Score van 8 op IELTS mogelijk?

Status
Not open for further replies.
Toch sneu dat dit op deze manier moet (no offence Gwen, ik begrijp dat je alleen maar wil helpen), zegt een hoop over de toets. Wat meet die toets eigenlijk als je alleen maar hoog kan scoren door strategisch te studeren? En daar hangen dan zulke belangrijke beslissingen vanaf:confused:
Klopt helemaal. Slaat ook nergens op! Vind het ook zo belachelijk dat je bij de luistertoets erop afgerekend word als je een antwoord fout spelt. Het is een LUISTER toets, geen schrijf toets.. Maar goed, vanaf November dit jaar meer opties dan alleen de IELTS voor iig het visum zelf he.
 
Graag wil ik met jullie mijn zogenaamde 'Map to IELTS' delen. Gewoon een Word bestandje dat ik voor mezelf gemaakt had na mijn bijles om te leren voor de ACADEMIC IELTS. Ik had ook een 8 nodig, en die heb ik hiermee ook gehaald.

Aangezien Task2 het grootste is, je daar het meeste punten voor krijgt, en ik die het moeilijkste vond, heb ik me daar het meest op gefocussed. Bij Task2 kun je 3 soorten stellingen krijgen: een argument, een mening of een probleem-oplossing. Ik heb voor elke soort een standaard tekst geschreven die je bij welk onderwerp dan ook kunt gebruiken. Die standaard teksten heb ik uit mijn hoofd geleerd en dan hoef je alleen nog maar 'in te vullen'. Op deze manier weet je zeker dat je een goede opbouw en duidelijke structuur hebt.
BTW, Ik ben tijdens de IELTS ook begonnen met Task2. De eerste keer had in namelijk teveel tijd aan Task1 besteed waardoor ik mezelf in de vingers sneed. De tweede keer heb ik eerst Task2 gedaan, en dat kwam voor mezelf veel beter uit.

Hopelijk dat iemand anders ook nog wat aan mijn bestandje heeft.

Voor iedereen die de IELTS nog moet doen: Succes!!

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OL3WR7RVVGLR.docx
Thanks Gwen:) Hier heb ik wat aan! Bijzondere manier van examineren ja....
 
Veel dank Gwen! Ik ga de toets zelf niet doen met mijn vriend wel, kan hij hier fijn mee oefenen. Moet nog wel even op hem inpraten dat ie er niet te makkelijk over moet denken... Wat ik even niet (zo snel) konden vinden is welke toets je moet doen, de general of de academic. We willen een EOI sturen waarbij we in eerste instantie zullen proberen voor een 457 visum te gaan, mocht dat toch niet lukken (we geven het enkele maanden de kans), dan gaan we voor een 189 visum. Hij is mechanical engineer (WO niveau) (weet niet of dat allemaal wat uit maakt...)
 
Heb gisteren net mn 2de keer IELTS gedaan, deze keer de general. Blijft bijzonder idd dat als je bepaalde trucjes aanleert, je dan makkelijk kan scoren, zonder te kijken naar hoe bekwaam je eigenlijk bent in de taal. Veelal gaat de test, General of Academic vooral om begrijpend lezen en standaard regeltjes toepassen. Hoe dan ook blijft het een hele taak om overal een 8 op te scoren.... mn Academic was bijna voldoende hiervoor geweest als ik niet net een 0,5 punt te kort kwam op die Writing. En dan mag je gewoon weer een keer 190,- neerleggen in de hoop dat je deze keer het wel haalt....

Btw; het is echt aan te raden om naar Eindhoven te gaan voor de IELTS. Oke, gisteren moesten we wachten op de man die het gebouw ging openen (denk dat ie een zware vrijdagavond had gehad...) maar alles is stukken relaxter, minder gehorig, minder druk en met airco in deze zomerse dagen!

Hee @graagweg, heb je er ook aan gedacht dat het misschien kan lonen om een remark aan te vragen voor writing? Als je maar een half puntje tekort kwam heb je nog wel kans dat je je IELTS Academic alsnog binnenhaalt :) En blijkbaar krijg je dan ook nog (een deel van) het geld voor de remark terug (maar zoek nog even via de search engine naar draadjes die daarover gaan!)
 
@Katjavdl: we hebben nog geen sponsor. Zijn daar nu wel mee bezig en willen het graag eerst op die manier proberen om de financiële zekerheid te vergroten. Ik weet dat dit erg moeilijk is, maar ja "nooit geschoten is altijd mis". Wat we eventueel ook kunnen proberen is om als expat daarheen te gaan. We willen graag een beetje zekerheid, waarbij we voldoende inkomen hebben om daar te wonen en werken, maar ook hier ons huis nog te kunnen aanhouden. We horen namelijk redelijk vaak dat mensen van onze leeftijd (rond 30 jaar) terug komen omdat de intensieve sociale relaties te wensen over laat en ik zou het zonde vinden als we voor ons gevoel alle schepen achter ons al verbrand hebben.
 
