws zijn! Wij zijn daar gewoon automatisch van uit gegaan dat we die doen moeten nl.

Groetjes Lin

Jullie gaan toch voor Sponsored Child Immigration? Toch? Toch?  :-o Volgens mij gebruik je dan booklet 2 en daar staat IELTS niet op de kaart! Ploinkploinkploinkploink (lingotoeter klinkt  :wink: )

Misschien zit ik er naast, hoor Linda! Ik wil je niet onnodig blij of verdrietig maken.. maar kijk zelf eens ff..? Ik weet het ook niet zeker, maar xie nix en in 6 staat het heel duidelijk.

Jeeeeezzz! We hebben het net gelezen en wisten dit gewoon NIET!!! Je weet niet hoe blij je ons maakt!!! Ik ga vanavond gelijk even bellen met mijn vader en zijn vrouw! Gaan jullie ook voor dit visum? Wij waren in de veronderstelling dat we 47SK in moesten vullen!!!

Groetjes Lin

Ik lees nu net in de Basic Requirements: Child must be under 25.... Helaas ben ik dat niet meer! Dus ik denk dat het voor ons niet op gaat helaas  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry: 

Groetjes Lin

Hm, da's dan weer minder..  ik ga verder zoeken! Solly...  :oops:

Nee, wij mottuh door het andere 'molentje' die Skilled Independent heet  :| Maar OOK DAT GAAT LUKKEN!!  :) :sunny:

Ja wij gaan dus onder hetzelfde molentje mee, alleen dat met een stukje sponsorship erbij. Skilled Designated Area Sponsored.

Hihi San is in een pesthumeur die zag het zonnetje al schijnen!!  :wavecry:

aaaaah, :aai: :aai: Ik dacht jij jullie onder een soort van sponsored family visa vielen.. ??  :oops: Ik zit nl. ook nog die andere booklet 4 door te nemen en daar zie ik ook niets van IELTS ...  :-( Nu ja, dan toch IELTS! Kan jullie het schelen... Op de resultaten hoef je toch maar 10 werkdagen te wachten? Hebben jullie je al aangemeld?

Back