Score van 8 op IELTS mogelijk?

Status
Not open for further replies.

remieo

XPdite Sponsor
Hallo,

Wellicht weer een vraag die niet zo makkelijk recht toe recht aan te beantwoorden is maar toch...

Ik heb op deze site https://www.acacia-au.com/skilled-migration-points-test.php de online points test gedaan. Heeft iemand enig idee of deze site 'betrouwbaar' is?

Daaruit blijkt dat mijn vriendin naar haar NL bachelor fysiotherapy, zonder ervaring, genoeg punten zou kunnen halen om op een skilled visa te emigreren. Enige voorwaarde is (volgens deze site) dat ze bij alle onderdelen van de IELTS 8 of hoger scoort. Is dit een score die veel voorkomt of hebben we het echt over uitzonderingen? We willen ons er natuurlijk goed op voorbereiden tzt dus daar zal het allemaal niet aan liggen maar ik vroeg me af of het vooraf al geen onbegonnen werk is?

En wat zijn de eisen voor de partner? Mag ik 'gewoon' mee of moet ik ook nog aan bepaalde eisen voldoen? Heb geen beroep dat op de 'gewilde' lijst staat dus daar hebben we geen voordeel van...

Bedankt ;)
 
Hoi!
Om je eerste vraag te beantwoorden, geen idee of dit een betrouwbare site is, maar kijk eens op de site van het Department of Immigration: http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/. Hier vraag je ook het visum aan (als je geen bureau gebruikt). Hier staat alle up to date info over alle visa. Ook de voorwaarden waaraan een partner moet voldoen.

En wat betreft de IELTS... Ik ga zaterdag a.s. ook voor de 8. Het is 'doable', maar vooral writing blijft een punt voor de meesten. Ik zou vooral veel oefenen, er is veel gratis materiaal beschikbaar op internet, maar je kunt ook boeken kopen of een cursus volgen, kijk maar even op de site van BLTC.
Er zitten ook verschillen tussen het General en Academic examen. Het lijkt me dat je vriendin voor een skills assessment voor physiotherapie een academic examen moet doen, dat moest ik nl. ook (ook paramedisch beroep). Die heb ik vorig jaar gedaan.

Succes!!
 
Jij moet ook je medicals doen en general ielts (Gemiddeld een 4.5), je vog aanvragen... Je hoeft geen skills assessment te doen.

Vier keer een 8 is haalbaar, maar voor veel mensen toch aardig pittig. Het moeilijkste is schrijven, gevolg door spreken.
 
Ps het kan zijn dat je voor je skills assessmnt een academic ielts moet doen (en vier keer een 7 of hoger halen). Je kan daarna voor de puntentelling van het visum ervoor kiezen om een general ielts te doen om 4x8 te halen. Dat mag.

General betekent overigens niet per definitie makkelijker :)
 
Geen idee of het veel voorkomt, maar ik heb in 2008 de IELTS Academic gedaan en had 8; 8.5; 8.5 en een 9.
Voor het geval dat: nee, ik blonk op de middelbare school absoluut niet uit in de talen. Heb tijdens mijn studie wel een stage van 6 maanden in Canada gelopen, waarbij ik geen keus had: ik moest Engels spreken, want er was niemand die Nederlands verstond. Dat heeft mijn Engels uiteraard geholpen.
Maar ik lees wel vaker scores van 8+, heb alleen geen idee of dat General of Academic is.
 
General betekent overigens niet per definitie makkelijker :)

Hoe bedoel je dat?

General is toch makkelijker mbt het schrijven en lezen? Dat is het enige verschil tussen de 2 testen voor zover ik weet.
 
Hoe bedoel je dat?

General is toch makkelijker mbt het schrijven en lezen? Dat is het enige verschil tussen de 2 testen voor zover ik weet.

