Score van 8 op IELTS mogelijk?

Status
Not open for further replies.
Ik denk dat het papierwerk (dus lees/schrijf en luister) eigenlijk wel 100% gelijk zal zijn, en praten denk ik ook wel. Dit pmdat ze waarschijnlijk in Indonesie gewoon Australische Surfbum's gebruiken om het examen af te nemen. Dat is hun bijbaantje om rond te komen :p

Nee, geen surfbum's maar waarschijnlijk wel Native speakers... Maar je wou daar een gokje wagen?
 
Hm... Dat die gedachte van Gwen komt...
Na een jaartje down under spreekt zij gewoon perfect native Australian-English.
Don't worry!
 
Even een heel random gedachte.. Maar zou het uitmaken, denken jullie, wanneer je je IELTS doet in een land waar ze normaal redelijk slecht Engels spreken? Dus stel dat ik naar Indonesië ofzo zou gaan om mijn IELTS te doen.. Zou je dan makkelijker een hoger cijfer krijgen? Ik snap dat dit op papier niet zo zal zijn, maar vraag me af hoe dit in de praktijk zit..

hhhmmm. interessante vraag, nooit over nagedacht!
 
Even een heel random gedachte.. Maar zou het uitmaken, denken jullie, wanneer je je IELTS doet in een land waar ze normaal redelijk slecht Engels spreken? Dus stel dat ik naar Indonesië ofzo zou gaan om mijn IELTS te doen.. Zou je dan makkelijker een hoger cijfer krijgen? Ik snap dat dit op papier niet zo zal zijn, maar vraag me af hoe dit in de praktijk zit..

Volgens die redenering zou mijn IELTS afgenomen in de USA dus veel moeilijker zijn geweest... Denk niet dat dat het geval is. Er zou bij het beoordelen van schrijven en praten uiteraard wel wat variatie kunnen zitten, maar dat is ook binnen een zelfde examenlokatie het geval zijn. Het blijft natuurlijk afhankelijk van een persoon. Bij lezen en luisteren is dat niet het geval, standaardtest, het antwoord is goed of fout.
 
en een luistertest werkt averechts. Als je hier aziaten engels hoor spreken. Geen woord van te verstaan.
groetjes Johan
 
Volgens die redenering zou mijn IELTS afgenomen in de USA dus veel moeilijker zijn geweest... Denk niet dat dat het geval is. Er zou bij het beoordelen van schrijven en praten uiteraard wel wat variatie kunnen zitten, maar dat is ook binnen een zelfde examenlokatie het geval zijn. Het blijft natuurlijk afhankelijk van een persoon. Bij lezen en luisteren is dat niet het geval, standaardtest, het antwoord is goed of fout.

Dat hoeft nie perse. Misschien zit er een bovenlimiet aan hoe streng ze zijn, maar geen limiet aan de onderkant. Dus ven streng in UK, US, OZ, NL,DE, maar minder streng ik Iran.
 
Okay, maar geef dan wat argumentatie waarom ze dat zouden doen...

Niet opzettelijk ofzo, maar meer als ze in bv Irak (noem maar ff wat) niet gewend zijn aan goed Engels sprekende mensen, dat ze dan sneller onder de indruk zijn en je een 8 geven terwijl ze in Europa niet snel onder de indruk zijn van je Engels en mss een 7 geven. Zo bedoel ik het.
Verder geen reden voor mijn vraag. Was gewoon iets wat ik me afvroeg :p
 
Ze claimen dat het een "international standardised test" is, dus zou het overal hetzelfde horen te zijn. Of dat ook echt zo is, is de vraag.

Het enige wat anders zou kunnen zijn is inderdaad het spreken, want de rest is allemaal gereguleerd met geluidsfragmenten en papieren tests. Het spreken is een van de makkelijkste delen voor de meeste mensen, dus dan zou het verschil per plek maar minimaal zijn zou je denken.
 
Inderdaad Kims, en de normering (dus welk cijfer je krijgt bij een bepaald aantal punten) is in ieder geval overal gelijk
 
Ze claimen dat het een "international standardised test" is, dus zou het overal hetzelfde horen te zijn. Of dat ook echt zo is, is de vraag.

Het enige wat anders zou kunnen zijn is inderdaad het spreken, want de rest is allemaal gereguleerd met geluidsfragmenten en papieren tests.