Ik snap het @Lien&Seb
Ik moet dan vind ik wel vermelden dat zekerheid natuurlijk nooit echt geboden kan worden. Wij hebben bijvoorbeeld een 457 visum, als onze sponsor failliet gaat, moet we binnen 30 dagen een andere sponsor vinden, zoniet dan moeten we het land verlaten. Om maar wat te noemen.
Bovendien is het in Oz veel gemakkelijker om mensen te ontslaan, vast contract of niet.
Als expat gaan is natuurlijk een ander verhaal. Maar ga je dan voor een van te voren ongeveer bekend aantal jaren? En dan is het eigenlijk de bedoeling dat je daarna weer verder gaat waar dan ook in de wereld?

Over sociale relaties, tja het is niet zoals bij ons, lekker binnen lopen en bij elkaar op de koffie gaan. Mensen zijn thuis meer op zichzelf. Maar gaan ook vaker naar de locale pub met het hele gezin bijvoorbeeld. Het is anders ja, maar niet per definitie slechter of beter. Met zijn allen BBQen in het park heeft ook zijn charmes. En je kunt er natuurlijk mee beginnen! Gewoon mensen uitnodigen!

Voor de rest Max is 31 ik ben 40 en wij kiezen er bewust voor om onze schepen te verbranden. Ondanks dat er tegenwoordig middelen genoeg zijn om dagelijkse communicatie mogelijk te maken. We gaan daar proberen een mooi nieuw leven op te bouwen, we hebben niks te verliezen en we hebben er heel erg veel zin in. Onze bedoeling is om Australië als nieuw thuisland te mogen noemen.
We zullen zien hoe het ons vergaat. We zijn ons bewust van het feit, dat dit onze keuze is en dat zijn voor ons de belangrijkste consequenties. Die zijn voor iedereen natuurlijk anders. Wij hebben ook geen kinderen(wens) wellicht maakt dat ook een groot verschil.
You never never know, if you never never go!
(We of the never never country)
 
Hee @graagweg, heb je er ook aan gedacht dat het misschien kan lonen om een remark aan te vragen voor writing? Als je maar een half puntje tekort kwam heb je nog wel kans dat je je IELTS Academic alsnog binnenhaalt :) En blijkbaar krijg je dan ook nog (een deel van) het geld voor de remark terug (maar zoek nog even via de search engine naar draadjes die daarover gaan!)
Thanks voor de tip! Echter, jaar terug, toen ik de IELTS deed, was ik erna niet echt van overtuigd dat ik de assessment voor social work zou halen... en tegen die tijd was de termijn tot herziening verstreken.... :s
Op zich zou natuurlijk wel vreemd zijn als ik hem met general niet haal, maarjah, weet het nooit....!
 
Graag wil ik met jullie mijn zogenaamde 'Map to IELTS' delen. Gewoon een Word bestandje dat ik voor mezelf gemaakt had na mijn bijles om te leren voor de ACADEMIC IELTS. Ik had ook een 8 nodig, en die heb ik hiermee ook gehaald.

Aangezien Task2 het grootste is, je daar het meeste punten voor krijgt, en ik die het moeilijkste vond, heb ik me daar het meest op gefocussed. Bij Task2 kun je 3 soorten stellingen krijgen: een argument, een mening of een probleem-oplossing. Ik heb voor elke soort een standaard tekst geschreven die je bij welk onderwerp dan ook kunt gebruiken. Die standaard teksten heb ik uit mijn hoofd geleerd en dan hoef je alleen nog maar 'in te vullen'. Op deze manier weet je zeker dat je een goede opbouw en duidelijke structuur hebt.
BTW, Ik ben tijdens de IELTS ook begonnen met Task2. De eerste keer had in namelijk teveel tijd aan Task1 besteed waardoor ik mezelf in de vingers sneed. De tweede keer heb ik eerst Task2 gedaan, en dat kwam voor mezelf veel beter uit.

Hopelijk dat iemand anders ook nog wat aan mijn bestandje heeft.

Voor iedereen die de IELTS nog moet doen: Succes!!

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OL3WR7RVVGLR.docx
Hey Gwen,

Heb je bovenstaande document misschien nog? mijn bestanden is wetransfer geworden.
Ik hoop dat je het nog kan vinden.

Alvast bedankt
 
Hoi Gwen,
Voor ons komt de IELTS ook steeds dichterbij. Zouden wij het bestand ook mogen gebruiken?
Zou super zijn!
Alvast bedankt!
 
Hey Gwen,

Heb je bovenstaande document misschien nog? mijn bestanden is wetransfer geworden.
Ik hoop dat je het nog kan vinden.

Alvast bedankt
Hoi Gwen,
Voor ons komt de IELTS ook steeds dichterbij. Zouden wij het bestand ook mogen gebruiken?
Zou super zijn!
Alvast bedankt!

Hello! Uiteraard heb ik het bestand nog :) Als jullie even je email geven kan ik het sturen.
Onthoudt dat je bij de IELTS ook bij luisteren niets fout mag schrijven. Zet je iets met/zonder hoofdletter, spel je het fout, dan is je antwoord fout. Ze zijn errug streng!!!
Succes!
 
Hoi Gwen,

Zou ik het documentje ook mogen hebben? Ik ga me voorbereiden op de IELTS academic test. Heb volgende week een weekje vrij en wil graag wat voorbereiden. Binnenkort zullen we ons voorstellen op dit mooie Forum.

Alvast bedankt! Pim
pimenjetdownunder@gmail.com
 
Dat krijg je niet zo maar
Daar moet je wel wat voor doen
eerst
voorstellen :D
wij zijn zuinig op onze @Gwen en haar documentjes ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top