Dat dacht ik dus ook. Ik heb destijds een voorbeeld van de General test gezien (deels) en dat was inderdaad 'algemeen'. Lieten ze vacatures zien en moest je aangeven in welke er naar bijv. een serveerster werd gevraagd e.d.. Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik vond wat ik zag, erg simpel. Zeg er wel meteen bij, dat dat natuurlijk ook ligt aan hoe goed je Engels al is hoeveel je het in je dagelijkse leven in Nederland gebruikt.
Ik heb het geluk gehad (hoewel ik er ook voldoende voor heb moeten doen!) om een stage in Canada te lopen, waardoor ik wel Engels moest spreken e.d. en dan leer je ook wel. Daarnaast kwam ik via mijn baan bij een universiteitsbibliotheek veel in aanraking met Engelse vakliteratuur, had contact per email en telefoon met buitenlandse leveranciers en er waren natuurlijk de buitenlandse studenten e.d. en ik las sowieso al vooral Engelstalige boeken om mijn Engels te verbeteren/op peil te houden. Kijk, dat scheelt.
Maar zoals gezegd: dat zal niet voor iedereen zo zijn en als je na je middelbare school weinig meer met de taal hebt hoeven doen, ja, dan zal de General test ook best pittig uitvallen.

Maar kort samengevat: 8en zijn haalbaar.

En enigszins of topic: probeer thuis alvast Engels te praten wanneer je met je partner deze kant op komt. En hou dat ook hier vol! Toevallig trof ik een paar weken terug tijdens een judo competitie een Nederlander die al 8-9 jaar met zijn gezinnetje in Melbourne woont. Leeftijd zal ook een rol spelen (net als ik tegen de 40), maar hij sprak dus Nederlands thuis en dat was duidelijk te horen. Serieus: mijn clubgenoten en ikzelf hadden moeite zijn Engels te verstaan!
En om je kans op werk hier te vergroten, moeten ze je hier natuurlijk wel goed kunnen verstaan... Taal is zo verschrikkelijk belangrijk!

Weer een heel verhaal.... :)
 
Maar kort samengevat: 8en zijn haalbaar.

8-en zijn inderdaad haalbaar maar zeker voor je Academic IELTS moet je de taal redelijk goed machtig zijn. Ik had inderdaad ook het voordeel om in Canada een jaar te studeren waardoor mijn Engels vloeiend werd en had daarom geen moeite met het halen van de Academic IELTS zonder voorbereiding, maar mijn partner had er wel veel moeite mee en dan voornamelijk het schrijven.

Het loont om te oefenen dmv oefeningnen op IELTS specifieke websites of boeken omdat het niet eens zozeer gaat om bijvoorbeeld hoe groot je woordenschat is, maar voornamelijk om wat ze van je verwachten. Bijvoorbeeld bij het schrijven gaat het er om dat je laat zien dat je verschillende grammaticale zinsopbouwen kan gebruiken, verschillende woorden met dezelfde betekenis etc.
 
Hoe bedoel je dat?

General is toch makkelijker mbt het schrijven en lezen? Dat is het enige verschil tussen de 2 testen voor zover ik weet.

Je moet bij schrijven een verhaal kunnen verzinnen. Voor sommigen is het makkelijker om over grafieken te praten :)
 
Je moet bij schrijven een verhaal kunnen verzinnen. Voor sommigen is het makkelijker om over grafieken te praten :)

Ik moest zowel over grafieken praten als een artikel schrijven over een ecologisch dilemma met alle voor- en nadelen etc. etc. Weet niet of dat echt makkelijker is om eerlijk te zijn. Er wordt een hoger niveau van taalbeheersing gevraagd dan bij de general IELTS.
 
Bedankt voor alle reacties! Zit nou toch te twijfelen... Wat nou als ik wel aan de 60/65 punten kom maar geen punten heb vanwege drie jaar werkervaring. Kom ik dan toch in aanmerking of is die 3 jaar werkervaring een vereiste voor een visum?
 
Die drie jaar werkervaring is niet perse nodig voor je visumaanvraag. Als je voldoende punten hbt.

Het kan wel nosig zijn voor je skills assessment.

Zo was het een klein jaar geleden meen ik.
 
Het luisteren en lezen is echt supersimpel... bij het schrijven moet je er op letten dat ze ook letten op netheid en paragrafen etc. Ik had gewoon een verhaal geschreven net zoals vroeger op school, 1 lap text, dingen doorgestreept etc... want op school letten ze alleen op de grammatica en spelling, maar bij IELTS dus niet, het moet er ook echt netjes uitzien met witregels... daarom mijn 7.5 op schrijven grrrrr...
 