En schrijven dan? Dat staat nogal open voor verschillende punten, ligt eraan wie het nakijkt.. En dat is juist het stuk waar de meeste mensen het laagste punt voor halen.
 
Het antwoord op die vraag heb ik al eens geschreven in dit draadje: http://xpdite.net/forum/threads/ielts-remark-of-toch-state-sponsorship-help.12558/#post-189009
"Writing en speaking zijn het meest "beoordelaarsgevoelig", en om toetsscores zit altijd een bepaald interval waarbinnen het cijfer ook had kunnen uitvallen. Bij Writing en speaking zijn deze marges groot (door een niet geheel eenduidige manier van beoordeling, de marker moet het interpreteren en strengheid van de marker speelt een rol). Dus is bijvoorbeeld een 6,5 een beoordeling die ergens moet liggen tussen de 6 en 8. Maar dit kan ook tussen de 5,5 of 6,5 liggen. Maar als volgens je man het beter ging dan de vorige keer zou ik het zeker wagen! Anderen op het forum heeft het iig soms geholpen."
Helpt dat?:)
 
everything possible...but not for everyone. you can try here http://aus-visa.com

You Frikking spammer. If it wasn't for your hilarious site, I would have reported it... But... This is hilarious!

We are the best, most recognized Australian immigration Consultant inside the India and also Australia. Simply no other Consultants sustain nearby the immigration services we offer each of our customers.

Are you from "the India" Ausvisa18?

p.s. In an IELTS topic... Gniffel
 
Graag wil ik met jullie mijn zogenaamde 'Map to IELTS' delen. Gewoon een Word bestandje dat ik voor mezelf gemaakt had na mijn bijles om te leren voor de ACADEMIC IELTS. Ik had ook een 8 nodig, en die heb ik hiermee ook gehaald.

Aangezien Task2 het grootste is, je daar het meeste punten voor krijgt, en ik die het moeilijkste vond, heb ik me daar het meest op gefocussed. Bij Task2 kun je 3 soorten stellingen krijgen: een argument, een mening of een probleem-oplossing. Ik heb voor elke soort een standaard tekst geschreven die je bij welk onderwerp dan ook kunt gebruiken. Die standaard teksten heb ik uit mijn hoofd geleerd en dan hoef je alleen nog maar 'in te vullen'. Op deze manier weet je zeker dat je een goede opbouw en duidelijke structuur hebt.
BTW, Ik ben tijdens de IELTS ook begonnen met Task2. De eerste keer had in namelijk teveel tijd aan Task1 besteed waardoor ik mezelf in de vingers sneed. De tweede keer heb ik eerst Task2 gedaan, en dat kwam voor mezelf veel beter uit.

Hopelijk dat iemand anders ook nog wat aan mijn bestandje heeft.

Voor iedereen die de IELTS nog moet doen: Succes!!

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OL3WR7RVVGLR.docx
 
Toch sneu dat dit op deze manier moet (no offence Gwen, ik begrijp dat je alleen maar wil helpen), zegt een hoop over de toets. Wat meet die toets eigenlijk als je alleen maar hoog kan scoren door strategisch te studeren? En daar hangen dan zulke belangrijke beslissingen vanaf:confused:
 
Heb gisteren net mn 2de keer IELTS gedaan, deze keer de general. Blijft bijzonder idd dat als je bepaalde trucjes aanleert, je dan makkelijk kan scoren, zonder te kijken naar hoe bekwaam je eigenlijk bent in de taal. Veelal gaat de test, General of Academic vooral om begrijpend lezen en standaard regeltjes toepassen. Hoe dan ook blijft het een hele taak om overal een 8 op te scoren.... mn Academic was bijna voldoende hiervoor geweest als ik niet net een 0,5 punt te kort kwam op die Writing. En dan mag je gewoon weer een keer 190,- neerleggen in de hoop dat je deze keer het wel haalt....

Btw; het is echt aan te raden om naar Eindhoven te gaan voor de IELTS. Oke, gisteren moesten we wachten op de man die het gebouw ging openen (denk dat ie een zware vrijdagavond had gehad...) maar alles is stukken relaxter, minder gehorig, minder druk en met airco in deze zomerse dagen!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top