Hi,
Het is mogelijk, maar het helpt inderdaad als je engels al goed is. Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal zit, maar voor mij ging mijn engels met sprongen achteruit in het geval van toenemende zenuwen. Dat heeft ongeveer 2 jaar geduurd, nu kan ik rustig een presentatie in het engels doen maar in het begin had ik in geval van zenuwen ernstige 'woordvindings problemen' maar dat helpt natuurlijk niet bij een IELTS test.
Btw; 7 jaar geleden had je voor de skills assessment fysio wel werkervaring nodig. Weet niet hoe dat nu is.
 
Ik ben net terug uit Duitsland van de IELS test. Ik vindt het nog best pittig. Een 8 zal haalbaar zijn maar niet makkelijk. Ik deed General Training.

De luistertest is voor Academic en GT hetzelfde. Lees en schrijftest is anders. Het moeilijkste is inderdaad het schrijven. Maar het is vooral de tijd die je parten speelt. Het is als een race tegen de klok. Ik ben direct begonnen met schrijven en toen ik klaar was had ik slechts enkele minuten over om nog wat hoofdletters te verbeteren. Er is geen tijd om eerst een kladje te maken met wat punten die je op wilt schrijven.

Luistertest is kwa taal niet moeilijk maar het gaat erg snel. Goed blijven opletten en echt scherp luisteren. Vooral als ze een antwoord gaan spellen gaat het wel eens de mist in.

Reading test is vrij goed te doen. Maar wederom heb je echt wel je tijd nodig.En vooral heel secuur de vragen lezen.
Leer ook goed het verschil tussen False/Not Given. het Yes is meestal vrij duidelijk.

Het gesprekje stelt op zich niet veel voor. Het is te hopen dat je een leuk onderwerp krijgt want dat praat gewoon makkelijker.

Er is geen pauze om naar het toilet te gaan. Dit kan enkel de eerste of laatste 5 minuten van elke aparte toets, maar die tijd die je op het toilet doorbrengt gaat dus wel af de tijd die je voor de test krijgt.

Je mag niks mee naar binnen nemen. Hun zorgen voor potloden,gum en pennen. Enkel een doorzichtig flesje drinken mag je meenemen.

Ik werk al mijn hele leven in het buitenland en praat dus veel engels. Ik heb veel engels op school gehad omdat ik gestudeerd heb voor een internationaal beroep. Ik lees veel technische instructieboeken, ik schrijf verslagen in het engels en emails voor werk. Ik heb net een jaar in Australie gezeten dus ik mag zeggen dat ik wel 3 woordjes engels kan.

En ik heb mij er aardig op verkeken hoe pittig het is. Niet het taalniveau an sich, maar de tijd is gewoon te krap.
En ik kreeg een erg stom essay en dat is het knap moeilijk om daar 250 woorden mee te vullen. Laat staan dat je er eerst nog 10 minuten over gaat nadenken.

Ik ben een week geleden begonnen met oefenen en proefexamens te maken.

Dus ja, 8 is haalbaar maar zeker niet easy to get.
7 juni krijg ik de uitslag.
 
Zo heb ik het ook ondervonden met het IELTS practice materiaal, dat het vooral erg snel gaat! Ik vind o.a. de luistertest ook erg moeilijk. En het schrijven zal idd makkelijker gaan als het onderwerp je ligt. Ik heb hier al onderwerpen zien voorbij komen waar ik nog geen 5 zinnen over zou kunnen schrijven. Volgens een kennis van ons, zelf Australische, zouden zelfs veel Australiers niet slagen voor de IELTS test.
 
Zou best wel eens waar kunnen zijn, als je op Poms in OZ kijkt zie je regelmatig Engelsen helemaal niet zo hoog scoren of gewoon falen.
 
  • Like
Reactions: Jor
Even een heel random gedachte.. Maar zou het uitmaken, denken jullie, wanneer je je IELTS doet in een land waar ze normaal redelijk slecht Engels spreken? Dus stel dat ik naar Indonesië ofzo zou gaan om mijn IELTS te doen.. Zou je dan makkelijker een hoger cijfer krijgen? Ik snap dat dit op papier niet zo zal zijn, maar vraag me af hoe dit in de praktijk zit..
 
Nee dit maakt niets uit. De toetsen zijn overal het zelfde, en de normering ook. Dat is nodig om de cijfers wereldwijd vergelijkbaar te maken. De enige variatie die je hebt in afnamecondities zijn de mensen die de spreektoets doen; uitspraak van die persoon kan wat varieren uiteraard.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top